Kesäkuun kaksoset

Oi että! <3. Onnea Jetsoni sulle ja koko perheelle! Sinnikäs sissi oot kyllä ku oot jaksanu niin pitkän sairaalataipaleen elellä :-) nyt vaan lepoa ja toipumisia ja pienille kovasti tsemppiä kasvuun! <3

Lepoa kyllä nyt haluaa ku vaan sais asentoo vaihdettua. Jospa huomenna olidi jo parempi päivä. :)
Tänään synnytys kertomusta lukiessa huomasin että meidän muksuilla ollut yhteinen istukka vaikka alkuraskaudessa laittoivat että kaikki omaa. Istukka lähti jatko tutkimuksii ja nyt sit ootellaan että mitä siinä sanotaan. :) A vauvalla oli ilmeisesti erittäin paksu napanuora ja Bstä en tiiä kun siitä ei oo nyt puhuttu. Bllä olllu hieman hankaluuksia hengityksen kanssa kun ei meinaa muistaa kokoaikaa hengittää sekä sai ikävän ilmarinnan tänään. Onneksi nopeasti sai apua ja nyt illalla hengitteli jo ihan ilman jatkuvaa muistuttelua. :)

Onko sinulla Jetsoni tietoa, mitä merkitystä on paksulla napanuoralla tai mistä se johtuu?

Minulla oli lääkäri kirjoittanut potilaskertomukseen nyt myös jotenkin, että yhteen kasvanut istukka havaittavissa. Vai olikohan käyttänyt ilmaisua yhteneväinen..? En nyt enää muista. Istukat ovat olleet kuitenkin selvästi erotettavissa aiemmin ja mietinkin, miten ovat voineet kasvaa yhteen, kun toinen on ollut edessä ja toinen takana. :) Mielenkiinnolla odottelen, mitä sinun vauvojen istukasta selviää.

Toivottavasti B nyt muistaisi hengitellä itsekseen. Se on aika tärkeä taito kuitenkin. :)

En tiiä yhtään ja meinasinkin huomenna kysellä ku jos en väärin muista niin Bllä oli tosi ohut napanuora.
Meilläkin ru:hun asti puhuttiin erillistä istukoista ja sit ne oliki jo yhteen sulautunut. Oulussa puhuivat kätilöt että jos ne olis yhteensulautuneet niin synnytyksen jälkeen niitä vedetään hieman ja irtoo toisistaan jos erilliset mutta tää oli vaan ollu iso yhtenäinen. Itsekkin mielenkiinnolla ootan että mitä siitä selviää. :)
Jospa hän alkas muistamaan niin sais itsekkin mielen rauhan asiasta. Mutta onhan se hurja kahtoo kun pienessä ihmisessä on suuri määrä letkuja ja muita masiinoita. :(
Aamulla saan vietyä pienille omaa mammaa ekat tipat. :)

Mä jään kanssa seuraan mielenkiinnolla kun mulla epäiltiin monokoriaaliseks raskaudeks, mutta neuvola korttiin merkitty yhtenäinen istukka eli yhteen kasvanu. Itse kun katsoin rv 7+4 ultra kuvaa niin näyttää jo noilla viikoilla mun mielestä yhteen kasvaneelta. Jännä jäädä seuraan Jetsoni mitä patologo sanoo sun istukasta :)

Oi. Onpa täällä ihania uutisia!:) onnea Jetson! Paras mahdollinen korvaus pötköttelystä.♥ Toivotaan, että B-vauvakin pian virkustuu.:) Pikaista paranemista Jetsonille. Taitaa olla isompi tuo leikkaushaava kiireellisessä sektiossa? Oliko kuinka nopeatempoista toimintaa?:)

Sen verran omaa napaa hehkutan, että me löydettiin Brion double wawe rattaat liikkeestä hurjalla alella!:) Uudet vaunut 318e.:) postiennakolla toimitus 10e. Ootteko ostaneet kantokopat vaunuihin? Mietin, että oiekkö vauvat enään talvella edes mahtuu kantokoppiin kun meidän elokuussa syntynyt kuopuskaan ei mahtunut enään kevättalvella vaikka sillä oli isompi kantokoppa mikä noissa Brioissa on... Nyt on kuitenkin yksi ISO stressi vähemmän.:)

Tää on kyllä hurjan jännää jo. Saa koko ajan odotella, että kuka lie seuraava kun useammalla lähtenyt paikat aukeaan. Mulla keskiviikkona seuraava ultra. Saapa nähdä onko kohdunkaulaa edelleen yli 5cm...:P Supisteluja tulee kun on enemmän jalkeilla, mutta ei sen tuntuvampia ole ku ennenkään, että melko yllättynyt olisin jos olisi alakerrassa jotakin tapahtunut...:D

Me oltiin seuraavat :)

Pe ip oli ultra... Kaikki oli kunnossa siinä... Mukamas... Illalla synnytys käynnistyi vedenmenolla ja tuloksena la yönä syntyi kaksi rakasta poikaa ❤ ovat molemmat nyt teholla,alkuun pärjäsivät valvontaosastolla. A-poika kärsii liiasta punasolujen määrästä, B liian vähistä. Ttts-syndroomaa ei ollut,koska vedet yms.olivat aina hyvät. Oliko sitten kehittynyt viime hetkellä tai jostain harvinaisemmasta tapauksesta kyse... Joka tapauksessa painoero pojilla 500g, vaikka päivällä mitattiin hyvin samankokoisiksi.. Synnytys meni hyvin alakautta ja kaikki voivat hyvin koko ajan. Hetki kerrallaan eteenpäin :)

Onnea Miina! :) Kyllä näitä tuplia nyt alkaa tulla. Hui, miten jännittävää!

Millä viikoilla pojat nyt syntyivät ja mitä heillä oli kokoa? Toivottavasti pääsevät pian valvontapuolelle ja sieltä sitten kotiin. :)

Takaisin