Kesäkuun kaksoset

Todella hyviä uutisia Jetsoni! Mihin asti joudut siellä olemaan vielä osastolla vai loppuun asti?

Minä juuri palailen monikkovalmennuksesta. Oli kyllä paljon hyviä vinkkejä. :)

Elaffy vinkit jakoon ;)
Ihana kuulla Jetsoni! Jeeeee!! Miten lähellä se teidän oma sairaala on?? Ehkä oon kysynyt jo aikaisemmin. Lahopää. :D Ja tosi hienoo et se blokki nyt hävinnyt sieltä. Olen ymmärtänyt, että joskus ne häviää ku vauva saa viikkoja lisää (???).

Samaa rytmiä painottivat paljon. Vanhemmat tarvitsevat unta ja tuolla sen saa maksimoitua, jos vauvat nukkuvat edes samaan aikaan. :) Omaa aikaa ja parisuhde aikaa tarvitaan myös. Pitää lähteä liikkeelle. Ja tehdä siitä lähtemisestä mahdollisimman helppoa..

Ei saa mennä sieltä, missä aita on matalin, vaan pitää mennä sieltä, missä sitä ei ole. Soveltaa saa ja pitää, jos joku asia helpottaa elämää. Kannattaa ennakoida mahdollisimman paljon.

Hoitopöytää suosittelivat ja sittereitä kehuttiin kaksosten kanssa.

Ikean kassissa on helppo kantaa taaperoa. :D

Juu, ja siitä oli myös puhetta, että yksösäidit voivat järkyttyä monikkojen ratkaisuista. :D

Esim soseet kannattaa syöttää yhdellä lusikalla yhdeltä lautaselta. :) Joku järkyttyy siitäkin.

No alustavasti viikolle 34+0 ellei synny ennen sitä. Ja kotoo sairaalalle olis enää sit semmonen 7km. :)

Hyviä vinkkejä elaffy ja monia noiata oon kuullukki jo. Esim toi syöttäminen ja sit tutteja monetkaan ei vartio että onhan aina oma tutti suussa ku kyllähän ne syö samoja lelujakin. :D

Ai niin, valokuvia käskivät monikkoäidit ottamaan paljon! Ja suosittelivat merkitsemään vauvat kuviin jotenkin, esim värikoodatut sukat tai tutti tai jotain. Niitä Ei kuulemma enää myöhemmin muista, kumpi on kumpi kuvissa. Etenkään ihan pienenä. :)

Tai sitte voi olla joku syntymäkoru ranteessa tai jos jossain vaiheessa hankkii ne korvikset Julkkujen tyyliin. Pojille vähempi noit koruja miettisin... Joku maalaa vaavilta kynnen toisesta kädestä, jolla erottaa muksut toisistaan, toinen käyttää yeesus-teippiin kirjoitettuja nimiä ja tarraa vaatteeseen.

Ehkä vois vaatteisiin ommella tarranauhaa ja siihen tarraksi kuva, joka kertoo kumpiko viikari on kyseessä. :angel13

Täällä olikin erilainen aamu, kun pojat jäi mummulaan yöksi kun mies meni seitsemäksi töihin ja mulla oli aika tänne sokerirasitukseen klo 7.15. Pika-arvo sormesta oli 4,9 aamulla. Loput tulokset näkee kuulemma illalla oma Oulusta.

Meilläkin oli eilen monikkovalmennusta. Käytiin tutustumassa Oyssin lasten teholle ja osastolle. Huoneessa missä käytiin oli kaksospojat.♥ Painot oli kavereilla kuulemma kilon ja puolentoista kilon väliin, niin oli kyllä pysäyttävää nähdä luonnossa samankokoiset vauvat, jotka on itsellä mahassa... Vaikka ihan valmiin vauvan näköisiä ja kauniita, niin silti pieniä ja heiveröisiä. Avuttoman näköisiä kaikissa letkuissa ja lätkissä ja hengityskoneessa oli ainakin toinen... osastolla oli tosi seesteinen tunnelma ja hoitajat oli mukavia. Kenguruhoitoa kovasti painotettiin ja sitä, että vanhemmat saa olla paikalla nii paljon ku haluaa ja osallistua vauvan hoitoon. Illalla nukkumaan mennessä miehen kanssa tunnusteltiin vauvojen iltavilliä ja mietittiin, että kuinka turvassa ne mahassa on ja vahvistuvat erilailla kun koko ajan jumppaavat, potkivat ja uiskentelevat. Kuukaudenkin kun pääsisi eteenpäin niin olisi jo vauvat hyvin paljon valmiimpia ja isompia.:)

Hyviä uutisia Jetsoni saanut.:) Ihanaa jos pääset kotipaikkakunnalle synnyttämään ja takaisin kotiin. Jatkuuko sulla vuodelepo omassa sairalassa vai pääsetkö jo kotiin?

Mikä on Harmonylla ollut vointi kotona? Oletko pystynyt levähtämään?

