Kesäkuun kaksoset

Mulla ei oo kyllä tullu päivisin juuri nukuttua, mut yön unipätkät on sikeitä. Viime yönä tosin valvoin jonkinverran, kun menin liian nälkäsenä nukkumaan. Olin touhunnu kaikenlaista koko eilispäivän, ja vauvat oli ilmeisesti nukkuneet mun liikkuessa niin paljon, et koko yön piti pitää potkunyrkkeilyharjotuksia.
Tänää en ookaan sit jaksannu just mitään ja nyt joka paikkaan sattuu. Toivottavasti ens yö on levollinen ja huomenna on uudelleensyntynny olo :rolleyes:.

Mitenkä teillä muilla muuten on tilanne verensokereiden kanssa? Aattelin, kun kerroitte kovasta väsymyksestä. Mulla käytössä insuliinit jo kolmatta kuukautta. Ennen niiden alotusta onnistuin sammumaan yhden omenan syömisestä, aivan kun oisin huitassu puol pulloa viiniä.

Koitahan jaksella Murmeli. Ennakoivia supistuksia ne varmaankin sulla on, mutta kun paine kropassa kahta odottavalla on niin paljon isompi voi supistukset tuntua kipeiltäkin, eikä tarkastuskäynnit ole koskaan turhia.

Mulla ne on ollu hyvät ja joskus väsyneenä hetkenä oon ihan tarkotuksella mitannu ne niin normit on. Taitaa vaan mulla ajoittainen tylsistyminenkin lisätä väsymystä.

Minulla ei ole muuten mitattu kuin sokerirasituksessa ja silloin oli normaaleissa arvoissa. Jos sokerit laskevat, tulee huono olo ja yleensä myös oksennus.. tai niin lääkäri epäili, että johtuu alhaisista sokereista. Alhaisten sokereiden sietokyky kuulemma huononee raskaana.
Minä olen yleensä aamupäivällä väsynyt ja sitten uudestaan illan suussa. Yöllä nukun sen noin kahdeksan tuntia, jos ei supistele tai vauvat pidä hereillä.

Ihanaa tämä vertaistuki. Just miehen kanssa muutama päivä sitten juteltiin imetyksestä ja siitä, että jos sattuu vauvat etuajassa syntymään niin sähköpumppu pitää hommata samantien... mulla on maito hyvin noussut ja esikoisen kanssa räpisteltiin imetystä tuskanhiki virraten pari kk kun vauva sai herkästi itkuhepulit tissillä ja itse niin tuskastuin ja hermostuin myös. Nuorempi poika taas söi pelkästään tissiä 10kk ja sai kunnon hepulit jos pulloa tarjosi. Yritettiin kyllä luonnonkumi ja silikoonituttiosilla ja erimallisilla pulloilla,että olisi isäkin voinut joskus syöttää, vaan ei vain kelvannut mikään muu ku tissi... Sinänsä hassua kun tuttia kyllä söi jonkun verran.:) Maitoa on tän pidemmän imetyksen jälkeen herunut ihan toisten vauvojakin sylitellessä, joten ihmeissäni olen jos ei nouse. Vararavintoa pitäisi vaan melkein vähän ollakkin ku kuopusta imettäessä olin ku kävelevä luuranko kun painoa tuli raskausaikana se 12-13kiloa ja poika oli jo syntyessään nelikilonen, joten melkoisia määriä taisi imutella alusta asti kun eka painokontrollissa oli painokkn noussut 300g parissa päivässä!:O
Tutille opetetaan varmaan meilläkin jos vauvat huolii. Sillä voi aina vähän pelata arvokasta lisäaikaa...:D

Murmelin oloihin voin kyllä samastua. Mullakin hirveitä liitoskipuja ja enempi jaloillaan olo ja liikkuminen tekee supistuksia ja kamalaa paineentunnetta. Silti oli viime viikolla lääkärissä visusti paikat kiinni ja itse olin ihan varma,että on täytynyt tapahtua jo jotakin. Lääkäri tsemppasi liikkumaan voinnin mukaan ja kroppaa kuunnellen. Uimista voin taas hehkuttaa. Ainoa kivuton paikka ja keino liikkua on nyt mulla vedessä. Käytiin tänään esikoisen kanssa uimassa ja ihana tunne oli pitkästä aikaa rasittaa lihakset väsyksiin ja hengästyä liikunnasta ja maha vain lillui mukana.:)

Uimista olen itsekin miettinyt, mutta pitäisi käydä ostamassa jotain päälle pantavaa. Pari kuukautta tai vähän eli jäljellä tätä raskautta, joten mitään kalliita ei viitsisi ostaa. Eli mitä sitten?

Bikineitä vierastan, joten en ole pitänyt niitä oikeastaan vaihtoehtona. :D

Pitäis varmaan itekkin yrittää mennä uimaan, vaikka se maha tuntuu hullulta siellä vedessä kun on niin kevyt jotenkin, 3 vkoa sitten viimeks käyny. Elaffy bikineitä mä ainakin pidän ja ei oo tarvinnu ostaa uusia . Koko uimapuku tietty suojaa mahan jos sitä ei halua näytellä.

