Kesäkuun kaksoset

Pitäisiköhän itsekin uskaltaa nousta vaakaan..? :D Olo on kyllä paljon kevyempi, mutta ihan noin hurjiin lukemiin en kyllä varmasti pääse. Hyvä murmeli! :)

Elaffy uskalla vaan Mulla jäi 12 kg sairaalaan ja 6 kg on viime lauantaista tippunu vielä Viime yön aikana 2 kg. Kyllähän mulla tuo turvotus olikin järkyttävää. Vielä ois 8-10 kg jälellä, saas nähdä lähteekö kuin nopeesti

Minä pumppaan, mutta käytännössä sama. :) Litran saa päivässä pumpata, että riittää muruille!

Ehkä yön pimeinä tunteina käyn tuolla vaa'assa.. :D

Teillä varmaan niin paljon maitoa pumpattavana, että kannattaa äkkiä vuokrata kotiin sellanen superpumppu :wink Mulla oli sellanen vihreä Ameda, alotusmaksu millä sai ne letkut ja muut (en muista kuinka paljon) ja sit 1,50€ päivä oli ainakin 2v sitten hintaa. Rehamedista mies haki (rintapumppu.fi) :happy: Vissiin joku panttiraha piti maksaa mistä sitten tuo vuokra vähennettiin ja loput takaisin jos jäi.

Minulla on se tarvikesetti muuten vielä jäljellä! Siis Amedan tupla. Jos joku tarvitsee niin voin myydä jollain pikkurahalla, Espoossa :wink

Muokattu viimeksi:
Itsekin kovasti harkitsen tuplapumppua. :D. Pitäis ottaa nyt selvää. Joskus alkusyksystä luin netistä infoa, mut ei enää muista mitään.
Murmeli miten teillä menee??
Elaffy muistatko kun sanoit et tulee maitoa joku 100ml/vrk?? Ei montaa päivää siitä ja nyt tulee litra! ;) ihana kuulla.

Murmeli, alkuun tuntui, että eivät kestäkään, mutta nyt ei ole ollut enää ongelmaa. Kätilö neuvoi, että ei liian pitkään kerrallaan (max 15 min) ja nänni pitää olla tarkasti suppilon keskellä, että ei hankaa. Ja takamaitoa ja rasvaa aina pumpun ja imetyksen jälkeen nänniin.. :)

Harmony, juu muistan minä. :) toissayönä nousi maito kunnolla.

Joo noi on hyviä neuvoja. Periaatteessa pumppauksen kuten imetyksen ei pitäisi sattua kuin vain tyyliin ekat 10-20sec. :) onko Elaffy siellä sähköpumppu molemmille rinnoille vai vain yhdelle?

Tuohon sairaalan pumppuun saisi molemmat yhtä aikaa, mutta minä olen pumpannut yhden kerrallaan. Täytyy varmaan kokeilla molemmat kerralla, jos ja kun nuo määrät kasvavat yhtään. Jotenkin hankalaa pumpata molemmat yhtä aikaa, kun sitten ei jää yhtään kättä enää vapaaksi. :) Nyt voi vielä selata foorumia samalla, kun pumppaa.. :D

Meillä menee täällä kotona yllättävän hyvin. Oon saanu nukuttua jopa kahtena yönä 8 tunnin unet kun mies on hoitanut syötöt aamusta. Imetän osittain ja pumppaan osan. A vauva vähän hidastaa imetystä kun on pistäny tissille vastaan, ( tai sanotaanko että taitaa osittain olla tekniikasta kiinni ) tänään huomasin sen saavan tissiraivarin kun hamuili ja etti itselleen sopivaa imuasentoa :) Nyt yritän saada molemmat imetettyä yöllä, tänään se on onnistunut päivällä hyvin. Ristiäis järjestelyt alkaa huomenna, Tänään tuli paperit maistraatista. Pitäis miettiä missä pidetään , kun on noin 40 hlöä tulossa :)Neuvolasta th kävi maanantaina kotikäynnin jo , punnitsi ja kyttäs ilmeisesti kodin ja seuraava käynti onkin sitten neuvolassa.

Mä oon nyt imettäny vuorotellen vauvat. Sairaalassa harjoteltiin tuota yhtaikais imetystä, on aika haastavaa tuon toisen vauvan imutekniikoiden takia vielä.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita. :) Tarkoitus on kyllä päästä ihan rintaruokintaan, mutta tytöt tarvitsevat vielä vähän ikää ja voimia, että jaksavat imeä itse rintaa. :)

Varmaan alussa voin kuvitella, että on haastavaa imettää samanaikaisesti. Siinä täytyy imuotteet, vauvojen temperamentti/nälkä ja oma asento mennä nappiin. Mutta kyllä varmasti ajanmyötä sekin onnistuu ;). Sehän on kaikista tehokkain periaatteessa ja nostattaa eniten maitoa.
Mut mulle imetysterkka sano, et jos peräkanaa imettää, niin sekin lähes yhtä tehokasta.

Minusta ihan paras imetysasento on makuullaan imettäminen. Siinä minulla ainakin vähiten rasittu kroppa. Nytpä kaksosten kanssa opeteltava kuitenkn lisää asentoja -.- :)

Takaisin