Kesäkuun kaksoset

Minäkin olen tykännyt imettää kyljellään, mutta nyt on opeteltava uudet kujeet. Kamalasti minua kiehtoo kokeilla, josko saisi kaksosia yhtäaikaisesti kantoliinassa imetettyä, ristisidonnalla ja vauvojen jalat kainaloissa. Ei varmaan onnistu vielä ihan pienten kanssa, mutta josko vaikka sitten kun vähän kasvavat ja imuotteet on kunnossa. :D

Joo kantoliina imetys minua kiehtoo myös. Olen pohdiskellut jos molemmat rinnalla samaan aikaan ja toinen nopeammin juo, miten saa röyhtäytettyä sitten. Jos siis toinen vielä rinnalla. :D

Mä oon nyt jorvissa käyrillä. Lääkäri halusi ultran jälkeen siis peruskäyrän, ku viikot nyt yli 37. Kiva ku B pää on mun keuhkoissa kiinni ja A jalka toisessa kiinni. Lisäksi eivät saa eri sydänääniä piirtämään. Uuuh tää on kidutusta.

Tuutikki minä jänistin :D lääkäri halusi kysyä seniorilta mahdollisesta käynnistyksestä, mutta mä kieltäydyin. Ei ole mitään syytä niin ajattelin vielä kärvistellä.
Eli tosiaan tänään oli kontrolliultra. Vauvat ottaneet huiman spurtin. En edes itse usko tuollaista kasvua. Luulen, että lääkäri nyt teki "ylimittausta". 35+1 kontrolissa pojat olivat about 2,3kg molemmat. Nyt tänään 37+3 A 3143g ja B 3366g. O.o tyyliin kilo reilussa kahdessa viikossa molemille. Ööö ???? No enivei. Virtaukset kaikki muuten hyvin. A rt, B perätila. Seuraava aika viikon päästä. Silloin 38+3.
Sisätutkimuksen myös teki ja kovakouraisesti. Ihan hengitystä pidättelin ku niin kipeätä teki. Mutta siis kohdunkaula hävinnyt ja sormelle auki. Lääkäri oli sitä mieltä, että kauaa en kärvistele. Mutta joo saas nähdä. :D valitin kovista nivus/häpykumpu kivuista. Lääkäri ehdotti, et tulisin päivystykseen ja saisin kovempia droppeja ja sitä kautta kerättyä voimia synnytykseen. No joo katsotaan.

Mahtava kasvuspurtti Harmon. Ehkä minäkin yritän jaksaa kärvistellä vielä, vaikka joudun sinne potilashotelliin. Pitkästyn kyllä varmaan kuoliaaksi, mutta jos koittais ottaa loman kannalta kun kotona ei oman katraan kanssa paljon huokasta. Mies parka...

Wilmiina minäkin silloin, kun olin NKL vuodelevossa, niin eka viikko kävi melkein lomasta. Keho oli niin uupunut. Kaksi seuraavaa viikkoa olikin sitten körvistelyä.

Mä olin siellä Harmony kanssa tänään käyrällä 2 kertaa, ni ainakaan keskimmäinen värkki ei suostunu piirtämään millään vaikka painoin ite sitä anturia kädellä. Ärsytti ku yritin samalla lukea papereita mitä mulle oli annettu ja kytätä sitten sitä laitetta -_-

Ajaa Eevei -.-. Höh. Minä olin sellaisessa kiikkutuolissa ja tunnin siinä. Ei ollu kivaa ku jalat turpos vielä enemmän. Niin ja kova tuoli sekä A puskut yhdessä eivät kyllä tuntuneet kivoilta. Lopulta kätilön piti pitää antureita paikoillaan ku pikkuiset karkas koko ajan. :D

Onpa hyvin kasvanut harmony sun pojat, helpottaa varmaan synnytystäkin kun on isompi kokoisia :)Sitkee sinä kyllä oot kun jaksat kärvistellä noilla viikoilla :) Mulla teki jo tuskaa tuo 36+5 viikot, tosin oli jo alkanut myrkytys tulla ja tuo turvotus ja pahoinvointi oli järkkyä.

