Kesäkuun kaksoset

Kiitos kaikille. :) Ilta käyrä oli eilen onneksi ihan ok ja nyt sit oottelen että laitetaan käyrälle. :) Jospa nytki olis ees ihan ok käyrä niin saa huolasta iltaan asti. Tosin toi mukero ei oo muistanut ilmoittaa itsestään.

Onpas täällä taas tapahtunut! Osa selvinnyt onneksi säikähdyksellä ja tsemppiä Jetsonille!

Same,same "pitkä" 163cm tuplaodottaja täällä :D

Eilen tuli osastolle käynnistykseen äiti, joka oli tuttuni ja odotti kaksosia. Woooow oli kyllä aikamoinen masu. Hällä oli 38vkot ja pyysi käynnistyksen, koska koki ettei enää jaksa. Kun hän kertoi loppuodotuksen oireita niin iski pieni epätoivo, että vieläkö tätä enemmän joutuu kestää :D. Kävi kuulemma tunnin välein wc:ssä ja ei enää voinu makuuasennossa nukkua, ku joko närästi tai happi ei kulkenut. O.o no hällä käynnistys onnistui ja tais synnytyssaliin mennä aamuyöstä. :)

Tuli vaa mieleen tuosta minun ed.kirjoutuksesta, että voipi käynnistys alkaa houkutella, jos raskaus käy haastavaksi. Niin ku se on ollu tähänkin asti :D

Minä todella toivon, että ei tarvitse mennä ainakaan paljon 36-37 viikkojen yli. Neuvolassa ovat kyllä sitä mieltä, että sinne asti ei edes pääsisi, mutta kyllä kaksosia ihan täysiaikaisinakin syntyy..

Mua on alkanut niin ahdistamaan tää odotus. Sain eilen paniikkikohtauksen kun en saanut kunnolla henkeä kun maha painoi keuhkoja kasaan :/ rv 36+3, eikä merkkiäkään että olisivat lähiaikoina ulos tulossa :( päätä särkee, turvottaa, nukkumisesta ei tietoakaan, närästää jne. Huoh -.- pieniä nää vaivat on vaikeimpiin raskauksiin verraten, mutta silti. Pää meinaa levitä.

Mä kävin tänään hakee äippäpakkaukset ja ihmettelen kyllä noita toppahaalareita, aivan järkyttävän kokonen. 68-74 cm joka näyttää 1-puoltoista vuotiaalle sopivan. Joutuu siis ostaan uudet puvut ens talvelle.

Tsemppiä hirmuisesti Saga-Maria. Voisko sulla ihan reippaampi kävelylenkki käynnistää synnytyksen luomusti? On varmasti tukala olo kun näilläkin viikoilla meinaa happi loppua.
Mää kävin eilen neuvolassa painoa tullut nyt kaikenkaikkiaan 14(!)kiloa ja sf mitta taisi olla 32 tai 33. Verenpaineet 112/63, mulle normaalit. Lepopulssi 80 niinku mulla nykyään koko ajan.:/ HB oli enään 94 niin pitää huomena käydä verikokeissa nii katsotaan vähän rautavarastojen tilannetta. Mulla on keliakia itsellä, mut on kyllä mielestäni hyvässä hoitotasapainossa, mutta ehkä se kuitenkin vaikuttaa heikentävästi raudan imeytymiseen. Mulla on jo toinen pullo menossa tuota neatemäistä rautaa ja hb vaan laskee. Otan sen aina tyhjään mahaan ja tuoremehun kanssa ja en syö pariin tuntiin maitotuotteita. Syön kyllä päivän aikana tosi paljon jugurtteja, rahkaa ja juon maitotuotteita, eträ laskeekohan se sit rauta-arvoja? Mää olen muuten Harmony kans sen 168cm.:) Onkos se se nykyinen suomalaisnaisen keskivertopituus?:) Mikäs sulla Harmony on nyt ollut vointi? Onko nyt milllaiset näkymät kotiinpääsyn suhteen?
Onpas Jetsonilla jännät paikat.:) Meillä on ensi viikon torstaina tutustuminen monikkovalmennuksen merkeissä oulun keskolaan. Hurjimmassa tapauksessa sun vauvat olisi jo siellä? Toivotaan, että tilanne hellittää ja saisitte edes sen muutaman lisäviikon. Jaksamisia kovasti. Ollut vatmasti melkoista tunteiden vuoristorataa tämä sairaalassa vietetty aika.:/ Olisihan se varmasti ihana päästä jo kotikonnuille.:)
Hui. Teillähän on murmeli ollut sitten melko tunnemyräkkä varmasti alkuraskaudessa? Kun tuntui tämän kaksosuutisen kanssa että pari viikkoa meni pikkushokissa ja epäuskossa meillä ja sit tuli kuvioihin mukaan varovainen ilo ja sen kans käsikädessä pelko vauvojen menetyksestä. Sullahan alkaa olla hyvän kokoiset vauvat. Tuo kaksi kiloa on nyt jotenkin itselle se seuraava etappi millon voi jo huokaista. Ja alkaa toivoa, ettei tämä sit ihan viime metreille menisi, mikä ei mua kyllä jotenkin yllättäisi...:D Miehen sisko sanoi, että hänen ex-anopillaan on ollut kaikki vauvat 5-kiloisia syntyessään ja yhdet kaksoset on myös saanut ja ne oli kumpikin lähemmäs nelikiloisia!:O Löytyyköhän mitään tilastoja näistä kaksosvaivojen syntymäpainoista?;)

