Kesäkuun kaksoset

Harmony, minulla oli tullut kasvua viikossa 300g kummallekin, joten ihan hyvin on voinut sinulla vauvat kasvaa 400-500g kahdessa viikossa. :)

Hurja tunne, kun molemmat vauvat yhtä aikaa potkivat ja sätkivät. Istun tuolilla, mutta tuntuu, että heilahtaa ja hypähtää itsekin vauvojen voimasta ilmaan. :D

Sottahanna meillä onkin peräkkäiset päivät lasketuissa :) Hyvän kokoiset on vauvat jo :) Harmonyn vauvat on ottanut kovan kasvuspurtin, onpa sullakin aika identtiset koot pojilla :) Mulla ois huomenna ultra ja se todennäköisesti on sitten viiminen ennen sektioo, hullulta tuntuu et se on jo kohta vaikka aika matelee. Hirveet turvotukset tullu nyt jalkoihin ja naamaan kans vähän, sormet on kankean kireät. Onneks on verenpainemittari kotona varulta.

Wow Elaffy teidän pikkuisille tullut paljon :). Murmelillakin oli isot tytsyt siellä ;)
No luulen, että tällä menolla seuraavassa ultrassa menee ehkä se 3kg rikki. Pelottavaa!!!! :P

Aika kun alkaa käydä vähiin niin on alkanut iskeä tietynlainen haikeus, että tässäkö tää oli ja mahdollisesti voi olla ainutkertanen kokemus. Ikää kun alkaa oleen jo niin ei voi varmaks sanoa että tuleeko enää edes raskaaksi jos yrittää. Perjantaina 37 v. Ajattelin aina että mulla ois iso perhe, ite kun oon isosta perheestä. No on varmasti käsityötä hetkeksi näissä kahdessakin

Murmeli, en ole yhtään ajatellut, että sinulla on ikää tuon verran. Näytät minusta kyllä paljon nuoremmalta! :)

Harmony, niin on äidillekin tullut paljon painoa.. :D

Murmeli sitä ei kuule koskaan tiedä. ;)
Voi että toi meijän 2,5v alkanu tarrautua rintoihin kiinni. Nytkin yrittää rintakehää nuolla. -.-. Selkeästi aistii, että muutoksia kohta luvassa huusholliin. Häntä siis imetetty 1v asti. Mutta ei oo kyl aikaisemmin sen kummempaa mielenkiintoa osoittanut. :P

Ehkä nippa nappa kolmekymppiseksi ajattelin sinut.. :) Niin sitä voi erehtyä näköjään.

Ymmärrän sua täysin Murmeli! Haikeus se iskee myös kun tiedän et lapsiluku on nyt sit täynnä. Jotenkin se on muka nii n lopullista, että yks vaihe elämästä on ohi. Tiedän kuitenkin et sekin sivu elämästä on joskus pakko kääntää, ja kunhan tästä haasteestakin kunnialla selviää, niin hyvä homma. Aina välillä iskee epätoivo, et miten helkkarissa tässä enää tällä iällä viiden kanssa jaksaa. Mulla mittarissa saman verran kun sulla.

Murmeli,minulla ihan samanlaisia tunteita (olen -76).Toisaalta, tämä raskaus on meille pieni ihme,niin ehkä on vain oltava onnellinen nyt tästä eikä miettiä eteenpäin. En varmaan jaksaisi kahden pienen kanssa ja ikä tulee toisen kanssa vastaan.Olen itse perheen ainoa lapsi ja en ole siitä koskaan kärsinyt niin ehkä tämä on tarkoitettu näin...

Täällä tänään oltu käyrillä ja ultrassa. Kaikki siellä oli hyvin, vauvat oli ottanut kasvuakin ihan hyvin, tosin en tiedä uskonko mittoihin täysin. A) 2840g ja B ) hurjat 3000g. Virtaukset hyvät ja vauvat oli virkeitä ja liikkuivat reippaasti. Ovat jo niin isoja että alkaa olla vaikeuksia ottaa mittaa heistä. A on taas poikittain joka vaikeuttaa mun nukkumista kun tuntuu et happi loppuu. Tänään kun olin käyrillä niin nukahdin sinne, sitten kun menin vessaan tuntu että näin unta sielläkin kun istuin, ihan poikki. Mulla on nyt noussu hirvee suonikohju jalkaan joka on kipeä, vähän pelottaa että saan leikkauksessa veritulpan , lääkäri totescettä se voidaan hoitaa raskauden jälkeen jos en enää meinaa hankkia lapsia, mutta mistä sitä nyt vielä tietää tollasta.Wilmiina hyvin sä varmasti pärjäät viiden kanssakin, jostain sitä voimaa aina saa :) Mullakin nemsku ollu samoja mietteitä tuosta jaksamisesta, mutta uskon kuitenkin että ihminen sietää ja jaksaa joskus käsittämättömissäkin tilanteissa :)Mulla ainakin on ottanut ton nukkumattomuuden takia hetkittöin koville ja varsinkin kun ei ole asentoja missä pystyy nukkuu.

No onpas jo hyvänkokoisia! :) Ja hyvä kaikki hyvin, miksi sä jouduit käyrille?

Jännittää jotenkin hirveesti huominen ultra ja sektioajan saaminen. Näin viime yönä unta että lääkäri ei maininnut sektiosta mitään ja me sit kotona mietittiin että miksi me ei kysytty siitä vaikka sitä on odotettu ku kuuta nousevaa. :D Näin myös unta että oltiin Sottahannan kanssa samaan aikaan synnärillä ja käytiin ihastelemassa toistemme vauvoja. :)

Täällä on käytäntö että joka kerta kun ultraan tullaan niin kätilö ottaa käyrät ennen lääkärille menoa ja lääkäri vielä tsekkaa ne. Mun sektioon tulee leikkaava gyne ja avuks toinen, 2 lastenlääkäriä, ja anestesia lääkäri, sitten kaks kätilöä ja kaks lastenhoitajaa. Eli 9 henkee+ mies

Hui Murmeli! Hienosti kasvavat sinulla pikkuiset! :) ajattele eihän meillä paljoa eroa ole LA ja melkein semmoset 500-700g eroa.
Joo täällä NKL/jorvissa se on suoraan ultraan. Ei mtn käyriä. Ja ei ne edes kovin paljoa lääkärit juttele, ku 30min koko käynti. Vähän se minua kyllä pattiin välillä ottaa, ku neuvolan käynnit tosi vähäisiä. Tähän asti yht 5 ja sit nuo Jorvin ultrat suht.nopeita. Niin välillä tää psyyke jää unohduksiin. Mut onnex täältä on saanut KORVAAMATONTA tukea.
Onko teillä sama Murunen/Sottahanna. Siis nuo ultrien kestot??

Meillä myös tavataan ensin kätilö, joka ottaa käyrät ja haastattelee, kyselee voinnit ja kuulumiset. Sitten on lääkäri, jonka jälkeen mennään vielä kätilön luo. :)

Hyvän kokoiset vauvat tosiaan murmelilla. Tsemppiä tulevaan!

Hyvin joo kasvaa mut 10% on se virhemargimaali molempiin suuntiin ja nyt oli eri lääkäri joka mittas vauvat. Varmaan pienen paikkakunnan etuja että aikaa on enemmän. Täällä tosiaan aina eka kun polille menee otetaan pissanäyte. Sitten kätilö tutkii sen ja kutsuu huoneeseen jossa mittaa verenpaineet ja siellä voi keskustella kaikesta. Siitä käyrille ja sitten lääkärille joka on tunnin aika aina.

Takaisin