Kesäkuun kaksoset

Jetsoni, nyt ollaan jo voiton puolella! Olet kyllä ollut sitkeä. :)

Hyviä uutisia oli myös Murmelilla!

Jotenkin sitä elää ja jännittää niin täysillä jokaisen kaksosodottajan mukana. :)

Murmeli hyviä uutisia sinulla! Nautit nyt ja toivotaan ettei nyt pikkuiset kovin eri painoisiksi kehity. :)
Jetsonille todellakin HATUNNOSTO!!! Jaksat olla positiivinen ja muutenkin asenne kohdillaan. Oon kohta ollut 2vko täällä ja multa jo meinaa hymy hyytyä.
Täällä iloitaan ku huomenna pääsen päivälomille. Saan iltaan asti olla poissa. Mies hakee poikien kans minut aamupäivällä :). Jos ei muutosta niin tod.pääsen ens vkolla kotiin. :)

Vietä mukava kotiloma Harmony! Muistathan silti ottaa rauhallisesti? Että päästävät sitten kokonaan kotiin.. :)

Vietä ihana koti loma Harmony mutta muista tosiaan olla rauhassa. :)

Ehkä tähän on jo puutunu ettei ajattele enää niin paljoo. Ekat pari viikkoo oli vaikeimmat mutta sit tää on ollu vaan tätä yhtä ja samaa viikosta/päivästä toiseen. :S

Rankkaa tuo kotoa poissaolo varmasti teille kaikille ja isosti tsemppiä!! Sympatiat on niin teidän puolella.

Eilen tuli taas puheeksi,että tää on nyt pieni osa elämää tämä vaihe,eteneepä tilanteet mihin suuntaan hyvänsä. Kohta helpottaa,max.8vko vissiin suurimmalle osalle :)

Tuntuu vähäpätöiselle valittaa,mut onko kellään hyviä kikkakolmosia närästykseen? Tullut näemmä siitä pysyvä vaiva tän pötköttelyn myötä :( paljonhan rennietä uskaltaa ottaa..

Rennietä saa syyä 11 tablettia päivässä. Itsekkin mussutan rennietä ku se autaa nopeesti ja sillon ku tarttee. :)

Mulle ku iskee närästys niin se on tosi paha. Mut mul onkin sitä harvemmin. Yksi päivä täällä sairaalassa ollessa niin ei auttanut mitkään dropit. Se tuntu ihan kuin olis sydänkohtaus mut vaa pallean kohdalla. Laukes vasta ku pönttöä joutu halaa.
Miina gaviscon on ollut mulle joskus toimiva. Reseptivapaa.
Joko alkaa teitä muitakin ottaa hengestä? Äsken oli tuskaa puolistuvassa asennossa, ku käyrillä olin. Ihan alko olla jo paha olo siitä, ku oli vaikea hengittää.

Harmony, täällä yksi, joka tukehtuu todella helposti. Tai ainakin tuntuu välillä siltä, että tukehtuu. Henkeä ei vain tunnu saavan riittävästi.

Minä olen onneksi välttynyt närästykseltä.

Joo se on inhottavaa. Oon huomannut vasta viime päivinä tätä vaivaa. Ennen oli harvemmin. Nyt ihan päivittäistä. Vauvojen+kohdun kasvu tekee varmaan. Mulla tiistaina tai keskiviikkona vauvojen painoarvio. Odotan sitä. Viimeksi 28+2 oli ~1200g molemmat. Joko ois jo nyt 1500?? Odotan 2kg rajan rikkoutumista. Vaikka viikothan ne tärkeämmät ovat :D niin ja huomenna poksuu 31+0 :D kyllä on sairaalassa ollessa vkot saaneet uuden merkityksen. Kuin pieni lapsi odottaisi karkkipäivää. :)

Ok,thanks Jetsoni, just tuo määrä mietitytti.. Hyvä tietää varalle myös tuo gaviscon.

