Kesäkuun kaksoset

Sinulla taitaa kyllä synnytyskin jo lähestyä? Koska se seuraava kontrolli on? Vasta pääsiäisen jälkeen?

Ensi keskiviikkona "jo". Tuntuu että aika matelee.
Nyt tuli puskista hirveä pahoinvointi, alavatsa ihan kova, ja voin vaan maata, kun pyörryttää. Toivottavasti huomenna ois täysin oireeton päivä. Oireettomana voisi ootella hyvin vielä parikin kuukautta :D

Tsemppiä kontrollin odotteluun! Soita ihmeessä äippäpolille, jos et sinne asti jaksa. Kyllä äidin vointiakin on kuunneltava, vaikka tietysti vauvat taitavatkin mennä kaikessa aina edelle.. :)

Toiv Sagamaria vointi paranee. Inhottava tuo pahoinvointi!!! Ja totta aika matelee, ku alkaa olla tiukilla! Hienosti oot jaksanut sinnitellä. Vielä vähän vielä! Ja komppaan Elaffya, päivystykseen vaan jos yhtään olo sellainen.

Oi. Onpas hyvä, että Harmonyllä tilanne on rauhoittunut.:) Mun 66v teräsmuori kummitäti tuli aamulla vahtimaan nuorempaa poikaa ja käytiin viimeinkin 5v neuvolassa esikoisen kanssa. Meidän lasten neuvolan täti on kyllä ihana. Mahtavasti sai pojan juoneen mukaan ja onnistui kuulotutkimuksetkin kun oli antanut pojan seistä ja sit vastavuoroisesti tutkia tädin kuulon.:D Poika oli pistänyt parastaan kun kysellyt mm perusteluja sille miksi 4 ja 6 vuotiaat rokotetaan mutta 5-vuotiaita ei.:D Kaikista tehtävistä poika selvisi yli ikätason ja sujuvasti poika lueskeli lappuja ja kylttejä huoneen seiniltä. Mulla on ollut pitkään vähän kurja olo, kun päivähoidosta tulee pääosin neg palautetta ja syyllistystä kun poika ei ohjaudu massan mukana. Joskus niin ärsyttää kun ovat kuitenkin ammatti-ihmisiä ja on pienestä lapsesta kyse ja pojalla on diagnoosi joka selittää käytöksen haasteita ja ryhmään on annettu avustaja meidän pojan vuoksi... Tulipas taas avautuminen.:D Tuo neuvolan täti on kyllä ihan oikealla alalla ja oli ihana kuulla pojasta jotain hyvääkin.:) Antoi vielä pojan leikkiä neuvolantätiä ja sai mitata mun mahan ja kuunnella doplerilla vauvojen sydänäänet.:)
Käytiin vielä kummitätin ja poikien kanssa uimassa ja kyllä vaan päikkärit maistui sit sekä lapsille, että äidille.:)
Saga-Maria. Toivottavasti olo helpottaa pian. Ole vaan tiukkana seuraavalla lääkärikäynnillä, että sulla on pahat fiilikset etenki kun ottaa taustat huomioon. Paa kova kovaa vasten, että kuka ottaa vastuun, jos kaikki ei olekaan ok ja tilannetta turhaan pitkitetään? Kuinka sulla on oireillut aikasempien synnytyksien käynnistyminen? Voisko pahoinvointi olla oire siitä?:)

Kiitos teille tsempeistä <3
Uskon että pahoinvointi johtuu nyt siitä, kun maha on niin suuri, ja painaa vatsalaukkua ikävästi kasaan vaikka se olisi tyhjäkin.

Nyt taas hieman helpotti, kun sain nukuttua melkein tunnin :) jos tästä päivän kerrallaan menisi eteenpäin, ja odottaisi maanantaita. Silloin vaihtuu jo rv 35+0.

Kyllä tää kroppa antaa jo selkeitä merkkejä "voisit jo synnyttää nainen!", mutta odotellaan. Vasta rv 36 alan itse antamaan tälle vähän vauhtia ;)

Faada ihanaa, että terkka näki vähän syvemmälle. Pk:ssa joskus saattaa varmaan, myös työntekijät tiettyä mantraa toistella. Lapset ovat yksilöitä. Miksi pitäisi samaan muottiin kaikki änkeä. Fanitan kovasti Jari Sinkkosta. Hänhän pitää varsinkin poikien puolia ja ylipäätänsä hienosti tuo lastenmaailman esille.
Sottahannalle tsemppiä muuttoon. Muistatteko isompaan vai?? Ja onko muutto lähellä? Sähän vielä olit töissäkin?

Faada,tosi kurjaa,jos päiväkodin työntekijät käyttäytyvät noin epäammattimaisesti.Perussääntö on,että jokaisesta lapsesta pitää muistaa antaa sitä positiivista palautetta vaikka joskus joutuukin myös vaikeistakin asioista sanomaan.Jokainen lapsi on yksilö ja jokaisella on omat erityispiirteensä.Valitettavasti vain jotkut päiväkodin työntekijät eivät osaa käsitellä kaikkia lapsia niin silloin lapsi on helpompi leimata "vaikeaksi" kuin myöntää,että oma ammattitaito ei riitä.Vika ei ole koskaan lapsessa vaan siinä omassa peilikuvassa!Olen itse tehnyt kauan töitä päiväkodissa (myös elton töitä) ja valitettavasti törmännyt näihin täteihin,jotka haluaisivat,että kaikki lapset kulkevat samoja polkuja.

