Mulla oli eilen äitipolikäynti, ja ilokseni sain hyvät sisätutkimusuutiset, vaikka olin pelännyt muutoksia tapahtuneen. Välillä nimittäin supistelee kovinkin ilkeästi, mutta muutoksia ei huonompaan suuntaan ollut. Lääkäri sano et kanavaa ois peräti 4,7 jäljellä.
Vauvojen kokoero oli tosin kasvannu entisestään; A 1146g ja B1343g. Molemmat vauvat virkeitä ja rt, vedet ok sekä virtaukset hyvät. Seuraava kontrolli kahden viikon päästä kasvavan painoeron takia.
Minä en oo keskustellu synnytysasennoista lääkärin kanssa, mut olin ajatellu, et polvillaan vois olla hyvä vaihtoehto. Oon pääasiassa synnyttänny puoli-istuvassa aiemmin, tosin keskimmäisen pään synnytin kyljellään ja sit käskettiin ksken työntämisen kääntyä selällee
. Se oli kyllä haastava käännös kesken kokonaisuudessaan minuutin kestäneen ponnistusvaiheen.
Nyt oonkin miettinny synnytystä kovasti, kun sanovat, ettei kaksosmasu jaksais niin supistella. Ja kun lihaksisto ei varmastikaan oo semmosessa kunnossa kun aiemmin. Voiko syöksysynnyttäjästä tullakin maratoonisynnyttäjä jolta voimat loppuu kesken kaiken.
Tsemppiä SagaMaria loppurutistukseen, ja onnea Harmony kotiutumisesta. Hyviä virtauksia Jetsonille. Isosti voimia ja kevätaurinkoa myös muille foorumin mammoille.