Kesäkuun kaksoset

Täällä on kaksi ihan erilaista tyyppiä mahassa. A on vilkas kuin mikä ja juuri tuollainen pönkeäjä. B sen sijaan on tyytyväinen ja rauhallinen tapaus. :)

Täällä B tykkää kans työntää peppuaan nahasta läpi ja A taas työntää päätä tai jalkoja. Mut An liikkeet ei käy niin kipeesti kuin Bn joka on ihan kauhee mykeltäjä. :D

Lisätään sen verran että kyllähän nuo neiti A:nki liikkeet sattuu sillon ku se alottaa sen mylttäämisen tonne alas tai heiluttelee takamustaan. Sillon on häpyliitos tulessa.

Meillä on keskiviikkona viikot 25+2, jos nyt oikein laskin.:) Tuntuu niin oudolta, että täällä osa valmistautuu jo ihan tosissaan vauvojen syntymään ja meillä ei ole ku joitakin vaatteita mitä on kirpparilta/kaupasta tarttunut mukaan. Lirissä olisin jos vauvat tulisi kovin etuajassa... Ei ole sänkyjä eikä turvakaukaloita. Britaxin B-dualit on onneksi valmiina niin on edes jonkinlaiset rattaat. Oon kyllä ajatellut katsella isoilla renkailla olevat ulkoilurattaat erikseen vielä.:) Meillä sai isäntä viime viikonloppuna huippuja uutisia. Puolentoista vuoden työttömyyden jälkeen vakkarityöpaikka!:) Mahtavaan saumaan,kun ei noilla liiton päivärahoilla loputtomiin elä. Huomenna eka päivä uudessa työssä sillä.:) Meillä vain on nyt yksi auto ja miehellä työmatkaa 35km suuntaansa, joten sen on pakko kulkea autolla. Mun pitää varmaan joku pvä testata kykenenkö kävelemään tuon poikien päiväkotimatkan vielä. On vajaa 2km. Pojathan on osan päivistä tarhassa ja osan kotona. Meillä kun tuo esikoinen on erityislapsi niin jos se on kotona niin sit kyllä ei paljon kotihommia saa tehtyä, vaan ruuanvalmistuskin suoritetaan lastenohjelmien hyödyntämänä...:) Mietityttää nyt kovin miten tän arjen ja poikien mahdollisten kuskaamisien kans pelaa. Eiköhän nämä asiat jollain tavalla järjesty.:)

Tää viikko pistää tosissaan äidin paineen ja arjen hallinnan puntariin kun on pojilla toimintaterapiaa, puheterapiaa ja fysioterapiaa ja sit vielä oma ultra. Saa järkkäillä kyytejä ja aikatauluja ihan urakalla.
Minä en kyllä osaa varmaksi sanoa kumpi vauva liikkuu mitenkin. Kun tuntuu melkein kaikki liikkeet oikeassa ylälaidassa mahaa. Kylkiluihin pusketaan ja potkitaan navan alueelle ja mahan oikeaan ylälaitaan... viimeksihän a-vauva oli oikealla selkä mun vatsaa vasten ja b-vauva myös rt selkä mun selkää vasten...

Jaksamista Jetsoni! :) Onneksi tilanne on nyt rauhallinen. Jospa jatkuisi samanlaisena vielä pitkään.

Huominen ultra jännittää täällä ihan kamalasti. Olen siitä ainakin sata kertaa jo kirjoittanut, mutta se ei helpota yhtään. Viime yö meni pyöriessä ja mietin kaikki lapsiveden tihkumisesta kohtukuolemaan läpi, kun tuo b on ollut sen verran rauhallinen viime päivinä. Lisäksi mietin, että mitä jos eivät jatka saikkua polilla ja pitäisikin mennä töihin vielä. En ole kyllä menossa enää! Pelkkä autossa istuminen supistaa sen verran paljon, että ei kiinnosta kyllä yhtään. Ja töihin liittyvät painajaiset ovat juuri loppuneet.. ehkä se työn aiheuttama ahdistus pikkuhiljaa alkaa helpottaa.

Pesänrakentelua yritän vähän kerrallaan tehdä tässä. Olisi niin ihanaa laittaa joo kaikki valmiiksi, vaikka tuskin tarvitaan vielä hetkeen. Toisaalta koko ajan on pieni pelko, että entäs jos päättävätkin kohta jo syntyä ja kaikki ei ole vielä valmiina. Kyllähän mies ne osaisi laittaa kuntoon, mutta ei se ole sama asia.

Iso tsemppi peukku sulle Elaffy huomiselle. Toivotaan että siellä olis kaikki niikuin pitää eikä mitään suurempia muutoksia olis tapahtunu. ) Jospa se lääkäriki kirjottas saikkua ja ymmärtäs sun tilanteen. :)

Tsemppiä Elaffy, uskon että saikkua jatketaan tässä vaiheessa jo aika helposti. Mulla on sama tilanne, eli saikku päättyy huomenna, mut en aio tosiaan töihin enää. Lantio on kyllä ollu paljon parempana, kun en oikeestaan ollenkaan enää istu. Supistukset ja häpyliitoskivut on kuitenkin lisääntyneet ja ihan oikeesti kun mitään ei jaksa enää tehdä!

