Kesäkuun kaksoset

Nyt vaan näytille Harmony, ikäviä nuo supistelut :( mulla kans vähän supisteli yöllä mut ei kovin kivuliaasti. Mulla junnas paino kanssa noin kuukauden, mut sit tulikin jokunen kilo kun vauvat teki kasvuspurtin :) Pitää vaan syödä mahdollisimman pieniä aterioita useasti jos määrältään ei mahdu kerralla niin paljon. Suurimmat painon nousut pitäis olla rv20-30 välillä, et kannattaa vaan olla ilonen jos ei ole paljoa tullu, mä oon saanu jo 15-16 kg kartutettua , mies on pitänyt liian hyvässä ruuassa mut ilmeisesti :D

Täällä syön nyt puuroa. Mies vie lapset siskolle ja tulee perässä. Ite ajattelin mennä taksilla, ku menee ikuisuus, et mies rantautuu tänne takas.
Soitin synnärille ja olivat et tule näytille. Pissaa pitäis saada pidätettyä. Sehän onnistuu multa ku ravaan wcssä alle tunnin välein. Ties vaik olisikin joku pöpö pissassa. Mul on siinä mielessä jännä kroppa et makuuasennossa supistelut pahenee. Vähiten tunnen kun seison.
Pitäkää peukut pystyssä.

Vähänks sulla on Murmeli säilyny nahat hyvin!!!!! :excited001 Kupla on siisti ja sileä kuin vauvan pylly, ei naarmun naarmua!!! :)

Perjantaina tuli 4 viikkoo täyteen. Et onhan tässä kerinny jo maatakki. :D

Mullaki paino junnaa samassa asemissa. Sairaala jakson alussa tippu mutta nyt pysyny samassa ja onneksi en oo ruennu turpoomaan niin ku alkuun pelkäsin. :)

Toivottavasti siellä olis Harmony kaikki ennallaan. Mä ainakin täällä pidän peukut pystyssä. Vielä et ainakaan jakaantumaan rupia.

Rosalina toistaseks oon säilyny repeämisiltä. Öljyän ja rasvailen itteeni reippaasti ja tuo madaran öljy on kyllä hyvää, suosittelen kyllä kaikille sitä :) Tosin kerkeehän nuo arvet muodostua vielä ja todennäköisesti ne tuleekin muutamaa viikkoo ennen synnytystä.

Mulla onneksi ei oo myöskään arvet lisääntyny vaan vanhat arvet vaan venyny uudestaan. :D maha vaan hurjan näkönen ku siihen iski tuo ihme ihottuma. :D
Tuo murmelin maha on kyllä ihana ja sileä. :)

Ihana masu murmeli :)
Täällä Jorvin kautta NKL vuodeosastolle sisään. Supistukset lyhentäneet kanavaa 1,5cm. Kortisonipiikki saatu kankkuun. Seuraava 24h päästä. Henkisesti tuntuu kurjalta, koska aamulla en edes ehtinyt pojille pusua antaa. Nyt sit ovat siskolla hoidossa. Heillä kuulemma hauskaa. :) Mies paniikissa, taitaa olla edelleen, kun kuuli lääkäriltä sanat "uhkaava ennenaikainen synnytys". Juuri kätilöitä kysyin, että mites nuo supistusten estolääkitys, ku pitäis vaan olla maate, ja mulla tulee eniten maate niit supistuksia. Kohta ottavat käyrille. Sellaisia terveisiä täältä. Tänään 29+0.

Iso tsemppi hali sulle sinne Harmony. Onko sulla mahollisuutta saada poikia sinne vierailulle? :) Makoilu on kyllä sieltä ja syvältä mutta sillon ei oo sitä painetta sinne kohdun suulle. Toivotaan vauvoille vielä montaa masu viikkoo lisää. Tai ainakin sinne kolmille kymmenille.

Hui, nyt rupeaa vissiin todellisuus iskemään, et kaksoset syntyvät aiemmilla viikoilla... Vaikka sen on tienny, ei sitä oo oikein sisäistänny, mut nyt kun teitä muita rupeaa valumaan jo sinne synnärin suuntaan, pistää tajuamaan, ettei ittekkään välttämättä enää kuukausia kotona ole :nailbiting:. Toivottavasti sekä Harmonylla että Jetsonilla tilanne pysyy levon myötä rauhallisena.

