Kesäkuun kaksoset

Kiitoksia onnitteluista.
Miten kauan olitte tosi kipeitä sektiosta johtuen? Mulle sanottiin et 1-2vrk. Nää kivut ovat ihan omaa luokkaansa. Lisäksi mulla on näköjään ilmaa kertynyt sinne. :(

Semmonen 3 päivää olin ihan julmetun kipee ja paljon helpotti kipuihin kun sai ilmaa ulos. Se ilma mahassa vaan pahentaa sitä kipua. Onneksi oli targinikkia ja tarvittaessa
Oxynormia niin jaksoin kulkee keskolassa. Kannattaa vaan ottaa niitä lääkkeitä silleen että on kivuton ku sitten kun liikkeelle kunnolla pääsee niin ne kivut siitä helpottuu. Mulle ihan tuputettiin niitä lääkkeitä ja huomasi että kun mahollisimman kivuttomana pääsi liikkeelle niin kesti ihan eritavalla liikkua päivän.

Pari päivää meni kovissa kivuissa ja lisäksi vaimo sai Oxynormia (älä epäile pyytää sitä). Ilman kertyminen kuulunee asiaan, painele mahaa kun makaat, se helpottaa. Kun pääset liikkeelle niin kaikki helpottaa (ensin liikkeelle lähtö voi tuntua ihan hullulta mutta usko pois, se auttaa).

Mä oon ollu liikenteessä hoitajien mielestä tosi paljon. Mut tää vaan pahenee! Tää ilma on kamala. Antoivat siihen primperania. Sit oxynorm ei kyl paljoa tunnu auttavan. Huhh ja hemoglobiini on kuulemma 75. Sehän vielä tästä puuttui.

Se primperan ei mulla auttanu yhtään. Sit ku se ilma lähti tulemaan niin se helpotus oli jotain ihan uskomatonta. Miten onnellinen ihminen voi olla siitä kun tulee pieru :D
Minäki sain avuntuolla mahan painelulla ja join tosi paljon nesteitä. :)

En tajua miten se primperan voisi auttaa :wideyed: Eihän sulla ole paha olo vaan ilmapallo-olo?

Sen pitäs helpottaa muka oloo. Sit mulle kokeiltiin jotain semmosta S:llä alkavaa ilman poistajaa. Eipä siitäkään hyötyä ollunna.

Voi olla että se primperan on oxynormin joskus aiheuttamaan pahoinvointiin? Jos siellä on lääkkeet ja vaivat sekasin o_O Pitääköhän tuohon omaan sairaalakassiin laittaa pullo Cuplatonia jos vaikka joutuukin avattavaksi :wink

Mulla kesti tosi kovat kivut 2-3 päivää ja liikkeelle pääsin seuraavan päivän iltana ja se oli yhtä tuskaa se sängystä nouseminen. Ilmavaivat oli aivan kauheat ja mä sain simexiä siihen ja prekosania suolentoimintaan ja ne kyllä tehos. Oxynormia, panadolia, ja ketorinia kipuihin.Manasin kyllä kivut sairaalassa ja totesin miehelle että ikinä en enää halua sektioo ja pyysin muistuttamaan tästä kun slan hinkuun lisää lapsia :D No ei oo muistuttanu kyllä kun oon jo puhunu lasten hankinnasta, lähinnä huvittunut miten nopeasti voi kaiken ikävän unohtaa :) :)

Just tota simexiä sain minäki sit lisäksi. Pegorionillahan mun maha pidettiin löysänä koko raskaus ajan niin siitä ei sit ollu ongelmaa. :D

Sä oot menettäny aika paljon. Ei ihme jos hemppa vähän matala.
Itse menetin vain 500ml kun joutuivat sitä plasmaa laittamaan kauheen määrän ennen ku maha aukastiin ku niitä veren ohentajia käyttäny.

Onnea kaikille ihanista tuhisijoista.♥
Oonko ainoa joka on vielä kasassa?:O Mulla on nyt viikkoja 36+6 eli huomenna alkaa jo 38. viikko. Perjantaina vauvojen painoarviot oli 2800 & 2600 ja silmämääräisesti ovat kuulemma samankokoisen näköisiä. Ens perjantaina seuraava äitiyspoli aika ja silloin aletaan käynnisteleen jos sitä haluan...:O

Meidän sairaalasoturilla oli viime viikolla kolmas sytostaattikuuri ja viime sunnuntaina päästiin sairaalasta pois ja käytiin molempien mummujen ja pappojen kanssa porukalla makkaranpaistossa kodalla.:) Tiistai-iltana piti sitten lähteä takaisin osastolle kun sytostaattien sivuvaikutuksena meni suun ja kurkunnlimakalvot rikki ja poika lakkasi syömästä. Sairaalassa nousi sitten kuumekin ja suun ja kurkun kunto on mennyt vaan pahemmaksi. Ihan rullautunut nahka ikenistä, suuontelosta ja kurkusta. Tippana suoneen mennyt, ravintoa, antibiootteja, kuumelääkkeitä, verta ja runsaasti kipulääkkeitä. Voitte kuvitella että melko lujille ottaa hormoonihöyryissä tsempata ja lohduttaa lasta joka valittaa kipua ja yskii verta.:'( Tänään onneksi lähti vointi menemään oarempaan suuntaa.:) Ja viikolla saatiin tieto, että kasvaimia ei enään magneettikuvassa näkynyt!:) ♥ Vielä olisi silti neljä sytostaattikuuria edessä, mutta kyllä niistä selvitään kun tietää että pikkusoturi ei kärsi turhaan.:)

Meille tulee huomenna tutustumiskäynnille kaupungin perhetyöntekijä jota on kaavailtu meidän perheen avuksi päivittäin. Mahtava homma. Kun mies on pojan kanssa sairaalassa niin todellakin tarvitsen apukäsiparia kaksosten ja tuon erityisen esikoisen kanssa. Omat voimavarat on jotensakin pohjamudissa kun tämä raskaus ja matalat HB:t (90 luokkaa) väsyttää ja nyt sitten tämä Vilhon sairastuminen. Lasten kanssa jaksaa jotenkuten mutta kämppä meinaa koko ajan levitä käsiin ja mitään ei saa aikaiseksi mitä pitäisi.:P Toivottavasti on hyvä tyyppi se hoitaja. Kyllä se jännittää päästää ihan outo ihminen osaksi arkea ja päivittäin omaan kotiin. Esikoinen on kesän poissa tarhasta kun haluan, että saa olla kotona ja päivystävä päiväkoti jatkuvasti vaihtuvine lapsineen ja hoitajineen on liian suuri riski infektioiden suhteen...

Kuulostaa ihan uskomattoman rankalle Faada teidän tilanne, mutta ihanan vahvalta ja positiiviselta vaikutat♡♡ Paljon, paljon tsemppiä ja jaksamista teidän perheelle!!♡♡

Takaisin