Kesäkuun kullanmurut 2014

ipadi mullaki mut esim tägätä en osaa sillä (tosin en kyl täl läppärilläkän :D)..noita liikkuvia hymiöitä ei saa. tykätä tai mitään muutakaan ei pysty ;D

Voi vitsi miten iloinen yllätys oli kun selasin henkkamaukan äituysvaatteita!! Ovat nimittäin pikkusen parantuneet siitä kun viimeksi v.2005 moisia tarvitsin! Nyt ne on trendikkäitä, strets-farkkuja ja ihania paitoja. Ei enää mitään telttoja niinkun ennen!! :dance018

Voi vitsi miten iloinen yllätys oli kun selasin henkkamaukan äituysvaatteita!! Ovat nimittäin pikkusen parantuneet siitä kun viimeksi v.2005 moisia tarvitsin! Nyt ne on trendikkäitä, strets-farkkuja ja ihania paitoja. Ei enää mitään telttoja niinkun ennen!! :dance018

Heippa kaikille! Sain eilen haalean viivan illalla, uusi haalea viiva tuli aamulla ja clearblue näytti raskaana 1-2 viikkoa pari tuntia sitten. Puoli vuotta kerkesin miettimään miltä tämä tuntuisi, kun esikoinen tulossa. En osannutkaan arvata! Toki olo on edelleen hämmentynyt ja huomaan että olen ajatuksissani tosi varovainen, vaikka yleensä haluan kaikki heti nyt. Toivotaan että kaikki menee hyvin.

Ovulaatiosta noin 3 päivän kuluttua tissit alkoivat kipeytyä todella paljon ja myös suurenivat, oikeastaan muita oireita ei ole ollut. Edellisissä kierroissa minulla on ollut kaikkia muita oireita ja kun tässä kierrossa ei niitä oireita ollut niin olin aika varma positiivisestä tuloksesta. Ihmisen mieli osaa tehdä kepposia, kun oikein jotain toivoo.

Onnea kaikille tasapuolisesti :) Meillä LA laskurin mukaan 17.6.2014, juuri kyllä miehelle tokaisin, että eihän meidän lapsi voisikaan syntyä kuin kesällä, koska koko lähisuku on syntynyt kesällä :)

ipadi mullaki mut esim tägätä en osaa sillä (tosin en kyl täl läppärilläkän :D)..noita liikkuvia hymiöitä ei saa. tykätä tai mitään muutakaan ei pysty ;D
Mulla pystyy tykkäämään ku painaa jotain teksitä niin siihen avautuu valikko. Onnistuisko teilläkin niin?

Soitin naistentautien poliklinikalle ja selitin tilanteen. Hoitaja siellä vain onnitteli ja puhui jostain stampista (...eiku mikähän se oli...), että munatorvet voi olla siinä tutkimuksessa jotenki jännittyneenä eikä ole aivan erikoista että näin käy. Minusta on aika jännä, että lääkäri ei puhunut sellaisesta mitään ja antoi melkein 100 % tuomion. Hyvä ettei lähettänyt minua suoraan siitä IVF hoitoihin! Kysyin silloin vielä monta kertaa tutkimuksen luotettavuudesta ja lääkäri vakuutteli että kyllä mulla ei nyt varmasti vauvaa tule ilman hoitoja.

Soitin sitten vielä paikalliseen neuvolaan ja hänkin sanoi uralleen (pitkälle uralle!) sattuneen muutamia ihmeitä. Missään ei varoiteltu mistään kohdun ulkoisesta raskaudesta tms. Sain silti ultraan ajan loppukuusta, kun pyysin että haluaisin tietää onko siellä joku ihan oikeassa paikassa.

Olen silti tosi onnellinen tästä ja ilonen joka hetkestä kun näin kävi enkä aio murehtia vaikka omituiset yksityiskohdat vähän askarruttaakin. Paljon onnea ja iloa teille muillekin odottajille :)!

Mirmuru, kiva kuulla, että valikoima on parantunut. :) mullakin on edellinen raskaus ollut vuonna 2005 ja sillon valikoima oli vielä aika surkea.

Kävin tänään ostamassa vielä digitaalisen testin, että saadaan ainakin täysi varmuus. Mies ei oikein tahdo uskoa noita hailakkoja viivoja... :D

Mä olen tänään vaan selaillut eri vaunujen sivuja ja katsellut uusia rintsikoita. Kai kohta pitää ostaa löysemmät housut kun tuntuu et farkut puristaa :D Rintsikoita vaan en ihan heti raaski ostaa kun kuitenkin niitä tarvii vähän ajan päästä lisää :)

Mäkin oon miettiny noiden housujen ostoo jo! Maha on ihan turvoksissa kokoajan ja työvaatteet ei oikein istu enää :D

Mulla on kans nyt ihan erilailla turvottanut kuin esikon kanssa... Tuntuu et farkut puristaa, vaikka viimeksi alkoi maha näkyä vasta joskus rv 25 jälkeen enempi ja siihenkin saakka ei mitään äitiysvaatteita kyllä olis tarvinnut

