Kesäkuun kaksoset

Faada hatun nosto kertakaikkiaan sinulle!! Toivon helpotusta pian teille ja varmasti se perhetyöntekijä tulee olee hyvä. Iso virtuaalihalaus sinne. :)

Voimia Faada sinne teille. Ihana että sytoista ollut pienelle potilaalle apua. Superäiti oot kyllä. Iso voima ja tsemppi hali sinne teille :)

Wilmiina rustailen jossain vaiheessa synnytyskertomuksen vaikka ei siinä kauhiasti kertovaa ole. :)
Milloin aloitte olee sektiosta toipuneita sen verran, että ei enää tarvinnut kipulääkkeitä??

Mä taisin käyttää 8 päivää kipulääkkeitä. Toipuminen yllättävän nopeaa noinkin isosta leikkauksesta. 6 km vaunulenkkejä jo tehny. Tänään 4 viikkoa leikkauksesta kuitenkin.

Mä söin vähä reilun viikon ja nyt pariviikkoo vasta kulkenu lenkillä enemmän. Toki mulla kuntoutuminen liikkumisen osalta hitaampaa vuodelevon vuoksi mutta yllättävän nopeesti omasta mielestä pääsin lääkkeistä eroon. :)

Okkei mäkin sit voin uskaltaa toivoa et tää kidutuskipu olis viimein reilu viikon päästä.
Nyt mietin, että olisko ollut parempi palautuminen jos olis ollu sixpäck ennen vauvoja :D hhhhh

Onko jonkun muun vauvoja tulleet ihan vieraat ihmiset kommentoimaan? Minusta tuntuu, että olemme kävelevä sirkus, kun tuplien kanssa menee. Ihan vieraat ihmiset tulevat vaunuihin kurkkimaan ja onnittelemaan.. Minusta se on hieman outoa ja välillä jopa vähän häiritsevää, vaikka ylpeä lapsistani olenkin.. :)

Just samaa mietin minäkin. Just matkattiin rannikolta pieneltä reissulta. Joutunu huoltoasemilla pysähteleen niin kaikki tuijottelee ja ihastelee vauvoja. Vielä ei ole alkanut ärsyttää mutta todennäköisesti jossain vaiheessa ärsyttää jos jatkuvaa on.

No varmasti on häiritsevää jos oikein tullaan vaunuihin kurkkimaan.
Minusta taas tuntuu, että jatkuvasti ihmiset joiden kanssa asioin ovat joko itse kaksonen tai saanet kaksosia :D

Mua kävi naurattaan, kun oltiin laivalla kun lapset oli noin 3kk ja 1v6kk. Olivat tuplarattaissa. Jotkut vilaukselta näki lapset, muttei vissiin kunnolla, kun selän takaa kuultiin supattelua, että siellä on kaksoset. Joo vissiin...:D haha, toinen on parikuinen tissiposki ja toinen jo taapero. Vai kaksoset. :laughing002 Kaikki ihmiset pysähteli kattomaan lapsia tohkeissaan, kun sattuivat olemaan rattaissa vierekkäin. :rolleyes:

Mun ala-asteen luokkakaveri oli koko ajan luullut et mun sisko ja veli ovat kaksoset :) Niillä on ikäeroa 2 vuotta mut kun sisko syntynyt niin pienenä keskosena niin ollut yhtä pitkä kuin pari vuotta nuorempi veli. Huvitti vaan kun vasta kuudennella luokalla sille selvis et ei ne olekaan kaksoset :D

