Kesäkuun kaksoset

Kiitos kovasti kaikille onnitteluista. En oikein vieläkään tajua et vauvat ovat syntyneet jo. Tuli niin yllättäen koko homma. Oon varma et ilman eilistä sisätutkimusta oisin vielä yhtenä kappaleena, mut parempi varmaan näin. Ja matkassa oli enkeleitä, jos en ois ollu valmiiks paikkakunnalla ois lopputulos saattannu olla mun ja B:n kannalta kohtalokas.

Murunen ja Elaffy, tuo 3h välein kuulostaa hyvältä. :) Saatteko vauvat pysymään samassa rytmissä? Vaikka nyt kyllä vauvat vielä niin pieniä, että rytmi varmaan vasta muodostumassa pikku hiljaa.
Olen itsekin ajatellut nyt sitten jo alusta lähtien tuota tiettyä rytmiä noudattaa, mentiin täysimetyksellä taikka ei. Helppoa se ei imetyksen kanssa tule olemaan koska tiheät syötöt takaavat riittävän maidon, mutta saas nähdä sitten.

Harmony, meillä herätetään molemmat syömään. :) Eli ovat samassa rytmissä. Varmaan sitten, kun uniaika vähän vähenee, voi ongelmia tulla enemmän. Periaatteessa silloinkin kannattaa tehdä siten, että jos toinen herää syömään, herättää myös toisen. Näin pysyvät edes vähän samassa rytmissä.

Meillä on selvästi päästy nyt tissittelyn makuun. Pullo ei meinaa aina kelvata.. Etenkään, jos ei ole kova nälkä. :) Selvästi on tullut myös tiheämpää imua. Saattavat herätä myös syöttöjen välissä ja selvästi pitää päästä tissille. Olen antanut toisen nukkua näissä tilanteissa..

Suosittelen kyllä tiukkaa rytmiä alkuun. Helpottaa varmasti paljon, jos saa vauvat menemään samaan rytmiin. Uniaika jää itsellä muutenkin niin vähiin, että jos tiukalla rytmillä saa edes jonkun tunnin enemmän aikaa vuorokauteen, on se pidemmällä aikavälillä ihan korvaamatonta!

Joo kuulostaa järkevältä. Onko sulla Elaffy sähkökäyttöinen pumppu?? Tuleeko vauvoilla hyvin maitokakkaa? Aj että esikko kakkas koko ajan erityisesti yöllä ja välillä se oli hyvin puuduttavaa. Kuopus taas panttasi mahavaivojen takia ja sekin oli hyvin puuduttavaa. Saisinkohan nyt kaksi kultaista keskitietä noudattavaa :D hahhhh
Ja miten vauvoilla onko samantyylinen temperamentti?? Minun pojat ovat yö ja päivä edelleen. Kaksosista myös jännitän minkä luonteisia ovat. :D yksilöitä varmasti molemmat.

Minulla on medelan swing. Hulluksi tulisi käsikäyttöisen pumpun kanssa. Periaatteessa molemmat rinnat yhtä aikaa pumppaava olisi kaikista paras, mutta budjetti ei venynyt ihan loputtomiin. :) Toivon, että pumpusta päästään pian kokonaan eroon.

Nyt tuntuu, että kakkaa tulee vähän harvemmin. Kerran päivässä varmaan lähinnä. Alkuun sai olla joka vaipanvaihdolla pyllypesulla. Katsotaan, mihin noiden mahat tuosta kehittyvät.

Temperamentti on melko samanlainen, mutta kovin ovat erilaisia vauvoja kuitenkin. A on sellainen perustyyyyväinen ja helppo. Tosin jos menee hermo, se kyllä menee tosissaan.. rauhoittuu kuitenkin mielestäni melko helposti. B taas on enemmän itkuinen ja vaatii syliä ja lohdutusta paljon paljon enemmän. :) Yksiköitä ovat kyllä!

Eevei, meillä tilanne vaan on päinvastoin, eli isompi tarvitsee kaappia ja pienempi on tukihenkilönä, mutta juuri niin mekin aateltiin, että veli tarvii nyt veljeä ja kaapissaolo on varmasti hyväksi myös toiselle, pikkuinen kun on. Ittelle tietty on rankkaa olla erossa vauvoista, mutta luulen et mun olis vielä vaikeampi olla jos toinen ois yksin keskolassa eikä olis edes veikka vieressä.

Meillä tytöt hyvin rauhallisia mutta osaavat kyllä tuoda luonnettakin esille. :) Tissistä ruokailu on vielä erittäin hidasta mutta nopeutuu kokoajan. :) Ruoka-ajat meillä on 08, 11, 14, 17, 20, 23, 02 ja 05. Eli kolmen tunnin välein tosin joskus saattaa venyä tai siirtyä vähän noi ajat jos on joku tilanne päällä kuten eilen terkkarin tapaaminen.
Kummallakin on sama rytmi ja nälkä iskee kummallekkin aina yhtä aikaa. Kakkaa tulee vieläkin lähes kaikkiin vaippoihin mut isoimmat tuotokset vain pestään pikku pierut pyyhkästään - tavaksi tuli jo keskolassa. :D
Sen eron oon huomannu että A neiti on aamuvirkku ja B neiti iltavirkku. :)

Minulle sanottiin sairaalassa, että eivät saa pitää kaksosia samassa sängyssä.. Myös valohoidossa olivat omien valojen alla. Liekö sitten sairaalakohtaista? Tyhmää kuitenkin, kun piti pitää erillään. Ihanaa, että teidän vauvat ovat saaneet olla yhdessä!

No on kyllä tyhmää jos eivät saa olla samassa pedissä! Kun ovat koko raskauden kuitenkin olleet kylki kyljessä, niin tuohan se hurjasti lisästressiä olla erossa sekä äidistä että sisaruksesta.

En ollu edes aatellu et samaan sitteriinkin vois alussa laittaa...no hyvä, mulla ei vielä toista sitteriä ollukkaan, joten hankinnalla ei hoppu :)

Mua kiinnostaa huomisen vauvojen painoarviot. Meni niin haipakkaa yli viime kerralla :D. B oli 3,3kg ja A 3,1kg. Luulen, että vielä ei edes mene rikki 3kg raja. Vaikka olo on raskas. Mut hei jotain positiivista: turvotus on pysähtynyt ainakin painon mukaan. Vaaka näyttää, et +15kg olis tullut. Sitä se oli myös viikko sitten. Nilkat ovat niin turvonneet, että portaiden nouseminen/laskeminen vaikeaata.
Wilmiina mikä sun oma olo on??

Wilmiina, meillä on tuollainen doomoon säkkituoli sitteri. Varman riippuu vähän sitterissä, miten pysyvät yhdessä siinä. :)

Takaisin