Kiva kuulla että sulla Harmony tilanne pysyny rauhallisena. Vaikka tuo pöpö ei oo kiva juttu mutta onneksi siihen on apu. :)
Jospa Saga_maria sun olo nyt helpottus ja jaksaisit odotella vielä vaikka hyvillä viikoilla jo olet. :)
Ikävää Faada toi päiväkodin kohtelu mutta onneksi teillä kuulostaa olevan ihana terkka täti. :)
Se canestenhan aiheutti ihan kovat supparit mutta ne onneksi rauhottui hyvin nopeasti ilman lääkkeitä. :) Nyt supparitkin pysyny rauhallisena jo pari päivää et ihan vaan sattuman varaisia kovetteluja ollut. :) Jospa tää jatkuski näin.
Tänään ja eilen tosin B vauva painanu tonne ylös niin pahasti että olis halunnu vaan seistä ja tallustella kun sillon hän ei painanu tonne ylös.

Kiitos teille tsempeistä ja kommenteista. Kyllähän minä toki omani tunnen ja uskon, että osaa olla "raskas" hoidettava, kun on tämä elo kotonakin melko hengästyttävää aina välillä ja välillä on omakin jaksaminen ja ymmärrys koetuksella. Siksipä sitä juuri kaipais tukea itsekin eikä aina vaan lokaa silmille. Tää päivä oli kyllä ihan hunajaa äidin sielulle.♥ Kotona on kuitenkin helppoa miehen kanssa pitää säännöt ja rajat selkeinä. Päiväkodissa on enemmän melua, hälyä ja vaihtuvaa henkilökuntaa ja meillä kyllä poika jaksaa kokeilla rajat kerta toisensa jälkeen uudelleen jos yksikin tuuraava hoitaja ei pidä kiinni samoista pelisäännöistä kuin tutut hoitajat, niin sitä saa sit paikkailla pari viikkoa.:) Mut tosiaan hoitajia on moneen junaan. Harmillista, jos ei itse ymmärrä hakeutua muihin hommiin siinä vaiheessa kun alkaa työhönsä väsyä. Toisten lapsuus ja itsetunnon kehitys on kuitenkin pitkälti käsissä. Meillä kyllä poika vaistoaa, jos siitä ei tykkää tai joku on siihen ärtynyt ja reagoi siihen lyömällä lisää pökköä pesään...;)
Toivotaan, että Harmony nuo sun supistukset on johtuneet vaan hiivasta ja canesten auttaa.:)
Minäkään en nyt muista yhtään Sottahannan tilannetta. Olitteko kauas muuttamassa ja millä aikataululla?:)

Muokattu viimeksi:
Meneekö kenelläkään muuten koti vaihtoon kaksosten "vuoksi"? Meillä on rivariosake 80m2 ja siis kolme makkaria. Kiva ois polte päästä omakotitaloon ja saada kodinhoitohuone. Ruokailutila on onnettoman ahdas meillä. Ei mahdu ku neljän hengen pöytä.:/ Pakko jossain vaiheessa katsella isompi tai alkaa rakentaan. Meillä ois miehen suvun puolelta tontti käytettävissä, mutta hirvittää ajatus rakennusprojektista tähän saumaan...:D Voi kun joku jaksaisi nämä asiat miettiä ja suunnitella meidän puolesta.:D

Faada mulla ei oo hiivaa. Vaan joku ihme bakteeri, joka kuulemma johtuu PH- epätasapainosta jne. Mutta sitä oli kuulemma vähäinen määrä. Ab varmuuden vuoksi päälle.
Jetsoni hyvä et sullakin rauhoittuneet nuo supistukset. Oliko se 34 ku pääset omaan sairaalaan??

Juu. Vissiin kaikki tulehdukset alapään limakalvoilla ja alueella voi aiheuttaa suppareita? Myös pissatulehdus? Miten teillä on pojat ottaneet hoidon aloituksen?:)

Faada vielä eivät aloittaneet. Vasta 7.4 aloittavat. Sitä ennen ovat ihan kotona arjet ja pe-la siskolla, ku mies sillon töissä. Mikäs sulla vointi??

Rv 32+ jälkeen olis mahollisuus päästä jos vaan päästäävät. :) mutta ihan mennään oman ja vauvojen voinnin mukaan. :)
Faada kaikki ala kerran tulehukset voi aiheuttaa suppareita mutta joillekki ei ollenkaan.

Onko jollain sellainen olo, että kun maha jää puristuksiin, tulee alapäähän kamala paineen tunne? Minulla sitä aiheuttaa ihan jo kyljellään makaaminen, jos alempi vauva on jotenkin huonosti juuri siinä kyljessä.

Joo me muutetaan 40 neliön yksiöstä melkein 90 neliön neliöön :D kerrostalosta rivariin ja keskustasta lähiöön, mutta Helsingin sisällä kuitenkin. Muutto siirtyi tiistaille, ja ihan hyvä niin - me kun mennään huomenna (eiku siis tänään, KÄÄK!) naimisiin :D eiköhän siinä ole nyt ohjelmaa ihan tarpeeksi tälle viikonlopulle. Olin tosi kipee tossa viikolla, kuumetta ja flunssaa - edelleen nokka tukossa mutta muuten parempi onneksi.
Mies kyllä hoitaa ja organisoi tota muuttohommaa, mä eilen pari laatikkoa pakkasin ja supisteluksihan se meni. Pitää vaan ottaa iisisti :)

Takaisin