Kesäkuun kaksoset

Komean kokoiset vauvat saga maria ja mahtavat viikot.:) Meillä oli tänään eka synnytysvalmennus jossa sanottiin ertä puoli-istuva asento on Oyssissa pakollinen, että kätilö pystyy pitämään B-vauvaa paikallaan ja ei pääse napanuora vauvan ja kanavan väliin.:)
Tup nesteytys asia olikin hyvä tieto.:) Mää oon ollut ku pumpattu täyteen nestettä kummqnkin synnytyksen jälkeen.:/ Alapää on tosiaan ollut ku kaks banaania ja hankautunut sit vereslihalle ku pitänyt siteitä käyttää...:/ Sinänsä "turhaa" tuskaa tuonut kun paikat ei muuten ole revenneet mut tän turvotusonkelman takia oon sit ollut tosi kipeä.
Mullahan oli epiduraali ekassa ja toisessa synnytyksessä spinaali puudutus.
Koitahan Harmony malttaa levähtää kotosalla. Joko teillä on kaikki valmiina vauvoille?:)
Jetsonillekin hyviä uutisia. Kauhean pelottavilta kuulostaa nuo blokit ja virtausten hidastumiset. Itse varmaan olisin vaatimassa käynnistystä heti, että saisin vauvat syliin ja näkösälle.:D On ehkä liian hyvä mielikuvitus...:D
Meillä on ylihuomena seuraava ultra ja varmaan käyn yksin jos ei anoppi lähde vauvoja kurkkimaan kun on lomalla ja mies ei näillä näkymin pääse.

Saga_Maria mahtavan kokoisia pikkuisia ja waaw hienot viikot. 37 jo. Huiiii pitkälle oot päässyt. Onko hyvä tunne, ku ei tartte enää supistuksia pelätä tai estellä.. Et nyt niitä toivoo, jotta hommat etenisi?? Itse odotan kovasti tuota aikaa. :)
Faada meiltä puuttuu lipasto (jonka tarkoitus toimia hoitopöytänä alakerrassa), astianpesukone ja kuopukselle oma sänky vihdoin. Niin saadaan pinnis makuuhuoneeseen vauvoja varten. Nämä siis isommat hankinnat. Pienet hankinnat vaipat, vanupuikot yms.ovat vielä hankkimatta. Nyt ku olin siellä 3vko sairaalassa niin sieltä tulee aikamoinen lasku, joten se nyt pistää hankinnat jäähylle. :(
Jetsonille tsemppiä sairaalaan. Pää meinas 3viikosss hajota. Sinä oot ollut siellä kohta 2kk! Respect!!!!!! :)

Kyselin eilen kätilöltä, et sitä ku lääkäri teki sis.tutkimuksen ja kohdunkaula oli 1,3 vaikka ed.kerralla oli joku 2 vai 2,5cm. No hänkään ei oikein osannut selittää sitä ristiriitaa. Mutta kertoi, että nyt kun se on kiinni kokonaan se kanava, niin se olis viikkojen lisäksi ratkaisevin. Ok! -.- Ens tiistaina on ultra jorvissa!

Harmony, onko toi edellisen kerran mitta myös sisätutkimuksesta vai onko ultrassa otettu mitta? Jos oon ymmärtänyt oikein, niin ultralla otettu mitta on pidempi, kun tulee "koko mitta" ja sisätutkimuksessa vaan ulkomitta.

Ei kun ultralla otettu. Kyllä ne sis.tutkimuksen tekee, mut mitta on joka kerta sillä vaginaultraäänellä tehty. Joka kerta ollut eri lääkäri, niin se tekee varmaan tästä lähinnä hämäävän, ku lääkärit ei oikein välillä osaa selittää mitään. :D

Murmeli, minä olen miettinyt, voiko ääni olla sitä vai onko vain jotain suolen ääniä. Eli kalvot voivat jo nyt pitää älämölöä? :)

Harmony, minulla ainakin heittää tuo kohdunkaulan pituus lääkärin mukaan välillä paljonkin. Minulla siis ultrassa ainakin kanava menee mutkalla ja jotkut lääkärit ottavat siitä suoran mitan ja jotkut taas mittaavat osissa seuraten sitä todellista linjaa. Suoralla tietysti tulee paljon lyhyempi. Voisiko sinulla olla kyse jostain vastaavasta? :)

Kyllä mä ainakin pidän kalvojen napsumisena sitä ääntä ja kun vauvat vielä myllertää niin kuuluu selvästi :) Mietin vaan että missä vaiheessa napsahtaa rikki kun semmonen myllerrys mahassa ja potkutkin on reippaamman tuntusia.

