Kesäkuun kaksoset

Olipa täällä ihania uutisia! Onnea Saga-Maria!♥ Rohkaisevaa kuulla, että alatiesynnytyksestä tuplana jäänyt hyvät fiilikset.:) Saitko vauvat vierihoitoon vielä?:)

Onko sulla Harmony nyt viikot 33+jotain?:) Vauvat on hyvän kokoisia.:) Mulla on seuraava henkinen etappi se vauvojen 2kg paino.:D Oisko se realistinen sit viikoilla 33-34?:)

Murmeli laitatko mullekkin viestillä päivämäärää niin tiedän jännätä mukana ja käydä täällä kyttäämässä kuulumisia.:) paljonko sulle ehtii tulla viikkoja? Varmasti villi tunne tietää etukäteen vauvojen syntymäpäivä ja odottaa sitä. Minä en oo liittynyt tuonne salaiselle puolelle. Missä sairaalassa teillä onkaan sektio edessä?
Mikä on Jetsonin vointi? Joko pian hyvästelet Oulun?

Muokattu viimeksi:
Murmeli laitatko mullekkin viestillä päivämäärää niin tiedän jännätä mukana ja käydä täällä kyttäämässä kuulumisia.:) paljonko sulle ehtii tulla viikkoja? On varmasti villi tunne "odottaa" vauvojen syntymäpäivää,jonka tietää etukäteen.:) Minä en oo liittynyt tuonne salaiselle puolelle. Missä sairaalassa teillä onkaan sektio edessä?
Murmeli laitatko mullekkin viestillä päivämäärää niin tiedän jännätä mukana ja käydä täällä kyttäämässä kuulumisia.:) Minä en oo liittynyt tuonne salaiselle puolelle. Missä sairaalassa teillä onkaan sektio edessä?

Sain vauvat vierihoitoon heti. Sokereita seurataan, ja mulla meinaa vähän väsy painaa päälle kun kellon mukaan syötetään ja otetaan labrat. Huhhei. Noh, eiköhän se tästä.

Oulu hyvästeltiin maanantaina ja nyt makoilen täällä kotipaikka kunnan sairaalassa. Ihana kun pystyy tyttöö näkemään useammin. Eilen kun hän oli täällä niin tuumasi vain että ei lähe pois ja jää äidin kainaloon yöksi. :) Sovittiin sitten että tulee tänään tarha päivän jälkeen uudestaan käymään. :)
Tänään olis tiedossa ultra ja samalla vähän selviää jatkosuunnitelmat. :)

Saga_Maria, väsy on varmasti tuttu kumppani vielä pitkään. :) Mitkä sinulla nyt olikaan viikot, kun vauvat syntyivät? Oliko käynnistys vai muistanko ihan omiani? On kyllä ihan mahtavaa, että molemmat sait heti viereen. Toivottavasti me muutkin saamme. :)

Onpa kiva kuulla Jetson, että oot päässyt lähemmäs perhettä.:) Me kun käytiin kuopuksen kanssa oyssissa toissa viikolla niin näytin osastot 13/1 ja 13/2 ja sanoin, että äiti tulee sit tänne muutamaksi yöksi ku vauvat syntyy. Poika väänsi heti suun mutruun ja tuumasi, että hän kyllä tulee kans ja nukkuu äidin vieressä.

Meillä on nyt hirveästi puhuttu vauvoista ja pojat tosi paljon tunnustelee ja silittelee mahaa... esikoinen on useamman kerran laulanut vauvoille.♥ taitaa herätellä poikia ymmärtämään, että vauvat syntyvät oikeasti,kun liikkeet tuntuu ja näkyy nyt niin selvästi mahan läpi.
Tissimaito tuntuu hirveästi kiinnostavan myös. Puhuttiin, että jos pojat haluaa vauvojen syömistä katsoa niin pitää olla tosi hiljaa, että vauvat saa ruokarauhan. Sovittiin että esikoinen huolehtii harson paikalle kun syötän vauvoja ja kuopus tuo äidille lasin vettä. Saas nähdä miten oikeesti lähtee käytännössä sujumaan... lupasin myös että pojat saa maistaa maitoa kun se tuntuu nyt niin kamalasti kiinnostavan. En tiiä olikohan hyvä idea? Painotin samaan syssyyn että maito on tarkoitettu vauvoille kun ne ei voi muuta syödä.:D

Ihanaa,että sait Saga-Maria vauvat viereen. Pitääkö kuinka tiheään syöttää?

Elaffy, syötkö kortisonia reumaan, ja onko sulla ollu kovasti niveloireita? Mulla on menny kortisoni jatkuvana jo 15 vuotta, eli edellisten raskauksienkin aikana oon syönny. Nyt kuitenkin mietin vasta ekaa kertaa, et edistääköhän se mun syömä kortisoni vauvojen keuhkojen kypsymistä, onko sulla tai muilla tietoa asiasta? Neuvolassa eivät osanneet sanoa mitään.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki tuntui olevan hyvin. Painoa mulle on ruvennu kertymään nopeella tahdilla (yht 16kg), kun en liiku juurikaan. Sf-mitta 32, verenpaine alhanen ja hemoglobiini oli lähtenny yllättäen nousuun. Molemmat vauvat edelleen rt ja sykkeet hyvät.

