Kesäkuun kaksoset

Täällä tänään ultrattiin ja vauvat oli kummatkin 1,5kg. A vauvalla kaikki kunnossa mutta B vauvvalla napanuora virtauksissa vastus ja blokki. Nyt sit maataan käyrillä ja illalla uudestaan. Yli huomenna uus ultra virtausten takia ja käyrää otetaan nyt 2-3 krt päivässä. Kummatkin muksut tyytyväisenä perätilassa ja tilaa kuulema niin vähän että tuskin edes kääntyvät enää.
Kohdun kaulalla ei ollu tapahtunu muutoksia niin sain luvan käydä kanttiinissa pyörätuolilla että vähän virkistys mieli. :)

Jetsoni tuo blokki kuulostaa ikävältä :( toiv ei oo vakavaa ja menee pois itsekseen. Olen ymmärtänyt, että voi vaikuttaa esim kasvuun tuo blokki. Mutta hyville viikoille oot päässyt. :D
Murmeli sulla kyllä kasvaa todella hyvin pikkuiset. ;) ja mitä koko eroon tulee, niin on mullakin reilu 100g ero. En oo kyl huolestunut, varsinkin kun kaikki omaa. Oliko niin, että sulla oli sulautunut istukat yhteen? Saitko siitä muuten mitään infoa? Minulle edellinen lääkäri oli vaa, ettei haittaa. En ollut kyllä muutenkaan vakuuttunut, kovasti oli myös sitä mieltä, että kotiutetaan vaikka toiset lääkärit halusivat pitää sinne 32 ehdottomasti.
Faada miten muistelin, et sulla pienemmän viikot. Sähän oot kans ihan tässä niskassa kiinni :D ihanaa et hyvin tasaisia viikkoja meillä. Niin sitten jännätään milloin ketäkin ;)

Ainakaan vielä ei kasvuun oo vaukuttanu mutta sydän käyrä oli äskön monotoninen ja takykardinen kun lääkäri joutui sen hyväksymään kun kone ei antanut hyväksyä sitä. Oli kaks lääkäriä tutkimassa sitä käyrä paperia. :D

Ikävä juttu toi blokki, toivottavasti menee pois :( Onneks sulla on viikkoja jo noin hyvin kuitenkin :) Jetsoni, mikä toi napanuora vastus on? Harmony: mulla on yhteenkasvanut istukka, tosin alkuraskaudessa oli epäselvää kun oli yhteensulautunut ja välivalvohento että onko mono-di raskaus, mutta mut on tutkinu nyt joku 7 erilääkäriä ja tää jolla nyt useasti oon käyny on kokenut osastonylilääkäri joka sitten sen di-diksi laitto. Kalvo on ihan selvä siellä kun itekkin sen nähny ja pussukat molemmilla missä lapsivettä. Sillon alussa oli vaan tosi vaikea heidän erottaa että mikä on. Nyt kuitenkin seuranta on kerran viikossa kuitenkin ja hyvä kun on että ei tartte ootella ultria ikuisuuksia, mulla vielä toi istukka estää osittain liikkeitten tunnistamisen joka tuo herkästi huolta. Lääkäri sano että kaksosraskaudessa istukka voi painaa nyt jo 2 kg ja siihen kun laskee vauvat ja vedet, niin laskettiin että masussa on nyt joku 7 kg painoa, ihmekkö kun on hetkittäin niin ahdinkotila että tuntuu ettei pääse sängystä ees ylös :/

Siis veren virtaus ei ole tarpeeksi hyvä istukan ja vauvan välillä. Siitä ei silleen ole vaaraa mutta tuo blokki on haitallisempi.
Päivä käyrä ei ainakaan vaikuttanut hyvälle kun siinä oli sykkeen vaihtelua liian vähän ja sit liian korkeet sykkeet. Nyt illalla laitetaan uudestaan käyrälle ja jos tota monotonista(= eli ei vaihtelua sykkeessä) osaa tulee peräputkeen 40 min niin sit lähetään synnytys saliin koko aika KTG seurantaan. Viimesimmässä käyrässä pisin pätkä oli 30min.

