Kesäkuun kaksoset

Okkei :D odotettavissa siis, että nämäkin oireet tuplaantuu ja paikat paukkuu :D no stress hahh hahh!!! Hyvä ettei ollut mtn testeissä murmeli.
Wilmiina toiv putket auttaa kierteeseen. Jaksamista sullekin!
Elaffy täällä on kaikki muut saikulla paitsi SINÄ!! nyt saikulle siitä ;)

Elaffy, viikkoja mulla on vasta 23+0. Sun pitää miettiä nyt järjellä. Ite yritän suhtautua niin, et tää ratkasu on mun, vauvojen ja koko muun perheen parhaaksi. Se työ ei ole sen arvonen, jos joudut riskeeraamaan lastesi hengen sen takia ja voit ite koko ajan huonosti. Voin sanoa, et olen nyt tyytyväinen omaan päätökseeni, kun otin saikun vastaan.

Nonni, nyt maataan sitten särkyjen takia äippäpolilla ja odotellaan lääkäriä. Toivottavasti tää on joku väärähälytys/kasvukipuja ja menis ohi.

Voih, tsemppiä kovasti Murmeli!!! :/ toivotaan, että kaikki on hyvin etkä joutuis ihan pedin vangiksi.♡♡

Tsemppiä murmeli! Minulla varmaan sama edessä huomenna..

Toivottavasti on vain kasvuun liittyviä kipuja. :)

Huh kotiin pääsin ja todennäköisesti kivun syy on vaan kasvu. A) 1190 g b) 1060. Että huima kasvu spurtti on vauvoilla ollu. A kasvanu 400g vajaassa kahdessa viikossa ja b) reilu 300g. Kohdunkaula kiinteä ja napakka ja 3.9 cm, et pikkusen on lähteny lyheneen mut hyvä vielä. Lepoa pitää ottaa nyt vaan, mut onneks kaikki hyvin.

Murmeli, en kun neuvolalääkärille. :) tays on vuorossa vasta 17.3.

Lähettävät tietysti polille, jos on jotain tarvetta. En yhtään tiedä, mitä pitäisi huomiselta odottaa.

Listaa Elaffy paperillw kaikki säryt, kivut ja kolotukset ja avaudu kunnolla lääkärille. Mulla nyt viikkoja 23+2 ja sairaslomaa kirjoitti lääkäri heti äitiysloman alkuun asti. Syynä liitoskivut ja supistukset. Kohdunkaula oli edelleen kiinni ja sen 3cm niinku ennenkin mutta tuumasi että kroppaa kuunnellen liikkuminen ja lepoa tarvittaessa. Niin tässä onkin pitänyt tehdä kun normaali kävely ja kumartelu tuntuu kipuna lonkissa ja aiheuttaa paineen tunnetta ja supistuksia. Hyvä oli kuitenki saada mielenrauha, että kaikki on ok. Ollaan viikon sisään käyty kahdesti koko perheen voimin uimahallissa. Pojat (3 ja 5v) tykkää ihan mahdottomasti ja on kunnon vesipetoja. Ei yksin oikein uskalla lähtä poikien kanssa ku oma liikkuminen on niin vaivailloista ja pojat on melko nopealiikkeisiä ja voimakasluonteisia.:D

Onneksi isäntäkin lähtee mielellään. Olo on kyllä ihanan kevyt vedessä. Suosittelen.♥

Kauheesti vähälle aikaa tullu viestiä tänne. :)

Kuunnelkaa hyvät mammat sitä kroppaa elkääkä vetäkö yli kierroksille. Koti lepokin on sata kertaa kivempaa kuin tää vuodelepo sairaalassa. :)

Onneksi murmelin kivullekkin löytyi "mukava" selitys. :)

Noniin, lääkäri ei päästä enää töihin. Ihana asia, että lääkäri itse suoraan ilmoitti asian, eikä tarvinnut alkaa yhtään selittelemään. Helpottaa omia omantunnontuskia PALJON! Saikkua on nyt kirjoitettu vain äitiyspolin seurantaan asti ja lääkäri oli sitä mieltä, että jatkavat sieltä sitten äitiysloman alkuun. Ja jos eivät jatka, neuvola jatkaa..

Oireiden perusteella sanoi suoraan, että kotona lepäily on nyt paras vaihtoehto, kun viikkoja ei ole vielä tätä enempää. Sisätutkimuksessa ei ollut mitään ihmeempiä. Kohdun kaulakanavaa on edelleen yli 4cm jäljellä ja sisäsuu tiiviisti kiinni. Ulkosuu on ilmeisesti lähtenyt avautumaan, mutta ei kuulemma tarvitse olla huolissaan. A:n tarjoutuva osa tuntui hyvin sisätutkimusta tehdessä, eli aika alhaalla majailee.. Ultrasi vauvoja sen verran, että tarkisti tarjonnan ja sykkeet, sekä liikkeet. A on kääntynyt rt ja B oli tällä hetkellä poikittain. Molemmilla hyvä tasainen syke, sekä liikkuivat hyvin. Kyllähän minä niitä liikkeitä tunnen, mutta mainitsin vain B vauvan olevan hiljaisempi, jolloin halusi heti tarkistaa voinnin.

Paineet ovat koholla ja niitä pitäisi nyt seurailla kotona tarkemmin. Pissa oli kuitenkin puhdas ja painoa on tullut tasaisesti nyt raskauden alusta se 10kg. Kehuivat terkan kanssa molemmat vuolaasti painon tasaista ja sopivaa nousua. Itseäni huvitti hivenen, kun oma olo on valas kuivalla maalla. Päänsärkyä ja muita raskausmyrkytyksen oireita pitää tarkkailla ja olla heti yhteydessä, jos jotain siihen viittaavaa ilmenee. Lähinnä niitä paineita nyt eniten pitää tosiaan tarkkailla, eivätkä niistä vielä mitenkään huolissaan olleet, mutta kaksosraskaus ilmeisesti lisää myös raskausmyrkytyksen riskiä huomattavasti.

"Hyviä" uutisia kuuluu monelta suunnalta, hieno juttu. Onneks teillä Murmeli oli kaikki ok. Hienoa Elaffy, et oot vihdoin pois töistä. Mikä tilanne Jetsonilla? Joko äksyhoitsulla on ollu parempi päivä?

Oliko se niin Faada, teilläkin ukkovalta vaan lisääntyy? Mulla myös 2 poikaa, 1 tyttö ja kaksoset näyttäis olevan poikia molemmat. :happy:

Äksy hoitsua ei oo nyt näkyny vaan ollu mukavia tätejä. Suihkussa sain taas tänään käyä, eli nykysin joka toinen päivä. :) Vauvat kovin virkeitä eläjiä ollut taas tänään. Kummatkin kun ovat enemmän oikeassa kylessä niin on hiukka nahkat tiukilla.

Huomenna olis ultra ja kovasti ootan ja jännitän että onhan vauvojen painot noussut. Viimeksi siis ei ollut kasvua tapahtunut ja nyt jännittää onko nytkään. :/ ultra olis ollu jo tänään mutta siirrettiin huomiselle että ukko olis päässy mukaan mutta nyt se sit ei enää tiiä tuleeko sittenkään. Ite ensin halusi ja nyt sit ei. Ärsyttävää tommonen :tähänsemmonenraivohymiö

Takaisin