Kesäkuun kaksoset

Taysissa viimeksi kysyin asiasta niin kätilö puhui myös tuosta 34 viikosta. Sen jälkeen ei enää estellä, vaan annetaan syntyä. Sanoi kyllä, että kolmosella alkavilla viikoilla yrittävät vielä hidastella ennen sitä, mutta jos synnytys käynnistyy, ei sille välttämättä voi mitään. Itse toivon, että vauvat pääsisivät kotiin mahdollisimman pian, eli eivät joutuisi jäämään osastolle.

Eiköhän kaikki haluta vielä toisetkin kaksoset, kun ensimmäiset alkavat olla muutaman kuukauden ikäisiä.. :D Toivottavasti ei unohtuisi kaikki vaivat ainakaan ihan niin nopeasti. Me olemme miehen kanssa vitsailleet, että seuraavaksi sitten kolmoset.

Täälläki raihnasuus vaan pahenee ja nyt sit asennon vaihot vaan vaikeutuneet. Päivälläkään ei enää voi maata niin pitkään yhessä asennossa kuin ennen.
Minä toivon eniten että pääsisin niin hyville viikoille eli 34 niin voisin huoletta synnyttää omassa kaupungissa. :)
Tänään ollu maha ihan hassun tuntonen. Välillä ihan miettiny että onko kaikki hyvin ku liikkuuvat vähän mut sit alkaa aina mylläys. :D

Mulle ei kyllä saa iskee vauva kuumetta seuraavaan viiteen vuoteen. :D Jos sattuu että seuraava raskaus on yhtä haasteellinen niin ei kiitos. :D

Pelkopolilla käyty, oli sama kätilö joka teki np ultran meille. Kyllä mä nyt taivun todennäköisesti siihen alatiesynnytykseen jos vaan a pysyy rt.ssä, tietysti sektio tulee kyseeseen jos lääkäri sen sitten valitsee jostain syystä paremmaksi vaihtoehdoksi.Kävin myös synnytysosastolla ja sitten vuodeosastolla minne mennään synnyttämisen jälkeen, siellä oli huoneita 9 joista yksi perhehuone. Huoneet on kahdenhengen huoneita. Kun lähdettiin sieltä niin kätilö tuumas että eihän sulla nyt edes enää kestä kauan synnytykseen kun useasti syntyvät just 33-34 viikolla, apua 3-4 vkoa :D Kunhan pysyisivät tuonne 32 viikolle asti kuitenkin ettei ennen sitä :D

No huh huh mikä video, tuo lopussa oleva spakaatti on kyllä aika huippu, pystyispä itekkin :D Tän naisen synnytysvideokin löytyy youtubesta, ja on just semmonen että kun pierasis niin ne on pihalla :)

Bongasin kans ton monikkomeiningistä. :D Näyttää kyllä siltä että ko. nainen on harrastanu enemmänkin liikuntaa, sen verran taipuisaa meno. :)

Viikot nyt 26+3. Kuvittelenko vain että maha ois jo vähän laskeutunut? Ainakin henki alkaa taas kulkea.:D

cf02a3c3a2b9322e54acc2e3b108a9c0

Kyllä sitä vain itsekin miettii, että voi kun pysyisivät kyydissä kesäkuulle asti. Mullahan LA 29.6... Pääsisi kotia toivon mukaan koko porukalla ja ei tarvitsisi opetella kahden keskosvauvan hoitoa vaan selviäisi "pelkällä" kahden vauvan hoidolla... on sitä siinäkin hommaa ilman tarkkoja syöttöaikatauluja ja syöntimäärien laskemisia... Tuntuu vain niin käsittämättömältä, että miten ne voivat mahtua tuonne vatsaan 30+viikoilla kun on jo nyt itsellä niin tukala olo ja puskevat hulluna kylkiluihin... Mut täytyy tunnustaa, että mää nukun yöt edelleen ku tukki.:) Unen saanti on hankalaa kun on hankala löytää hyvää asentoa, mutta hyvin pärjää yöt ilman vessakäyntejä. Aamulla sit melko säätämistä päästä ylös niin, että ei kävis kovin kipeää nivusiin ja tuu pissa liian aikaisin.:D
Saga-Maria. Onko sulla itsellä millaiset fiilikset vauvojen voinnin suhteen? Erityisesti pikkutytön? Varmaan olisin itse herkästi käynnistyksen kannoilla noilla viikoilla jos toinen vauvoista ei kasvaisi kunnolla. Olisi siinä vaiheessa omaan järkeen turvallisempaa saada varmistettua että vauva saa riittävästi ravintoa. Mut tää toki on vain mun miete, jos omalle kohdalle ajattelisin. Kyllähän se varmasti oma vaisto parhaiten kertoo mikä on tilanne ja parasta vauvoille.♥