Faada olihan se pieni shokki kuulla kolmosraskauden mahdollisuudesta ja lääkäri vielä mainitsi toisien monikoiden riskin olevan suuri että on paljon tullut mietittyä ehkäsyä :/ Mulla on todettu vilja-aine yliherkkyys ja joudun tähystykseen raskauden jälkeen koska saattaa olla että mulla on keliakia myös. Mä otan nestemäostä rautaa koska se imeytyy paremmin, kannattaa syödä maitotuotteeet aamulla ja päivällä ja jättää raudanotto iltaan ja ei tyhjään vatsaan.
Mulla oli tähtäys tuohon 32 viikkoon eja sit uskallan hengähtää. Nyt tavottelen 34 viikkoa ja toivon kyllä että ei menis 38 viikolle, koska nyt on jo tukalaa olla.

Faada: tehtiin jo parikin reippaampaa (tai siis niin reipasta mitä vaan tässä pystyy) lenkkiä eilen ja edellispäivänä. Mut ei :/ jännää on se että ensin oltiin tiukasti vuodelevossa, nyt ei tapahdu mitään :'D jos sinne maanantaille jaksaisin. Pyydän ainakin kunnon sisätutkimuksen :D jos siitä olisi apua?

Faada tiiä vaikka olisi.
Epäilen vahvasti että eivät ainakaan enää siirrä kotikaupunkiin blokin takia että täällä nyt ollaan niin pitkään ku synnytetään. Pitää muistaa vaan lääkäriltä kysellä huomenna kaikee. :D
Jospa saga maria sun olo alkas helpottumaan. :)

Jetsoni, nyt aletaan olla jo hyvillä viikoilla ja olet hyvässä seurannassa! Toivotaan, että maanantaina kaikki on edelleen mallikkaasti, eikä ihan vielä tarvitse lähteä synnytystä miettimään. :)

Kiitti. Jospa viikollopun käyrätkin olis maanantain lisäksi hyvin niin sit vois harkita siirtoo kotio. :) Mutta yksikin taka pakki voi viedä sen ilon pois.

Täällä ahdistaa hengitys..... Välillä ei voi olla kuin vain seisten. Ei mulla ole tuolla mahassa jättiläisiä, mutta tuntuu nyt todella tukalalta. Välillä saan päänsäryn "hapettomuudesta". En jaksa kauaa seistä taikka kävellä, koska sit taas tulee se paineen tunne ja supistuksia. B kääntynyt taas perätilaan. Hänen pää on kiinni lähes palleassa. Se ei yhtään tuo helpotusta kyllä. O.o

Sagamaria muistelenkohan väärin, ku ymmärsin, et sulle määrättiin supistuksenestolääkitys ihan kotiin??Mulle sanoi kätilö, ettei lääkärit määrää mtn, kun kotiuttavat äitejä. Olen onneksi "joutunut" ottamaan nifanginia joku 6-7tbl koko sairaalaolon aikana. Ja sehän laskee RR, joten ymmärrettävää ettei määrätä. Mutta hyvä ja tehokas lääke se on kyllä.

Nifanginia mullekin määrättiin kotiin. Meillä saattaa täällä olla tosin erilaiset käytännöt, kun synnytyssairaalaan pitkä matka, ja äitiyspolikin auki vain virka-aikaan. Lähin apu on siis käsillä 70km:n päässä iltasin ja viikonloppusin/pyhinä.
Sain myös tiukat ohjeet käyttöä ajatellen. Onneksi en montaa niitä joutunut syömään, tuli aina aivan järkyttävän huono olo juurikin siksi kun säätivät verenpaineita.

Mulle tota nifangia syötetty täällä toooosi paljon ja toivon että ei tartteis enää ku se tekee aina tosi pöhnä olon. :(

Jännittää ihan hittokseen se huominen ultra. Asiaa ei siis helpota se että tänään poikkeuksellisesti ollu käyrän ajoo kolmesti Bn takia ja joka kerta jouduttu lääkärillä hyväksyttämään ku liian laiskaa käyrää tullu. :(

Takaisin