Kesäkuun kaksoset

B vauva hengitteli eilen illalla jo ilman mitään apuvälineitä ja lisähappia. Ihana oli nähä pienen ihmisen kasvot ensimmäistä kertaa. :)
En tiiä onko tuo isompi ku ei oo mihin verrata ja melko nopeesti oli ku 19.20 suunnilleen lääkäri teki sektio päätöksen, salkkareita aloin kahtoo kun valmisteltiin saliin lähtöö ja 20.24 eka vauva maailmassa ja 20.50 koko homma ohi. :) Puudutuksen laittoon meni eniten aikaa kun vasta neljännellä kerralla onnistui. :/
Onnea Miina pojista <3

Oi. Hurjasti onnea Miinallekkin!:) On tämä kyllä jännää ja mahtavaa. Ihana aika teidän vauvoilla syntyä. Luonto heräilee ja puhkeaa kukkaan samaan tahtiin.:) Mahdoton lintujen sirkutus käy pihalla. Missä sairaalassa Miina olette?:)

Onpa kiva kuulla että nopeasti vahvistuu Jetsonin B-vauvakin.:) Sitkeitä pieniä ihmisen alkuja.:) Onko sulla oma vointi parempi?

Miten Saga-Marian pikkuiset voivat? Miten oot itse toipunut?:)

Meillä voidaan hyvin :) tyttö syö koko ajan enemmän ja enemmän. Poika vetää vakiomääriä, hyvin ahnaasti :)

Ensimmäinen yö kotona oli kauhea, mutta toinen meni jo paremmin :) rytmit asettuvat pikkuhiljaa, ja minäkin pikkuhiljaa opin uutta siitä miten asiat saa hoidettua helpommin ja nopeammin :)

Mulla toipuminen ollut nopeaa kotiinpääsyn jälkeen. Sairaalan sänky ei sopinut selälle yhtään, kotona hävisi loputkin kivut. Edelleen tulee ikäviä jälkisupistuksia, mutta jälkivuoto on jo todella niukkaa :) kohtu supistunut hyvin, mutta edelleen näytän siltä kuin olisin raskaana :'D mutta eipä sitä muuta oikein voi odottaa, kun synnytyksestäkin alle viikko aikaa, ja maha oli iso :D

Huomenna neuvolassa painokontrolli, jännittää että mihin suuntaan painot menossa.

Huiii ihanaa paljon paljon onnea Miina sinulle ja koko perheellesi! Kyllä nyt jänskättää. :D toivottavasti toivut nopeasti ja pikku prinssit kasvavat kovasti! Sinäkin pääsit hyville viikoille. ;)
Mukava kuulla SagaMaria, et kotona kivut vähentyneet. Ja hienoa et pikkuiset syö siellä. :)

Onnea Miina!

Mies aamulla jutusteli, että luultavasti kuukauden päästä tyypit on täällä! Eikä välttämättä mene kuukauttakaan! NIIN KREISII! Aloin sit pesee pikkuvaatteita ja käytii ostaa sairaalakassiin vähän evästä, luomupillimehuja ja raakapatukoita. Jos sen kassin laittaisi valmiiksi niin eihän nää täältä vielä tulis - eikö?
Mulla alkaa ens viikon lopulla mammaloma, voitteko uskoa että oon sisseilly tänne asti? Mies oli sitä mieltä että voidaan laittaa seuraavat pullat samantien uuniin kun oon ollu näin reipas :D

Häiritseekö muita selkeästi, että ei erota liikkeitä? Minä en erota Btä! Ku vaikea saada selkoa asennosta.

Sottahannalle papukaijamerkki! Ihan käsittämätöntä sitkeyttä, ja se et sun kroppa on kestänny...

Harmony, varmasti muakin häiritsisi jos en erottaisi. Mulla vauvat on molemmat vierekkäin rt:ssa, niin tiedän aina kumpi liikkuu. Onnekas taidan sen suhteen olla.

Mulla on huomenna ultra. Vähän jännittää kuulla mikä on tilanne, onko tapahtunnu alakerrassa muutoksia...

