Meillä esikoinen ei myöskään koskaan juonut pullosta. Mun maito maistui pahalta pakastettuna (Googlen perusteella joidenkin maidon maku vaan jostain syystä muuttuu pakkasessa, vaikka kaikkien ohjeiden mukaan pakastaa) ja se ei kelvannut vauvalle, joten aluksi pulloilu vaan jäi. Sitten kun tajusin tuoretta tarjota, niin ei koko pullo enää kelvannut.
Ajattelin, että seuraavan kanssa täytyy sitten alusta asti muistaa aktiivisesti tarjota pulloa, mutta silti se tokan kanssa jotenkin jäi muutamaksi viikoksi unholaan koko homma. Olin jo ihan varma, että pieleen meni tälläkin kertaa, mutta sen sijaan neiti otti pullon ihan mielellään vastaan ja hyvin onnistui pullosta juominen imetyksen ohella. Pakastettua en tainnut kokeilla enää, vaan pumppasin vaan tuoretta jääkaappiin, joten monen tunnin menoja en silti pystynyt tekemään, mutta helpotti silti elämää huomattavasti.
Mun neuvo on siis, että kannattaa aktiivisesti tarjota sitä pulloa alusta asti, mutta loppupeleissä se taitaa silti olla vauvasta kiinni, kelle kelpaa ja kelle ei. Tuttikin meni ihan samoin, esikoiselle ei koskaan kelvannut, kakkonen ei olisi irti päästänyt, kun kerran sai suuhunsa. :)
T: Yökukkuja...