Kesäkuun kaksoset

Jetsonille on avautunu uus maailma!! :) saatko nä päiväsalissa käydä syömässä vai tuleeko sapuskat edelleen huoneeseen? :)

Onpa mukava saada vaihtelua ja juttuseuraa Jetsoni!

Itse ainakin olen huomannut,että kävely on lisänny paineentunnetta alaspäin.. Jäi vähän epäselväksi,kuinka ehdoton se mun lepomääräys on,niin pari kertaa olen käynyt roskat heittämässä roskiin. Olotilan mukaan.. Toisaalta tuntuu,et makoilukin rasittaa selkää ja alavatsaa,ylhäällä saa sit melkein olla jalat ristissä,kun tuntuu et kohta joku valahtaa ulos

Samoilla linjoilla Harmonyn kanssa,kannattaa luottaa vaistoon ja turhia käyntejä lääkäriin ei todellakaan ole!

Heippa tänne kaikille :)
Ultrassa käyty tänään. Ihana lääkäri ultras. Osaava ja rauhallinen. Aamulla ku supisteli niin sanoin kätilölle,että saletisti jompi kumpi siellä vaihtaa asentoa. No äidin vaisto oli oikeassa ;) A oli syvällä RT ja B oli myös kääntynyt RT. A 1500 jotain ja B 1600 jotain. Tarkat arvot laittoivat koneelle. Sis.tut ei tehty, ku ennen pääsiäistä tehtiin. Muuten kaikki oli loistavasti, nyrkkeilivät ja potkivat toisiaan :D sain kasvokuvankin toisesta. Lääkäri kertoi, että oikrin hyvä on, että mol.siellä pää alaspäin, koska sit synnytyksessä helpompi imukupilla auttaa.
Lääkäri haluaa pitää minut 32vkoille ainakin. Se siitä kotiutumisesta. Sain pyynnöstä saikkupaperinkin äit.lom alkuun. Hmm nyt mietin vaa, että se on A lausunto. Kelpaako kelalle? Mites muilla? Ainakin Elaffy oli tarvinnut sen B lausunnon.
Oma vointi on ihan hyvä. Supisteluja ja menkkajomoja on päivittäin, mutta luulenpa, ettei niistä pääse eroon ennen synnytystä. Ja synnytyksenkin jälkeen odotettavissa ne ilkeät jälkisupparit :D

Kiva Harmony kuulla että siellä kavereilla kaikki hyvin ja ovat RThen pyörähtäny. :) Sulla eikös onneksi tule 32 viikkoo jo ens viikolla?
Minä täällä jännitän sitä kelan päätöstä ku mullaki oli vaan se A lausunto.

Laita Harmony paperit Kelaan ja kokeile niillä. :) Saat varmaan sen b lausunnon, jos sitä tarvitset. Minulla Kela oli päättänyt, että supistelu ei estä työntekoa, joten olivat arvioineet työn luonteen ja laadun ihan miten sattuu. Minulla ei myöskään ollut mainintaa kaksosraskaudesta siinä a todistuksessa. Eli jos sen saisi siihen heti..? :)

Kurja tietysti, että et pääsekään ihan vielä kotiin. Hyvä kuitenkin, että vauvoilla on kaikki mallikkaasti.

Joo Jetsoni. Maantaisin poksun aina :D eli tänään on 31+1.
Antavatko Jetsoni sulle yleensä suoneen sitä sup.esto lääkettä?? Mä oon saanu tablettina nifangin. Se tekee mulle krapulaisen olon. Mulla usein RR 100/70-80 ja ku se laskee niitä.
Muoks. Elaffy mulla on maininta kaksoisraskaudesta. Virallisesti lukee näin " ennen 37 rv loppua ilmenevät synnytykseen liittymättömät supistukset" :)

Mulla oli kolme eri diagnoosia siinä todistuksessa. :D

Nifingia mulle kans annettu. Tosin joskus siitä ei oo ollu apua ja sit menty suonen sisäseen. Mulle tuo nifangi tekee pään säryn ja pahan olon.

Mitä kuuluu SagaMarialle?? Oliko mitään päätetty siitä menetkö NKL??
Murmeli joko oot käynyt ultrassa?

