Kesäkuun kaksoset

Hahhh Wilmiina hullu nainen kaiketi :D. Kauhia potilas ku ei halua sektiota ja käynnistys sanaakaan ei voi kuulla. Tosin lääkärit itse eivät näköjään tykkääkään käynnistellä. :D
Mutta eikö kaksosia ole aina syntynyt? Ilman probleemaa. Suurin osa ainakin.

No joo nyt jo viikkoja niin paljon, 39+1 et riskit myös suurenee. Luulis, et tässä muutaman päivän sisällä jotain tapahtuvan. Jos ei luonnollisesti niin sitten lääketieteellisesti.
Mitenkäs Murunen ja kumppanit arki jne.? Murmelista ei oo kuulunu mitään.
Wilmiina mikä teidän tilanne?

Mitäpäs tänne. :) Tosi kivasti menee meillä. Vauvat on tyytyväisiä edelleen. Yöt menee tosi hyvin, syövät tosiaan sen neljän tunnin välein (nyt on ruokailuun menny noin puol tuntia) ja nukkuvat kaikki välit. Ollaan saatu siis parhaimmillaan 8 tuntia unta pätkissä yössä. :) Hurjasti jo syövät, reilu 500 ml vuorokaudessa. :) Tänään taas neuvola. :)

Vaatteissa menee jo 50 cm. Ajatella että pari viikkoa sitten meni vielä 44 cm. Tänään pienet siis kolmen viikon ikäisiä. :)

Meillä B pääsi tänään pois valosta ja biliarvot laskeneet hyvin. Painot ovat jo nousussa ja A on ylittänyt syntymäpainonsa. Vielä on nenämahaletkut molemmilla ja B saa ravintonsa vielä suureksi osaksi sitä kautta. A käy lähes joka syötöllä jonne pääsen rinnalla ja syö välillä niin hyvin ettei lisää tarvi laittaa letkusta. Minä olen edelleen osastolla kun täällä ei ole nyt ruuhkaa. Saa nähdä koska nakkaavat potilashotellin puolelle. Maitoa tulee litran päivävauhtia ja 10 kg on tippunnu mun paino viikossa.
Eilen pääs mies ja lapset ekaa kertaa vasta käymään kun ovat olleet flunssassa. Ilta meni enemmän ja vähemmän kostein silmin kun tuli niin kova ikävä. Päivä kerrallaan mennään eikä kotiinpääsy vielä kolkuttele ovella. Parempihan meidän on tietty olla täällä kunnes tilanne vakiintuu, mut tiukkaa tekee olla erossa miehestä ja lapsista.

Jorvista tultu. Kalvojen puhkaisuun huomenna. Jos synnärillä ruuhkaa niin siirtyy lauantaille. Lääkäri teki sisötutkimuksen ja 4-5cm sanoi et oon auki. B tarjonnasta sanoi, että vaikuttaa siltä, että olis hyvin käännettävissä. Osastonlääkäri oli joten oletan, että kokemusta on. Mainitsi myös, että harvoin mennään näin pitkälle. :D
Vähän sekavat tunteet on. Tuntuu hassulta tietää et mahdollisesti huomenna olis nyytit sylissä. Niin kovasti toivoin spontaania synnytystä. Luulen, etten tuu nukkuu tänä yönä sitä vähääkään. Kiitos sisötutkimuksen. Se varmasti tekee tehtävänsä ja yö tulee olee tuskaisa. :/

Heips täältäkin suunnalta pitkästä aikaa :) Täällä arki sujuu vaihtelevasti, välillä vähän valvotaan enemmän öisin ja välillä oon saanu jopa 5 tunnin unetkin. Tällähetkellä syödään 3-4 tunnin välein, saatiin jo lupa neuvolassa vauvan tahtiseen syömiseen ettei tartte herättää enää 3 tunnin välein jos eivät itse herää. Maitoa tulee reippaasti ainakn toistaseks, juon päivisin ja öisin reippaasti vettä ja imetysteetä ja ruokahalukin on pysynyt reiluna vaikka luulin että muuttuu raskauden jälkeen. 2 neuvolaa ja 1 kotikäynti on takana ja viimisimmässä neuvolassa tytöt oli ottanut 500 g painoa viikossa :D Terveydenhoitaja kysy multa että kuinka useon syötän, totesin että sairaalan neuvojen mukaan 3 tunnin välein ja nyt siirryttiin sitten vauvantahtiseen imetykseen. Vauvat paino viime neuvolassa 3460 g ja 3260 g eli 200 g painoerolla mennnään, 50 cm vaatteet alkaa oleen sopivia nyt :) Mies on ihanasti ollu mukana ja mä hingun jo lisää vauvoja kun nää on niin ihania mutta saa nähdä saanko lämmiteltyä ja suostuteltua vielä kunhan tästäkin raskaudesta eka toipuu :D Naurattaa oikein että kohta kuukaus vasta menny synytyksestä mutta niin se aika kultaa muistot ( melkein ) :D :D Ensimmäistä kesäreissua ollaan tekemässä rannikolle anoppilaan ja kyllä tavaraa ja vaatetta on pakattu matkaan, piti suksiboksi laittaa katolle et saatiin mahtuun kaikki :D Mä en tiiä yhtään mitä täällä on tapahtunu, ketkä on nyt saanu jo vauvat ? Harmonyko on ainut joka ei vielä ole jakautunut. Tsemppiä huomiseen koitokseen, oot kyllä sissi täytyy sanoa kun vielä yhdessä koossa olet :) :) Minkälainen olo sulla on ? Laita masukuvaa, kun vielä kerkeet :D

Huomenta! Pitkä tarina mutta päivittelen kunnolla sitten.
Tänne syntynyt kiireellisellä sektiolla 2 poikaa klo 23:50 about. Painot 3,3 kg ja 3,1kg. Molemmat 50cm. Ovat olleet rinnalla ja maitoa herunut hyvin. Hienot imuotteet. Vauvat voivat hyvin. Itse käsittelen vielä sektiota päässä. Kohta pitäis saada syödä jotain. :)

Takaisin