Kesäkuun kaksoset

Mulla on huomenna neuvola ja torstaina synnytysosastoon tutustuminen ja pelkopoli. En vieläkään varmaks tiiä miten haluan synnyttää, joku siinä alatiesynnytyksessä kuitenkin pelottaa ja oon paljon miettiny sektiota. Mites murunen pääty sektioon ?Oletteko puhunu millon mahdollisesti leikataan, millä viikoilla?

Murunen luulen, että meilläkin jos vauvat syntyy siinä toukokuun puolivälin jälkeen, niin perhehuone jää haaveeksi. Nimittäin sisko sekä käly perheineen menee ulkomaille lomalle 6vkoksi. Niin hyvä jos mies pääsee synnytykseen ;) onneks veljentyttö on käytettävissä ja lupas tulla lyhyellä varoitusajalla hoitaa poikia synnytyksen käynnistyttyä.
Sagamaria kiitos mahdollisesta tulevasta kismetistä ;)
Siis jälleen kerran omien vaistojen kuuntelu on kyllä todella tärkeätä. Klo 3lta aamuyöllä iski sellanen "nyt mennään sit näytille" fiilis. Minä kun oon semmonen pääkainalossa lääkäriin tyyppiä ja jo kaksi synnyttäneenä välillä tuppaa vähättelemään kaikkea. Mut sit ku se vaisto sano, ylös ulos ja Jorviin, niin eipä se väärässä ollut. Ja viimeisen 3h aikana supistanut 3-4krt. Kotona olis ollut varmaan kolme neljä kertaa enemmän. Et kyllä se lepo oli tervetullutta kohdulle. Sydän tulee perässä.

Onko muuten vanhentunutta tietoa, vai onko vielä voimissaan: v. 2011 ei Naistenklinikalla saanut perhehuonetta jos synnytystapa oli sektio. Näin meille siis sanottiin kun saimme esikoispojan, ja oli lähellä ettei jouduttu sektioimaan. Kätilö silloin sanoi että perhehuoneisiin pääsee jos synnytys on sujunut normaalisti ja ilman ongelmia. Kannattaa sitä toki silti kysellä, kaippa ne arvioi aina tilanteet yksilöllisesti :)

Täällähän minä osastolla edelleen ja aijan kulutus keinoina on telkkari, kännykkä, netin ihmeellinen maailma, kutominen, ristikot ja sit mitä ikinä keksii.
Tänään kävin lääkärillä voimakkaan valkovuotohajun takia niin määräsi laittamaan canestenin ja otti bakteeri viljelyn että jos on joku muuku hiiva. Mitään hiiva oireita mulla siis ei ole. Nyt vaan sen laiton jälkeen supistelu alkanut muuttua säännölliseksi :( Jospa nää ei tihenis niin ei mitään hätää. :)

Kiva harmony kuulla että supparit ruennut rauhottumaan. :) Onko sulle aloitettu mitään lääkkeitä estämään niitä vai ihan vain levolla?

Sektioon päädyttiin lähinnä B-vauvan riskien takia. Puolet kaksosista syntyy suunnitellulla sektiolla, puolet jotka päätyy alakautta synnytykseen niin niistä kolmasosa joutuu enivei sektioon komplikaatioiden vuoksi. Tuntuu hurjalta. Meille on sanottu että viikolla 36 päätetään sektiopäivä, joka tapahtuu viimeistään viikolla 38.

Jetsoni pojat saa tulla klo 14-19 ja mies klo 21 asti. No vielä eivät ole ottaneet kantaa lääkkeisiin. Tulin osastolle klo 16. Niin vain päivystävät paikalla. Mut kaipa joku niihin kantaa ottaa.
Jetsoni muistan monikkoseminaarista et synnytyksen voi mm käynnistää hoitamaton hiivatulehdus. En kyllä tiedä onko, joku tietty hiiva vai toi ihan yleinen, mihin se canestenkin puree.
Murunen onpa hurjia sektiolukemia. :o Mä ymmärsin siel seminaarissa, et taas sektiota ei määrällisesti paljoa enempää kuin, mitä tav.raskaudessa. Mutta ymmärsin ihan näköjään päin honkia.

