Kesäkuun kaksoset

Vaimolla myös noita kasvukipuja, mutta kuulunee asiaan. On varmasti kovempia kuin yksöisraskauksissa, luulisin ainakin.

Meillä np-ultra aika oli muistaakseni tunnin ja rakenneultraan on varattu kaks tuntia. :)

Ajaa no mul oli np-ultra 30 min varattu. Tosin en tiennyt silloin tuplista, ku oli eka ultra. Mut rak.ultra kuulemma normiaika varattu, lääkäri sen sijaan ultraa. Ja muistelen et r-ultrat ovat myös sen 30min.
Oho 15 pulloa. Mihin niin paljoa? Perustuuko se jphonkin? Ku mietin et eikö yhden lapsen kans pärjää parilla pullolla? Niin 15 kaksosille :0

Minulle varattiin np-ultraan yli tunti aikaa ja kyllä siinä sen aikaa menikin. Kätilö lopuksi vielä sanoikin, että kiva, kun aikaa oli tarpeeksi. Yleensä kai monikoissa tulee kiire. :) tietenkään kaikki eivät tiedä kaksosia odottavansa tuossa vaiheessa.

Ru ajan pituutta en tiedä. Tehdään äitiyspolilla.

Minulla ei ole vielä mitään hankittuna, eikä varmaan ennen ensi vuotta hankitaan mitään. Imetystyynyn kaveri on minulle ostanut, kun oli löytänyt hyväkuntoisen ja siistin tyynyn halvalla jostain. Vaatteita ei osteta varmaan ollenkaan. Niitä saan lainaan paljon ja sukulaiset varmasti ostavat niitä ihan hirmuisesti lahjaksi.

Tuttipulloja varmaan täytyy sitten muutama hankkia lähempänä keväällä. Niitä saa onneksi lisää sitten, kun tarvitsee. Sähkökäyttöisen rintapumpun ajattelin hommata. Silläkään ei onneksi ole mikään kiire.

Itse ajattelin niin, että isot hankinnat käydään katsomassa valmiiksi alkuvuodesta ja tarvittaessa mies ja sukulaiset osaavat ne sitten vaikka käydä ostamassa, jos itse on lopussa huonossa kunnossa tai vauvat päättävät syntyä kunnolla aikaisin.

Mullakin on ollut niitä kipuja ja hyvin voimakkainakin välillä. :(

Mulla olis pitäny olla tupla aika nt ultraan mutta rakenne ultraan varattiin sit tupla aika. :) meillä nämä kaks ultraa tehdään synnärillä ja sit muut kotrollit mulla on äippäpolilla. :)

Mitään en oo ite vielä hankkinu mutta katellu senkin eestä. :)

Hitto ku en muista mistä noista pulloista luin. Oiskohan siinä olla sit se että jos on pelkkä pulloruokinta, ettei rintaa ollenkaan. Ja syöhän vauvat monta kertaa päivässä toki. :)

Aaa no joo nyt ymmärsin. :) niin hankinnoista. Mä en oo kauheesti miettinyt. Kaikki oleellinen on jo. Hoitopöydät, vaunut, rintapumput, manduca kantoliina/reppu yms. Vaatteitakin on vino pino. Mut ne on kyl pojille. Et katsotaan, mitä ru:saa näkevät. Jos tulee 2 tyttöö niin kyl haluun jotain kivaa ja pinkkiä ostaa. Oon miettinyt äitiyspakkauksien ottamista vai rahana. Ehkä rahana luulen et otetaan. Ku on 2 äitiyspakkauksen edestä niit vaatteita.
Lähinnä mietin et pumppua tarviin varmaan sähköisen version. Ja mul on aivan ihanat ja näppärät phil and tedsin sisarusrattaat. Niihin menee yx, taapero ja vauva tai kaks taapero. Et niitä vois alkaa, kun vauvat täyttää 6kk. IA. Mut nyt kun tulee 2 vauvaa iA, niin kyl täytyy saada jostain halvat käytetyt kaksosrattaat ulkoiluun. Niin ja toisen kappaleen turvaistuimen.

Mä olen kyllä itse kokenut näppäräksi että pulloja on useampi ihan yhdelläkin lapsella, ei tarvitse joka kerta olla pesemässä käytön jälkeen. Mikro sterilaattori on myös ollut käytössä ja se on ollut hyvä hankinta!

Niin totta! Mulla on itselläni kaks täysimetystä takana ja pulloa meillä ei ollut käytössä. Siirryttiin sit suoraan mukiin. Nytpä on sit haaste edessä ku joutuu miettii osittaisimetystä ja pullorumbaa.

Paitsi kyllähän toki jotkut täysimettävät kaksosiakin, mutta taitaa kuitenkin olla harvinaisempaa se.

Vitsi olisikin kivaa tietää, jota kuta äitiä, joka on siinä onnistunut. Meinaa yhdenkin kanssa on ajoittain haastavaa mennä 100% rintamaidolla. Niin miten kahden kans. :0

Hei supisteleeko ketään vielä? Mul on alkanut edel.raskauksissa supistukset noin 16-18 vkoilla (jos nyt oikein muistan) ja ne on siis olleet harmittomia, mut ärsyttäviä. Nyt huomaan jo et supistelee. Henkeä ahdistaa aina sillon vähäsen. Maha ei mene vielä kovaks ku ei oo kauheesti maha kasvanut vielä!

Mä luulen että mua on supistellut jo, mutta on vaikea varmaksi sanoa. Aiemminkin on alkanut kyllä supistelut jo ennen rv15 :/ ei tee kipeää mutta puristaa ja tekee paineentunnetta.

Edit: ja sorry mä kuokin teidän kaksosia odottavien jutteluun, unohdin heti mitä keskustelua luen. Voi nolo......

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollu kans supistuksen kaltaisia kettumaisia tunteita välillä. Ja sit iltaisin ala maha ihan sen tuntonen niinkuin siellä olisi sota menossa kavereilla. :D

Mulla pitää hommata oikeestaan kaikki ku kerkesin myydä/hävittää suurimman osan esikon tavaroista kun ei vauvaa alkanut kuulumaan. Ja sit kavereita tuleeki kerralla kaks. :)

Menee alamaha kovaksi ja saattaa vihlookkin välillä. Ainakin mulla ollut semmoisia ja samallaisia oli esikonkin aikaan. Mut sit kun olin pidemmällä ja osastolla makasin ja eka kertaa käynnisty synnytys niin sillon supistukset tuntui semmoisina niinkuin joku olisi yrittäny polttaa alaselän lihakset.

Mulla kovettumisen lisäksi alkaa myös vähän ahdistamaan hengitys. Sellanen jännä tunne, joka saa usein mut muuttamaan mun asentoa. Mut se mahan kovettuminen on aika selkeä merkki.

Mulla ei onneksi mitään tommosia hengen ahistuksia mutta asentoo on kyllä pakko vaihtaa kun ei voi olla enää sit siinä asennossa missä oli aluksi.

Jahas, on se sitten vaimollakin varmaan supistuksia. Välillä tulee tosi kova kipu alamahaan ja alaselkään. Luultiin ensin että ne on kohdun kasvukipuja, mutta ne tuntuu erilaisilta, venyttäviltä kivuilta.

Takaisin