Kesäkuun kaksoset

Mahtaakohan kaksoisraskaus olla sen tyyppinen raskaus että sektion saa ihan pyytämällä? Tarkoitan siis että sitä ei tarvitse vaatimalla vaatia, käydä pelkopolilla ym.? Olen itse saanut sektion esikoisen perätilan vuoksi ihan neuvottelemalla synnytystapa-arviossa kun kääntäminen ei onnistunut . Luulisi että kaksosten synnyttäminen luettaisiin myös tietyllä tapaa riski synnytyksiin, niinkuin perätilakin.

On muuten hauskaa että yhdelle kuulle on näin paljon kertynyt kaksosten odottaja, hyviä vointeja kaikille :)

Näin oon ainakin ymmärtänyt että pyytämällä saa, mutta täytyy ensin keskustella lääkärin kanssa, oletuksena kun on että alateitse synnytetään.

Tsemppiä olojen kanssa elaffy!
Minä kyllä ehdottomasti haluaisin alatiesynnytyksen ku jo kaksi sellaista takana. Mua taas hirvittää sektio! Mut toisaalta täytyy muistaa et netti on täynnä just niitä kauhutarinoita. Harvemmin niitä hyviä tarinoita. Luulen et minäkin varmaan niitä pelästyisin jos lukisin.

Ymmärrettävää kun sulla jo kaksi synnytystä takana. :) Onhan noita juttuja joo luettavana.. Mutta onneksi myös ihan tutkimuksia ja tilastoja löytyy, minkä perusteella vaimo on valinnan tehny. Molemmissa vaihtoehdoissa varmasti puolensa, näin mä uskoisin. :) Hän ei myöskään haluaisi mua välttämättä mukaan synnytykseen, kun ei halua että näen hänen "kärsivän". Tästä on ollu kiivasta keskustelua moneen otteeseen. Tuntuu pahalta etten saisi olla mukana. Toivottavasti päästään asiasta yhteisymmärrykseen, onhan tässä vielä aikaa.

Mä haluaisin alateitse synnyttää ja sillä ajatuksella meen niin kauan kunnes vauvojen tila tai muu vaatii sektion.

Mulla ei oo tänäänkään vielä pysyny oikeestaan mikään sisällä ja huomen aamuna ajattelinkin soittaa neuvolaan että voisko laittaa lähetteen labraan että ottasivat nestetasapaino kokeen niin näkis vähän että missä tilassa kroppa menee. Kun turhaan en tippaan halua makoilemaan.

Alateitse haluaisin minäkin synnyttää, kun on kaksi hyvin sujunutta synnytystä takana. Tietenkin pitää katsoa tilannetta lähempänä ja mennä sen mukaan. Toivottavasti pääset synnytykseen mukaan. Siihen kun ei usein tilaisuutta ole.:) Hui kun kuulostaa hurjalta nuo pahoinvoinnit. Jaksamisia olojen kanssa. Mulla on olo pysynyt olo siedettävänä ku parin tunnin välein koitan jotaki närppiä suuhuni, ettei pääse olo liian huonoksi. Yleinen väsymys, huimaus ja etominen vaivaa. Verenpaineet oli viime maanantaina 103/60 ja kun verenkierto keskittyy mahaan, niin ei ole ihme että huimaa ja heikottaa...:P

Täällä tilanne näyttää nyt ihan hyvältä. Ruokaa ja vähän juomaa on pysynyt nyt alhaalla. Olen lähinnä levännyt ja nukkunut koko päivän. Pitäisi vielä viedä koira ulos illan aikana. Mennään hissukseen ja voinnin mukaan. On raukka ollut vähän vähemmällä tekemisellä tänään, mutta tuskin sen pää siitä hajoaa. :)

Huomenna on päivä uusi ja tilanne voi olla ihan toinen. Todella toivon, että loppuisi jo ihan lopullisesti tämä yökkiminen. Ihan riittävän pitkään on ollut lähes päivittäistä.