En oo oikeestaan jännittänny juuri mitään juttua tän raskauden aikana, vaikka joka tuutti toitottaa riskiraskaudesta. Nyt oon viimesen viikon miettinny kaikkee mikä saattais mennä vikaan. Mm. et mitä jos toinen vauvoista on sittenkin down, kun ei sitä nenäluuta oo saatu mitattua ja kun en seulonnoissakaan käynny. En tiiä mistä tää stressaaminen nyt johtuu, kun oon aina luottannu siihen et asioilla on tapana järjestyä. Ja miks yhtäkkiä mietin tota down-lapsen mahdollisuutta, kun en oo koskaan niskapoimututkimuksiin ym. halunnu edes osallistua. Hormoonit vissiin tekee tepposia... ei kiva :sad001

Saitko sä Harmony hyvin järjestettyä hoidon isommille lapsille? Toivottavasti, niin saat siellä rauhassa lepäillä ja keskittyä mahassa oleviin pikkuisiin :) toivottavasti tilanne rauhoittuu ja saat pitää pienet mahassa vielä monta viikkoa!

Orvokki joo pojat nyt siskolla. Mies hakee illalla. Ja loppuviikosta vie taas siskolle muutamaksi yöksi. Luulin, että oli vaan mulle kova pala tuo poikien "hoitoon" vieminen. Mut taitaa olla jopa miehelle vielä rankempaa. Sen pitäis kuitenkin päntätä ja vääntää päättötyötä. Mut kyllä kaikki järjestyy. Uskon joten sisimmässäni, et hyville viikoille päästään, mutta onko se sit sairaala sängyssä. :D
Wilmiina joo mullakin oli etten pahemmin edes välillä miettinyt tätä "riskiraskautena" vaikka kroppa pani vastaan. Mutta nyt sit pakko vaa ottaa iisisti ja pitää pikkuiset sisällä niin kauan kuin mahdollista. Lääkäri puhui, et 30rv on jo todella hyvä ja 32 loistava. Huiiii 32 tuntuu niin ajankohtaiselta jo. 35 kuulostaa omaan korviin jo hyvältä. Sinne on vaan matkaa! Mutta sinnehän me päästään ;)

Voi ei Harmony!! :( Toivotaan että pienet pysyy vielä monta viikkoa masuasukkeina!! Vaikkakin Naistenklinikalla on ihan huippu hoito keskosille, mutta silti.

Meillä oli tänään neuvola, painoa oli tullu kolmessa viikossa 3 kiloa!!! Vau!!! Nyt siis lähtöpainosta + 8 kg. :)

Tsemppiä Harmony!<3
Onneksi menit näytille, nyt vauvat saavat lisäpäiviä, varmasti niitä viikkojakin :)

Jos mulla tulee lähtö tästä lähiviikkoina kohti Naistenklinikkaa, niin lupaan napata mukaan tuolta kaapista sulle yhden "hätävara herkuttelu Kismettini" ja voin sitten kätilöä pyytää sen sulle toimittamaan "sille kaksosten odottajalle jolla laskettu aika silloin ja silloin" :)

Mä oon tänään miettinyt paljonkin mennyttä vuodelepoa. Oon ikuisesti kiitollinen omalle äitiyspolilleni että määräsivät mut siihen heti kun siihen tuli vähänkin syytä. Päästiin kymmenisen viikkoa eteenpäin kuitenkin, ja se on jo paljon. Ja varmasti tulee vielä muutama viikko lisääkin :) alku oli rankka koska ikävöin lapsia ja lastenhoitoa jatkuvasti. Nyt kuitenkin huomaan että lepo teki mun psyykkeellekin hyvää, vaikka rankkaa olikin.

Tulipa tässä mieleen että toivottavasti ei olla kaikki Naistenklinikalla samaan aikaan synnyttämässä, ei riitä niillä perhehuoneet kaikille. :)

Voimia Harmonylle ja masuasukeille vielä viikkoja masuaikaa :) Oot varmasti hyvässä hoidossa siellä ja sulla on kuitenkin jo hyvät viikot, ettei sihen 32 ole enää kauaa :) miten Jetsoni jakselee osastolla? Miten saat ajan kulumaan?

Murunen: meidän osalta ei ainakaan huolta, meillä ei ole mahdollista ottaa perhehuonetta koska miehen pitää heti synnytyksen jälkeen palailla kotiin hoitamaan isompia lapsia :)
Kannattaa mainita heti alussa toiveet perhehuoneesta kun menee synnärille, osaavat ennakoida :)

Takaisin