Kesäkuun kaksoset

Harmony välillä on päiviä millon ei paljon kipuja mut nyt oli taas huono aamu kun molemmat nivuset kipeenä ja tuntu kun yritti sängyssä kääntyä et koko alapää halkee..mietin et toipuuko tästä takasin samaan mitä ennen raskautta. Onneks osaa nauraa itelle ja tälle raihnasuudelle, muuten ei tulis mitään koko raskaana olemisesta :D

Elaffy tää mun imetystyyny/poikaystävä on ja pysyy siinä jalkojen välissä :D. Ainoa ongelma on, et aina kun haluun kääntyä, niin itseni lisäksi täytyy sekin kääntää ja asetella.
Murmeli kyllä ainakin liitoskivut jää synnytyspöydälle. Samoin jatkuva pissaamistarve, närästys ja ja ja...hmmm... :D
Muoks. Rupes jännittää, et mitäköhän vauvat painaa ens ultrassa??varmaan 1kg mennyt rikki. Tai toivon niin. Ultra on viikon päästä :) vkot sillon 28+2

Muokattu viimeksi:
Siis ainoastaan joi tissimaitoa sen 10kk. Sit siirtyi nokkamukiin ja tavalliseen maitoon suoraan.:) Söi toki soseita 4kk alkaen ja puuroja 6kk alkaen. Mut ei voinut pitkiä aikoja olla erossa kun ei juoma kelvannut pullosta.:)
Mulla kans on nukkumaan mennessä ollut tyyny jalkojen välissä ja välillä selänki takana. Ja hirveän kuuma on koko ajan. Peittoa ei ole enään viimeiseen kuukauteen voinut yöllä pitää.
Mää kävin ostaan vähän isommat bikinit. Jospa ne sitten kesälläkin passaa kuhan on uimaan asiaa...:)

Harmony, täällä myös ultra viikon päästä. Kilo pitäisi olla molemmilla painoa, jos käyrillä menevät. :) Meillä onkin ensimmäinen ultra, johon mies ei pääse mukaan. Kaikissa muissa on ollut mukana. Tai no, viime viikolla ylimääräisessä lääkärissä ultrattiin myös vähän ja siellä mies ei ollut mukana. Mutta en laske sitä kyllä kunnon ultraksi.

Tänään on taas supistellut paljon ja kipuja on ollut enemmän. Koiran kanssa kävely ei tahdo oikein sujua.. huoneensa neuvola.

Mulla näillä näkymin jo huomenna tän viikon ultra kun ollu noita kipuja ja harkka supistuksia enemmän. Mullakun ei ollu niitä kipeitä suppareita ennen tänne joutumista niin ovat tarkempia noitten harkka suppareittenkin kanssa.

Tänään ollu semmosen tuntunen maha suihkun jälkeen että ei oo meinannu vessassa uskaltaa välillä käyä. :/

Mut suuri piristys päivään oli se kun mies tuli tänne ja lähti vasta äskön. :)

Ooottepas olleet aktiivisia kirjottajia sillä välin, kun en oo käynny (eli vuorokauteen :happy:)
Uimista voin minäkin suositella kaikille jotka pääsee. Ihana ensinnäkin "olla mahallaan" ja sit kun tuntee ittensä kevyeksi, eikä mihinkään koske. Välillä pitää kyllä käydä pukkarissa eväsleivällä, että jaksaa, vesi kun on jotenkin aika kuormittava elementti, tai itte oon ainakin aina ihan naatti uinnin jälkeen. Mulla on ihan sama uikkari käytössä kun ennen raskauttakin. Märkänähän uikkari venyy melkein miten vaan. Puntillinen kokouikkari on ihan must. Pysyy hyvin päällä, eikä mistään kohtaa vilahtele.

Ei ollut uudelleen syntynyt olo aamulla, ei. Kyllä sitä menee jo suuri osa päivistä irvistellessä. Itte en pysty nukkumaan tyyny jalkojen välissä, kun paine lantioon ja selkään on liian suuri. peitonreuna kaksinkerroin on jees. Minä nukun tuplaleveän poiton kanssa ja mies tavallisen, vaikkakin saan huomautuksia siitä et nukutaan eri peittojen alla :happy:.

Piti vielä sanomani, et mun mielestä tää vertaistuki on kans aivan mahtavaa. Ennen kun löysin teidät ehdin jo tuskastella monet kerrat, et eiks missään muka oo muita kaksosten odottajia. Iso kiitos teille kaikille, tuotte aurinkoa mun päiviin.

Wilmiina on toinenkin ketju. Klikkaat odottajat- laskettuaika 2015--- onko muita kaksosten odottajia?? Moni on siellä jo synnyttänyt, mutta kiva ketju se on! Tuu sinnekin jakaa ajatuksia ja kokemuksia!

Tää vertais tuki on kyllä ollu iso apu. Harvemmin kun sattuu kaksosten odottajaa yhtä aikaa kaveri piiriin. :) ja yksös odottajan kanssa ei paljoo voi vertailla oireita. :D

Yksösodottajat eivät kyllä voi mitenkään tietää, millaista on odottaa useampaa. Joten kyllä tämä kaltaistensa tuki on korvaamatonta. Meillä onneksi on tuttavapariskunnalle tulossa myös kaksoset. LA on pari viikkoa ennen omaani, joten vertaistukea saa sieltäkin. Miehen kannalta todella ihanaa, kun voi toisen samassa tilanteessa olevan miehen kanssa vertailla isäksi kasvamista ja keskustella kaikista isoista ongelmista (mm. millainen auto pitää hankkia jne.. :D ). Olen kyllä todella onnellinen hänen puolestaan, että on tällainen iloinen sattuma käynyt.

