Kesäkuun korinat

Huhheijaa. Kesäkuu salakavalasti alkoikin ja itsellä enää tasan kuukausi laskettuun aikaan! Hieman alkaa hirvittämään. En ole edes sairaalakassia vaivautunut pakkaamaan. Muuten valmistelut ja hankinnat vauvan suhteen on kuitenkin tehty. Aurinko paistaa ja hikeä pukkaa, mutta mieluummin näin kuin,että olisi -20 pakkasta..:)

Millaisilla mielellä muut aloittaa kesäkuun?
 
Täällä kans noin kuukausi laskettuun aikaan. Tuntuu, että on niin lämmin ettei saa mitään aikaiseksi kotona. Tulee heti huono olo. Noh, puuhaillaan sitten kun viilenee. Olis vielä tuota vauvan vaatteiden ja muiden tekstiilien pesua ja kaappien järkkäystä :)
 
Mä päädyin siihen tilanteeseen, jota pelkäsinkin, eli ylitöitä painan vielä tän vikan viikon, että saan kaikki tehtyä pois alta. Eilen meni 13h.. Huoh, mutta viisi päivää jaksaa ihan mitä vaan ja sitten alkaa mullakin loma! :) Loman aluksi suuntaan heti mökille nollaamaan aivot. ❤
 
Täällä kanssa kärsitään kuumuudesta, onneks sisällä on sentään viileää mutta tota kaks vuotiasta tarttis viihdyttää ja se onnistuu parhaiten ulkona. Harmi kun en voi mielinmäärin syödä jäätelöä kun pitää muuten antaa esikoisellekkin :-D mä odottelen et koska pääsisin synnytystapa arviointiin ja saisin sen sektio päätöksen niin ei tarvitsis enää stressata.
 
Kesäkuu alkaa äitiysloman odottelulla, vielä 10 työpäivää. Sen jälkeen on aikaa vähän keskittyä näihin valmisteluihin paremmin. Eilen jo järjestelin ja tyhjensin työhuonetta ennakkoon sijaista ajatellen.
 
Kesäkuu alkoi kesälomalla :)
Melkein kaksi kuukautta vielä laskettuun aikaan. Ihanaa kun ei tarvitse kuitenkaan enää työasioita miettiä vaan ne voi jo unohtaa ja keskittyä vauvan tuloon.
Täälläkin kuumuus hankaloittaa oloa...on koko ajan hiki ja tuskanen olo. Onneksi viikonloppuna viilenee nii on ehkä hieman mukavampi olla :)
 
Odottelua vielä vajaa kaks kuukautta. Ulkona olisi kiva puuhailla, mutta sääskiarmeija rajoittaa. Tulee helposti tukalan kuuma, joten kovin peittäviä vaatteita ei tee mieli pitää ja sääskikarkoitteet ja -myrkyt ovat kartettavien listalla. Eli... Voisin pysytellä sisätiloissa ja lueskella romaaneja --yleellisyys mitä minulla ei ole ollut aikoihin!
:Heartbigred
 
Sain juuri sairaslomaa äl alkuun asti, joten nyt on viime hetket kerätä voimia ja laittaa tavarat valmiiksi. Nyt olo ollut aika ongelmatonta, viimeksi loppuajasta oli sormien puutumista, saa nähä miten tällä kertaa käy. Mut ihana kun on kesä :) toisaalta, olihan tuo toukokuukin kovin kesäinen :D

Ootteko miettiny kantoliinaa...? Kuinkahan kuuma siinä tulee... ?!
 
Mulla alkaa loma kahden viikon päästä. Töitä olisi kuitenkin niin valtavasti, että voi olla, että teen niitä kotoa käsin niin kauan kuin vain voin. Kuumuus ahdistaa, vaikka olenkin kesäihminen. Haluaisin kovasti laittaa pihaa, mutta en jaksa olla kyykyssä kuin pieniä hetkiä.

Jouduin käymään ostamassa jo kolmannen kerran isommat liivit. Poikaraskaudessa mahduin omaan ympärysmittaani ja A-kuppiini melkein viimemetreille asti ja lopuksi tarvitsin B:n, nyt tän tytön kanssa on jo ennen maidonnousua 85C. Peilikuva näyttää siis vieraalta jo nyt. Jotenkin aina ajattelin, että suurempi rintamus olisi kiva juttu, mutta nyt kun katson, näytän vain kaikin puolin isolta.
 
Sairasloma vaihtui äitiyslomaan tällä päivämäärällä :) niin onnellinen! Edelleen pitää vain lepäillä, et vaavi viihtyis mahassa vielä.

Sairaalakassi on pakattu miehen toiveesta, häntä niin kovin jännittää se synnyttäminen kaikkine vivahteineen.

Ensi viikolla synnytysvalmennus :) ja laskettuun aikaan kuukaus ja viikko.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ei ole valmennusta ollenkaan... en ole ainakaan saanut siitä minkäänlaista infoa neuvolasta. Itselle ei niin välisiä kun toista kertaa tässä ollaan (esikoinen 10v.), mutta miehelle vauva on ensimmäinen lapsi.

