Kesäkuun kaksoset

Jetsoni hienoa, et A löytänyt "paikoilleen". :) hyvät painot! Tsemppiä sinne vuodelepoon!
Murmeli kiva kuulla sun kuulumisia myös. Toiv sairaala miellyttää ja saat hyvän fiiliksen sekä vastauksia kysymyksiisi pelkopolissa. :)

Voi luoja kun on maha kipeä ja painava. Ja mitäkö tein? Silitin yhdet verhot ja äitiyspakkauksien lakanat. Mies kitisi, kun on vienyt nyt niin ja niin monta kertaa koiran ulos viimeksi. Minä olen yrittänyt säästellä itseäni. Illalla on pakko viedä koira lenkille, kun mies lähtee kohta töihin, mutta sattuu jo tämä pelkkä oleminen sen verran, että en halua edes ajatella koiran kanssa kävelyä.

Ahdistaa, kun on niin huonossa kunnossa jo.. Nyt ei supista kipeästi, mutta koko päivän on kyllä supistellut. Eikä nämä päivät ainakaan helpommaksi tästä enää mene.. :(

Mulla oli tuo painoero 7.5 prosentin luokkaa viime ultrassa. 20 % tais olla huomattava painoero. Kyllä lääkärit sen ottaa huomioon ja sitä seurataan tarkasti. Ultrassakin on se heitto - tai + 150g. Eikös elaffy sulla ollu ihan samankokosia vauvat ? Mites Harmony jakselee osatolla?

Juu, saman painoarvion saivat viime ultrassa ja ihan samoilla käyrillä ovat menneet. Jossain vaiheessa b oli ihan hitusen pienempi, mutta on kirinyt kiinni. :) viikon päästä taas seuraava käynti.

Mä en oikein ymmärrä näitä supistuksia ja mun kroppaa. Mulla supistelee levossa herkemmin ja öisin, herään siihen. Jos liikun enemmän niin sillon myös saattaa kiristellä. Miten teillä?

Juuri noin tulee supistukset täälläkin. Kipeät levossa ja etenkin öisin. Päivällä vain kivuttomia.

Murmeli kiitos kysymästä, ihan mukavasti täällä menee. Aika kuluu, ku mietin ja pähkäilen poikien päiväkodin aloittamista, tavaroita joita tarvii/puuttuu sekä netin ihmeellisessä maailmassa. Oon ollu tosi väsähtänyt. Nyt se väsymys purkautuu näköjään vaikka ei varsinaisesti nukuta. Viime yön nukuin supistusesto-ja panadollääkkeen voimin. Nukuin 2h pätkissä, mutta en ollut kipeä. Huh mikä ero.
Mulla tuli supistuksia päivin öin aikalailla säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta kipeitä tuli vasta viikonloppuna. Ja mun kroppa on sellanen et maate tulee ne ilkeät supistukset. Oli harjoitus taikka ihan "oikea" supistus.

Ei ollu tullu vielä ne viljely tulokset mut huomenna viimestään. :)

Minäkin oon huomannu että istuessa ja seisoessa mitä supistuksia tulee niin me ovat kivuttomia ja maatessa myös kivuliaita. Ja tuo maha on ihan uskomattoman painava aina kun nousee ylös. Välillä maatessakin tuntee sen painon.

Paino erosta ei ollut mitään muuta puhetta kuin että kun A on niin matalalla että hänen päätään ei saa kunnolla taas mitattua. Ja varmaan noi lääkärit puuttus enemmän jos olis suurempi tuo ero.

Kiva harmony kuulla että siellä vointi ihan hyvä. :))

Meillä oli viimeksi kokoeroa vauvoilla 11% joten seuraava kokokontrolli jo ens viikolla eli 2vkon sisään edellisestä käynnistä.

Varmaan niihin kokoeroihin myös vaikuttaa tuo asento vauvoilla. Mulla esim A oli pienempi vkoilla 24, kun oli kontrolliultra. Ja nyt sit vkoilla 28 tehty ultrassa A pää oli niin syvällä, et lääkäri mittas vähän "sinnepäin". Mutta varmaan, mitä enemmän mittauksia sen luotettavammat arvot, ku näkee missä kohtaa omalla käyrällä menevät.

Meillä oli kokoero viimeksi 22%. Ei sais tuosta ilmeisesti enää hirveästi kasvaa, tai laittavat käynnistykseen.
Tytöllä on kasvu jatkuvasti hiipunut, viimeksi ei ollut saanut vatsan ympärille yhtään lisää tavaraa :/
Ensi viikon keksiviikkona on kontrolli rv 35+2, vähän jännittää mitä tällä kertaa tuumaavat.