Tuosta perhehuoneesta.. Meille kätilö sanoi että pyytäkää ehdottomasti perhehuone kun on kaksoset tulossa. Ja hän tiesi että sektio on suunnitteilla.

Joo mulla siis alko oireilla silleen et tuntu alakerta siltä kuin joku olis tullu sieltä jo pihalle. Mutta jospa tää tästä. Yöllä ei ainakaan tartteis rueta supistelemaan ku en halua sitä kanylointi urakkaa ja yleistä jännittämistä vauvojen puolesta.
Ja mullahan oli taas pompannu maksa arvo yli 140:neen. :(
Kiva että pääseevät käymään. :) Jospa ne rauhottus ilman lääkkeitä kokonaan. :)

Voi ei Jetsoni :( toivottavasti nyt maksa-arvot laskee ja supistukset pysyy poissa. Saisit nukuttua ja viikkoja lisää! <3
Niin onse kyllä kumma jos perhehuoneita ei saa sektion perusteella. Luulis et jopa niinpäin et sektio äidit sais, koska onse alussa varmaan se nostelukin hankalaa ja äiti tarvitsee kuitenkin apua. Ja erityisesti monikkoperheelle -must have- se perhehuone. Kiva siinä on kahden muksun kans jakaa huonetta. Ei houkuttele ajatus minua. Mutta saas nähdä, mikä lopullinen tilanne sit ku h-hetki tulee.

Mua kanssa vähän jännittää ajatus siitä että joutuu johonkin 6-8 hengen huoneeseen kahden vauvan kanssa. Toivottavasti muut saavat nukuttua, ja minäkin edes jossain välissä. Ja vähän pelottaa sekin että löytyykö muilta sitten ymmärrystä jos mun jälkeläiseni vuoronperään pitävät älämölöä pitkin yötä :/
Tätä voisi muuten kysellä vähän etukäteen varmasti, että mitkä ovat käytännöt.

Me ei ooo ees ajateltu mitään perhe huonetta ku ollaan vaan menty päivä kerrallaan. :D

Maksa arvoihin ku ei voi vaikuttaa niin toivon vaan ettei nouse enempää.
No eipä tota elämäänsä/työhönsä kyllästynyttä kätilöö kiinnostanu niin ei kai tässä mitään hätää näitten supisteluiden suhteen ole.

Hui. Täällähän taas tapahtuu. Mullakin on tosiaan ollut viimeiset viikot tosi vahva tunne, että ei nämä vauvat etuajassa synny vaikka mitä tekis... Vaan kyllä tää vähän laittaa taas miettimään, että pitäisköhän tosiaan tsempata ja alkaa hommaileen vauvoille kamoja ja pikkasen enemmän kuunnella omaa kroppaa...
Onko sulla Harmony kaikki valmiina vauvoille? Jaksamisia sinne sairaalaan.
Mää sain tänään pienet vauvanvaatteet pestyä ja viikattua paikoilleen... Hankala arvioida paljonko tarvii ja mitä kokoa? Pikkusia 50cm vaatteita oli yllättävän oaljon kun sain siskolta kuorman niitä. Lyhythihaisia bodeja muutama ja pitkähihaisia ehkä 20... housuja kymmenkunta, samoin potkareita ja pikkusia yöpukuja oli vaan muutama että niitä tarvitsee lisää... ihan pieniä lakkeja en myöskään löytänyt... meillä esikoiselle meni 50 koko vain kaksi viikkoa ja kupukselle ei ikinä. Sai suoraan alkaa käyttää kokoa 56. Mut täytyyhän näiden kahden olla pienemmät kooltaan?
Minäkin olen sitä perhehuonetta miettinyt, kun meillä varmaan olisi mahdollista saada jompikumpi mummoista poikia hoitamaan ja olisi kiva kun mies voisi olla enemmän kaverina ja pojatkin voisi vierailla vapaammin kun ovat niin vilkkaita ja meluisia. :)
Saga-Maria. Varmasti on tehnyt hyvää pieni akkujen lataus ja se auttaa jaksamaan kun vauvat syntyy. Monestihan omaa väsymystä ei arjessa huomaa ennen kuin saa luvan levätä.:)