Mä olen ollut kotona jo kolmisen viikkoa. Käy aika pitkäksi! Sairasloma alkoi supistusten ja kipeiden lonkkien takia. Mua on vaivannut bursiitti eli limapussin tulehdus lonkissa. Ensin alkoi oikeasta lonkasta, ja pikku hiljaa vasenkin alkoi oireilla. Yöt on aika tuskaista kun selällään ei enää voi nukkua ja kyljellään lonkat kipuilee. Ainoat hoidot on fyssarin antamat jumppaohjeet ja kylmähoito. Normaalisti siihen auttaisi buranakuuri tai pahimmassa tapauksessa kortisonipistos, mutta niitä ei nyt anneta raskauden takia. Täytyy siis vaan kärsiä

Äitiysloma alkaa vissiin virallisesti ensi viikon lauantaina, en ole saanut vielä päätöstä kun palkanlaskija toimittaa toukokuun palkkatodistuksen vasta tällä viikolla Kelaan.

Onneksi kelit näyttäis jäähtyvän viikonloppuna. Mä kärsin tästä kuumuudesta! Ei ole mitään kivoja hellevaatteitakaan eikä viitsisi enää ostella uusia. Maksimekko päällä nytkin...
 
Miulla on noita limapussin tulehduksia ollut useita ennen raskautta ja ovat kyllä kipeitä.

Mie oon ollu saikulla viis viikkoa ja aika ei oo käynt pitkäks ollenkaan, olin jo ihan kypsä jäämään kotiin vaikka vähän ristiriitaisin tuntein tulikin jäätyä. Kerrankin olen levännyt ja taas vielä kerran levännyt ihan luvan kanssa. Olen luvannut itselleni, että vauvavuoden aikana opettelen ottamaan rauhallisesti enkä sinkoile joka paikkaan koko ajan.
 
Täällä ens viikolla alkaa mammaloma. Koulu. Työ harjottelu päätty sunnuntaina ja tän viikon oon vaan levänny Ku tytöt on vielä hoidossa. Ens viikolla meen varmaan keikkaa vielä tekemään kolmeks päiväks. :) mie niin odotan että tässä kuussa tää vauva tulee. (Ei kuitenkaan sit tule mut jospa se tulis) täysi aikaseks Ku menis vaan niin juhannuksena olisin niin valmis olemaan laitoksella. :-D ei oo kyllä mitään tuntemuksia. Ei liitos kipuja, ei yhden yhtä kipeetä tai edes hieman tuntuvaa supistusta tai että vauva olis laskeutunu edes. Ylhäällä ihan kiinni kylkiluissa on tainnu päättää vauva olla loppuun asti. Neljästoista päivä on läärineuvola viikoilla 35 että kerkee olla. Jos siellä ei oo laskeutunu yhtään niin tuskin se sir laskeutuukaan. :D tosi hassua vaan ajatella että oikeesti uskon että vauva tässä kuussa tulee, mut en oo tehny mitään täällä kotona vauvan eteen. Aattelin ehkä tälläviikolla laittaa vaatteita lipastoon. Siitä on hyvä alottaa. :D
 
Uskaltaisitteko lähteä nyt loppuraskaudesta 300km päähän viikonlopuksi? Autolla mentäisiin, mies ajaisi. Mulla nyt menossa rv 35+3.
 
Uskaltaisitteko lähteä nyt loppuraskaudesta 300km päähän viikonlopuksi? Autolla mentäisiin, mies ajaisi. Mulla nyt menossa rv 35+3.

Itellä ehkä automatka mietityttäisi eniten, että jaksaako istua. Mutta jos vointi on hyvä, niin reissuun vaan. Lähimmän synnärin tsekkaisin kyllä varuiksi ja ilman miestä en ehkä lähtisi, ettei joutuisi yksin synnyttämään, jos lähtö tulisi. :D
 
Kesäkuu ja norovirus, jep! Maanantaina oksensi esikoinen, viime yön vietin minä pyttyä halailen ja päivällä aloitti sairastelun mies.. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa nesteet pysyä sisällä ja pahin särky ja vapina helpottaneet. Huh mikä tauti, ja vielä raskaana ollessa :dead:
 
Mulla supistukset vaan jatkuu ja voimistuu kokoajan. Viime viikolla viimeks kävin taas äitipolilla, mutta onneksi ei ollut kaula lyhentynyt enempää. Tänään supistuksia tuli oikein sarjatulena, monta tuntia 10min. välein. Mutta eipä ne oikeastaan satu vielä, ihan kuin menkat olis, selkää ja alamahaa särkee. Panadol, ja miehen kotiintulo auttoi vähän niin ei tarvinnut lähteä mihinkään. Mutta kieltämättä alkaa vähän tajuamaan kuinka lähellä se synnytys oikein onkaan! Jännää :S
 
Muistakaa naiset juoda nyt vettä erityisen paljon! Itsellä aina välillä unohtuu, ja nestehukka on myös yksi supistuksien syy.
 
Takaisin
Top