Kesäkuun kaksoset

Mulla ei ole nyt hirveesti noussu paino, on pysyny siinä 15-17 kg nyt jo reilu 3 viikkoa, nesteitä/turvotusta on niin tuonpaino vähän vaihtelee :)

Täällä on nyt tullut 1kg viime viikolla. :) painoa tullut kaiken kaikkiaan 7,5kg lähtöpainosta. Ehkä nyt se paino alkaa nousta :)

Hmmm milloinkahan mun vauvoilla menee 2kg rajapyykki rikki?? Luulen, et aikaisintaan 34vkoilla. Miinus käyrällä jos vielä kulkevat.

Mulla tais mennä 31+ viikolla jos oikein muistan. Nuo kasvukäyrät on tehty yksösraskauteen ja me ei edes periaatteessa kuuluta niihin käyriin mutta kaksosille ei ole tehty omia :/

Hmmm Elaffy jospa mullakin sit. Muistelen, et melko samankokoisia olleet meidän vauvelit. Mulla on ens tiistaina ultra. 33+1 olis sillon. Mutta en kyllä usko,et mun vaaveilla menis sinne 2kg. Ehkä B vauva.
Muoks. Murmeli tuo oli hyvä tieto. Ku onhan kaksoset hiukan pienempiä kuitenkin. Jännää ettei oo tehty omia käyriä.

Ok,kiitti tiedosta Murmeli ja Harmony! Aattelin vaan,ku yks tuttu joutu joku aika sit rv33 ison sf-mitan takia tuohon sokeritestiin. En älynny kysyä,miksei aiemmin,kun hän taitaa olla 35v.mut onko sekään vielä se ikäraja.. Itellä bmi vähän yli normaalin,ni varmaan sen takia suoraan aina joutunu testiin. Laitoin epäselvästi eli esikoisen aikaan eka testi ja nyt tässä raskaudessa toinen testi,ihan erilaiset kokemukset :)

Meillä meni A-vauvan painoarvio ultrassa nyt vähän yli 2kg eli rv32+. Itelle tullu tähän mennessä 15kg lisää - kyllä odottaa kuin kuuta nousevaa, että pääsee taas liikkumaan entiseen malliin ;)

Mitä murmeli maksoitte yhteensä, jos sopii kysyä? :)

Meillä on cybex aton 3s ja saa saatiin ne yhteensä 600€ jalustoilla. Ei edes tutkittu, mitä Saksasta olisi maksanut.

Nää oli reilu 500 e muistaakseni 750 e oli suomessa. Bumbleridet tulee vaunuiks, harmaa kuosi. Onneks ei keritty ostaan recaroja kun niissä oli lukitus ongelmia,maahantuonti on lopetettu toistaseks. Vaunut saadaan vasta joskus toukokuussa kun koko suomen bumblet on myyty,aqua marinee tais muutamat olla varastossa. Niihinkin saatiin yli 100 e alea kun joudutaan oottaan. ☺Onneks on vararattaat olemassa jos kovin viivästyy.☺

Minä olisin sen harmaan halunnut myös, mutta mies valitsi sitten väriksi sen lotus bluen. Ihan ok sekin. :) Haetaan kaikki huomenna kotiin. Otettiin Oran pehmeät kopat, kun bumbleriden omat maksavat omaisuuden.

Äsken kävin ostaa kylpyöljyä,luontaista sinkkivoidetta ja mulle teetä joka auttaa maidon tuotannossa. Myyjä suositteli tuota teetä ottaa synnärille mukaan :) Nuo löytyy lifesta

Liitteet

• 1429182248910.jpg
    1429182248910.jpg
    33.5 KB · Katsottu: 42
Mä aion kans ostaa Weledan hoitotuotteet vauvalle! :) sain babyshowereilla lahjaksi Vauvan ilo- ja Päivänsäde-merkkiset imetysteet. :grin

Riittääköhän Rosalina tuo kylpyöljy aluks kun eihän vauvoja muutenkaan usein pestä? Mietin vaan et eihän tota öljyä päähän oikein voi laittaa jos vaikka vauvalla on paljon hiuksia.

Mä oon pessyt vauvat ihan pelkällä vedellä. Vauva menee liukkaaksi ja hankalaksi käsitellä, jos laittaa öljyä veteen. Ja vauvat/pienet lapset ei pesuaineita juurikaan tarvitse. :) oon sit tarvittaessa (tai jos oon halunnut vauvahierontaa kokeilla) käyttänyt öljyä kuivatulle iholle.

Mä en käytä peppusaippuaakaan kuin vain, jos ei muuten kakka lähde. Eli hyvin harvoin. Senkin aattelin eko-versiona ostaa. :)

Tukalle joku vauvashampoo varmaan, jos on oikein peikkotukkainen vauva. Meillä on ollut kummallakin tukkaa, mutta sen verran vähän, että vesi pesu ja harjaaminen on riittäneet. :) öljyllä saa karstan hyvin päänahasta pois (jos ei oo niitä pitkiä hiuksia!).

Meilläkin kylpyöljyä käytettiin esikoisella ensimmäisessä kylvyssä ainoastaan. Oli hieman liukas vauva :D
Mä ostin vauvalle Sophie la girafen face creamin ja protection creamin. Lisäksi Hulluilta päiviltä tarttui mukaan burt's been baby bee-setti, jossa on lotionia, shampoo&body washia, diaper ointmenttia ja nourishing oilia. Noi burts beesit ei kyllä oo luomukosmetiikkaa.

Murmeli kerrot sit jos tee toimii. Minä oon aina pitänyt tuollaisia poppakonsteja huuhaana imetyksessä. Mutta haluan kuulla sit ;)
Itse en ole poikia pessyt juurikaan, millään aineilla ekat 6-8kk. Ihan pelkkä vesi. Senkin jälkeen ehkä kerran viikossa käytin, jotain vauvashampoota. Rasvaillut olen esim.kuivat nilkat jollakin perusvoiteella. Mutta tosi vähän lopuksi vauvat tarvii mitään iholle. Meillä harvoin oli mitään vaippaihottumaa, sitten kun joskus tuli, niin ilmakylpy oli ihan paras meille.

Minä esikoiselle jouduin laittaa öljyä päähän kun ainut jolla sai sen kauheen karstamäärän itri ilman lapsen kiusaamista. Ja jostain syystä ihon paras kosteuttaja oli se öljy, perusrasva ei oikein auttanut rakkaan kuivaan ihoon.

Ultrassa käyty ja nyt ei B vauvalla näkyny blokkia mutta vastus edelleen napasuonissa mutta muuten voi hyvin. :) A vauva tosi virkee ja hällä ei mitään hätää. Kohdun suun tilanne erittäin kypsä mutta muuten ei muutoksia. Eli huomenna siirto koti kaupunkiin jos ne vaan ottaa vastaan. :) Lääkäri kysy että tuntuuko pahalle kun B vauva työntää pientä jalkaa kylkiluiden päälle. Tuumasin vaan että sattuu eikä tunnu yhtään hyvälle. :P

Takaisin