Mukava kuulla Jetsoni, et siellä tilanne vähän parempi.

Aiotteko muuten milloin äippälomalle, normaaliaikaan vai varhennetusti?

Mulla alkaa äippä loma ihan normisti jos vain vauvat pysyis sinne asti mahassa. Lääkäri kyllä saikkua kirjoittaessaan sanoi että en tule olemaan siihen 7.5 asti saikulla. Eli ilmeisesti lääkäritkään ei enää usko siihen että täys aikaseksi asti päästäs.

Minä aloitan loman ihan normaalisti. Ajattelin sen niin, että kun on saikulla kuitenkin lopussa, on ihan sama sitten aloittaa loma normaalisti. Saa toisesta päästä sitten kaiken hyödyn. :) Ja minä kyllä todella toivon, että vauvat eivät synny, ennen kuin loma alkaa! 5.5. Pitäisi vasta jäädä..

Meillä A-poika on selkeesti vilkkaampi, potkii rakkoon, on suoliston tukkeena ja iltavilli. :) B-tyttö rauhallisempi, liikkuu hillitymmin, möyrii (ei niinkään potki) ja tunkee itteensä kylkiluihin ja ahtaa keuhkot. :)

Joko Elaffy kävi lääkärissä? Tästä päivästä selvitty. Ei kunnialla, mutta hengissä.:D Heräsin aamulla ku isäpuoli, jonka oli puhe käyttää esikoista toimintaterapiassa, huuteli ovelta ollaanko täällä valmiina. Esikoinen oli herännyt ennen mun puhelinherätystä. Oli ottanut mun puhelimen ja painunut olkkariin sen kanssa ja sammuttanut herätyksen kun se oli alkanut siinä piippaamaan...:D onneksi olin illalla kattonut vaatteet valmiiksi niin oli pojalla 5min vaatteet päällä ja istui autossa eväinään voileipäkeksejä ja jugurttijuoma. Tulipa oikea vuoden äiti olo heri aamusta...:D
Herätin sit nuoremman ja ehdittiin ihan puuro keittää ja syödä ja lähdettiin kävelemällä terveyskeskukseen ja pojan puheterapia-arviointiin. Poika oli oikein hurmurituulella ja antoi puheterapeutille, jonka eka kerran tapasi, pusun poskelle lähtiessään.
Esikoinen oli sillä välin papan huijannut ajamaan meille, vaikka oli puhe mennä tarhaan toimintaterapiasta suoraan...:D Juuttui sohvalle ja löi telkkaein päälle ja ilmoitti papalle viettävänsä vapaapäivää...:D Pappa-rukka on sen kans välillä hätää kärsimässä kun esikoinen vaatii tosi selkeää ohjausta ja kaikesta ei sen kana edes kannata alkaa neuvotteleen tai on hätää kärsimässä.:D
Kävelriin vielä kuopuksen kans kauppaan ja kun nivuset alkoi huutaan hoosiannaa ja supistelu alkoi taas, niin jouduin vielä soittaan pappareppanan kuskaamaan meidät kaupasta kotiin... päivemmällä kävin kaverin kyydillä viemässä kelalle paperit sairaalomasta ja äitiysvapaista. Päädyttiin lopulta ottamaan äitiysavustus rahana kun on niin paljon laittamatta ja kuitenkin olisi jäänyt moni vaate pitämättä. Laittelee sit tässä pikkuhiljaa lisää mitä tarvii.:) siskolta saan varmaan sen aappa makuupussin. Sellanen olisi kiva ostaa jostakin toinenkin.. :)

Teillä on Faada ollut äksöniä. :D

Tänään menen vasta polille. :)

Ultraterkkuja eiliseltä :)
Vauvojen valtakunnassa kaikki "täydellisen normaalisti". Tyypit hellyttävän samankokoisia, reilu 1200g kpl vain parinkymmenen gramman erolla. A perätilassa edelleen ja B poikittain, eli kyllä ne äidinvaistot on olleet oikeassa lapsosten asemoinnista. Lääkäri vähän jo vihjaili saikusta, mutten vielä huolinut. Liitoskivut on kyllä nyt löytäneet tiensä tätä mun eloa sulostuttamaan mutta yrittäjänä mun on vähän vaikea vielä iskeä pillejä pussiin. Onneks pystyy ottaa tarvittaessa iisimmin :)
Hauskaa tiistaita kaikille!

Sottahanna, vau, sä oot vielä töissä! Täällä ykkösten odottajillekin jo uhkaillaan saikkua äippälomaakin asti! Muistathan sä huilailla välillä!!! Ja ota ihmeessä saikkua vastaan jos yhtään siltä tuntuu!!

Mä kävin tekeen ton testin mikä mahdollisuus saada kaksoset niin on aika korkee!

Ps. Sori minä taas täällä teidän ketjussa...

Hehe joo, oon vissii aika sissi. Toisaalta mun työ on aika kevyttä eikä istuminen ole vielä ollut hankalaa. Oon kyllä pitänyt sitten lepopäiviä jos on yhtään siltä tuntunut. Vauvojen ehdoilla mennään tottakai :)

Takaisin