Kesäkuun kaksoset

Ultrassa käyty, kaikki näyttää olevan hyvin kohdunsuulla. 4.6 cm ja kiinteä, ei pehmenemisen merkkejä. Vauvat voi hyvin ja olivat kasvanu molemmat noin 400g kahdessa viikossa. A ) 1480 g ja b) 1600 g. Vauvat oli vaihtanu tarjontaa edellisestä kerrasta., ja vielä pystyvät tekeen sen ilmeisesti minun huomaamatta :D Mä puhun aina lääkärille mun antamilla nimillä ja se ihmetteli että tiedetäänkö me että nää on tyttöjä. Kysyin et voitko katsoa kun 28 vkolla kiveksien pitäs olla jo laskeutunu, noh lääkäri katto ja totes että kyllä täältä kaks pimpsalooraa löytyy, hieman kyllä nauratti :) :) Aina kun nuo vauvat näkee niin kaikki lepäily on kyllä ollu sen arvosta että pysyvät tuolla vatsassa vielä jonkun aikaa. Tuli liitoskivuistakin puhetta ja ei siihen oikein auta muukun lepo, ja sitä nyt suositteli että lepoa vaan edelleen siis.

Ihanaa kuulla hyviä kuulumisia Murmeli! Hyvän kokoiset tytöntylleröt siellä tulossa. Toivottavasti nyt kaikki jatkuu yhtä hyvin, eikä me tavata Taysissa. :D

Kävin koiran kanssa köpölenkillä ja koira meni yllättävän nätisti. Yleensä sillä on vauhtia ja paljon, mutta nyt malttoi kävellä kauniisti vieressäni, kun lyllersin kävelytiellä eteenpäin. Voisiko sekin jotenkin ymmärtää, että nyt täytyy mennä nätisti.. :) Kovasti se vahtii kyllä minua. Ei kannata känniläisten tai raiskaajien lähestyä. Murinaa saa ihan varmasti..

Meille järjestyi myös kaksi doulaa synnytykseen. Toinen on päädoula ja toinen sitten varalla, jos ensimmäinen ei pääsekään jostain syystä tulemaan (esim. sairaus tmv.). Ihanaa, kun ei tarvitse sitäkään asiaa stressata enää mitenkään. Meillä kun mies saattaa hyvinkin olla töissä, kun synnytys käynnistyy, eikä pääse sieltä ihan heti lähtemään. On helpottavaa tietää, että sairaalaan ei tarvitse yksin lähteä kuitenkaan. :)

Toivotaan ettei tavata tayssissa :D 3 viikkoa ois vielä tuohon 32 viikkoon, eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu, nää muutoksethan voi tapahtua todella nopeesti

Meillä ei ole minun veljellä, eikä miehen veljellä lapsia. Ensimmäiset on siis tulossa.. :)

Mulla on 3 veljeä ja yks sisko, ja kaikilla lapsia. Osa on jo aikuisia, nuorimmainen 1v ja vanhin 20 v. Oon 11 lapsen täti ja kahden kummitäti :) Miehellä yks veli ja sillä ei ole lapsia ja ei ole tulossakaan kun ei halua ilmeisesti. Miehen äiti on niin tohkeissaan näistä kaksosista, hössöttää kokoajan :D

Niin ne tilanteet vaan muuttuu. Kolme tuntia sitten alko supistella oikein voimalla ja nifangista ei mitään apua taaskaan niin nyt sit ollaan taas tractocile tiputuksessa. Onneksi supistukset nyt laantuneet ja jospa pysysivätki poisa. :) Kyllä taas säikäytti ja pisti pelkäämään että nytkö nämä syntyy.

Nukkumisen kanssa ei oo ollu ongelmia ellei sit kipujen takia valvo tai sit vessa reissu katkasr tosi pahasti unta. Mut yleisesti ottaen oon nukkunu täällä kuin tukki. :D
Hyvin nämä supistukset on ruennu laantumaan ja ruokaakin sain syyä niin jospa tää tästä. :)

Todellinen yllätys elaffy. Et varmaan itse osannut odottaa tommoisia uutisia. :D

Täällä lopetettiin tractocile vuotoksutta aikasemmin ja nyt toivotaan että supistukset ei ala uudestaan.

