Kesäkuun kaksoset

Mäkin kuullut sykkeen vain kerran neuvolassa, ensikäynnillä, ja sillon oli 177. Ja kun tosiaan ei tiedetty, et siel kaksi on, niin tyydyttiin niihin vaan :)
Tämä tyttö nyt lähtee yksin pulla kahville. Jeeeeeee mies ja muksut olkoon keskenään!!!! Ah ihanaa

Nauti Harmony!! :)
Mäkin pääsen 24min päästä lähtemään yksin kauppaan, ja lapset jää iskän kanssa kotiin. Tekee niin hyvää, pitkä päivä takana ja kaikki päättivät olla tänään erityisen riiviömäisiä :D

Mulla tuntunu liikkeet muutaman viikon, mutta edellisiltana näkyi jo vatsan päältäkin selkeästi että siellä on kunnon rallit meneillään :D ja se kyllä tuntukin siltä. Öisin joskus herään siihen kun jompi kumpi työntää peppua (oletan että on peppu) ylös päin ja potkii mua samalla kylkiä kohti :)

No mä oon tuntenut lähinnä ilman kiertävän mahassa. Joskus tuntuvat pieniltä liikkeiltä. Mut oon sulkenut sen ajatuksen, kun kuitenkin menossa vasta viikot 13 :). Vaikea kuvitella et nyt jo tuntisin jotain. Kuopuksesta tunsin 18-19 vkoilla muistaakseni. Esikoisesta oliko 21-22 vkoilla.
Sagamaria mitkä vkot sulla? Jännittävää varmasti ;) en osaa kuvitella kaksosten liikkeitä.

Vinkkinä lisään tänne, että Suomen monikkoperheiden sivuilta voi tilata ilmaisen tutustumispaketin. Mukana on tietoa monikkoraskaudesta ja yhdistyksestä. :)

Nevolassa käyty. :) Hyvin kuulu sydänäänet kummaltakin, sykkeet 150. Meidän neuvolan täti on ihana, se kun ei ole hoitanut monia kaksoisraskauksia eikä naispareja niin ei aina tiedä ihan kaikkea, mutta kyselee paljon meiltä. :) Eikä se haittaa, kivalta tuntuu kun hän on aidosti kiinnostunut ja valmis ottamaan asioista selvää jos ei tiedä.

Mä tilasin eilen meille tollasen esitepaketin. :) Ja ilmoitin meidät perheaikaa.fi sivuilla monikkoperhekursille joka tapahtuu netissä omassa tahdissa. :)

Vois itekki tilailla semmoisen esite paketin niin sais mieski selailla vähän niitä. :)

Kyllä on nyt helpottunu olo siitä että ei tartte tehä yö vuoroja enää. Kroppa alkaa olla aika kovilla ja ihan sekasi. :) mut pitkästä aikaa mä lähen yö unille. :)

Harmony: tänään viikkoja 18+3 :) jänniä noi liikkeet on, etenkin silloin kun molemmat pauhaa menemään yhtäaikaa :D välistä on päiviä kun en tunne mitään, toisina päivinä tuntuu kunnon jumpat :D

Voi että te tunnette jo liikkeet! <3 Meillä vaimo ei ite tunne vielä liikkeitä, mutta vatsan päältä kun koittaa voi tuntea pientä liikehdintää (ellei se oo sit suoli, mutta tahdotaan ajatella ei ei ole). :)

Murunen2015: mulla kans osa liikkeistä tuntuu ainoastaan vatsan päältä/näkyy. Johtuu ilmeisesti istukasta joka on edessä. Hassua ja nurinkurista, kun aiemmissa raskauksissa koskaan ei ole näin käynyt. Silloin on tosin istukka ollut aina takana. Mut uskon siis että teilläkin tämä mahdollista :) itse olin tuosta aluksi hyvin hämmentynyt :D

Mä oon tässä alkanut miettii hankintoja kaksosille. Minkähänlainen kattaus sitä pitäis hankkia. :)Mietin just noita vaatteita että montakohan vaatekertaa per koko ois hyvä hankkia? Entä monella tuttipullolla pärjää päivässä jos osittain imettää ? Mä meinasin pukkuhiljaa hankkia vaatteet ja isommat ostokset kuten vaunut, ja turvakaukalot ym.

Niin loppukevääseen jätän isommat ostokset. Tietääkö kukaan onko pääkaupunkiseudulla hyviä lastentarvike kirppareita? Kiinnostas käydä kattoon jos löytys jotain hyväkuntosta tavaraa.

Siis ehdottomasti kirpputoreista suosittelen Nella ja Nuttu. Se on Espoossa. Olarissa. Siel on vain ja ainoastaan lasten/äitiyskamaa

Meillä päin ei oo kunnollista kirpparia niin netti kirppareilta oon katellu vaatteita ja kaikkee. :) Kauhulla vaan ootan sitä vaate määrää mikä se tulee olemaan :D

Mulla tänään tuntu ensimmäiset liikkeen oloiset muljahukset/hipsutukset/muut vastaavat. :) ihan semmonen olo tuli niinku olis ollu kavereilla sota mahassa. :D

Painaako teillä muilla maha jo nahkaa? Tuntuu että ajoittain repiää alamaha kun oikein alkaa kiristämään. :(

Mä oon meillä hamstrannu jo aikalailla vaatteita. :) En tiedä paljonko niitä pitäisi olla, mutta vaikkaan että niitä on tarpeeksi. :D Joulunalus alennusmyynnit on pahoja..

Ja noista tuttipulloista.. Me ajateltiin ostaa sellanen sterilointilaite, kun pulloja kuitenkin päivässä menee useampi, ei tarvii sit keitellä niitä. :) Jostain kaksoisblogista tms. luin että 15 pulloa ois hyvä, jos ei halua niitä kokoajan pestä.

Minä en ole uskaltanut vielä mitään ostaa.:) Ekalta parivaljakolta (ikäeroa 1v8kk) on meillä Britaxin B-dualit, jotka on nyt mun kaverilla lainassa. Pitää katsella saisko niihin varaosina uusia tekstiilejä, kun aurinko on mustaa kangasta vähän haalistanut...:)
Odottelen jännityksellä niskapoimu-ultraa 19.12. Laittelin neuvolaan viestiä toissapäivänä, että hirveä stressi, että onko kaikki ok, kun on niin repiviä kipuja mahassa. Tuntuu kyllä enemmän kasvu/liitoskivuilta oman kokemuksen mukaan, mutta silti nuo kivut ahistaa, että onko kaikki varmasti ok. Onko muilla vastaavaa? Tuntuu, ettei uskalla sängyssä nopeaa kylkeä kääntää, kun muuten repii niin hulluna nivusista ja vatsalta.:/
Meillä on neuvolassa oma ultra, niin neuvolan täti lupasi 10.12 ottaa mut aamulla ekana ja katsoo, että onko kaikki ok. Tuntui kauhean pitkältä ajalta odotella tuonne niskapoimu-ultraan asti mielenauhaa.:D Onneksi on ymmärtäväiset neuvolantädit osunut kohalle...:)
Millasia kokemuksia teillä oli niskapoimu-ultrat? Joko on kaikilla käytynä? Onko kaikille varattu tupla-aika?:)

Takaisin