Sanoivatko mitään Sagamaria, että myös sukupuoli vaikuttaisi? Sulla oli poika-tyttö tulossa eikö? No toivotaan, että olis ottanut spurtin nyt. Mikä olo siellä??

Lääkäri sanoi että myös geenit voivat selittää kokoeron, mutta sanoi myös että koska asia ei ole 100% varma, niin eivät lähde ottamaan ylimääräisiä riskejä, etenkin kun tytön kasvukäyrä menny alaspäin.

Vointi on... Noh. Ok? Mut nukkuminen? Mitä se on? Voiko sitä syödä? :'D en ole varmaan kuukauteen nukkunut enempää kuin 4h yhteensä yössä, ja tuokin pätkissä. Vatsaan, nivusiin, selkään.. Sattuu, sattuu, sattuu. Myös liikkuminen hankalaa, kun vatsa valahtanut vähän alaspäin, ja painaa ikävästi liitoksia.

Vaikka ei vielä olla täysiaikaisia, niin kyllä mä kuulkaas haluaisin jo synnyttää. Kun on kipeä 24/7, alkaa sitä toivomaan ja kaipaamaan kummallisiakin asioita. Kuten selällä/vatsalla nukkumista. Kylkiasento alkaa maistumaan puulta :D

Olinpas kannustava :'D onneksi raskaudet erilaisia, toivottavasti te muut selviäisitte vähemmillä kolotuksilla! :)

Ja ehkä pahinta... Välillä kun B-vauvakin painaa tonne alas, joudun käymään vessassa vartin välein! Rakko ei kestä yhtään :'D viimeksi eilen illalla kävin vessassa varmaan kymmenen kertaa ennen kuin sain nukutuksi :D

Pääsiäistä pitäisi valmistella. Mut en jaksa. On se ensi vuonnakin.

Kyllä täällä kolottaa hirveesti joka paikkaan, ja nukkuminen onnistuu keskimäärin tunnin pätkissä kääntymisen vessassa käynnin takia. Mulla a vauva on ilmeisesti löytänyt mukavan asennon, rt.ssä on mut osittsin kyljessä, nukkuminen tolla kyljellä on tosi vaikeaa, alkaa nää nukkumis asennot loppuu kesken kohta kun jos muka yhdellä kyljellä nukkuis :/ Kohta lähen pelkopolille puhuun synnytyksestä, saa nähdä mihin tulokseen tuun synnytystavasta :/

Tsemppiä Murmeli! Muistat vain kuunnella itseäsi kaikessa. :)

Minä olen myös huomannut, että vasen kylki on ainoa, jossa voi nukkua ja sitten aamulla on paikat kipeät, kun ei ole juuri voinut vaihtaa asentoa yön aikana. A makaa siis oikeassa kyljessä ja todellakin kyljessä. Alkaa vielä kaiken lisäksi aina potkimaan, jos jää alimmaiseksi.. B kykkii vasemmassa kyljessä, mutta on enemmän A:n takana, eikä niin pahasti törötä kyljestä pihalla. Kyllä sekin kylki välillä hellänä on kun yrittää sillä puolella nukkua. Selällään ei tule mitään ja mahaa ei voi edes kuvitella.

Viime yö meni taas kukkuessa - vaihteeksi. Mies tuli yhden jälkeen töistä kotiin ja olin juuri ehtinyt torkahtaa siihen mennessä. Seuraavan kerran heräsin puoli kolmen aikaan ja kävin hätyyttelemässä miehen sohvalta sänkyyn jatkamaan unia. Mies jatkoi kyllä nukkumista, itse valvoin lähemmäs aamu kuutta.. Ja siitä heräilinkin sitten puolentunnin tai tunnin välein, kunnes kahdeksan aikaan nousin jo ylös. Aamupäivän torkut eivät kyllä juuri korjanneet tuota yön tilannetta eli illalla väsyttää taas.

Joo on tää kyllä asennon löytäminen ja etsiminen yhtä rakettitiedettä. Kyllä mulla oli myös esikon raskaudessa ja kuopuksessa unettomuutta. Mutta tää on jo ihan sietämätöntä. Edes 3h pätkä joskus tekis terää.
Murmeli tsemppiä pelkopoliin. Kävittekö sairaalassa tutustumassa?:)
Tänään näin monikkoseminaarissa olleen kätilön ja vedin hihasta. Tuli juuri äsken juttelee. Erittäin mukava nainen oli. Kertoi, että 32 vkot hyvät jo kaksosille, mutta 34 on se, mitä he itse kovasti toivoo vähintään. Et ero 32 vkoisilla ja 34 on suuri. Lääkärit ku aina hokee sitä 32. Mut oli miten oli, kyllä toivon kovasti, että kaikki päästään täysaikaisuuteen. :) kyllä nää raskausajan vaivat unohtuu hetkessä ;)

Takaisin