Liljalla lisää hyviä vinkkejä. :)

Parkkikiekkoon on muuten helppo merkitä, koska vauva on syönyt viimeksi. :)

Täällä herätettiin äiti tänä aamuna potkimalla kylkeen. Tuntui kuin olisi kainaloon asti potkittu, ehkä hivenen korkealla tuo kohdun pohja. :D Koko yö meni myös ihan järjettömissä liitoskivuissa! Itku tuli, kun kylkeä käänsi. :(

Jetsoni kyllähän se on sit tosi lähellä ja pääsee mies ja tytärkin visiittille enemmän. Joko jo ottavat sut sinne??? Miltä on tuntunut syödä päiväsalissa?? :)
Faada varmaan vasta, kun näkee keskosen, niin käsittää sen konkreettisesti. Toivotaan sinullekin monta monta masuviikkoa pikkusille. Kotilepo alkaa nyt sujua. Ja usein makaan sängyssä tai sohvalla. Herkästi istuminen tekee ikävän tunteen. Supitukset nyt mielestäni vähentyneet kyllä. :).
Aj jotkut järkyttyy jos kaksosia syöttää samalla lusikalla?? Hhhhh no he saa sit järkyttyä vapaasti :D
Yhteinen rytmi ja vauvojen samantyyppinen temperamentti alussa, mielellään rauhallinen sellainen, olisi kuin lottovoitto. Jos korvikkeella mennään rytmin saaminen huomattavasti helpompaa, mutta imetys tuo kyllä omat haasteensa. Sen näkee sitten :)

Faada pojat mitä oot käyny ihastelemassa on näiden mun masu vauvojen sulhaset. :)
Mun vuode lepo jatkuu täällä oyssissa edelleen. Siirtoa mietitään ens viikolla uudestaan ja vuodelevossa/sairaalassa olen viikolle 34+0 asti toki pidempään jos Bn virtauksiin tulee pahempaa heittoo vielä.
Päiväsali reissut oli ihania mutta nyt en saa enää syyä siellä. No säästellään roppaa ja syyä taas sängyssä.
Pitää vaan nyt yrittää ajatella että se olis 6 viikkoo enää tätä raskautta maksimissaan jälellä. Vaikka välillä semmoinen tunne että vois räjähtää jo.

Aivan käsittämätön energiavaje. Nukuin eilen kahdet päikkärit, varmaan neljä tuntia yhteensä. Yöllä nukun silti kun tukki, vessareissuja lukuunottamatta.

Ruuantarvekin on semmonen, et rupeaa kyllästyttämään koko pupeltaminen...

Samat fiilikset Wilhelmiina. Koko ajan väsynyt ja vetämätön olo. Tänään käytiin rakentaja-messuilla OuIussa ja muutama tunti meni huomaamatta jalkojen päällä ja sit loppupäivän ollut ihan veto pois.:/

Mäpä ihmettelen täällä tälläistä: kohdun korkein kohta on mulla jo tuossa kyljissä kiinni. Kun alkaa supistaa niin kohtu tulee ihan kylkikaariin kiinni ja en voi olla maate vaan keskellä yötäkin herään seisomaan, jotten tukehdu. Miten se masu pitäis kasvattaa vielä monta viikkoa?? Lisäksi mulla nuo supistukset, oli kipeitä tai ei, kestävät pitkään. Huoh! Tänään on tälläinen päivä, ettei kyllä yhtään jaksais enempää tätä raskautta! :(

Täällä Harmony tunne on samanlainen. Nukkumisesta ei tuu mitään, henkeä ahdistaa, tuntuu että happi loppuu :( Mun nukkuminen on ollut jo pitkään vaikeeta ja alan olla aika zombie, tosin nukun päivisin sitten päikkäreitä. Eilen pääsin vielä kauppaan mutta sekin kostautu sitten illasta että tuntu kuin koko alapää ois halkeemassa ja supisteli ja vauvan pää painaa alas.

Minulla kohdun pohja on jo kylkiluiden alla. Supistaessa olo on kyllä juuri sellainen kala kuivalla maalla. Ja muutenkin välillä.. Aamulla vauvat möngersivät jotenkin kummasti. B yritti varmaan kääntyä ja töni A:ta pois tieltä. Maha oli ihan epämuodostunut ja kaikki se venyminen aiheutti kovan ja pitkän supistuksen. Onneksi kivuttoman, mutta happi meinasi kyllä loppua.

Jooga liikkeistä kissa on ollut hyvä. Auttaa välillä, kun ikään kuin asettelee vauvat paremmin mahassa. :) Kannattaa kokeilla.

Jooh samoja oireita teidän kanssa. Ja nuo vauvojen liikkeet eivät tunnu enää niin kivoilta. Mul on muutenkin niin epähehkeä suorastaan ruma olo. Ryhävalas! :D ja tää hengenahdistus on kyl oma haaste. Mites sit ku he vielä tuosta kasvaa. Tyyliin 2,5kg molemmat?? Pitää joku maski tai happiviikset hankkia :D

Täällä samaa kuin muilla... Väsyttää koko ajan ja tekee mieli syödä kaikkea epäterveellistä :| tuntemukset vaihtelee päivittäin,mut enimmäkseen öisin vaikeinta. Nukkumisasennon vaihtaminen sattuu niin alapäähän ku vatsaankin ja kurkku niin kuiva tai jotain,et meinaa tukehtua.. Huoah,onneks kuitenkin vielä yhessä kasassa,päivä kerrallaan...

Takaisin