Kesäkuun korinat

Jaaha, postiin oli tullut synnytystapa arviointi kutsu ja se on vasta 7.7... 20 päivää ennen laskettua... Miten mun hermot kestää odottaa sinne asti tietoa että saanko sektion vai en?

En tiedä, olenko saanut hemoglobiinia vieläkään nousuun, kun hengästyn niin helposti ja voisin nukkua vaikka kuinka pitkään. Kohtu on jatkuvasti ihan kivikova ja supistaa.

Mun rannekello kuoli, joten päätin eilen mennä vaihdattamaan siihen paristot töiden jälkeen. Ekassa liikkeessä jouduin seisomaan jonossa yli vartin, ja tuntui että kohta on pakko istua lattialle. Ja sitten ne sanoi, että ei onnistu paristonvaihto ennen ensi viikkoa! Raahustin seuraavaan kultasepänliikkeeseen, ja siellä taas odotusta, kunnes sanottiin, että ei onnistu mutta jospa huomenna. Kysyin sit, oisko niiden toisessa myymälässä mahdollisuuksia, ja sanoivat, että ei pitkään aikaan, koska seppä on ansaitulla vuosilomalla. Mulla oli niin hankala olla, supisti ja suututti, et meni hermot. Totesin sitten vain: "Siinä tapauksessa ostan uuden kellon". Ja valitsin hintoja katselematta itselleni pirun hyvännäköisen rannekellon. Myyjää nauratti. Huikkasi lähtiessäni, että "Sellanen paristonvaihto tällä kertaa!" Niinpä.

Voi v****, laisin autoani ja nyt se on menossa hianusauton lavalla korjaukseen (toivottavasti korjataan eikä mee lunastukseen...). Onneksi ei henkilövahinkoja tullut, autoon kolhut 2m kohdalla. Mitään sijaisautoa ei oo mun vakuutuksessa, mut bonarit tietty tippuu ja ens viikolla ois menoja ja tänään pitäs lapsi hakee hoidosta. Olipa opetus siitä, että älä lainaa autoa!

Huh täällä on laitettu koko päivä kotia pikkuista varten. Ensiksi käytiin ostamassa loput puuttuvat tavarat (hoitoalusta ym. pientä). Järjestin kylppäriin pikkuiselle hoitotason, ja täytin yläpuolella olevat kaapit vauvan vaatteilla, petivaatteilla, pyyhkeillä ym. Lisäksi kasasin hoitotason viereen korin, jossa vaippoja, harsoja, rasvoja ja talkkia :) nyt pitäisi olla helppo hoitaa vauvaa tuossa! Lisäksi pyykkikone on laulanut koko päivän, ja olen järkkäillyt vauvan huonetta kuntoon.

Aaargh ahdistaa..haluisin kans laittaa kaikki jo valmiiks ja ostella puuttuvia tavaroita vaualle mutta...mulla siis la 12.7 ja meillä on muutto 15.7 voiko niiku enempää hanurista olla koko touhu!

Onnea Koalatiara! Ihan mahtavaa, kun näitä rupeaa nyt syntymään, varsinkin kun tääkin poika ehti ihan täysiaikaiseksi! :) Ite oon varautunut vielä 5-7 viikon odotukseen, mutta kyllähän tää nyt loppusuoraa alkaa olla meillä kaikilla kuitenkin. 35+1. <3