Mulla oli eilen niin pahat liitoskivut että mies joutu auttaa mua sänkyyn pääsyssä, asetteli mut sinne kaikkien tyynyjen kanssa. Pari kertaa se on repiny mua yöllä ylös vessaankin, mut sit yön aikana levossa kipu on helpottanu. Aamulla melkein normisti pystyny käveleen :)

Minulla ei ole varmaan koskaan ollut bikineitä, joten ostoksille on lähdettävä. Kaksiosaisia uikkareita on ollut, mutta nyt viimeiset ovat ihan perinteistä mallia. Toisaalta, jos kesällä haluaa uida, nuo perusmallit tuskin mahtuvat päälle ihan heti, joten ehkä se on vain jotkut bikinit ostettava. Vaikka sellaisia en tykkää käyttää.. :)

Voi ihme ja kumma näitä masuasukkeja. :o Aivan ku joku olisi painanut nappulan "sinä paikoillasi, sinä liikut nyt". A ollut nyt muutaman päivän TOSI hiljainen ja B taas senkin edestä potkii ja möyrii. :o Viikko sit oli ihan päinvastainen tilanne. Olis kivempaa jos tasaisesti liikkuisivat, :)niin ei tarttis pähkäillä.
Faada kasvoiko poikasi vain pelkästään rintamaidolla 10kk?? Waw. Suosituksethan on sinne 6kk. Ja neuvola minua patisteli molempien kans, et oltais maisteltu 5kk alkaen. Kuulemma allergialääkärit kokivat, että näin parempi. Mä kyl vähät välitin ja annoin sinne 6kk asti tissiä. :D Niin hyvin kasvoivat ja niin helppoa se oli silloin.

Niin ja onko kyllä kiva olo, ku tuntuu et joku olis ajannut traktorin mun häpyluun päältä. Kirjaimellisesti. Niin kipeä se on. Onnex menkkajomot vähentyneet. Tunnen itseni mieheksi. Ku vähä väliä on pakko "pitää kiinni" alapäästä. Aivastus, yskiminen, nauraminen sattuu. :D

Mullaki toi häpyluu liitos aivan järjettömän kipee välillä. :( onneksi kun hyvä asennon löytää niin se kipuki lievittyy. .)

Mullaki tekis mieli lillumaan uima-altaaseen tai vaikka kylpyammeeseen. Mutta tyydyn pelkkään suihkussa istumiseen ja nautin siitä. :) Tänään muutes oliskin suihku päivä. :)

Mulla on ihan törkeen kipee häpyluu/nivuset, ja nyt mies totes aamulla että hän käy hakeen mulle sairaalan välinevuokraamosta kepin että saan otettua sillä tukea kun nousen sängystä. Viime yö oli taas niitä öitä kävin sen seittemän kertaa vessassa, mutta yhtä asiaa ihmettelen että kyllä nukun sikeästi kun mies oli silitellyt vatsaa niin siellä oli ollut kauhea jumppa menossa, ja mulla ei ole mitään hajuakaan että oisivat liikkuneet :D :D

Minä kyllä heräilin murmeli sinunkin puolesta sitten, kun kaverit möngersivät, potkivat ja käänsivät kylkeä koko yön. Ja lisäksi neljä vessareissua, joten ihan hirmuisesti ei tullut nukuttua..

Yöllä ja aamulla heti herätessä tuo häpyluu tuntuu todella kipeältä. Varmaan tyyny jalkojen välissä auttaisi, mutta eivät ne minulla siellä pysy, vaikka miten illalla hyvin asettelisi.

Elaffy jos harkinnassa et hankit imetystyynyn. Niin se on kyllä hyvä. Pysyy ku on bumerangin muotoinen.
Oho murmeli onko sulla noin hankalaa? Vitsi olisikohan jostakin joogasta/venyttelystä apua? Eikö neuvola enää tarjoa ilmaisen käynnin fyssarilla? Joskus ensisynnyttäjille tarjottiin just esim.selän/liitoskipuihin taikka lan.pohjlihasten harjoitteluun.

Harmony, olen kokeillut imetystyynyn kanssa nukkumista, mutta se ei oikein muotoudu sopivasti. Aikani sitä aina asettelen ja sitten se lentää selän puolelle. :D

Miehen peitto on aika hyvä. Mies ei vain juuri arvosta, että peiton itselleni varastan. Mahan alle tarvitsee tukea. Meillä on onneksi kaksi runkopatjaa yhteisellä petarilla ja patjojen väliin jää sellainen sopiva kuoppa. Kun asettelee itsensä tuohon syvennykseen, saa mahan hyvin vähän kuin ylämäkeen. Onneksi mies on tuollainen hoikka. Muuten ei antaisi minun nukkua ihan keskellä sänkyä, kun ei itse enää mahtuisi.. :)

Mulla tuo liitos kipeytyy aina sillon kun Aatu alottaa bileet tai hikottelee kun sen pää heiluu tuolla alhaalla ja se tekee sitä kipua.

Mä oon huomannu että nyt viimesten parin päivän aikana vauvojen liikkeet on muuttunu paljon enemmän semmosiksi venyttely tuntosiksi ja kipeemmiksi. Ajoittain tulee sit oikein kunnon monotusta joka suuntaan. :D

Mulla on täällä kunnon pesä ja en halua ees aatella millasta olis nukkua ilman tätä tyyny kasaa :D

Takaisin