Kuulin tossa hiljattain, että yksi tuttu odotti kanssa kesäkuulle vauvoja. Pienokaiset eivät malttaneet odottaa la vaan syntyivät rv 25+4 alle 900g 21.maaliskuuta. Nyttemmin heillä jo kilon verran painoa. Pienillä pitkä matka vielä edessään ja toivotaan, ettei takapakkeja tule.

Te, jotka odotatte kaksosia vielä yhtenä kokonaisena - tsemppiä!

Hui Lilja2015 :o. Jälleen kerran hyvä muistutus meille muille et pitkälle ollaan jo päästy. Mutta toiv vielä monta monta masuviikkoja meille kaikille.
Jetsoni toiv ei nyt enteile mitään synnytystä/sektiota. :( . Tuli mieleen vauvojen tarjonnasta, ku sulla oli molemmat perätarjonnassa, niin mulle on lähes kaikki lääkärit sanoneet, että riippuen lapsiveden määrästä voi vielä kääntyä.
Mä oon muuten kiinnittänyt huomiota, että aika pitkiä äitejä ovat nuo minun kanssa osastolla olevat äidit. Siis geminiäidit. Varmaan moni lähemmäs 180cm. Tunnen itseni kirpuksi :D mä oon 168cm.

Nyt vaan seurataan noita käyriä ja niitten mukaan mennään. Toivottavasti helpottus ja sykkeeseen alkas tulla vaihtelua. :)

Mulla normi määrä mut kuulema erittäin ahtaasti ovat tuolla mahassa nyt niin sillä ei usko siihen kääntymiseen. Vesitaskut oli nyt kummallaki noin 3,5cm :)

Täällä tää gemini odottaja samaa mittaa mun kanssa ja mä oon 163. :)

Harmony: heh, täällä kirjottelee kans yks kirppu. 158cm "pitkä" persjalkanen :'D ison mahan kanssa olo vähintäänkin koominen. Mahan ympärys 140cm, kohta alkaa olla kroppa "tasapainossa" ;)

Kaksosuus on yleisempää pitkillä äideillä. ;)

Jetsonille paljon tsemppiä! Ei kuulosta nyt yhtään hyvältä tuo teidän tilanne siellä. Onneksi olet hyvässä seurannassa ja tarvittaessa pystytään nopeasti toimimaan, jos tilanne sitä vaatii. Sinua vain nyt niin kovin koetellaan.. :(

Hurja tuo Liljan kertomus. Toivottavasti vauvat jaksavat kasvaa hyvin ja kaikki menee muutenkin mallikkaasti.

Eikös sinulla murmeli alkanut raskaus kolmosraskautena vai muistanko nyt ihan omiani? Se ei varmaan ainakaan helpota tuota raskauden arviointia. :)

Tsemppiä Jetsoni! Virtuaalihalaus sulle sinne <3
Joo eikö se ollut monikko"riskiä" lisäs ikä, edelliset synnytykset sekä pituus ;)

Ja hyvä ravitsemuksellinen tilanne ja erityisesti runsas maitotuotteiden käyttö. :) Sekä tietysti sukurasite.

Mä oon 164 cm Saga Marialla on kunnioitettava masumitta, mulla varmaan joku 120 cm Elaffy: Alkoi kolmosraskautena tämä raskaus,huomattiin rv 8, kun oli vielä jotain jäänteitä kohdussa ja ne suli ja tuli valkovuodon mukana pois Mut onneks kaks on nyt tulossa ja kiitollinen olen näistäkin

Murmeli, ihan sillä mietin vain, kun kolmosraskauksissa ymmärtääkseni on identtiset kaksoset ja yksi epäidenttinen lapsi yleisimmin. Että sitä ei varmaan pysty varmaksi sanomaan, mikä tilanne sinulla on ollut ja mitä on jäänyt jäljelle. :) Onneksi vain yksi on luovuttanut. :)

Mä kysyin tota lääkäriltä niin se sanoi että ei pysty yhtään sanoon että onko nää erimunaisina kaikki kolme ollu, mä itse epäilen että nämä mitkä masussa,ois identtiset ja se pois tullu ois eri munainen. Meillä on suvussa erimunaiset kolmoset joista tytöt on identtisiä ja sit poika. Se selviää sitten raskauden jälkeen :) Jos ovatkin vaikka poikia molemmat tai toinen poika :D

Takaisin