Kesäkuun korinat

Täällä 2 kk la :D töitäkin vielä mukavasti jäljellä. Alakertaa alkaa jo masu painaa. Huimausta, korkea syke ja matala rr. :/ auringon otto kiinnostas mutta huonoolo siitä tulee... itsellä liivit samat kuin ennen raskautta... ei siis oo tullut mitään muutosta. Heti raskautimisen jälkeen olivat vähän muhkeammat mutta nyt on kaikki hävinnyt pois. .. Näinköhän on ees maitorauhasia mulla... Esikon aikaan menin osa imetyksellä...

Kilpirauhas lääkityksestä en ole huomannut hyötyä ja kontrolli koekin vielä edessä päin...

Masu heiluu puolelta toiselle ku tyyppi riehuu hurjana... kivalle tuntuu että joku mua huomioi... Mies ei koko raskauden aikana oo... hyvä kun päin katsoo... :/ ei tee mieli olla enää ees tyrkyllä ku ahdistaa.... mutta ei haittaa mua... mun vauva ja mun Esikon pikkuveli. .. :D

Inkivääri: pidätte paljon taukoja, liikuttelet raajoja ym. Oot takakenossa... mulle kyllä jo rv 28 vai 29 lääkäri tutki tarkkaan onko paikat kunnossa tallinaan reissua varten kun autossa istuminen pitkään juuri niin raskasta... mutta mee kehoasi kuunnellen ja Neuvola kortti mukaan :D ja 300km ei oo kun 2-3h :D

Kyllä mä ajattelin liikkua Suomessa niin kauan kuin olen yhtenä kappaleena. Ja nyt lauantaina lähdetään vielä laivallekkin. Toki tiedostan että kun on kolmas kyseessä niin sitä tullaan sitten varmaan kiireellä ulos, mutta en millään jaksa jäädä kuukaudeksi kotiin kun on kerrankin lomaa koko perheellä.

Mäkin lähden ens viikolla rv35+ moikkaamaan äitiä vähän reilu 300km päähän. Meen itekseni autolla edeltä ja mies tulee viikonlopuksi sit perässä. Viikonloppuna olis tarkoitus pitää vielä talkootkin mökillä. Ite tosin saatan keskittyä lähinnä työnkohtajana toimimiseen. :D

Mäkin meen ennen juhannusta varmaan viikoksi kotikuntaani vanhemmilleni 400km päähän tyttösen kanssa. Oon jopa miettinyt että voisin viettää siellä pidempäänkin ja varautua sit synnyttämään siellä. Eipä tarvisi miettiä esikoisen hoitokuvioita synnytyksen ajaksi. Mut ehkä kuitenkin synnyttelen täällä Jorvissa.

Reissuja on suunnitteilla juhannuksen tietämillä mullakin rv 35+, jos oma vointi on sen sallii. Matkaa yli 500 km ja lasten kans aattelin lähteä keskenään. Sitä ennen on vielä neuvolalääkäri joten saa vähän varmuutta lähteäkö vai ei. Jos mies ois reissussa mukana niin en epäröisi lähteä ollenkaan.

Mä en voisi kyllä kuvitella lähteväni näillä viikoilla enää yhtään minnekään kotoa. Toisaalta ei ehkä auta pelko siitä, että ehditäänkö ees tästä kotoa synnyttämään sairaalaan. Autossa istuminen myös aiheuttaa tosi paljon supistuksia ja kun paikat on jo valmiiksi auki muutenkin..

Mieki kyllä liikun ihan normaalisti siihen saakka kun oon yhtenä kappaleena. Oon aatellu että synnyttää voi missä sairaalassa vaan Ku ei siellä tuttua henkilökuntaa oo kuitenkaan. :-D ja Ku aika pitkä aika olla kotona vaan odottamassa millon lähtö tulee Ku jos vaikka viikot 37-41 vaan odottaa että kohta se tulee. :)

Mä nyt teidän kertomuksista rohkaistuneena sovin miehen kanssa, että lähden sen ja lasten kanssa mökille ens vkolla. Meen kyllä päivän perässä koska mulla on ma vyöhyketerapia, mutta kivempi muutenkin mennä junalla. Matka olisi kai about 300km, mutta neuvolakortti vaan mukaan. Kyllä mä Mikkelissäkin tämän vauvan varmaan voin synnyttää :)

Kiitos kokemuksista :) menomatkasta selvitty, paljon sai pysähdellä kun istuminen tämän masun kanssa on vähän rankkaa jo. Söin vaan helposti sulavia ruokia pikkuhiljaa napsien, niin ei ollut vielä täysi mahalaukku ahdistamassa. Supistuksia tuli vaan pari.

Täällä mietin että onkohan tänään supistellut... Miksi en niitä tunnistaisi... massu menee useinkin kovaksi mutta Kirppu sen taitaa nojailla kovaksi ku kestää niin pitkään aina...ja kovuus häviää kun Kirppu liikahtaa. menkka kivuista lähinnä ajattelin. Samaten liitos kivut on pahentunut ja kävel
y o muuttunut pingviini kävelyksi. Alkaa kohdun suuta painaa jo tää lasti.