Murmelin kuulumisia olen minäkin odotellut. :) Käyhän ilmottautumassa!

Murmeli tekee väli- ilmottautumisen :D Tätä onkin odotettu meinaan että sais nukuttua, vetäsin tossa kevyet 10 tunnin unet, tosin käväsin kevyesti 6.n aikaan syömässä ja menin takasin nukkuu, jee, tätä tilannetta oon odottanut että saan ladattua akkuja, unet on meinaan jääny ihan vaan joihinkin tunteihin ja päivisin paljon nukkunut. Ja tänään paukkui meille se niin tärkeä 32 viikkoa täyteen, toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin, se on puol 12 tänään :)

Me käytiin Naistenklinikalla viime torstaina kontrollissa :) katsottiin ettei vauvoilla ole akuuttia hätää, ja uusi kontrolli siellä 13.4, jolloin ruvetaan ilmeisesti jo suunnittelemaan käynnistystä, HUI! Silloin on rv 37+0. Lääkäri sanoi myös, että saisin alkaa tekemään kävelylenkkejä yms jaksamisen mukaan, jos vaikka synnytys lähtisi käyntiin spontaanisti jo tällä viikolla :) supistuksia tulee päivin ja öin, mutta eivät ole vielä lähteneet kunnolla kiihtymään. Sitä odotellessa :)

Saga_Marialle paljon voimia ja tsemppiä vielä loppurutistukseen! Pidät meidät ajan tasalla! :)

Neuvolassa käyty, kaikki oli normaalisti. Juttelin opiskelijan kanssa tunnin verran ja meillä oli oikein hauskaa. Mittasi sitten vielä sf-mitankin lopuksi, vaikka sitä ei minulla mitenkään seurata. Oli tasan 40cm! :D Terkka ja opiskelija molemmat ihastelivat valtavaa mahaa ja vauvojen sieltä ulos työntyviä takamuksia.. :D Seuraava käynti on äitiyspolilla rv33+ ja neuvolassa 34+. Toivottavasti pääsen molemmille käynneille vielä käymään.

Saariin sit eilen tännekkin tupaan jännitystä. Lähdettiin kuopuksen kanssa lääkärireissulle yhdentoista aikaan ja sen jälkeen sit käytiin kirpparilla, postiasioilla ja kaupassa. Meni sit yli neljään ku lotiuduttiin ja ruokapöytään istuessa mulla alkoi napakan kipeästi vatsa supisteleen. Laitoin pikkukakkosen ajaksi kyljelleen ja seurasin kellosta, että minuutin kesti aina supistus ja taukoa oli 3-4 min ja sit tuli uusi.
Sanoin miehelle että ei tää synnytyksen käynniTymiseltä tunnu kun ei tunnu selässä asti supistus, mutta toki sai olon ahistuneeksi, että paheneeko tilanne vielä vai rauhoittuuko... vauvat riekkuivat ihan hulluna koko ajan sekin sattui kun supistuksen aikana jumppasivat ja puskivat.
Soitin kuuden jälkeen oyssiin kun supistelua oli jatkunut puoltoista tuntia ja siellä sanottiin, että tulla näytille.
Pudotettiin sit pojat mummilaan ja ajetiin oyssiin. Puolen tunnin matkalla tuli enään kolme supparia ja perillä oyssissa käyrille piirtyi supistukset jonnekkin 70 kieppeille selkeimmillään. Vauvojen sydämen sykkeiden seuranta oli kyllä ihan toivotonta kun menivät koko ajan niitä mokkuloita karkuun.:) mies yritti niitä aina siirtää ku vauvat karkasi mutta turhaan.:)
Lääkärille kun päästiin niin se katsoi, että paikat oli edelleen kiinni ja kaulaa 5,2cm.:O Et nyt on melko hämmentynyt olo. Mitrn noihin supistuksiin osaa suhtautua vakavasti jos ne ei vaikuta tilanteesee mitenkään? Oliko se vain kohdun merkki siitä, että liika on liikaa? Lääkäri teki cielä vauvoille painoarviot A 1240g ja B 1290g! Viime keskiviikkona ne oli 925g ja 1030g. Onko voinut alle viikossa tulla 300g per vauva?! Toivon, että oli nyt ihan oikeat mitat. Kyllähän nuo lukemat alkaa jo kuulostaa hyvältä.:) Mulla kyllä on ollut viimesen viikon ajan nälkä koko ajan. En mitään "herkkuja" ole syönyt kun nälän tunne on ollut niin vahva ja fyysinen. Tunnin kahden välein syön leipää, jugurttia, hedelmää ja ihan lämpimiä ruokia ja koko ajan tulee uus nälkä.:D
Lääkäri näytti ruudulta, että A vauvan pää painaa suoraan kohdunkaulaan ja lääkäri painoi kädellä A-vauvaa ja vauvan pää painui heti kohdunkaulaan... Kumpikin vauva tosiaan oli Rt edelleen vaikka ehdin jo epäillä että jompikumpi ois kääntynyt kun olo oli mikä oli.:)
Saga-Marialla alkaa olla jo jännät paikat. Jokohan me kohta saadaan porukan ekat vauvat?:)