Mulla on nukkuminen vähän hankalaa välillä,ku tuntuu et henki ei kulje kunnolla. Sit jos laittaa tyynyjä tueks,et kohottaa ylävartaloa,ni alkaa herkästi supistella.. Muuten en oo huomannu,et hirveesti ahdistaisi henkeä.

Mua ahistaa henkee melkeen kokoajan. No kunto laskenu niin paljo että seki vaikuttaa. :D

Mua kiinnostaa ens viikon ulta älyttömästi ton Bn painon takia ja kyllä myös An ku se oli mukamas yht äkkiä vetässy niin kauhian massa kauden. :D

Jotenki alkaa helpottumaan paniikki vauvojen syntymistä kohtaan. Asiaan varmaan vaikuttaa kolmekymppiset viikot ja kun vauvoilla jo painoa yli kilo. Kun mun serkku oli syntyessään 800g ja hän on selvinny ja ikinä ei huomais että on keskonen ollut syntyissään. :D

Mökiltä kotiuduttu ja kommentoinpa nyt hieman enemmän ajatuksella teidän kirjoitteluja.:)
Elaffyn vauvat kyllä kasvaa mallikkaan tasaisesti.:) Mää aina "katkerana" lueskelen teidän pidemmälle vauvojen ehtineiden vauvojen painolukemia kun omat tuntuu niin pieniltä ja viikot vähäisiltä. Jotenkin nyt se korostuu kun vauvat kasvavat kaikilla niin hurjaa kyytiä.:) Meillä on Elaffy kans kumpikin poitsu RT ja sujuvasti monottelevat toisiaan. Mulla on oikea kylki, pallea/keuhkot oikealta puolen ihan hellänä kun kumpikin vauva potkii mahan oikeaan ylälaitaan.:O
Olipas omituinen tuo Harmonyn pahoinvointi. Onpa ihanaa jos pääset kotiin poikien luo. Ihmeen hyvin makuultaankin pystyy lapsia viihdyttään kirjoja lukemalla ja leikkimällä.:) Meillä leikitään paljon lääkärileikkejä, joissa äiti on potilas.:D Meilläkin on vasta yks sänky. Tuollainen rottinkinen missä on rullat alla. Ostin sen kuopukselle käytettynä ja on jostain 70-luvulta? Se oli kyllä näppärä kun esikoinen oli kuopuksen syntyessä 1v8kk, niin vauva oli hyvin turvassa sängyssä ja viihtyi kun pystyi sängystä käsin seuraamaan esim ruuanlaittoa.:) Pitää sit hommata toinenkin, jos vaivoilla ei sopu sijaa anna samassa sängyssä nukkumiseen.:)
Mua on nyt alkanut taas närästys vaivaamaan, varsinkin jos pian syömisen jälkeen laittaa makuulleen. Taitaa olla melko puristuksissa vatsalaukku. Vauvoilla on selvästi joku kasvuspurtti kun mulla on KOKO ajan nälkä.:D oon koko raskauden akan syönyt ihan rennosti fiiliksen mukaan ja painoa ei kyllä ole tullut ku mahaan... Luotan siihen, että kroppa kertoo mitä tarvitsee.:) herkkuja ei ihme kyllä ole juuri missään vaiheessa mieli tehnyt. Nyt tän hetken herkku on hillakiisseli lorauksella luonnonjugurttia.:)
Missä päin sää Wilhelmiina asut, jos saa udella?:) Ranualla oli täys talvi. Esikoinen viihtyi mahtavasti isän kans pilkillä ja kala söi mahtavasti. Kuopus jeesaili mua mökissä ruuanlaitossa ym:ssa ja kävin potkuttelua yrittämässä ja en suosittele. Vitsi, että tuli lonkat kipeäksi.:( Eilen oli mahtava ilma ja käytiin koko porukalla järvellä. Tiimi pelasi kun minä pilkin niin esikoinen 5v irrotti kalat koukusta! On se melko kalamies.♥
Hyvä,että Murusen perheessä selvittiin säikähdyksellä. Vauvatkin hyvän kokoisia.:) On kyllä hankalaa kun ei yhtään tiedä milloin pitäisi huolestua supistuksista. Välillä itsekin pitää ihan tosissaan hengitellä kun kipeää käy mut silti oli paikat kiinni ja kaulaa yli 5cm ultralla katsottuna. Herkästi sit sortuu vähän huolettomaan asenteeseen ku supistukset ei ole vaikuttaneet...
Milloin murmelilla seuraava ultra? Hyvä, eträ kaikki hyvin.
Jetsonilla alkaa olla hyvällä mallilla. Ihanaa jos pääset pian kotiin.:) Miten mies on selvinnyt teillä yh-arjesta?

