Kesäkuun kaksoset

Harmony, mulla alkaa vointi kohentua. Eilen jalat oli vielä ihan makaroonia ja uskaltauduin vasta illalla suihkuunkin
Tänään oon sitte jo liikkunnu normaalisti. Ihanaa kun pystyy istumaan, vaik luulis et homma on just päinvastoin synnytyksen jälkeen, mut tunnen saaneeni lantioni takasin ja koitoksesta selvisin ilman tikkejä.
Kovasti oon miettinny tota tietoa, mikä mulle annettiin silloin äitipolilla, et kaksosraskaudessa kohtu ei jaksa supistella ja et soittaa sitte ambulanssi kun vedet menee. Jos oisin ollu kotona ja ootellu vesien menoon asti, meistä kolmesta ois luultavimmin elossa vaan A-vauva. Omilla supistuksilla meni siihen asti koko synnytys, kunnes B-vauvan sykkeet romahti ja oli jo hätä. Vedet meni molemmista kalvojen puhkasulla. Kyllä sitä tällasina hetkinä pistää uskomaan et joku korkeempi voima oli matkassa mukana.
B-vauva sai muuten nenähappiletkun tänään pois ja imi tissiä niin ahnaasti, et toipumaan päin näyttää herra olevan :) Pikkuinen veli ei ymmärrä tissistä vielä mitään, mutta onpahan meillä aikaa opetella ja houkutella maitoa nousemaan :)

Kertokaa ketkä tietää mistä tilailla edullisimmin keskosvaippoja vauvoille ja miten paljon kannatta hankkia? Meillä ei oo mitään marketteja, eli verkkokauppa ois se väylä. Hukkuuko mun alle 2 kilonen hm:n 50 senttisiin vaatteisiin, joita oon urakalla hankkinnu?

Meidän poika on nyt noin 2-kiloinen ja siirryttiin just keskolassa Liberon ykköskoon vaippoihin. Ei siis ajateltu kotiin ostaa ollenkaan noita keskosvaippoja.

50cm vaatteet on kyllä vielä aika isoja, kun poika kuitenkin hoikka vaikka pituutta on lähes 44cm. Mut nopeasti nuo tuppaavat kai kasvamaan :)

Kun mun pojat synty niin olivat perus 3,5kg ja 51cm. Meillä meni hyvin hm 50kokoo monta viikkoa. Vaikka hurjasti kasvoivat. Luulisin, et alle 3kg vauvalle ovat isohkoja nuo 50koot. Alle 2kg enemmän varmaan menisi 44cm.

Meillä on käytössä liberon keskosvaippa (<2,5kg). Saa Prismasta. :) Vaatteiden koko on tällä hetkellä 40cm. Kokoa noilla Nöttösillä on vähän yli 2kg ja 44cm. 50cm vaatteet ovat vielä valtavia, mutta kasvavat nuo vielä niihinkin sopiviksi. Vaippoja meillä ostettiin ensin viikon tarpeisiin (yksi paketti kestää pari päivää) ja nyt mies saa hakea pari pakettia vielä lisää. Kohta varmaan alkavat ykköskoon vaipat jo sopia. :) Ikää tulee huomenna kaksi viikkoa.

Ei totta. Elaffy 2viikkoa???? Siis täh. Hurjaa vauhtia menee aika näköjään vaikka päivät ovat minulle piiiiiitkiäääää!

Meillä liberon keskos vaippa käytössä mut prismasta oon ostanu. Vaatteet on 44cm ku 50cm on liian isoja.
Sitterinä meillä on rokker napper ja vielä ainakin mahtuvat yhdessä makoilemaan. :)

Jetsoni, sanos muuta.. :D Minä jo laitoksella porasin, että kohta tytöt muuttavat pois kotoa. :D Hormonit?

Harmony, samaa olen itsekin miettinyt. Viikko on oltu kotona. Jotenkin nämä päivät vain tulevat ja menevät. Jos sinulla vielä aika matelee, kohta kello kiitää, kun saat vauvat syliin.. ;)

Kohta kun vuorokausi vaihtuu niin olisi laskettuun aikaan tasan 10 päivää :o hurjaa
Huomenna tosiaan on sitten ultra jorvissa. Joudun sitä ennen käyrille. Hassua. Aina ennen suoraan ultraan ja sieltä kotiin. Kuulemma pitäisi olla kokenut lääkäri, ku pitäis siitä synnytystavasta puhua nyt kunnolla ekaa kertaa.
Wilmiina ootko päässyt katsoo pikkuisia useasti? :) oliko sullakin muuten vain poikia??