Meilläkin olis tarkotus pitää tää salassa mahdollisimman pitkään, en kyllä usko että kovin kauvaa pysyy salassa koska mä oon alkanu saamaan ihan hirveitä raivokohtauksia aina kun mies avaa suunsa ja vähä luulen että mun käytös tulee paljastaan koko raskauden :D

Heippa! Täällä höpöttelee ihan uus tyyppi vauva-asioiden suhteen. :) Pyörin ensin tuolla vauva.fi -foorumilla, mutta huomasin tän olevan monessa suhteessa parempi ja uskalsin nyt sitte rekisteröityä. :)

Eli plussaus tapahtunut viime viikolla, laskurin mukaan 5+4 ja neuvolaan soitto huomenna. Jännittää ihan hirmusesti, vaikkei lasta mitenkää erityisesti poikaystävän kanssa yritettykään. Kumpainenkin asutaan kuitenki vielä kotona, ni kyllähän tää aika äkkiä tuli. Kuustoistakesäisenä viimeks plussasin vaikka pillerit oli ja sen pienen päästin sitte parempaan paikkaan kypsymättömyyteni vuoksi, kaavintaha siinä tehtiin. Tuo oli kuiteskin niin traumaattinen kokemus ja omantunnontuskat jotain niin hirveetä, et päätin jo sillon että jos vielä joku haluaa miun vatsassa kasvaa niin en estä. Nyt sentään jo sen verran ikää, et ei lapsen kasvattamisesta ihan toivotonta tule ja sitä vastuutakin osaa ottaa aivan eri tavoin. Vaikka ei myökään mitään aikuisia vielä olla, 19-vuotiaita vasta. Mutta onhan meillä perhe tukena. ♥

Tuon kaavinnan takia on nyt hirvee pelko että kesken menee, koska sillon sairaalassa sanottin sen vaikuttavan sekä raskautumiseen että sen kestävyyteen. Että tulevaisuudessa voi lapsen saaminen vaikeutua merkittävästi. Nyt pidetää sitte sormet ristissä, et mitään pahaa ei tapahu! Vaik näinkin tossa hirveen unen yks yö menkkojen alkamisesta... Paniikissa sit aamulla tutkimaan lakanoita ja ylijäämätestillä rauhottelemaan itteä. :D

Onnea kaikille muillekin plussanneille ja tsemiä vielä odotteleville! :)

Ei mekään maltettu pitää raskautta salassa lähipiiriltä, mun miehen käytös herätti epäilykset eka hänen perheessään kun käyttäytyi aivan ylisuojelevast mua kohtaan. Anoppi arvasi heti. Me ollaan seurusteltu keväästä asti ja aika äkkiähän tämä tuli, mutta kun itsellä on ikää jo 33 ja kolmas lapsi on aina ollut haaveena niin mitäpä tässä aikailemaan. ;)
Ihana että meitä on täällä niin erilaisia ja eri ikäisiä ja erilaisissa elämäntilanteissa olevia. Tähän jää koukkuun, pakko useampi kerta kuukaudessa käydä katselemassa ja lukemassa viestejä!
Itekkin selasin alussa vauva.fi foorumeita mutta päädyin tänne kun tuntui että täällä on keskustelu vapaampaa ja suvaitsevaisempaa... tässä iässä kun ei jaksa kaikesta nipottaa :D
Jotenkin ihan eri fiilis olla raskaana näin "aikuisena". Muistan tosi miten ihanaa odotus oli myös silloin 23 vuotiaana, silloin esikkoa odotellessa kun kaikki oli uutta ja outoa ja voi miten sitä otti itseensä jos joku jollain foorumilla kommentoi tympeästi tai jos luki miten joku toinen on raskauden aikana toiminut, koki olevansa jotenkin huonompi ja siitäkin tuli paha mieli. Nyt osaa vaan kohautella olkapäitä ja aatella että kukin tavallaan. Olen kyllä sitä mieltä että kuka vaan on just se paras mahdollinen äiti omalle kasvavalle pienokaiselle, ikään ja elämäntilanteeseen katsomatta.

Mullakin on muuten massu turvoksissa (viime viikonloppuna olin kun kävelevä kaasupallo!! :D )ja ainakin farkut alkaa olla jo tympeän tuntoiset. En vielä aatellu tilata äitiysvaatteita, töissä pyysin työnantajalta kokoa isommat housut (ihan vaan siksi ku oon lihonu ;) ) ja kotona selviän löysemmillä kamppeilla. Rintsikat pitää varmaan lähtee ostamaan isommat vaikka tiiän että ne pitää uusia vielä uudelleenkin...

Jännä miten tän toisen raskauden kanssa on erilaisia juttuja verrattuna ensimmäiseen.