No mäkin kovasti ihmettelin sitä painoarviota. Mulla pojat olleet 3,5kg. Mut et se synnyttäisin kahta 3,5kg samaan aikaan tuntuu jo haastavalta. :S no kunhan nyt itsekseen lähtisi käyntiin tää synnytys. Kaiken muun kestää kyllä nyt. ( tai luulen niin :D)

Oi hienoa! Me vAsta harjoitellaan yksi kerrallaan - maito nousi kunnolla eilisen aikana ja luoja että on tissit kipeet :D
Ollaan nyt oltu vuorokausi kotona, yö meni yllättävän hyvin ja saatiin nukuttuakin, vaikka kolmen tunnin välein pitää herätä syömään. On tää vaan onni <3

Minä niin odotan, että meillä jaksetaan myös syödä rinnasta kunnolla. Nyt neljän syötöllä teki tiukkaa saada syömään edes pullosta, kun olivat molemmat ihan unessa. Välillä rinta maistuu ja välillä ei. Jospa ikä ja aika auttaisivat..

Tänää on taas väsy päivä. Kävin keskimmäisen kanssa eskariin tutustumassa ja sit kaupassa ja tälle päivälle se tais olla liikaa. Nyt makaan kun raato enkä jaksa mitään. Niin ristiriitasta kun yhtäaikaa toivoo et syntyisvät jo ja toivottavasti saisvat vielä masuaikaa. Tärkeitä kasvuviikkoja ois vielä eessä, mut kun keho ja psyyke on ainakin tänään taas ihan loppu. Mietin myös miten jaksan olla siellä potilashotellissa ja melkein 200 kilsan päässä miehestä ja lapsista monta viikkoa. Lepolomaa, vaiko yhtä tuskaa...

Meidän tyttöjen paras asento ja toinen on se että makoileevat kummatkin vasemmalla kylellä. :) Minäkin Elaffy toivon että kohan alkaa tytöt vahvistua niin imu ja imetys luonnistus paremmin. Nyttenkin toinen tissillä mutta ei nää vielä kovin nopiaa jaksa imeä masua täyteen.

Me käytiin tänään tekemässä ensimmäinen pieni vaunulenkki. :) Oli ihanaa olla ees se 20min pihalla kun arska paisto ja oli lämmintä. :)ImageUploadedByVau Foorumi1432326191.636484.jpg

Oj oj mitä imetyskuvia! Niin kaunista minusta. Ehkäpä maailman luonnollissimman asian ootte saaneet kuvattua ;)
Wilmiina ymmärrän hyvin paljon tunteitasi. Ristiriitaiset tunteet kyllä minullakin usein. Ei jaksais yhtään koko raskautta sekunttiakaan, mutta toisaalta toivoo pääsevänsä pitkälle, jotta alku helpompaa! <3 sinäkin hyvillä viikoilla jo ;)

Minä voisin tänne pitkän stoorin sepustaa vaihteeksi!
Tänään tulin eilisen Jorvin lääkärin suosittelemana sisälle, jotta kivut saataisiin lääkittyä ja voisin nukkua edes vähäsen. No aamulla tulin ja käyrillä olin. Yht äkkiä piti mennä mangneettikuviin, jotta katsottaisiin lantio. No sit sain piikin kankkuun ja nukahtamislääkkeen klo 13. Kivut hävisi ja nukuin 5 h hyvää unta. Vaikka wcssä kävin
Klo 19 iltakätilö tulee kertoo, et mulla sektiopäätös, koska B mahdollisesti ei mahdu syntymään. ???? WTF?? Minähän pyysin sitten vihaisena päivystävän lääkärin nyt ja heti paikalle. Ja tosiaan kovasti väitettiin et B pää ei välttämättä mahdu syntymään. B painoarvio oli siis 3,3kg eilen. Kyseenalaistin kovasti painoarvioita ja lääkäri mittas ja sai uudet painoarviot A 2,7 ja B 2,8. Eli molemmilta tippui 0,5kg. Huhh huhh. Oli pikkasen yläkanttiin mitannut eilinen lääkäri. No nyt sitten maanantaina pitävät jonkun kokouksen ja miettivät asiaa uudestaan. Kyllä otti pannuun tänään ja kovaa!

Takaisin