Nyt alkoi sitten äitiysloma :eek: Ei sitä oikein vielä tajua, että synnytys lähestyy kovaa vauhtia. Nyt pitäisi aloittaa touhuaminen kotona, kun kaikki on vauvan tulon suhteen ihan vaiheessa, edes yhtään vaatetta en ole vielä pessyt. En myöskään tiedä mitä kaikkea jo on ja mitä pitää vielä hankkia. On saatu paljon tavaraa käytettynä tai lainaan enkä ole jaksanut käydä niitä edes läpi :confused: No, minkä taakseen jättää... Nyt sen taas huomaa. Lisäksi aion tehdä vielä pari työhommaa siihen pisteeseen, että on helpompi antaa ne eteenpäin muille lopeteltavaksi. Lisäksi tarkoitus on tavata kavereita vielä kun pääsee kaupungille ja muualle. Ei tarvitse enää laittaa herätyskelloa soimaan aamuisin, mutta muuten alkaa kuulostaa työläältä "lomalta" ;)

Mulla oli myös tänään virallisesti vipa työpäivä mutta ei kyllä yhtään tunnu siltä että olis äitiyslomalla.. Monta työjuttua vielä pahasti kesken. Ja tosiaan kaikki vauvajutut ihan vaiheessa täälläkin. Vähä tuntuu et ei tässä ehdi paljon vauvaan valmistautua ennenkö tulee lähtö synnärille!!

Täällä on kärvistelty eilis illasta asti jonkunmoisista alamaha jomotuksista. Tiedä nyt sit et onko nää jotai merkittäviä vai ei, mutta yö oli ainaki varsin mielenkiintoinen ku mitenkään ei ollu hyvä olla. Kauratyyny mahalla sai muutaman tunnin nukuttua.. nyt aamun tullu n kerran tuntiin irvistyksen naamalle saavia juilimisia.
Miulla ei oo ollu mitään tuntemuksia/kipuja tätä enne, nii vaikee hahmottaa mitä nää nyt on. Viikkoja tänään tasan 35.
Luvassa tänään siis rauhallisempia touhuja ja hitaita siirtymiä :wacky:

Eveliina6: mulla kanssa tähän asti oo oikein ollu mitään mitä olisin osannut edes harjoitus suppareiksi sanoa. Mutta nyt ollut viikon verran jo sellasta että masu menee kovemmaksi (olen siis ajatellut että vauvan selkä se vaan on). Mutta nyt on mukaan tullut alavatsa juilimiset kuten ennen menkkoja ja jopa pakottanut selkää ja reisiä joten olen niiden päätellyt olevan jonkinlaisia ennakovia suppareita. Synnytys supparit kyllä luulen tunnistavani. Olen myös miettinyt että onko laskeutunut jo alemmas ja se aiheuttaa niin suuren painon tuonne että lantionpohja ei jaksa kannatella ja siks nämä juilimiset. Kun joku asiantuntija olisi sanomassa onko se supistus vai ei. :D esikoisen aikaan ei ollut muuta kuin synnytys supistukset ja kävelin vielä paria viikkoa ennen synnytystä 7km lenkkejä. Nyt en voisi kuvitellakaan lähteväni 1km pidemmälle lenkille

Nyt se vihdoin alkoi: Äitiysloma! Todella helpottunut olo, kun sain kaikki työt tehtyä eikä tarvinnut muille jättää. Torstaina mökille nollaamaan aivot. :happy:

Ihanaa, onnea! :) Täällä vielä kolme päivää jäljellä ja hurja loppukiri menossa että sais kaiken tehtyä.

Täälläkin vielä kolme päivää. Töitä oon saanut siirrettyä aika hyvin sijaiselle joten nyt tämä on enemmänkin tällaista päivystämistä. Oon jo kyllä tosi väsynyt, odotan vaan et pääsen hetken levähtämään kun esikoisella vielä ensi viikolla 3hoitopäivää ennenkuin hänen kesälomansa alkaa.

Kesälomalla 4. päivää ja virallinen mammaloma alkaa viikon päästä :angel8 Olen aloitellut työhuoneen siivoamisella, jota kaiken a4-todistusaineiston mukaan ei ole siivottu kunnolla muutamaan vuoteen, samoin kotimme ylähyllyt vaikuttaisivat sisältävän ehkä jopa 10 vuotta vanhaa arkistomateriaalia...kuten tässä joku jo kirjoittelikin niin "minkä taakseen jättää"... Mutta kuten töissäkin työhuoneen ja sielläkin paperihässäkän siivoilu tuotti jotenkin vapauttavaa fiilistä, niin sama homma täällä kotonakin :smug: Ehkä oikein kun pari päivää raivaan niin keksin fiksun paikan Vaavin vaatteillekin... tai sit seuraava homma onkin metsästää jonkinmoinen uusi lipasto :cat:

Täällä lomailultu jo jonkin aikaa :) Vaatteita pesty ja laiteltu paikkoja.. Ja reissailtu vähän lähempänä ja kauempana! Nyt kyllä tuntuu että vois ottaa jo iisimmin, autossa istuminen ei enää kovin hyvälle tunnu. Eli tuskin enää kovin kauas tulee lähdettyä. Liberolaukunkin sai jo haettua!
Eilen neuvolassa terkka tunnusteli masua ja epäili vähän että lapsi ois perätilassa... Parin viikon päästä vasta lääkäri, siellä paremmin selvinnee. Toinen vaihtoehto oli että vauvan pää ois niin alhaalla ettei tuntenut sitä. Nyt kun oon kuitenkin tarkemmin seurannu liikkeitä niin lähinnä kyllä tuntuu ylävatsalla ja keskellä, harvemmin ihan alavatsalla. Tiedä sitten miten päin siellä ois..

Takaisin