Kesäkuun kaksoset

Juu käynnit kestää sen 30 min about.

Yleensä lääkäri juttelee ja kyselee ihan kivasti, mutta viimeks oli kyllä niin v***upää lääkäri, ei sanonu sanaakaan kun ultrasi ja muutenkin oli todella nihkeen olonen. Se passitti meidät sinne käyrillekin kun ei B liikkunut tarpeeksi (oli raukka koko aamun melskannu ja näyttäny komeat liikkeensä neuvolan tädille, ni pitihän sitä välillä nukkuakin), jossa kätilö (joka oli ultrassa mukana) sanoi että hän ei oikeen ymmärtäny miksi siitä sektiosta piti lääkärin taas puhua (yrittää siis puhua alatiesynnytys läpi) kun se ihan selkeästi lukee teidän papereissa että sektio on tulossa. Turhaa ahdisti siis vaimoa. Eli ei tainnu heilläkään kemiat oikeen kohdata.

Niin ja meillä on nyt loppuaikana ollu neuvoloita kahden viikon välein. Ihan terkan ehdotuksesta. :) Nyt on jopa viikko väliä, kun ollaan jo niin loppumetreillä.

Mun sektiossa oli parraillaan 11 ihmistä paikalla ja kummasti tyhjeni kun lapset oli ulkona. :D anestesia lääkäri siis kertoi tämän minulle. :)

Mulla olis huomenna aamulla neuvolassa käynti ton sektio haavan vuoksi kun sinne kasvanu semmoinen panta ja nyt vielä lisäks alkoi jälkivuoto vuotamaan tosi runsaana.

Ihana lukea teidän toisten raskaus kuulumisia. :)
Jollain tavalla itse kaipaa sitä kumpua ja toki olis halunnu sen kasvavan vielä pidempään mutta onnellinen olen noista pienistä vaikka heistä erossa joudunki olemaan.

Murunen täällä myös lääkärit kyselee vointia yms ja ovat kyllä alansa parhaita, mutta itselleen tulee vaan sellainen olo, et ei tässä kehtaa kauhisti avautua. No voi harmi et teille tuli tollanen lääkäri. Jos se sektio on kerran sovittu ja äiti jo päätöksensä tehnyt, niin eikö se oo siinä. Höh! Mulla oli viime neuvola 34+0 ja seuraava on 37+0.
Kivalta kuulostaa, että on hyvin aikaa lääkärillä ultrata jne ja myös et pääsee juttelee kätilölle. Täällä on se itsehoito piste, voi stiksata itse pissat ja katsoa paineet. Mut jos et niitä tee niin ei kukaan niiden perään kysele. :D ainakaan mun kohdalla. Varmasti sitten jos on jotain niin vaativat.
Jetsoni onko haava kipeä? Joko siitä tikit otettu pois?? Toiv ei tuu mitään tulehduksia yms. :)

Minä olen nyt juossut ultrassa tai neuvolassa viikon välein. :) 33 kävin synnärillä ja siitä viikon päästä oli kontrolli. Samalla viikolla oli myös neuvola ja viikon päähän uusi neuvola ja siitä viikon päästä taas ultra. :)

Juu kyllä täälläkin sit neuvolassa on keskusteltu paljon enemmän ja "syvällisemmin". Onneksi on kiva terveydenhoitaja siä. :)

Toi haava on kipeä ja ajoittain kivoja menkkajomo oloisia tuntemuksia alamahalla. :/ Pyydän kyllä samalla mittaamaan hempan ku olo vähän semmonen että se vois olla matala tai sit mun keho on vaan niin yli väsyny jo.

Kyllähän siinä vähän liukuhihnafiilis tulee kun ultrassa on käynyt. Ensin jutellaan lyhyesti, sitten ultrataan lyhyesti, sitten varataan uusi aika ja passitetaan pois. Viimeks sentään ottivat verenpaineet ja katsottiin kätilön kans yhdessä pissa kun sanoin pelkääväni raskausmyrkytystä.
Käyrillä en oo ollu kertaakaan.

Olispa hauskaa olla samaan aikaan synnärillä Murunen! Toivottavasti oli enneuni :D

Tsemppiä Jetsoni kipujen kanssa. Ootko ihan ilman lääkitystä vai syötkö kipulääkkeitä kuitenkin?Ootko saanut nukuttua yöt?
Huoh! Uni missä olet?? :( no mut yksi asia on plussaa: ei oo helteitä. Jos vielä tämän unettomuuden kans olis kesähelteitä päällä niin mä tulisin hulluksi. Viileässä kuitenkin nukkuu hieman paremmin.