Mulla on B edelleen varmaan poikittain majailemassa keuhkojen alla. Mutta ei mtn havaintoo, missä hänen raajat. Päähän kun vähän "tökin" niin vähän muljahtelee.
Sottahanna huiiii kyllä oot varmaan harvinaisuus, ku näin pitkälle jaksoit. Oliko miellyttävä työ? :)

Kiitos kaikille onnitteluista :)

Rv34+2 päästiin. Poikien syntymäpainot oli 2kg:n molemmin puolin. Molempien vointi tasaantunut,lähipäivinä varmaan tietoa sitten jatkosta,koska päästään teholta pois

Itellä olo kuin ei olisi synnyttänytkään - vatsa pullottaa edelleen ja vatsa kurnii näillä sairaalan pöperöillä ;)

Tsemppiä teille muille odottajille,pian teidänkin odotus palkitaan <3 Jetsonille kanssa voimia pienien ihmeiden kanssa :) Saga_Marialle onnenhetkiä vauvantuoksuiseen arkeen :) koitan käydä täällä seurailemassa tilanteita,ajankäyttöä joutuu taas vähän priorisoimaan :)

Oma vointi kohenee kokoajan jos ei ladketa tätä spinaalipään särkyä. Huomenna tulee anestesia lääkäri juttelemaan että laitetaanko se veri paikka vai mitä muuta hoitoa kokeillaan.
Ajankäyttö täälläkin muuttunut kun pumppaus, vauvojen hoito ja omasta voinnista huolehtiminen vie aikaa. :) Mutta eiköhän tää tästä. :)

Tänään ollut neuvola piitkästä aikaa. Viimex 22 viikoilla. Nyt siis 34+0 tänään. Kaikki hyvin siellä. Ainoa oli, että 2vkosaa tullut semmoset 5kg painoa. Yhteensä nyt ~12 kg kaiken kaikkiaan. Eli täällä turvottaa ja paljon. En edes tajunnut. Kunnes riisuin sukkia. Kiva jälki. Ja mä kun en juurikaan koskaan kärsi turvotuksesta. Sitten B on taas jossain ihme asennossa. Sydänäänet löyty alhaalta. Ehkä perätilassa?? Mene ja tiedä. En hahmota hänen liikkeitä edelleenkään. -.-
Terkka anto mulle ajan toiselle terkalle, joka on kuulemma imetysguru ja kaksosten äiti itsekin. Aika on kyllä vasta ~3 päästä. Mutta voi sinne hyvinkin päästä. :) katsotaan.
Muoks aika siis 3vkon päästä

Muokattu viimeksi:
Meillä oli eilen ultra, ja siellä kaikki hyvin. Kohdunkaula suljettu ja kanavaa jäljellä 5 cm. Vauvat kasvaneet mukavasti, vaikka painoeroa edelleen on. Oli taas eri lääkäri ultraamassa, eikä tämä ollut painoerosta lainkaan huolissaan.
A 1465g ja B 1710g. Seuraava äitipoliaika saatiin vasta 3 vko:n päähän, mikä oli aika yllättävää. Vähän pisti kyllä miettimään, et vaikka tilanne on nyt hyvä, on matka sairaalaan pitkä, enkä haluaisi enää matkalla (taikka kotona) yllättäen synnyttää. Kolmen viikon päästä viikot on sitten jo 34+ ja edellinen synnytyshän mulla käynnisty viikolla 36+4.

Lääkäri puhui vaan lähemmäksi sairaalaa menosta n. vko 35. Olisipa meillä täällä edes kätilö, jonka voisi tarvittaessa hälyyttää paikalle tai napata ambulanssiin mukaan :nailbiting:

Eilen käyty viimistä kertaa kokonaisena neuvolassa :) Ja tänään oli äippäpolin ultra. Vauvat voi hyvin ja olivat taas kuitenkin ottaneet kasvuspurtin. A/2540 g ja B/ 2704 g, virtaukset hyvät, lapsivettä hyvin, kohdunsuu kypsynyt ja pehmeä, 2cm sormella tunnusteltaessa ja ultrassa 3 cm. Lääkäri totes että saattas sormet mennä jo läpi vaikka kiinni on ja pehmenny, mutta ei sen enempää ronkkinu sieltä :) En tiedä kuinka kauan tässä ollaan yhdessä koossa, voipi tulla kuulemma jo ennen sektioo että pitää jo varautua lähtöön :D :D Kävin läpi sairaalakassin ja laitoin kotiin tulovaatteetkin valmiiks, että mies vaan voi sitten käydä hakemassa ne kotoa kun kotiudutaan. Nyt täytyy kyllä sanoa että huh et kohta he ovat täällä, oon niin huonosti nukkunu että kävelen kohta päin seiniä :/

Takaisin