Täällä hemppa 96 :o. Öhhömm pitäiskö nyt sitä rautaa vetää tosissaan?? :D
Aloitettu supistuksen estolääkitys. Supistukset rauhoittuneet. Katsotaan mitä yöstä tulee. Silloinhan mulle niitä vasta tuppaa tulee kunnolla. Toinen Kortisonipiikki saatu kankkuun. Outoa ku sairaalassa syödään koko ajan. Nytkin iltapala edessä. Tai siis itselleen outoa. Ku tyyliin normisti syö, kun ehtii/muistaa/jaksaa :D
Hey hyviin uutisiin: pojat sai päivähoitopaikan. Tosin vähän kauempaa. Mut ei haittaa tod.täs tilanteessa. Nyt kivi vierähti sydämmeltä vaikka samalla ristiriitaiset tunteet, ku minä en oo heitä viemässä sinne ja järjestelemässä/valmistelemassa heitä. Tippa tulee linssiin. :( se nainen sieltä pk-hoidosta yrittää vielä naapuripk:sta saada. Sehän olis unelma. Miehen ei tarttis aamuruuhkissa seistä, ku meijän oma on 2min kävelymatkan päässä.
Oma olo on hyvä! Liitoskivut, häpykummun kivut, paineen tunne alakerrassa KAIKKI hävinneet. Sitkeimmät vaivaa, jomot ja supistukset.

Hienoa Harmony, että saitte isompien lasten asiat järjestymään! Mä kyllä ymmärrän että varmaan tulee paha mieli kun ei pysty itse olemaan paikalla kun pojat aloittavat hoidon, mutta yritä ajatella että tämä on vain väliaikaista ja pian olette taas koko perhe kasassa + tietty kaksi uutta perheenjäsentä lisää :)

Harmony, kiva kuulla että asiat järjestyvät ja sun oma olo on hyvä!

Täällä iski eilen kunnon stressikuume. Yhtäkkiä oli 38, onneks tippu yhtä nopeesti ku tulikin kun nappas pari Panadolia ja nukkui. Olo on tosi tukala, tukkoinen ja heikko - lauantaina meillä olis häät ja alkuviikosta muutto, kuka järkkää ja pakkaa jos mä vaan makaan sängyn pohjalla? Oh dear. Muksut kuitenkin sekoilee masussa entiseen tahtiinsa <3

Ultrassa käyty ja vauvoilla kaikki kunnossa. Kohdun suuta ei tänään tarkastettu ollenkaan. Painot oli nyt A 1116g ja B 1255g paino ero nyt 11%.
Paras uutinen oli se että kummatkin ovat nyt rt vaikkakin B on vino rt. Eli sektio pakko on pois tällä hetkellä. Samassa selvis se että A painaa tonne alas niin paljon ja syvälle että sen vuoksi tuntuu kuin toosa olisi palasina. :D

Ihana kuulla Jetsoni että vauvat voi hyvin ja ovat rt :) Mä kävin eilen neuvolassa ja molemmat oli perätilassa ja tänään kuuntelin doplerilla niin edelleen perätilassa olivat. Kyllähän ne tietty voi vaihtaa paikkaa vielä. Mulla on huomenna synnytysosatoon tutustuminen ja pelkopoli, saa nähdä mihin päätökseen tuun synnytys tavasta, tosin jos nyt jämähtävät tuohon niin sektio automaattisesti. Tänään rv 30 +0 :)

Ihanaa Jetsoni, että ovat nyt paremmissa asemissa. :) Ei tainnut mitään tulehduksia olla?

Onko jollekin puhuttu noista painoeroista? Missä vaiheessa ovat merkittäviä? Kaikilla taitaa olla di-di raskaus..

Murmeli, tsemppiä pelkopolille. Toivottavasti saat sieltä ajatuksia ja löydät ja saat itsellesi haluamasi tavan synnyttää. :)

Minulle sanottiin jo viikko sitten polilla, että tuskin juuri enää kääntyvät, kun tilaa alkaa olla vähemmän. Toivon ainakin, että A nyt tajuaisi pysyä rt. Myös b on tällä hetkellä rt. Eilen kuuntelin sydänääniä, kun liikkeet olivat vaisuja ja ehdin jo pelästyä, että mitään ei kuulu. Sitten tajusin kuunnella melkein nivusesta asti ja siellä se sydän tykytti hyvin. Eli alhaalla ovat molemmat..

Takaisin