Murmeli, sitä minäkin olen pelännyt. Monikkovalmennuksessa oli useammalla äidillä sujunut raskaus hyvin, eikä mitään ennenaikaisuuden riskiä pitänyt olla, mutta niin vain oli spontaanisti menneet vedet keskellä yötä rv32 - 35 välissä. Jotain rauhoittavia pitäisi noille muksuille selvästi antaa, että antavat kalvojen olla ehjinä. :)

Mullakin on kerran tässä kuluneella viikolla napsahtanut oikein kunnolla ja hieman olin huulipyöreenä. Epäilin kans kuuluvan suolesta, mutta kaise kalvokin voi olla. Yhtä odotellaan ja ihan normikokoista tällä hetkellä. Omasta mielestä ei oo erityistä vuotookaan napsun jälkeen ollu. Valkkaria piisaa. Lisäksi on tullu sellasta loiskeääntä ja kuplintaa nesteessä ilm tuolta kohdusta, että mitä se sitten tarkoittaa?? o_O

Hmmm minä en edes osaa ajatella sitä ääntä. En oo kyl mitään kuullutkaan.
Elaffy hyvä pointti. En yhtään tiedä onko mulla mutkia siellä :D. Sen tiedän, että kohtu on melko takana ja sehän on kuulemma hyvä juttu. Sitten ku synnytys käynnistyy/lähenee niin kohtu tulee alemmas.

Mulla on kuulunut pari kerta veden loiskunta/pulpahdus ääni ihan selkeästi kun vauvat meuhkaa. Kalvojen napsuntaa en hoksaa kuulleeni.
Mää kävin pystyssä kun mies lähti töihin. Nappasin tuplasnapsin rautaa ja lasillisen tuoremehua päälle. Ehdin sit nukkua reilun tunnin ku nousin poikia pukemaan. Oli sovittu, että äitini vie tänään pojat tarhaan, että saan siivoilla rauhassa. Itsellä kupli kauhean huono olo koko ajan ja pojat oli niin unisia että sain kummatkin pukea. Pää alaspäin taiteilu ja kyykkiminen teki sit tehtävänsä ja kaikki tuli ulos hirveällä paineella. Nippanappa ehdin vessaan. Kuopus reppana haki mulle jääkaapista aktiviapurkin, että tämä äiti auttaa...♥ Meni sit aamupäivä ihan omasta edestä kun oli niin huono olo. Hirveän viluhorkan puski päälle ja nukuin yli kaksi tuntia.:P Ihan kauheaa kun on vetämätön olo koko ajan. Masentaa tämä vähäinen ulkoilu ja liikkuminen. Sellanen pysäkillä oleva olo koko ajan ja ei oikein mitään jaksais tehdä. Lähettäkää mulle vähän pesänrakennusviettiä? Nimimerkillä: kaikki vauvasälä puuttuu, turvakaukalot ja vaatteitakaan ei varmasti tarpeeksi... huoh.:(

Täällä alkaa oleen jo aikas tukalat oltavat.. Maha painaa, kroppaan sattuu, mitään ei pysty tekeen ja supistukset vaan yltyy päivä päivältä. :/ Ens viikon keskiviikkona on seuraava ultra ja toivotaan että saataisiin siinä jo sektioaika muutaman viikon päähän. Maha senkun kasvaa ja painoa tulee, eli pienet varmana jo hyvän kokoisia. :)

Mulla oli eilen äitipolikäynti, ja ilokseni sain hyvät sisätutkimusuutiset, vaikka olin pelännyt muutoksia tapahtuneen. Välillä nimittäin supistelee kovinkin ilkeästi, mutta muutoksia ei huonompaan suuntaan ollut. Lääkäri sano et kanavaa ois peräti 4,7 jäljellä.

Vauvojen kokoero oli tosin kasvannu entisestään; A 1146g ja B1343g. Molemmat vauvat virkeitä ja rt, vedet ok sekä virtaukset hyvät. Seuraava kontrolli kahden viikon päästä kasvavan painoeron takia.

Minä en oo keskustellu synnytysasennoista lääkärin kanssa, mut olin ajatellu, et polvillaan vois olla hyvä vaihtoehto. Oon pääasiassa synnyttänny puoli-istuvassa aiemmin, tosin keskimmäisen pään synnytin kyljellään ja sit käskettiin ksken työntämisen kääntyä selällee :depressed:. Se oli kyllä haastava käännös kesken kokonaisuudessaan minuutin kestäneen ponnistusvaiheen.

Nyt oonkin miettinny synnytystä kovasti, kun sanovat, ettei kaksosmasu jaksais niin supistella. Ja kun lihaksisto ei varmastikaan oo semmosessa kunnossa kun aiemmin. Voiko syöksysynnyttäjästä tullakin maratoonisynnyttäjä jolta voimat loppuu kesken kaiken.

Tsemppiä SagaMaria loppurutistukseen, ja onnea Harmony kotiutumisesta. Hyviä virtauksia Jetsonille. Isosti voimia ja kevätaurinkoa myös muille foorumin mammoille.

Minä olen ymmärtänyt, että oksitosiinitippa on hyvin yleinen monikkosynnytyksissä juuri tuon kohdun koon takia. Ei jaksa supistella itse riittävästi.

Takaisin