Faada minulla oli vauvat about tuon kokoisia viikoilla 28. En muista sinun viikkoja. Sun kroppa varmaan oli vaan tosi väsy. Hyvä vaan ettei supistukset saaneet mitään aikaiseksi. :) ja muistahan ottaa rauhallisesti ;)
SagaMaria kiva et ei ollut mitään akuuttia ja pääset vielä masua kasvattamaan. Olo on varmasti tukala. Vuodelepon jäljeen ihanaa saada varmaan jo lupa liikkua vaikkei varmaan kovin jaksakkaan. Odotetaan nyt vaa sitten sinun jakautumista ;)

Saman kokoisia ovat täälläkin olleet vauvat tuossa samassa vaiheessa kuin Harmonylla. 27+6 on painoa ollut 1190g kummallakin. :)

Itse huomaan, että supistelua tulee herkemmin, jos päivällä on ollut liikaa toimintaa. Ja yleensä supistelu alkaa illalla/yöllä, kun menee itse lepäilemään. Eiköhän kroppa vain sielläkin kerro, että tahtia olisi syytä vähän rauhoittaa. ;) Minä jäin sairauslomalle 27 viikolla ja silloin supistelu oli kaikista voimakkainta. Kotona ollessa on vähentynyt huomattavasti.

Mä huomasin Elaffy jo suuren eron, sillo kun tulin osastolle. Ihan parissa päivässä hävisi nuo liitoskivut ja häpyliitoksen erittäin ilkeät kivut. Kroppa oli kyllä totaalisen väsynyt. Ja supistelut romahti käytänössä. Et keho kyl kertoo meille selkeitä viestejä. Mä vaan täysin ingnoorasin ja sitten se olikin vuodeosastolle :D. Levätkää kyllästymiseen asti. Vauvat saavat tod.näk sillä lisä masuviikkoja :D

Nyt on äippäpolilla käyty Eka olin käyrillä ja eihän nämä vauvat meinannu pysyä paikallaan, ja ei taaskaan saatu pitkästi mitattua. Lääkäri ultras käyrien jälkeen ja mitat oli a) 1921 g ja b) 2105 g Eli tämä erikoistuva lääkäri oli mitannu aiemmin väärin. 10% kasvuero ois nähtävästi mutta voivat olla hyvin samankokosiakin. Tuo käyrä mikä sairaaloissa on niin se on mitotettu yksösraskauteen. Mä oon niin tyytyväinen tähän hoitoon kyllä täällä Hämeenlinnassa, aivan ihana lääkäri

Juu. Näinhän se varmasti menee. Kohtu onnjo lujilla ja paine on kova alapäässä kun tuntitolkulla kävellä laahkasee pitkin kyliä.:D Juonutkin olin ehkä normaalia huonommin... Mulla on nyt viikot 28+2 . Hurjalta vaan tuntuu tuo kasvu 300g/6päivässä per vauva. Mut voihan nuo mitatkin aina heittää suuntaan tai toiseen.:)

Takaisin