Ensimmäisen kohdalla rinnoissa ei tuntunut juuri mitään vaikutusta. Ei tarvinnut uusia rintaliivejä kertaakaan, eikä rinnat muuttuneet oikeastaan mitenkään. Itse asiassa siinähän kävi lopulta niin, että ei minulla noussut maitoakaan juuri ollenkaan. Rintaruokinta ei onnistunut ollenkaan, mutta pumpulla sain juuri ja juuri tuttipullon pohjan peittoon - sen verran sai lapsi äidinmaitoa...
Se harmitti silloin kovastikin. Yritin imetystä kerta toisensa jälkeen ja kun ei onnistunut, niin itkin ja yritin - onnistumatta.

Onneksi korvikkeesta huolimatta lapsi on ollut terve eikä ole ollut mitään allergioita tai muutenkaan mitään havaittavaa vaikutusta. Lapsi on nyt hienosti kasvanut 8-vuotias reipas nuorimies. :)

Tällä kertaa tuntemuksia kuitenkin on! :) Rinnat ovat arat ja tuntuu, että ovat selkeästi turvoksissa. Elänkin toivossa, että ehkä tällä kertaa uusi vauva saisi maitoa ihan äidin rinnasta...

Heippa!

Mulla taas tämä kolmas raskaus ressaa paljon enemmän kuin ensimmäinen. En tiedä miten maltan odottaa siihen 30.10 ultraan että varmistuu onko yksiössä vuokralainen. Soitan tänään yksityiselle saako sinne aiemmin aikaa ultraan.

Meillä vielä sellainen tilanne että mies on reissutöissä ja kolme viikkoa kuukaudesta pois kotoa. Ei tosin yhteen pötköön mutta kuitenkin, suurimmaksi osaksi olen yksin vastuutta lapsista. Ja tukiverkko koostuu oikeastaan ystävistä, sukulaiset ovat kaikki kaukana.

Ystäville ollaankin jo monelle silti kerrottu plussaamisesta. Sukulaisille kerrotaan mielummin kasvotusten sitten kun siihen tilaisuus tulee. Omille vanhemmille muuten kertoisin vaikka puhelimessa mutta koska isä sai toissa viikolla aivoinfarktin niin heillä on nyt muuta ajateltavaa.

Moikkelis loikkelis kaikille!

Täällä plussattiin vko sitten sunnuntaina ja laskettu olis 6.6. :)
Alkuun en tienny itkeäkkö vai nauraakko mut nyt jo naurattaa sillon kun ei väsytä tai okseta...;-)
Olen 36.v ja mulla on 3 lasta entuudestaan joiden ikä on 11, 13 ja 15.. eli toista sarjaa pukkaa:oops:.
Ja juu asustelen pääkaupunkiseudulla..
Me ei myöskääna asuta miehen kanssa yhdessä mutta samassa kylässä kuitenkin mutta en ole ottanu siitä vielä murhetta. PK-seudulla ei vaan tahdo löytyä meidän porukalle tarpeex isoja, kohtuuhintasia kämppiä.. huoh!
No mutta juu, siinä se pähkinänkuoressa ja nyt ootellaan ekaa neuvolaa 29.9:)

minullakaan ei esikoisen kanssa tullut tisseist mitään, oli tyhjät säkit ja just pumppaamal sain aikaseks kahest tissist yhteensä 30 ml viel senki jälkeen kun olin pumpannut säännöllisesti 5 kertaa vuorokaudessa myös yöllä..sit äätin et nyt lopetan yrittämisen. esikoista kun odotin kasvo tissit heti alkuraskaudessa 3 kuppikokoa eli entisestä E kupista tuli J :D
täl hetkel tissit ei oo ees kasvanneet viel isommaks kun F kupiin ne sit jäi esikosta :)

meilkin on asumuksena täl hetkel rivitalo kaksio, ja noh meiton tääl jo nyt 3 ihmist ja 2 kissaa.....asutnokauppa ei vaan oikein käy ja ollaan tätä useamman kuukauden jo myyty jo ennenkun plussasin....

Täällä plussattiin eilen.5 päivää sitten testi näytti negaa vaikka menkat myöhässä ja eilen ja tänää sain plussat.Kolmas lapsonen olisi tulossa ja laskettu aika kesäkuussa.Tarkka päivä selviää sit neuvolassa.Ennestään kohta 2v poika ja kohta 3v täyttävä tyttö.Huhtikuussa koin keskenmenon,joten pienellä varauksella tähän raskauteen asennoidun.Aviomiehen kanssa asustellaan Kymenlaaksossa :)

Täältäkin liitytään nyt tähän joukkoon iloiseen..:) esikoisen arvioitu toimitusaika 3.6. Ei malttais millään odottaa ensimmäistä neuvolakäyntiä (31.10) ja ensimmäistä ultraa, mikä lienee sitten joskus tuon neuvolakäynnin jälkeen... Jännä tunne kun välillä olen niin varma siitä että kyllä siellä joku pieni kasvaa mutta toisinaan taas tuntuu että mitä jos koko juttu onkin vain oman mielikuvituksen tuotetta.. Lohduttavaa lueskella täältä että tuota turvotusta tuntuu vahvasti olevan muillakin, täällä kun varsinkin iltasella mahan tilalle tuntuu ilmestyvän lähinnä jalkapallo.:laughing002

Takaisin