Wilmiina, en ole joutunut syömään kortisonia pitkään aikaan, kun reuma on ollut niin hyvin hallinnassa muutenkin. :) Olin vuosi sitten raskaana, mutta se meni kesken 8+4. Silloin oli ihan järjettömät nivelkivut heti plussan jälkeen ja rauhoittuivat vasta useamman kuukauden päästä keskenmenosta. Kovilla kipulääkkeillä mentiin aika pitkälle. Tämä raskaus on onneksi ollut todella kivuton ja tilanne niiltä osin rauhallinen. Toivon vain, että reuma ei räjähdä käsiin synnytyksen jälkeen..

Äitini on joutunut syömään melko paljonkin kortisonia minua odottaessaan krooniseen sairauteensa. Minulla on kuulemma ollut iho todella hyväkuntoinen heti synnyttyä ja kätilöt olivat olleet sitä mieltä, että johtuu kortisonista. Syöty kortisoni on eri valmiste kuin keuhkoja kypsyttämään annettava pistos, joten keuhkoihin ei pitäisi vaikuttaa. Mutta muuten voi kyllä vaikuttaa vauvoihin, esim. juuri hyväkuntoisena ihona. :) Jos en ihan väärin muista, pitää kortisoni lopettaa ennen synnytystä, mutta voin muistella ihan omianikin.

Elaffy, mukava kuulla että oireesi ovat nyt olleet kohtuulliset. En tiennytkään että kortisoni jota vauvoille annetaan on erilaista. Ei tarvi lopettaa kortisonin syömistä missään vaiheessa, jos annos on kohtuullinen.
Tuosta ihoasiasta en osaa sanoa mitään, en ole koskaan kuullut. Munun lapsista yhdellä on atopia-tyyppinen iho, mutta päivittäiset rasvailut on jääneet sitten vauva-ajan.

Mun äippäpoli käynti sit takana. Vauvojen kasvu pikkusen alkanut taittua, mutta edelleen kasvavat kuitenkin. A vauvan paino 2234 g( 2156) B vauvan 2366 (2236 g) Napavirtaukset hyvät, liikkeet hyvät. Kohdunsuu lyhentynyt nyt 4.3.sta 2.7 cm, ja pehmentynyt, sisä ja ulkosuu kiinni. Arvasin tuon että onkin todennäköisesti lyhentynyt. Liikkua saan oman tuntemuksien mukaan ja sain jopa valita sektioon leikkaavan lääkärin. Ens keskiviikkona saan sitten sen virallisen ajan. Lääkäri kertoi sektion kulun, miten menetellään ja jälki kivun lievitykset. Nyt on hyvä fiilis kun vaan pysyisivät masussa vielä tovin. On tää kyllä jännää aikaa, vauvojen ja mun syntymäpäivään tulee väliä joitakin päiviä vaan <3 <3

Meillä myös neuvola käynti ja ultrakäynti takana. :) Painoa oli tullu reilu 400g per viikko (nyt 68,8 kg), sf 39 cm. Hb oli yllättäen noussu, mutta hyvä niin. :)

Ultrassa myös kaikki hyvin. A-poika 2 kg ja B-tyttö 2,1 kg. Kumpikin rt. Kohdunkaula 3 cm, hieman pehmentynyt. Sektioaika saadaan ensi kerralla kahden viikon päästä, kun viikkoja 36+4.

Jess! :) ❤️

Tän päivän ultra kuulumisia. Vauvat voi hyvin ja Bn virtaukset hieman paremmat kuin viime kerralla. A vauva painoi 1,8kg ja B vauva 1,7kg eli hälle ei ole tullut painoa mutta voi johtua siitä kun mittaaja ja kone erit. Kohdun suun tilanne oli edistynyt että nyt oli jo 3cm auki hieman kiinteää reunaa ja kalvorakkula tuntui kuulema. Hoito jatkuu samana eli käyrää 3 krt päivässä, mahdollisimman paljon lepoa ja liikunta luvat pysyi samana. :)

Hui Jetsoni 3cm auki! Toivotaan että vauvat malttaa pysyä siellä monta viikkoa vielä. Olitko myös esikoisesta varhain auki??

Kun pehmenee kohdunsuu, niin pysyykö se kii jos liikun Vai lähteekö aukeen. Lääkäri sanoi et on normaalia näillä viikoilla että alkaa jo pehmeneen.

Vaikea sanoa Murmeli. Hyvin yksilöllistä, mikä lopuksi kohdunsuun aukaisee. Esikoisesta olin auki sormelle muistaakseni viikoilla 35 ja 41 synty. Mut jos lääkäri sanoi oman voinnin mukaan niin varmaan voi varovaisesti omaa kehoa kuunnellen liikkua.

Takaisin