Kesäkuun korinat

Mullakin vain huominen enää, suunnittelin tekeväni vähän lyhyemmän päivänkin :)
Heh..niin mäki..aamulla ensin neuvolaan jossa katotaa miten päin vauva on mahassa..ja iltapäivällä sitte vähä hemmotteluun
 
Ehkä tyhmä kysymys, mut onks sairaalassa sit jotain lukollista kaappia henk.koht. tavaroille? Oon menossa synnyttää Kättärille.
 
Miunki pitäis alkaa nytten nostattelemaan maitoa pumppaamalla, ei todellakaan tule ku ihan pari pisaraa puristamalla... Käyn huomenna ostaa pumpun sitä varten.
 
Pumppu pitäis kyllä hankkia, mutta en taida silti alkaa vielä pumppailemaan. En kaipaa ylimääräisiä supistuksia näin 34+0. Vielä ei mitään tihku, nänninpäihin on toki tullut jo harmahtavaa rasvaa.
 
Niin, ei kai sitä etukäteen tartte tullakaan sitä maitoa. Ainakin mulla on riittänyt maidon nousu syynnytyksen jälkeen täysimetykseen. Ennen synnytystä ei tullut maitoa.
 
Aaargh ahdistaa..haluisin kans laittaa kaikki jo valmiiks ja ostella puuttuvia tavaroita vaualle mutta...mulla siis la 12.7 ja meillä on muutto 15.7 voiko niiku enempää hanurista olla koko touhu!

Mulla kans la 12.7. ja muutto varmaan heinäkuun viimesellä viikolla. Ois niin kiva ku sais viedä vauvan suoraan uuteen kotiin mut ei nyt auta :/
 
Joo hyvin on maito myös noussu sairaalas ja täysimetyksellä menty.
Pumppu kyllä sitte arkea odottaa..poikaha ei meillä pulloa syönyt ei sitten niin millään..kaikki tuttipäät kokeilin mutta eeehei. Toivottavasti tämä vähän ees huolis että pääsis vähä joskus irtaantumaan
Mulla kans tänään 34+0. Nyt neuvolaa kaveria moikkaamaan ultralla miten siellä on..läpi yön onki mahas meuhkannu..piti vissii kunnon bileet..asento ei yllätä tollaisten reivien jälkeen..heh..
 
Meillä kans mahdollisesti vielä muutto tulossa ennen la 22.7. tai aika pian sen jälkeen.. Vieläkään ei varmaks tiedä :sad001
 
Neuvolasta se ohjeistus pumppaamiseen tuli, jos sais herumaan omat maidot ennen synnytystä et vois ottaa omat ämmät sairaalaan mukaan ja antaa sitä sitten, jos tulee lisämaidpn tarve.

En tosin kaipaisi yhtään lisää "turhia" supistuksia, ku oon niistä muutenkin niin kipeenä jo päivittäin...et jos näyttää siltä, ettei heru mitään ja tulee vaan suppareita niin lopetan kyl het alkuunsa.
 
Mä oon nyt säilönyt tota maitoa pakkaseen, niin 5-7,5ml tulee kerralla :D aika paljon siihen nähden, ettei vauvaa vielä ole. Oon viilentänyt jääkaapissa ja yhdistänyt sit kylmänä n. 15ml annoksina minigrip-pusseihin.
 
Tomu, enpä ole ennen moista ohjetta kuullut... aika hassua. Eihän sitä sairaalaan mennessä tiedä milloin vauva syntyy, pitäis huolehtia maidot mukaa ja saada säilöön ym. Kuulostaa monimutkaiselta näin laiskalle :D Vois kuvitella, että jos heruu maitoa ennen synnnytystä ei sen nouseminen kunnolla liene ongelma, mutta en tiedä. Minä en ole koskaan saanut pumppaalla maitoa irti eikä lapset ole huolineet pulloa yrityksistä huolimatta, mutta pitää taas yrittää, kun on sen aika.
 
Joo, kyllä kuulostaa erikoiselta ohjeelta maidon nostatus pumppaamalla raskaana! En ole koskaan kuullut sellaisesta! Ja että varmuuden vuoksi omaa maitoa sairaalaan, mitä ihmettä?!

Onko tää jonkun yhden terveydenhoitajan keksintö?

Vaikka maitoa vähän heruu raskausaikana niin varsinainen maidonnousu voi tapahtua vasta istukan irrottua. Miksi tosiaan hankkia supistuksia pumppaamalla...
 
Ja sofien, vaikka nuo millit kuulostaa paljolta niin vauvan synnyttyä ja maidon noustua yhdestä rinnasta tulee hyvinkin 50ml kerralla ja enemmänkin :P
 
Mä myös vähän ihmettelen tollasta ohjetta. En oo aiemmin kuullutkaan enkä kyllä ymmärrä miten niitä omia maitoja voi sitten sairaalaan kuskata että pysyisi hyvänä o_O
 
Tämmösen ohjeen se neuvolan terkka antoi, kun on raskausajan diabetes ja lisämaidon tarve hyvin todennäköinen. Ei siis koske muita kuin sellaisia odottajia keillä on radi. Tuli esille muualla keskustellessa, että näin myös ohjeistettu ainakin joissain muissa kunnissa radilaisia...et ei oo vain yhden terkan keksintö.

Pakastettuna ne sinne tulisi ottaa mukaan, jos on jotain mukaan otettavaa.
 
Ainiin ja täällä mielellään sairaalalla annetaan lisämaito hörpyyttämällä, et ei pullosta...
 
Miekään en oo koskaan kuullu tuommosta ohjetta. Mut ainahan ne keksii jotain uutta. :) miulla oli eilen lääkäri neuvola. Pitkä vauva kuulemma. Ite oon aika lyhyt ja tytöt myös lyhyitä. Tosin siltä mahassa tuntuukin kun myllertää että ei vaan meinaa enää miun kroppa venyä yhtään enempää. Mie oon kovasti suunnitellu synnyttäväni ens viikon sunnuntaina. :-D voi olla sunnuntaina aika pettymys. :-D en siis oikeesti usko että sillon syntyy mut oon naureskellu että olis sillon joutavaa aikaa. :-D vauvan paino arvio oli tällä hetkellä 2,5kg ja jos laskettuun menee niin neljän kilon molemmin puolin. Pelottavaa. :-D istukka oli vähän lähteny kalkkeutumaan (Mikä on miulle ihan Yleistä) niin lääkäri aatteli että sekin voi vähän hillitä vauvan kasvua loppumatkasta. Tai käynnistää synnytyksen sit ennakkoon. Ei oo vauva laskeutunu ollenkaan kuten ei esikoinenkaan niin jännittävää nyt että meneekö vedet niinku sillonkin vai vieläkö laskeutuu ja lähtee supistuksilla niinku toinen vai keksiikö oman tapansa. Alan kyllä olla niin täynnä tätä raskaana oloa että ei ainakaan paljon tarviis mennä heinäkuulle. :D täysaikanen on juhannuksena niin sit vaan tervetuloa. Toiveena nopea jälkihoitoinen synnytys niin pitää olla täydet viikot. :)
 
Takaisin
Top