Toivottavasti löytyisi vielä lisää ihan kasvotusten tuttuja monikkoäitejä vielä vaikka tässä odotuksen aikana tai sitten synnytyksen jälkeen. Harmi, kun teistäkään ei kukaan asu kovin lähellä. Murmeli taitaa olla lähin, mutta toivon todella, että emme hänen kanssaan tapaa synnärillä. :) Vauvat tarvitsevat vielä lisäviikkoja..

Neuvolassa kävin juuri ja kaikki oli paperilla hyvin. Terkka oli sitä mieltä, että B olisi ilmeisimmin kääntynyt perätilaan, kun sydänäänet kuuluivat niin ylhäältä ja möykky, jota olen luullut pepuksi, voisikin olla pää. A oli onneksi mitä todennäköisimmin edelleen rt. Hb oli hivenen noussut ollen nyt 117. Kuulemma hyvin kaksosraskaudessa. Paino oli viikossa noussut 700g, joka tuntuu itsestäni kyllä melko hurjalta. Tosin olimme laivalla nyt viikonloppuna ja siellä tuli kyllä syötyä normaalia enemmän..

Puhuttiin synnytyksestä, mutta en siihen kyllä mitään uutta ja ihmeellistä tietoa saanut. Lähinnä vain kehoituksen kertoa sairaalassa omista toiveista ja peloista. Ensi viikolla ultra äitiyspolilla.

Niin juu, myös sen B-lausunnon sain sairauspäivärahoja varten. Lääkäri oli siihen kirjoittanut, että ei suosittele enää työntekoa ennen äitiysloman alkua. Toivottavasti kelassa pyörähtää nyt yksi ratas taas liikkeelle. :)

Kiva kuulla että vauvoilla kaikki hyvin neuvolassa. :) Ja sait sen b lausunnon.

Mulla olis ultra joko tänään tai huomenna. :) kovasti kiinnostaa paljon kaverit vetässy painoo lisää kun maha kuulema kasvanu tosi paljon viime torstain jälkeen. :D Toivottavasti saisin sen oman saikku lapun enne klo 13 niin voin antaa sen työkaverin mukaan menemään pomolle. :) johan tota kirjallista versioo onkin ootettu kohta kolme viikkoo ja kysytty ainakin joka toinen päivä. :D

21db7ecd7b894be3857f5583eadb1f22

Meillä on tänään Naistenklinikan ja Hmp:n yhdessä järjestämä monikkoperhevalmennus. :) Tosi kiva tavata kasvotusten muitakin monikkoperheitä. :)

Ultra kuulumisia täältä suunnalta.

Vauvat oli kasvanut hyvin et A oli 914g ja B 936g. A oli kääntyny perätilaan ja B oli edelleen poikkitilassa. A olis kyllä voinu pysyä rt:ssä ku nyt jos käynnistyy synnytys niin sektio eessä. :/

Kohdunkaulan tilanne oli menny tosi paljo takapakkia kahessa viikossa ja sitä ei ollu ku 1cm jälellä mutta sekään ei ollut enää suljettuna. Kyseli että onko supistellu ja sanoin sille että kun ei oo kivuliaasti supistellu tai muuta et on vaan tullu niitä harkkasuppareita. Tähän tuumas että mulla taitaa olla niin korkee kipu kynnys että supistuksen pitää tosissaan olla kipee ennen kun kivun tunnen. Esikosta siis tunsin ensimmäisen kivuliaan supistuksen vasta kun oksitosiini oli tippumassa.

Jos lääkärin puheen ymmärsin oikeen niin jos alkaa supistella nii ei ilmeisesti enää estellä syntymästä.

Elaffy hyvä et B lausunto vihdoin järjesty. ;)
Faadalla kaunis pallo siellä :D
Kyl tää vertaistuki on tosi hieno. Vaikka ketään ei henk.koht tunne, niin silti ajatusten ja tunteiden jakaminen tuntuu luonnolliselta. Luin kerran blogin, äidillä oli 2v kaksospojat. Hän kertoi kuinka ärsyttävää oli kuunnella toisten äitien kommentteja välillä. Moni väitti, että ymmärsi, miltä kaksoisodottajasta/äidistä tuntuu, koska heilläkin oli esim.pieni ikäero lapsilla. Jooooh no ei varmana voi ymmärtää kaksosraskautta/arkea ennen kuin sen kokee itse. Vaik olis 10lasta 1v ikäerolla. :D ok vähän kärjistin taas :D

Onhan tämä jotakin ihan käsittämätöntä. Kaksi pientä möngertää mahassa yhtä aikaa ja ihan epäuskoisena masua seuraan kun potkivat niin että masu heiluu ja iho tärähtelee ja potkuja sataa yhtä aikaa kummallekkin puolelle mahaa. Tätä ei varmaan tule koettua toisten...:)

Tuntuu kyllä huisilta ajatus,että Jetsonin vauvat vois jo syntyä... Huii... Mulla on ollut tänään kaappejen siivouspäivä. Vähän syyllinen olo ku komea päivä kulunut sisällä, mutta onpahan jotain saanut aikaiseksi....

Onneksi täällä on hyvä hoito ja henkilökunta mukavaa. :) toivotaan vaan ettei ala supistella ja vauvat sais vielä monta masu viikkoa lisää. :)

Minäki monesti jumitun vaan tuijottamaan mahaa ku se heiluu ja hyllyy. No onneksi ovat liikkuvaisia kavereita. :)

Takaisin