Kesäkuun kaksoset

Mä oon ihan poikki, puol päivää nuokkunu. Yö meni huonosti nukkuessa jotenkin ei enää löydä hyviä asentoja edes. Aamulla kävin sokerirasituksessa, joka ihme ja kumma ollutkaan niin paha kuin luulin. Varmaan mullakin ollu jo supistuksia, kun kiristää vatsaa ja selkääkin vähän. Tänään ois 15+0 ja ens viikolla ois ultra ja sitten tuleekin pitempi tauko ultriin jos kaikki on vaan hyvin. Rakenneultra 21.1 ja neuvolakin vasta tammikuun lopussa. Eilen oli neuvola ja kuunneltiin ekaa kertaa sykkeet, siellä molemmat puksutti <3 Miten teillä seuranta ultrat, onko muilla noin pitkiä välejä 5 vkoa? Tuntuu vaan niin hullun pitkältä ajalta tuo.

Harjoitussupistukset ovat yleensä onneksi ihan vaarattomia, mutta jos niihin liittyy kovia kipuja tai menkkajomotuksia, niin ottaisin yhteyttä neuvolaan. Kivuliaat supistukset kun voivat avata kohdunsuuta, mikä ei kyllä olisi kellekään vielä näillä viikoilla suotavaa.

Murmeli mulla oli siis np- vkoilla 12 ja seur ultra vasta viikoilla 20. Eli rakenneultra. Neuvola on nyt tulevana maanantaina. Mut siis tosiaan 8vko on ultrilla väliä. :( mut en tiedä millon tämän tulevan neuvolan jälkeen on seuraava. Varmaan tulee väliä. Olen ymmärtänyt, että neuvolassa seuraavat norm kun on tehostetusti tuolla jorvissa

Mulla oli 12+0 niskaturvotus ultra ja seuraava on rakenneultra rv 20+ ja siitä eteenpäin on varattu 3vko välein ultrat. Tässä välissä on nyt yks neuvola. :)

Meinasinkin neuvolassa ottaa noi tunteet puheeksi ja jos tulee pahempana niin sit soitan jo aikasemmin. :)

Mulle varataan ultrat 4vkon välein rakenneultran jälkeen. Tai niin siis npultrassa sanottiin. Sen näkee sit mitä jatkossa suunnittelevat rak.ultran jälkeen.

Meillä oli tänään toinen neuvola ja nyt se ajatus alkaa oikeesti konkretisoitumaan: kaksi niitä tosiaan on! Kuunneltiin sydänääniä ja oonkin sit ollu ihan herkkiksenä loppupäivän. Milloin mikäkin itkettää, naurattaa tai hermostuttaa ihan hysteerisissä määrin.
Toinen ultra on meillä se rakenneultra 20+, jonka tekee lääkäri. Tässä välissä on vielä neuvolan lääkäri ens viikolla. Sitten kaiketi ne ultratkin tihenee.

Mä kävin ar ultrassa 7+4 suomenterveystalolla. Sieltä lähti lähete äippäpolille ja ultraan pääsin 10+3 ja np ultra oli sitten 12+6 ja väliin sain vkolle 16 yhden ultran kun pyysin. Mulla on 3 alkuraskauden keskenmenoa takana. Mut ihmettelin tuota noin pitkää väliä. Ilman että jos en ois pyytäny tulis 9 vkoa väliä, hullun pitkä aika. Ens vkolla sitten 16 vkon ultra ja sit tuleekin pitkätauko. Mullekkin sanottiin että ultria tihennetään loppuakohden sitten.

Mulla oli kans ultra viimeksi rv 12, seuraava rv 20+, mutta onneksi se on jo ensi viikolla. Sitten väli alkaa tihenemään pikkuhiljaa. Hirvittää vaan, että onko masussa kaikki hyvin, kummallakin pienellä.

Meille sanottiin muistaakseni että rakenneultran jälkeen olisi seuranta ultrat 3-4 viikon välein.

Vaimo soitteli sitten tänään neuvolaan ja kättärille, kun tuntui supistukset tuolla alakerrassa asti. Sanoivat että jos ei levossa helpota, niin sitten pitää mennä käymään kättärillä. Helpottihan ne. Huomenna kyllä soittaa neuvolaan jos pääsis käymään neuvolalääkärillä tsekkaan kohdunsuun tilanteen. Kyllä sitä tahtoisi vaan mielenrauhan, ettei vaan ny sattuis mitään. Töissä kun ei voi koskavaan käydä pitkälleen, jos supistuksia tulee.

Meille sanottiin muistaakseni että rakenneultran jälkeen olisi seuranta ultrat 3-4 viikon välein.

Vaimo soitteli sitten tänään neuvolaan ja kättärille, kun tuntui supistukset tuolla alakerrassa asti. Sanoivat että jos ei levossa helpota, niin sitten pitää mennä käymään kättärillä. Helpottihan ne. Huomenna kyllä soittaa neuvolaan jos pääsis käymään neuvolalääkärillä tsekkaan kohdunsuun tilanteen. Kyllä sitä tahtoisi vaan mielenrauhan, ettei vaan ny sattuis mitään. Töissä kun ei voi koskavaan käydä pitkälleen, jos supistuksia tulee.

Itellä onneks ens viikolla neuvola mutta jos nää pahenee niin sit soitan aikasemmin!!

Onko teillä muilla ollut semmosta limasta valkovuotoo? Mulla tuli tänään semmoinen paksu limanen mutta kirkas löntti vessassa käydessä. :( vähän jännättää että mikähän se oli.