Minkälaiset imetystoivomukset teillä muilla on ollut/on edelleen raskauden aikana? Ja miten nyt on mennyt?
Itse kahta lasta täysimettänyt pitkään ja osittaistakin toista 10kk toista 1v. Korviketta ja pulloa sekä tuttia ei ollut käytössä mun isommilla pojilla!
Nyt maitoa heruu hyvin ja ainakin nyt riittää jos vaan hyvin irtoaa pumpulle. Vielä pojat eivät itse saa irti (syöttöpunnituksen mukaan) enempää kuin 20-30ml/imetyskerta. Sekin on jo tosi hyvin. Pumpulle irtos tänään 150ml syöttöjen jälkeen. Eli meilkein 200ml/krt vois sanoa. No ainakin tuosta yksittäisestä kerrasta :)
Kovasti on nytkin toivomus täysimettää, mutta arki 4 alle 4v kanssa....no sanotaanko näin että rankkaa tulee olee. Lisäksi totta kai tää sektio. Sekä se, että mies juuri valmistui ja pääsi heti töihin. Näinä aikoina ku työ on kiven alla ja samalla rahat. Eipä tuu meillä isyyslomia yms. Olen jo miettinyt esim yöllä korviketta antaa. Päivisin imettää jne. Mutta katsotaan nyt. Tai sit pitäis saada hirmuisesti pakkaseen, niin että olisi edes yhdelle yösyötölle aina. Huh tulipa sepustus :)

Minä halusin imettää. Synnytyksen jälkeen oli iso pettymys, kun tytöt eivät jaksaneet käytännössä imeä ollenkaan rinnasta. Pullo tuli tutuksi.. kotiutumisen jälkeen saivat kahtena yönä yhdellä syötöllä korviketta. Muuten on menty omalla maidolla täysin. Välillä tulee hyvin ja välillä vähän naftisti. Yleensä saan pumpattua 150-200ml kerralla. Välillä jopa 300ml.

Minä teen nykyään niin, että jääkaapista lämmitetään syötölle maidot. Otan molemmat vuorotellen rinnalle imetysapulaitteen kanssa ja tarvittaessa saavat vielä pullosta lisää, jos ovat rinnalla väsyneitä. Syötön jälkeen pumppaan maidot seuraavaa syöttöä varten valmiiksi. Pakkaseen olen saanut pari pussia hätävaraksi. Jos tiukkaa tekee, on kaapissa muutama korvike varuiksi.

Neuvolassa oli th sitä mieltä, että on ihme, jos maito riittää kaksosille. Yleensä kuulemma joutuu osin käyttämään korviketta. Meillä oma maito on vielä ainakin riittänyt hyvin, kun painoa on tullut melkein kilo neljässä viikossa kummallekin.. :)

Elaffy onpa hönö terkka :(. Tosi kannustavaa! Minä uskon, että voi jos oman kehon resussit, tekniikka ja elämän tilanne kohtaa sekä vauvojen temperamentti. Niin totta kai voi täysimettää.
Ja Elaffy, hienoa kaksosäiti, ensisynnyttäjä ja täysimetys! Nostan hattua! :)

Siis terkka kannusti nimenomaan tuolla sanomisellaan, kun tietää, että meillä ei korviketta anneta kuin ihan hätätilanteessa. :) Nyt tosin on herunut todella huonosti eilen ja tänään. Selkä on ollut todella todella kipeä ja uskon sen vaikuttaneen. Toivon, että tilanne tästä korjaantuu pian.

Itse en koe imettäväni, kun varmaan noin 70% maidosta menee pullosta. Vaikka omaa onkin. Asetin itselleni "tavoitteen", että syksyllä voisi jättää pullot pois. Toivon sen olevan realistinen ja lähinnä kannustava, että jaksan tapella tuon imetyksen kanssa. Siinä on hyviä päiviä ja huonoja päiviä. Joskus sujuu ja joskus ei.. Öisin meillä mennään pullolla. On niin paljon nopeampaa.

Aaa Sorry ymmärsin väärin! No mut omaa maitoa kuitenkin vaikka onkin pullosta ;). Ja kyllä luulis ku vauvat kasvaa, et Imuote ja vahvuus paranee ja et sinnikkyydellä sais sitten pullon pois. Miten Elaffy, ootko ajatellu hörpyttämistä?? Mun mies hörpytti poikia, ku en ollut paikalla. Hyvin se meni useimmiten vaikka välillä soitti mulle hermostuneisuus-puheluita :)

Takaisin