Muokattu viimeksi:
Faada: ihana masu! <3 ja kyllä se näyttää mun silmään siltä että olisi vähän alaspäin mennyt :)

Osuit kyllä täysin oikeeseen sen suhteen että millaisia ajatuksia mulla tällä hetkellä on. Jo rakenneultran jälkeen alkoi pää täyttymään kysymyksillä "miksei tyttö kasva?" jne, ja nyt kun kasvu edelleen hiipunut, mua todella pelottaa. Tottakai arviot on vaan arvioita, mutta silti. Nyt kun rv 35 pamahtaa kohta rikki, mietin vain että henkisesti helpompaa olisi jo nähdä itse vauvojen vointi omin silmin, eikä aina pelätä kontrollien välillä että mitä seuraavaksi. Pelkään todella, että istukassa vikaa, ja se saa miettimään että kestääkö istukka loppuun asti.

Meidän esikoispojalla istukka oli toiminut huonosti. Rv 41+2 syntyi 3,4kg heikossa kunnossa oleva poika. Imetys ei onnistunut, poika oli kuin iso keskonen muutenkin. Kellastui, vaati lisähappea jne. Mutta helpompaa oli seurata vointia kun hän oli masun ulkopuolella :)

Erityisesti mua huolettaa se että varmuudella ei koskaan voi sanoa kumman virtauksia lääkäri saa ultrattua. Ainakin viimeksi jäi olo että näinköhän ultrasi vain B:n napanuoraa eri kohdista :/

Pakko avata suu seuraavassa kontrollissa. Jos pääsiäisen jälkeen rv 36-37 lähtisivät asiaa seuraamaan tiheämmin, tai laittaisivat sitten vaikka 24/7 käyrille makaamaan.

Huoli vauvoista on kyllä kaikista pahinta. Ota Saga_Maria asia ehdottomasti puheeksi seuraavassa kontrollissa! Ja tietysti ennen sitä, jos itsellesi tulee tunne, että kaikki ei ole kunnossa. Kovasti paljon tsemppiä!

Olen Faada kyllä kateellinen, jos nukut öisin. Minä nukun sen neljä viisi tuntia ja loppuu menee valvomiseen. Niin kuin nytkin.. :)

Hyvää asentoa ei löydy, uni on karannut jonnekin ja A potkii kipeästi kylkiluita. Nuku tässä nyt sitten..

Komppaan tyttöjä SagaMaria. Elä ainakaan huolien kanssa murehdi vaan vaadit vastauksia ja kerrot hyvin mietteittäsi. Kyllähän oman olon kestää, olisi se vaikka melko sietämätön, mutta huoli vauvojen terveydestä vie kyllä viimeisetkin voimat.
Faada kaunis masu! Ja aivan mahtavaa, että saat nukkua. Nauti ja nuku. Voiko edes varastoon nukkua? :) mulle uni anto rukkaset aikoja sit, mutta nyt oon jo tavallaan tottunut.

Nätti masu faada. Kyllä tuo vaikuttas siltä että olis vähän laskeutunu. :)

Tänään sain bakteeri viljelyn tulokset ja se oli puhas. Eli se canesten oli ihan yhtä tyhjän kanssa ja turhaan kärsin ne lääkkeen aiheuttamat supparit. :( Joka viikkoinen pissa näyte lähti taas viljelyyn ku oli leukkarit plussAlla mutta niin ne on ollut joka viikko ja aina puhas tulos tullu.

Täällä just lääkäri ultras. Ja teki sis.tutkimuksen. Kanavaa oli 1,7 muutaman millin parempi. Lääkäri sanoi, et tod.näk ei tullut lisää eikä pois kanavaa. Et se on jo hyvä juttu pelkällä levolla supistukset rauhoittuneet. A rt ja B perätarjonnassa. Mittaili niin sai saman ku 2vko sit jorvissa. Vähän ihmettelin, mut hän sano, et hän mittas vähän sinnepäin. Et nyt ei väliä grammoilla vaan viikoilla. Olin vaa ok ok. Kuulemma noin 10pvän välein ultraavat ja katsovat kohtua. Eli näillä näkymin ollaan ainakin sinne 32vkon sairaalassa.
Lisäksi viljelyn tulokset tulleet ja antibioottivoiteen aloittavat mulle alakertaan, ku joku bakteeri siellä kasvaa, mutta kuulemma vähäisesti. Varmuuden vuoksi ab-kuuri.
Jetsoni höh aiheuttiko Canesten sulle suppareita vai :o. No hyvä ettei ollut hivaa. :)

Mukava kuulla että Harmonylla tilanne vakaa! :)

Mulla hirveä paine lantiossa, maata ei kykene kun olo semmonen levoton. Voisin kävellä vaan ympyrää. Ja tuntuu että siihen kontrolliin on yks ikuisuus aikaa. Plääh -.-

Takaisin