Minulla on myös seuraava ultra virallisesti vatsa rakenneultra, mutta ensi viikolla on neuvolalääkäri ja meillä ultrataan rutiinisti siellä ihan raskauden tyypistä riippumatta. Onni on neuvolassa oma ultra. :)

Lopun seurannoista ei ole mitään käsitystä. Itsellä on onneksi di-di raskaus, kuten taisi olla suurimmalla osalla täällä, ellei kaikilla. Siinä ei ilmeisesti seuranta ole ihan niin tiivistä..

Harkkareita taisin tuntea, kun kuuntelin dopplerilla sydänääniä illan veriepisodin jälkeen. Ehdin pelästyä jo keskenmenoa, kun vessassa käydessä pönttö oli täynnä kirkasta verta. Ummetus on kuitenkin aiheuttanut sen, että veri oli peräisin peräsuolen puolelta. Säikähdys oli kuitenkin melkoinen, ennen kuin asia selvisi itselle. :)

Elaffy minäkin pelästyin kuin luin viestisi. Hyvä ettei ollut mitään!!!!!!
Jetsoni siis onko sulla kipuja vai?? Siis mul ei oo hajua onko di-di. Ku ultras oli yllätys ku olikin kaksi ja kätilönä oli sellainen, jona ei itse osannut vielä ultrata kaksosia. Siihen tuli kokeneempi, mutta enemmän opetti kätilöä kui selitti mulle mitään! Ja itsekin niin häkeltynyt ku ei ollu mitään hajuu ku en ollu varhaisultrassa. Mut tosiaan tod.näk on se di-di. Rak.ultrassa selviää lisää sit

Elaffy. Olisin kyllä minäkin säikähtänyt kunnolla.:/ onneksi oli järkevä selitys. Tuosta pääseekin seuraavaan aiheeseen....:D Ootteko käyttänut vatsalääkkeitä? Mää hain apteekista ulostetta pehmittäviä jauheita, joita sekoitetaan veteen... Taidan ottaa pussiillisen joka päivä, ku olo on ihan hirveä. varmaan tuo närästyskin johtuu siitä ku on suoli niin tukossa. Normaalisti vatsa toimii joka aamu puuron ja kahvin jälkeen, vaan nyt ei millään.

Ihania juttuja täällä purnaa...:D Kiitos ja anteeksi.:D

Neuvolassa kävin tänä aamuna ylimääräisellä käynnillä noiden kipujen vuoksi. Nyt viikkoja 10+5 ja mahdoton meno oli kummallakin pienellä päällä. Kauhea sätkiminen, potkiminen ja nyrkkeily menossa. Neuvolan tätiä meinas naurattaa, kun ei meinannut millään saada kuvaa kumamstakaan ku liikkuivat niin kovasti.:) Jotenkin ei yllätä kun nämä nykyisetkin lapset on olleet ihan helikoptereita vatsassa ja liikkeet näkynyt mun vaatteidenkin läpi.:D Voi olla keväällä melko tukalat oltavat, jos sama meno jatkuu...:)

Hiebostihan sun viikot lukee tekstissä. No en näköjään enää osaa lukeakkaan taikka alkava dementia.

Harmony: Kipuja välillä kovastikkin. Mutta suurin osa onneksi niitä repiviä ja venyttäviä kasvukipuja. Pitkän päivän jälkeen iltaisin saattaa olla sit niitä kipuilevia suppareita.

Mäki olisin Elaffy saanu sydärin ja lähteny varmaan jo sairaalaan asti että saan rauhan.

Mullaki di-di raskaus ja niskapoimu ultrassa kätilö soitti lääkärin paikalle tarkistaakseen raskauden tyypin että osaavat oikean laiset jatkot laittaa. Täällä päin kun mo-di raskauksia ruetaan seuraamaan tarkemmin jo rv 16-18 välillä. En sit tiiä miten muualla on.

Mäki kärsin ummetuksesta mutta vielä en oo pehmikkeisiin turvautunut. Kun musta ne kaikki maistuu niin kamalalle ettei niitä pysty juomaan. Ja toivottavasti vielä pärjäis ilman. Vettä tulee kyllä ryystettyä ihan kauheet määrät ja illalla huomaa jos ei oo juonu tarpeeksi.

Huh mikä päivä takana. Alavatsalla toistuvia kipuja ja neuvolan kautta tk lääkärille joka sitten varuiks laittoi lähetteen äippäpolille, just sieltä kotiuduin. Vatsassa nukuttiin tyytyväisenä ja kesken kaiken herättiin ja alettiin heiluun oikein kunnolla. Painoa oli jo 117g ja pituutta 10 cm. Että kyllä nuo kivut nähtävästi meitä täällä säikyttelee, voimakkaampia kaksosraskaudessa. Onneksi kaikki hyvin :)

Kaks viikkoa saikkua. Pienillä kaikki hyvin. :) Nyt ei saa tehdä mitään muuta ku maata ja käydä vessassa. Musta tulee siis palvelija. :)

Ohhoooh voi että. Onneksi kaikki hyvin Murmeli ja Murunen. Nyt vaa lepoa ja kunnolla!
Jetsoni hyvä että kohtuuden rajoissa pysyneet kivut. Sinunkin pitää ehkä ottaa rennommin.
Täällä olen jotenkin niin ähky, turvonnut ja jumissa. Suorastaan sellanen p@&€a fiilis. Pitäis saada neste kiertämään kehossa ja olo virkeäksi. Mä välillä läähätän kuin vanha mummo meijän portaissa. Erityisesti ku meijän 2v ei ole yhteystyökykyn haluinen. Saan ystävältä kuntopyörän lainaksi. Katotaan saanko sillä aikaseksi mitään. Vois vaikkapa pikku kakkosen aikaan vähä polkea. Uuh onko kellään muulla tällästä ähkyä ja paksua oloa?

Takaisin