Meillä on tyypit vähän vajaa 2,5 kg ja 46 cm - 50 koon vaatteet on hurjan isoja :D ne liberon alle 2,5 kilosten vaipat on meilläkin käytössä, pojalle tosin jäävät varmaan kohta pieneksi.

Harmomy, tsemppiä tähän päivään. Eilen kävin poikien luona kolmesti, ja hurjaa edistystä sain seurata. Päivällä isompi imi rintaa niin ahnaasti ja illemmalla kun menin oli pienemmälläkin tutti suussa ja sylissä tiesi heti mitä tehdä, vaikka muutamaa tuntia aiemmin ei ollut ymmärtänyt imemisestä vielä mitään. Nyt vaan ooteellaan et maito alkaisi nousta :)

Kannattaa wilmiina pumpata ahkerasti. :) Ja jos vain voit pitää vauvoja sylissä ja kengurussa, pidä niin paljon kuin ikinä pystyt. Toivottavasti maito nousee pian ja pääset viemään omaa maitoa pojille. :)

No niin jorvissa käyty.,Mukava napakka lääkäri. Sanoi että on riski synnyttää B vauvaa minun lantiolla perätilassa. Mutta kääntävät B sitten ja uskovat, että päätarjonnassa hienosti syntyy. Jos B ei saada käännettyä niin mennään sektioon. Tämä on nyt se alustava suunnitelma.
Jonkun mielestä voin olla hullu, kun otan suuremman riskin synnyttää A alateitse ja B sektiolla. Mut mul on nyt vahva luottamus mun kehoon. Aivan kuin ed.synnytyksissäkin. Toivon ettei mun vaisto petä. Niin ja positiivista tässä nyt on, että 4cm auki ja ei enää ole kanavaa. :) niin ja pojat painavat noin 2960g.
Lääkäri tokaisi viimeiseksi, että tää on vähän niin kuin "tieto lisää tuskaa" tilanne. Ilman mangneettikuvaa kaikki menis sillä asetelmalla, et synnytytetään alateitse. Ja et nämä mitat perustuvat lähinnä matematiikkaan eikä kokemukseen.

Mukavaa kuulla, että sinua on kuunneltu ja löytyi kaikkia miellyttävä ratkaisu. :) Toivottavasti B kääntyy synnytyksessä ja saat hänetkin synnyttää alakautta.

Meillä oli tyttöjen ensimmäinen neuvola tänään. Terkka oli sitä mieltä, että jänteviä ja reippaita tyttöjä ovat. Painoa oli tullut kummallekin viikossa reilusti yli 300g, joten ainakin ovat syöneet hyvin! :) Ensi viikolla tulee lastenneuvolan täti kotikäynnille.

Ihanaa Wilmiina sinäkin olet päässyt tissittelyn makuun. Koska on mun vuoro?? -.- :D joko alkaa liikkuminen sujua?
Elaffy wautsi waude siellähän on pikkuiset oikein hienosti imeneet itseensä kaiken :D. Toiv meno jatkuu noin!
Jetsonillakin tytöt kohta 1,5kk. Hui että. Ajatelkaa lasketut ajat meillä suurimmalla osalla tyyliin muutaman päivien erolla ja syntymä ajankohdat niin eri.
Miten menee Murmelilla??
Kiva kuulla Sottahanna teistäkin. :) miten arki lähtenyt rullaamaan? Ja miten sulla synnytys meni?
Minulla on seuraava aika Jorviin 39+3. Eli viikon päästä. Toivon todella etten sinne asti pääse. O_O

Heippa!

Täällä on elämä yhtä tissittelyä, pumppaamista ja pyllypyykkiä. Vauvat olivat kasvaneet hieman hintsusti viikossa, joten lisämaitoa pitää edelleen antaa. Ensi viikolla sitten taas punnitukseen.
Ollaan ton iskän kanssa aika väsyneitä, mutta niin onnellisia. Hän on vielä ensi viikon kotona ja sit menee pariksi viikoksi töihin ennen kesälomaa. Mun 18-v pikkusisko tulee onneksi siksi aikaa meille au pairiksi :)

Synnytys meni ihan hyvin, mä saan ensi viikolla synnytyskertomuksen käsiini niin kirjoittelen siitä enemmän ainakin blogin puolelle. 10 h oltiin salissa kalvojen puhkaisusta ensimmäiseen rääkäisyyn. Oon tosi iloinen että pääsin synnyttämään alakautta. ImageUploadedByVau Foorumi1432890551.722211.jpg

Takaisin