Tervetuloa Faada mukaan :) Murunen ihana raskaus vatsa teillä :) Mulla tämä päivä menyt ihan nukkuessa ja pahoin voidessa :( Järkyttävä päänsärky vielä mukana. Huomenna soitan neuvolaan ja pyydän sokerirasituksen varulta kun tuntuu että sokerit heittelee ja pakko syödä tasaseen, tietty voi johtuu ihan tästä raskaudesta ja hormooneista. Paljon on tullut mietittyä synnytystä ja mieluiten synnyttäisin alakautta jos vaan kaikki edellytykset siihen on.

Tänään on oikeen kunnon pahoinvointipäivä. :( Vaimokin just laitto töistä viestiä että kaamee olo, loppuis jo. Ei oo oksentanu, mutta ei oo kuulemma kaukana.

Se äklötys olo on ehkä jopa oksentamista pahempaa. Täällä edelleen velloo mahassa, mutta on tämä nyt varmasti parempi tilanne kuin aamun verisen liman oksentelu. Itsellä kun ei ole muista raskauksista näin pitkältä kokemusta, en tiedä, eroaako tämä jotenkin yksisiköraskaudesta. Aika moni kaksosten odottajat tuntuu kyllä olevan pahoinvoiva. Tsemppiä meille kaikille! Ennemmin tai myöhemmin tämä loppuu. :)

Toivottavasti loppus kun ei jaksa enää tätä oloa. Tahtos jo alkaa nauttimaan raskaudesta. :)

Maha nahkaki ihan järkyttävän näkönen kun vahingossa pari iltaa sitten iskin piikin verisuoneen niin että ihan veri tirskahti ja nyt puoli ala mahaa mustana. :(

Mä myös toivoisin synnyttäväni alakautta enkä pelkää sitä tapahtumaa milläänlailla - ainakaan vielä. Tietysti sitten jos tilanne siltä näyttää niin mennään sektiolla, mutta siitä toipuminen mua pelottaa enemmän kuin alatiesynnytyksestä.
Ollaan myös puhuttu doulan palkkaamisesta, olis mukava että mukana olis miehen lisäksi joku toinenkin ja vielä sellainen joka tietää mitä tapahtuu ja osaa kommunikoida myös hoitohenkilökunnan kanssa.

Mä just juttelin mun yhen tutun kanssa jolla on kaksoset että hän oksensi 24/7 5 kk ja sitten helpotti, yksös raskaudessa oli ollut tiputuksessa ja pahoinvointi oli loppunut vkolla 14. Se on kyllä niin yksilöllistä ettei sitä tiedä millon loppuu :/

Komppaan murmelia. Itselläni 2 raskautta ja pitkälti mennään samoilla oireilla. Nyt kyl hajuherkkyys on valtava. Mut muuten raskausoireey ovat samat. Suurin haaste on tää, ku on kotona lasten kans ja joka päivä mennään heidän ehdoilla. Ei voi mitään vaikka kuinka olis paha olo. On vaan "unohdettava" se ja välillä on ollut tosi rankkaa. Mut toisaalta lapset pakottaa sellaseen rytmiin ja se taas auttaa kroppaa ja mieltä. Tajusko kukaan? Taas pää lyö eri tahtia kuin sormet!

Mä toivon myös että alatiesynnytys olisi mahdollinen. Sektiossa on toki vähemmän riskejä vauvoille, mutta äidille senkin edestä.
Mulla on kolme vähän enemmän ja vähemmän onnistuneita alatiesynnytyksiä takana, ja niistä olen toipunut itse niin hyvin että sektiosta toipuminen hirvittää jo ajatuksena.
Sektiota ei saa myöskään kaksoisraskauksissa välttämättä pelkästä omasta halusta, mutta kyllä synnyttäjiä aika hyvin kuitenkin onneksi kuunnellaan.

Mulla kesti pahoinvointi rv 5-13 välisen ajan. Nyt tulee huono olo enää silloin jos syön liian harvoin.

Maha alkaa olemaan tiellä ihan tosissaan. Eilen näkyi liikkeet jo selkeästi vatsanahan läpikin! :) ihanaa, samalla niin jännittävää.

Onko muiden pienillä sykkeet muuten samanlaiset vai erilaiset? Meillä toisella selkeästi nopeammat kuin toisella :)

Takaisin