Kesäkuun kaksoset

Faadalle ja perheelle voimia kovasti :Heartred ei muuta osaa sanoa. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin! Eikö jo kaksoset oo riittävä syy saada hoitoapua kotiin?

Wilmiina, vedet menivät spontaanisti 36+0 ja vauvat syntyivät 36+1 ja 36+2. Neiti A painoi 2240g ja pituutta oli 43cm ja neiti B painoi 2360g ja pituutta oli 44cm. Kovin ovat siis pieniä vielä. :)

Synnytys oli hidas, vesien menosta 36,5h, eikä meinannut edetä millään. Molemmat syntyivät kuitenkin alateitse ihan normaalisti tunnin ikäerolla. B:tä jouduttiin vähän houkuttelemaan ulos. :)

Saliin pääsin noin 12h ennen ponnistusta. Puolitoista tuntia ehdin siellä olla, kun laitettiin oksitosiini. Meni alkuun pienellä annoksella, mutta kun mitään edistystä ei tapahtunut, lisättiin annosta pikkuhiljaa. Viimeistään B:n ponnistukseen olisi laitettu joka tapauksessa. :)

Itse olen miettinyt juuri tuota oksitosiinin laiton ajankohtaa kaksossynnytyksessä, että missä vaiheessa laittavat. Minulla on hyviä kokemuksia oksitisiinistä yhdessä synnytyksessä, jossa vedet meni mutta supistukset loppuivat. Jouduin kuitenkin odottamaan 1,5vrk vesien menosta ennen kun laitettiin oksitosiiniä. Jos kaksossynnytyksissä kohtu ei kuitenkaan jaksa supistella ilman apua, jäin miettimään että jäädäänkö ylipäätään odottelemaan supistuksia vesien menon jälkeen, vai saako avituksen aiemmin. Itseä lähinnä kiinnostaa asia siksi että saisi miehenkin mukaan h-hetkeen.

Sottahanna joko alkaa pienet pikkuhiljaa nähdä päivänvalon? :) Me päästään tänään nähtävästi kotiin, ni saatte sit läpsystä vaihdolla meidän perhehuoneen. :D

Wilmiina ok nyt ymmärrän käynnistyksen syytä. :) oliko mies ehtinyt muihin synnytyksiin? Toivottsvasti nyt ehtis tähän.
Sottahanna mikä tilanne??
Täällä kyllä kertakaikkiaan niin väsynyt tähän raskauteen. Kipuja on paljon ja päivittäin. Ja nyt alkanut etova olo aamuisin sekä turvottaa niin, että nilkkoihin sattuu. Mä en oo ollut helposti turvotusta keräävää sorttia. Mutta nyt siihenkin tuli muutos. Ylihuomenna tulis 37+0. Huoh! Odottavan aika on pitkä (näköjään).

Mekin päästään tänään ilmeisesti kotia Harmony kannattaa olla tarkkana turvotuksen kanssa, mulla tuli sitä ja pissa oli puhdas kokoajan mutta äitienpäivänä ottivat verikokeet jossa joku proteiini oli jo koholla. Olo olo todella turvottava,ja paha eto-olo myös.

Oih ihanaa, että siellä Murmeli ja Murunen pääsevät kotia. :) tuntuuko, että olette saaneet sairaalasta kaiken irti? Vauvojen hoito yms.?
Murmeli niin pahasti minua ei vielä turvota ja maanantaina on neuvola. Mun verenpaineetkin usein enemmän alhaisia kuin edes normaaleja. Mut oot oikeassa-- u never know. Aina täytyy pitää muistissa oireet. Onnex tää on mun kolmas raskaus.

Mukavaa kuulla et siellä kotiudutaan jo, onnea :)
Harmony, varma en oo tosta suunnitelmasta toteutuuko, mut sen suuntasta puhuttiin. Mies on ollu ekassa synnytyksessä mukana, tokassa ei ehtinny ihan, vaik ajoi tuhatta ja sataa ambulanssin perässä. Viimeseen ei päässy, kun ei ollu ketään kelle lapsia jättää hoitoon. Nyt ehkä pääsee, jollei synnytykseen lähtö tuu yöllä.
Mulla on 2/3 kerrasta menny vedet, jolla alkannu ja toisella kertaa tosiaan vauhditettiin oksitosiinilla, mut sen jälkeen kaikki kävikin enemmän kun nopeesti. Pitää vissiin kysellä äippäpolilta siitä oksitosiinin aloitusaikataulusta, et tietää et mies ehtii tai ei sit toisaalta tuu liian aikasin synnärille...

Kotona ollaan, ihanaa! :) Naistenklinkkalla oli kyllä hyvä olla. Henkilökunta oli todella mukavaa ja ammattitaitoista. Ei jääty kukaan huomiotta. Meitä kovasti kehuttiin kuinka luontevasti oltiin lasten kanssa heti alusta alkaen ja meidän huoneessa oli kuulemma aina niin harmoninen tunnelma. :) Oli kiva kuulla. Vaimo sai tukea ja ohjeistusta imetykseen. Kaikin puolin siis erittäin hyvä kokemus. :) On tää kotona olo vaan ihanaa! *huokaus*

Ihanaa Murunen että ootte kotona! Me voidaankin tosiaan ottaa se teidän perhehuone - odotan tässä lääkärin tutkimukseen pääsyä ja päätöstä että joko käynnistetään. Mulla on verihiutaleiden määrä laskenut joten ilmeisesti sen takia ei kauheen pitkälle annetakaan mennä enää. Yön aikana oli tullut varmaan limatulppaa, jännä kuulla mikä kohdunsuulla on tilanne! Vitsi ku jännittääkin :D

Tsemppiä Sottahanna koitokseen.
Eipä meitä montaa sitten enää jää odottelemaan vuoroaan. Mulla on ollu kans muutaman päivän samanlaiset fiilikset kun sulla Harmony, ettei enää jaksais olla raskaana. Normaalisti kun oon semmonen touhuaja, niin ottaa jo niin kovasti luonnon päälle kun ei jaksa tehdä mitään. Onneks ei mee enää montaa viikkoa, sit tää väsymys muuttaa muotoaan, mut saanpahan luultavasti (toivottavasti) kuitenkin oman kehoni voimavarat takasin käyttöön.

Noniin, nyt alkaa tapahtua Sottahanna! :) Hyvin kaikki menee. Voi että, jännää!

Mä oon just hakemassa sushia vaimolle (yks niistä ruuista mitä on himoinnu raskausaikana, mutta ei oo saanu syödä). :) Kävin myös kyselemässä Prismasta korviketilausta, kun sitä menee aikalailla jo. :D Ko. Arlan luomukorvike kun on aina loppu hyllystä.

Takaisin