Vuotoksutta = vuorokautta

Muokattu viimeksi:
Koittakaahan lepäillä siellä naiset ja ottaa rauhallisesti :shy:

Olin joo eilen äippäpolikäynnillä myös, ja sieltä sain hyviä uutisia. Vauvojen koot vastaa hyvin viikkoja ja kanavaa on jäljellä huimat 4,5. Molemmat vauvoista on nyt raivotarjonnassa, ja toinen alempana, joten nyt on tiedossa kumpi on A ja kumpi B. B:n rakenteista on vielä epäselvänä kasvojen profiili, kun ei ole suostunut sitä kertaakaan näyttämään. Haluan kuitenkin uskoa, et kaikki on kunnossa.

Lääkärin kanssa puhuttiin synnytysvaihtoehdoista eri tarjonnoissa ja hänen näkemyksensä oli et lääkärin kannalta ihanteellisin olisi alatiesynnytyksessä A:rt ja B: pt. Tämä siksi, että yleensä jos kaksosten synnytyksissä komplikaatioita tulee, johtuu ne siitä, että B:n sydänäänet laskee. B on sen verran syvällä kohdussa, ettei imukupilla vetäminen onnistu, mutta jos B on pt, hänet voidaan nykäistä jalasta ulos.

Eilinen reissu oli melkoisen rankka, vaikka tytön putkitus jouduttiinkin siirtämään kovasta yskästä johtuen. Lantio huutaa hoosiannaa, ja seuraavat pari päivää menee varmaan toipuessa. Maailman paras asento siihen on imetystyyny ja tyynykasa rinnan alla etunojassa jalat sammakkoasennossa istuen, suosittelen lämpimästi :smug:

Saikkua jatkettiin äitiysloman alkuun saakka.

Juu, tuli kyllä ihan puskista, että peräti kaksi vauvaa olisi tulossa. :D

Hyvä juttu Jetsoni, jos supistelu on nyt taas laantunut. Kun nyt vain pystyisikin poissa. :)

Hyviä kuulumisia Wilmiina teillä ultrassa!

Tsemppiä Jetsoni! Oot kyl kova sissi! Hatunnosto sulle ehdottomasti.
Vitsi tänään menin katsoo niitä tukivöitä. Mut hyllyille jäivät, koska jäin empimään. Mua supistaa todella herkästi vähäkin kireä vaate. Esim äitiyshousujakaan en voi pitää. Kotona oon tunikoissa/pitkissä yöpaidoissa. Miten teillä muilla??Supistaako vyön aikana enemmän?

Tänään menin hakee käytetyt kaksosvaunut 100€. Jeeee olivat hyvässä kunnossa. Meno sekä paluumatkalla mulla oli täysillä auton penkinlämmitin. Siis en tiedä sekö vai ku en oo tänään juurikaan poikia hoitanut, mutta selkä on usein todella kipeä tähän aikaan. Nyt ei juurikaan. Hmmm

Minulla vyö auttaa supistuksiin. Toki alkaa sekin ahdistaa jossain vaiheessa, jos on koko päivän pitänyt tai joutuu paljon istumaan sen kanssa. Mutta kävellessä esimerkiksi tukee mahaa todella hyvin. Puristavat vaatteet tuntuvat inhottavilta, mutta tuo vyö tuntuu erilaiselta minusta. Kannattaa kokeilla, jos löydät vaikka käytettynä edullisemmin. Onhan se aika kallis, jos ei olekaan hyvä.. :)

Mulla vyöstä on enemmän haittaa kun hyötyä. Vaikka tukeekin mahaa hyvin, vyö pahentaa lantiokipua ja lisää nivuskipua.

Mä olen alkanut kyseenalaistamaan nyt mun kokemuksia supistuksista. Siis lääkäri oli viime kerralla, sitä mieltä, että kipeät supistukset lyhentää sitä kanavaa. Minä kun taas en oo kokenut saaneeni kipeätä. Harjoitussupistuksia, jotka ovat voimakkaita, puristavia ja epämukavia kylläkin ja paljon. Sit se oli, et jospa mulla vaan korkea kipukynnys. No mutta ei sekään nyt mikään vastaus ollut. Höh! Tunsin itseni tyhmäksi.
No nyt lepäilin eilen suurimmaksi osaksi, ku mies oli kotona. Ja kyllä eron huomas. Yhden päivän levolla häpyliitoksen kivut väheni paljon. Mutta edelleen on niitä harj.sup. Tänään mies poissa 9-19. Joten saas nähdä illalla, mitä kroppa kertoo.
Mites muilla joilla on A siellä raivotarjonassa. Mulla oli A niin alhaalla ettei lääkäri saanut kunnolla päätä mitattua. Tunnen puskut kovasti tuonne peräsuoleen. Ja oon huomannut, et ku A rupee puskee niin siitä seuraa heti supistus. Onko muilla vastaavaa??

Takaisin