Heissan: täällä liian raju työpäivä takana. Paikkoja kolottaa ja jomottaa ja kiristää! Olisi pitänyt ottaa kevyemmin. No 5pv+1vp+6 pv on melkoinen putki fyysistä työtä tässä vaiheessa ettei ihme että kropassa tuntuu. Mieli kuitenkin virkeä ja oikeasti ottaa itsetunnon päälle kun oikeasti haluaisi tehdä enemmän kuin mihin todellisuudessa kykenet. Ai että otti pattiin kun jouduin apua pyytämään työkaverilta jotta saan asiakkaan jalkeille tuolista kun ei yhtään itse asiakas saanut autettua itseään. Mies hieroi työpäivän jälkeen jalkoja ja ai vitsi ku tuntui hyvälle kun oma mies oikeasti tunteella hiero eikä vaan hipeltäny hetken niinkuin yleensä. Autto kyllä!
Huomenna luokkakokousta ruoan ääressä ja sitten sunnuntaina kattoo kisun pentua pojan kans :D ♡ suunnittelin jos kisu sellanen ku haluamme ni elokuussa viikolla 32 saatais joten parempi mitä aiemmin Kirppu malttaa syntyä... kyllä se sano että pitäisi sitä pariviikkoa luovutuksen jälkeenkin jos tarvis että pääsen synnytyksestä kuntoutumaan :D olenko hullu kun kisun pentua haaveilen heti vauvan jälkeen. .. kotonahan mä oon ja ompahan pojalle jotai puuhaa ku saa väistellä vilkasta kisua. :D

Vielä 9 kokonaista työpäivää. Insuliinit harkitaan 21.6 ultrassa ku koholla olevia arvoja on.... 14.6 neuvola. Vauva viihtyy alempana ja tänään vielä kääntyi poikittain...eikä lantio ssa niin paljoo tilaa ole että siellä olisi kevyesti potkiskellut...sattu niin pirusti... mutta saipahan rakko olla hetken rauhassa :D

Rv 33

Äitiysloman eka päivä! Supistelut on alkanu ja mies pelkää et poika tulee etuajassa. Voiko lähteä kaupungille kun tuli yks supistus? Noh. Elämä jatkuu... Outoa ajatella, et nyt ei sit vähään aikaan tartte nousta töihin aamulla. Nyt junassa matkalla babyshowereihin. Jännää! Hieman mietityttää kun neuvolassa toissa päivänä poika edelleen perätilassa. Pliiis käänny ite!

Miul oli kans eilen äitiysloman eka päivä, ihan hassua että töissä ei tarvii käydä pitkään aikaan. Ja juhannusviikolla saatan jopa tietää koska vauva syntyy, jos menee sektioks. Jännää!!

Heikun keikun!
Itellä kans 3 aamua ja sitte hetkeks työavaimet narikkaan. Keskiviikkona myös mulla neuvolas ylimääräinen neuvola. Ultrataa miten päin vauva mahas on..pari viikkoa sitte aivan poikittain kans mahas.meinaa tulla kyljestä pihalle .
Lantios tilaa vaikka ja kuinka..saa nähä koska kans lähtee laskeutumaan.

Ite miettiny kans reissaamisia ja kyllä kai sitä täytyy jossain käydä kun kerta mahdollisuus ja loma kerta on..pysähtelee sitten vähä useammin jaloittelemaan ..

Huone on vielä kans laittamatta.pitäis pian alkaa järjestelemään. Kaikki muut on varmaan hommattu paitsi amme. Telineet kyllä löytyy.

Voikaa hyvin!! Rv 33+4

Mulla on alkanut maidontulo lisääntymään, pari kertaa päivässä saa tyhjentää rinnat kun särkevät muuten. Mietin, että voiko tätä maitoa pakastaa vauvalle? Jos maito ei nouse alussa kunnolla, niin voisi antaa vaikka ruiskulla lisämaitona.

No ajattelis että käypää tavaraa maitosi on..ja pakkasessaha säilyy jonkin aikaa.
Huomaan kans että nippailee tissit..ja nyt kun tuulisia säitä niin vähä ilkeästi ottanut..pitää vaan hyvin suojautua..muuten ei vielä ole maito noussut..

Voi ottaa talteen jo nyt, pakastimessa taitaa säilyy pari-kolme kuukautta ihan tosi hyvin :)

Pinkkis, eipä sillä niin väliä, eiköhän meidän kaikkien vauvat ole kolmessa kuukaudessa putkahtaneet ulos :D itse siis ainakin ajattelin antaa tuota maitoa ennen maidon kunnollista nousua, jos on tarvetta.

Takaisin