Kesäkuun kaksoset

Onko teille tullu mahaa hormooninäppyä tms. joka kutiaa aivan suunnattomasti? Täällä nimittäin on, meinaa vaimon pää hajota kun kutittaa niin vietävästi! Ite hän epäilee raskausihottumaa eikä raskaushepatoosia (koska kädet ja jalat ei kutia). Onneksi on neuvola maanantaina.

Tsemppiä Faada rankkaan tilanteeseen.

Mulle tuli se raskaus ihottuma ja siihen auttoi mieto kortisoni ja sai laittaa mahaankin ohuena kerroksens ja silloin kun oli tosi vaikee kutina hetki. Synnytyksen jälkeen tätä kutinaa ei oo enää näkyny eikä kuulunu. :)

Esikoisesta kutitti jossain vaiheessa älyttömästi vatsan alueella ja kutina levis sitä mukaa kun raapi. Parit yöunetkin menetin, ku vaan raavin ja raavin. Kortisoni autto ku sivelin vatsan päälle 3krt pvässä oliko muutaman päivän ajan.

Miten tää viikko taas ollut hidas?? Vai luulenko vaan. Höh.
Tiistaina on seuraava ultra. Sitä odotellessa. Vahva epäilys, et kohdun tilanne edistynyt.,Sen verran supistellut kyllä. Mielenkiinnolla myös odotan B tarjontaa. Miten siellä voi olla tilaa tehdä kuperkeikkoja? Tuolla se pyörii ja tekee kipeätä kyllä. :S

Miten mahassa enää mahtuu pyörimään? Minulla nuo ovat varmaan 10 viikkoa olet jo rt. Välillä on yritetty kääntyä, mutta vauvatkin todenneet sen mahdottomaksi. :)

Tämä viikko on mennyt kohtalaisen nopeasti. Keskiviikkona poksuu jo 35 täyteen. Sen jälkeen aika varmaan pysähtyy. :D

Meidän B-herra kääntyi vielä synnytyksessäkin perätilasta raivotarjontaan, onneksi ponnistusvaiheessa oli jo päättänyt missä asennossa lähtee tulemaan :D kääntyili siis varsin vilkkaasti loppuraskauden ajan. Asento vaihtui viikoittain.

Äippäpolilla käyty tarkistaan alakerran tilanne supisteluiden takia. B on perätilassa nyt, aiemmin poikittain rintojen alapuolella. Hengittäminen hieman helpottanu. Mitään alakerrassa ei kuitenkaan ole enempää tapahtunut, hieman pehmeä kohdunsuu, kiinni on, 2 cm sormelle ja 3 cm ultralla. Tukala olo on ja sais jo syntyä :/ Yöt alkaa jo vi..ttaa kun ei pysty nukkuu normaalisti.

Meillä on nyt aamulla ultra ja jotenkin se jännittää niin kovasti ettei oo uni tullut. Sen pikkupätkän mitä nukuin näin unta että muikut oli syntynyt ja ne oli aika isoja enkä saanut niitä imetettyä. Huuuuh.

Murmeli hyvä kuitenkin ettei kohdunsuulla kovin paljoa edistystä. Jospa kuitenkin vielä viikon masussa viihtyisivät. :)
Sottahanna alkaako se mieli valmistautua nyt siihen synnytykseen ja arkeen?? ;) tuuhan kertoo sitten ultrauutisia. :)
Millon Murunen H-hetki eli sektio? Vai eivätkö anna vielä päiviä? Joko kutina helpottanut?
Täällä nukuttu tyyliin koko yönä varmaan 2h. Sit oon aamuyöstä ja aamusta usein kovin kipeä. Menkkajomoja ja liitoskipuja. Sit supistelee. Yx kipuvapaa päivä tekis terää. -.-

Minulla on myös ollut nyt öisin supistelua. Kohta viikon verran jo.. tunnissa saattaa tulla neljäkin supistusta, mutta eivät ole kyllä mitenkään säännöllisiä. Herään niihin kuitenkin..

Neuvolassa käyty. :) Painoa tullu reilu 800g per viikko, hyvä. Sf 42 cm. :) Sydänäänet kuului hienosti.

Labralähete laitettu sen hillittömän kutinan takia (jos vaikka on hepatogestoosi), siä käydään huomenna. Tulokset tulee sit parin päivän päästä.

Torstaina on tosiaan ultra ja sillon saadaan sektioaika. Jännää! :)

Ultrassa kaikki hyvin :) tänään siis 35+4 ja vauvat molemmat rt! Just kun on päässyt sinuiksi sektioajatuksen kanssa niin eikös A olekin kääntänyt itsensä ympäri. Arvasin kyllä kun niin erilaiset liikkeet ollut viimeiset pari päivää.

Painoarviot olivat 2,5 kilon molemmin puolin, lapsivettä hyvin ja virtaukset hyvät. Kahden viikon päähän sain vasta seuraavan ajan vaikka lääkäri olisi halunnut tarkistaa tarjonnan jo ensi viikolla. Mutta ei ollut aikoja. Vähän ärsyttävää moinen.

Meikäläisen verenpaineet on vähän turhan korkeat ja päätä särkenyt - pitää seurailla tarkkaan omia oloja.

Murunen voi vitsi! Saatte jo sektioajan! Sitten se on jo tosi konkreettista. Mua on vähän alkanut jännittää koko äitiys, vauvat ja uusi ihmeellinen arki - mutta se lienee tässä vaiheessa vallan normaalia :)

Mukavaa kuulla Sottahanna hyvistä ultrauutisista. Näillä viikoilla melko varmaan normaalia miettiä tulevaa arkea ja ahdistuakkin siitä :D
Ultrassa käyty. Tänään siis 35+1 Virtaukset yms hyvät. A rt, B jalkatarjonta. A oli 2363g ja B 2315g. A ollu aina vähän pienempi, joten luulen olevan käsiala heitto. Hurjaa ajatella, että parissa vkossa olisi tullut 400-500g kasvua, mutta miksipä ei. Kasvavat tällä hetkellä -1 käyrällä. Kohdun kanavaa jäljellä 0,9cm. Sisäsuu suljettu. Vuodelepo voimassa vielä viikon. Sit saa jo liikkua jos vaan kykenee. :) niin ja pissatesteihin lähetti jomotteluiden vuoksi.

Takaisin