Harmony, sinun uni on tullut minulle. Nukuin eilen koko päivän ja vielä yölläkin ihan kunnon unet. Aamulla koira kävi herättämässä, olisin muuten varmaan nukkunut vaikka miten pitkään vielä. Näinkö se kroppa lepää ennen synnytystä vai mistä moinen unen tarve nyt johtuu..?

Mä kyselin silloin tiistaina käynnistyksestä ja Jorvin linjasta. Oli kyllä nihkeä suhtautuminen siihen. Lääkäri oli, et katsotaan nyt et mennäänkö niin pitkälle ja ehkä syntyvät jo jne.
Olen vähän kade teille, joille jo joku takaraja annettu. Se on jotenkin niin konkreettisempaa vauvojen tulo "viimeistään silloin". Itse totta kai en halua käynnistystä vaan luotan nyt tähän mun kroppaan, et se olis fiksu eikä tarttis kärvistellä pitkään. Mut eihän sitä koskaan tiedä.
Miten Sagamaria arki sujuu??
Faada mitä kuuluu? Miten poika voi?

Murmeli, kyllä! Jollei ole vauvoilla eikä äidillä hätää, niin annetaan raskauden jatkua vielä. Jos vaan äidin psyyke kestää. Luulen myös NKL linjan ovan sama(???).

Mulla tuli mieleen, Murunen, et ei kai sun vaimolla vaan ole mitään tekokuituista vaatetta vatsaa vasten? Mulla iskee tekokuidusta heti kauhea kutina, eli puuvillaa vaan käytän.

Kiva kuulla Murmeli et oot saannu edes vähän nukuttua. Ja toivottavasti Jetsoni haavan kanssa pian helpottaa.

Kovin on erilaiset käytännöt eri paikoissa. Meillä ei äitipolilla koskaan tehdä mitään muuta kun ultrataan ja tarkistetaan alakerran tilanne + seurataan mun sokerivihkoa. Mullahan on ollu ateriainsuliini käytössä tammikuusta saakka. Äitipolilla melkoista liukuhihaa täälläkin. Joudun joka kerta oottamaankin 1-2h et pääsen sisään. Lekuri vaihtuu joka kerta, eikä viimesin ollu viitsinny sen vertaa mun papereita vilkasta, et olis tienny ettei tää oo mun eka raskaus. Vähän pisti sit jännittämään kun laitto seuraavan ajankin niin pitkälle. Pelkään pahoin et nää kaksoset syntyy kotiin.

Taitaa olla siis muualla tuo 38 viikon takaraja. Miten sä jaksat nyt kun sulla on kuitenkin ne pienet kotona siellä ? Mulla on ainakin hetkittäin kauhee ahdinko tän mahan kanssa.

Oho Wilmiina miksi niin kauan joudut odottaa?? 1-2h raskaana olevalle naiselle näillä viikoilla on kyl aika tuskaa.
Murmeli, pojathan nyt ovat hoidossa. Ovat nyt olleet vuoronperään kipeitä ja toinen ollut kotona ja toinen hoidossa. Tänään menivät molemmat. Ja nyt nautinkin tästä hiljaisuudesta ku mieskin on seminaarissa. Siis se käynnistys tuntuu itsellenikin vieraalta erityisesti, kun edelleen ollaan vuodelevossa ennenaikaisuuden riskin takia :P. Mutta toisaalta kyl mä ymmärrän jos äidit ei jaksa ja haluavat käynnistyksen. Tää on kyl fyysisesti niin haastava raskaus ku vertaa yksösraskauteen. Tosin tämänkin minun oma kokemukseni.

Mä oon miettiny kanssa että jos lähtis syntyy jo kotona, oon ite aikoinaan syntyny 2.ssa tunnissa vesien menosta, että äiti kerkes juuri sairaalaan ja sit olinkin maailmassa :D Siskolla sama tilanne että esikoinen tuli melko syöksyllä eikä siinä edes keritty enää mitään lääkityksiä anteleen. Wilmiina onko sulla kuinka pitkä matka sairaalaan?

Takaisin