Meillähän on mummu hoitamassa tyttöö miehen seurana kun miehellä työ ajat mitä sattuu. :D Hyvinhän nuo ovat siellä selvinneet ainakin vielä. :)

Faada, kyllä sinunkin vauvat sieltä kasvavat vielä. :) Tuo tasainen kasvu on ilmeisesti melko harvinaista, eikä ultra tietenkään ole koskaan mitenkään tarkka ja varma. Toivon vauvojen silti olevan syntyessään samaa kokoluokkaa keskenään.

Potkuttelua ei pääse täällä enää harrastelemaan, kun lunta ei ole ollut enää pariin kuukauteen kunnolla. Kuukauden verran ollut jo ihan sulaa..

Tuo huolettomuus vaivaa itseänikin. Pitäisi varmaan mennä näytille, mutta koskaan ei mitään ole ollut, joten "pelkään" meneväni turhaan. Hankalaa on..

Mulla on ultra keskiviikkona, ellen mene jo aiemmin. Tänään kauhea jomottelu alavatsalla ja alaselkään säteilee. Ja vielä flunssanen kipeä olo, mut kuumetta ei ole onneks ainakaan vielä.

Faada kyllä sullakin viikot menee. Ja vauvat kasvaa :) ainakin itselläni tuntuu, et omalla kohdalla aika menee hitaammin kuin muiden kohdalla. :D
Ja mitä tulee noihin oireisiin ja näytille menemiseen niin must oma vaisto on tärkeä. Voin kyllä kuvittella ensisynnyttäjänä kaikki muukin on uutta ja sit vielä kaksoisraskaus, ei oo kyl sillon helppoa. Mut kuten aikaisemminkin puhuttiin, niin ei oo turhia käyntejä ;). Itselle ku se yx yö meni kipeissä supistuksista, niin jotenki aavisti. Ja sit se olikin suoraan osastohoitoon.
Ihanaa on kuitenkin, että hyville viikoille ollaan päästy ja vielä monta masuviikkoja meillä kaikilla jäljellä, toivottavasti ;) <3

Itse tänään muutin toiseen huoneeseen ja täällä on mun lisäksi toinen kaksosmasu. Kiva päästä juttelemaan toisen kaksos odottajan kanssa ihan kasvotuste kaikista kolotuksista ja tämmösistä.
Vaikka olihan alkuu kauheeta luopua omasta "sviitistä". Mutta nyt saa vähän enemmän liikkuma vapauksia kun vessaan on pidempi matka. :D Tosin se on sit kostautunu ku supistelee paljon enemmän. :(

Jetsoni onpa kiva et sait toisen kaksosodottajan samaan huoneeseen. Toiv nyt ei tuo lisäliikkuminen provosoisi niit suppareita. <3

Ovatko ihan tarkoituksella laittaneet teidät samaan huoneeseen? Kiva varmasti, että on vertaistukea. :) Supistuksille hus pois käsky!

En tiiä onko tarkotuksellista ku kuulostaa olevan muutenki täys osasto.
Mut on kyllä kiva ollu jutustella. :)
Viime yönä supisteli eikä meinannu saaha unesta enää kiinni mutta sit ne onneksi rauhottu ihan ilman mitään. Mutta ihan eri tavalla on nyt suppaillu kun kävelly. On kyllä tosi hassua tallustella tuolla käytävällä. :D

Takaisin