Kesäkuun kaksoset

Olotila heittelee laidasta laitaan. Täällä kun on aikaa miettiä. Oikein kupeinä hetkinä tulee se huono äiti olo ja hyvinä hetkinä ei ees ajattele enää tätä makoomista. Eihän tämä mitään ihanaa ole mutta päivä kerrallaan ja joka ilta mä silittelen vähän tota kumpua ja oon onnellinen siitä että ovat vielä tuolla vuokra yksiössään. :)

Tänne kuuluu ihan hyvää :) Hemoglobiini mulla oli viime mittauksissa 116, et ihan ok, mut rautavarastot on tyhjillään melkein. Mulla tuli huoli noista rautavarastoista kun on kilpparinvajaatoiminta, mut onneks mun lääkäri sai multa huolen pois. Täytyy sanoa kyllä että on onni ollut että löysin tuon lääkärin kun ei kukaan osannu hoitaa tätä mun sairautta ennen tätä oikein :) Mulla on ollu tällänen pesänrakennus viikonloppu, vauvan huonetta laiteltu. Mieskin fiilisteli minivaatteilla, annoin sen viikkailla kaikki nätisti koreihin :) Tänä aamuna olin jo ennen 6.tta laittamassa pyykkiä. Supistelua on täälläkin alkanut oleen ja oonkin välistä lepäilly ja ottanu päikkäreitä aina kun vaan siltä tuntuu. Keskiviikkona ois äippäpoli ja sillon tulis 27+0♡ Ihan hullulta tuntuu et jos syntyisivät jo 5 viikon päästä, aika menny tosi nopeesti. Viime mittojen mukaan vauvat kasvaa keskikäyrällä ja tää lääkäri antoi painoarviot tuolla kasvulla loppuun mennessä raskaudessa a) 3.5 kg ja b) 3.2kg :)sf mitta on yläkäyrän ulkopuolella :D

Sagamaria toiv saat nukuttua tulevat yöt. Lapsen huono yö on kyllä kammottavaa vieläpä raskaana ollessa.
Murmeli hyvä et hb noussut ja osaava lääkäri sulla.
Jetsonille tsemppiä täältä.
Soitin aamulla neuvolaan ja kävin hakee pissapurnukat. Eli katotaan nyt onko mtn tulehdusta. Yöllä monesti herään menkkajomoihin. Onko vaan sit rasituksesta vai mistä? Supistaa paljon ja epämukavasti, mutta ei kipeästi. Vähän nyt jänskättää tuo kohdun tilanne. Viimex oli pehmentynyt.
Soitin myös kaupungin päivähoidon päättäjillekin, et mikäs on meidän alueen pk tilanne, jos tulee vuodelepo. Sanoivat vaan, et täyttä on. Mut parhaansa tekevät toki silloin. Sydäntä raastaa ajatellakaan päivökotia ennen syksyä pojille. Vaikka isoja ovatkin :D. No asiat järjestyy jotenkin aina :)

Harmony, täällä on niin samoja oireita. Minä vain unohdin soittaa tänään neuvolaan. :D

Iltaa kohden kipeytyy maha ja koiran kanssa köpöttellessä (mummotkin olisivat menneet ohi) supisteli ihan jatkuvasti. Samoin alapäässä tuntuu painetta ja pistävää kipua ajoittain.

Hitto unohdin pissapurnukat autoon. Höh :( en tod.jaksa raahautua nyt niitä hakemaan. Ja hitsi jos menee pakkasen puolelle yöllä, niin onkohan ne edes enää kelvolliset. Niissähän on joku säilytysaine. Tyhmä pää!!!!!
Elaffy joo siis ed.rasksuksissa mulle tuli menkkajomoja lähinnä jos sikiö kääntyi kunnolla esim.poikkitilaan yms. Taikka jos olin ihan ylirasittunut. Nyt mulla on koko ajan ja ihan yöllä herään välillä niihin. Turhahan on vertailla normi raskautta ja tätä, ku eihän ne vastaa mitenkään. Sit ku miettii vielä näitä supistuksia ja niiden määrää. Huh! No katsotaan. Toivotaan parasta. Menitkö Elaffy töihin tönöön?? Entäs huomenna??

Harmony, sen verran tungen nokkani tähän ketjuun.. Mullahan on perjantaista asti ollu menklajomottelua, enemmän tai vähemmän, soitin lauantaina varmuuden vuoksi synnärille ja käski tulla tarkastukseen. No ei mitään muutoksia oo tapahtunut. Pissanäytteet kävin tänään jättämässä labraan. Mulla ei ihan noin voimakkaana tosin oo, että niihin heräisin, mutta inhottavan tuntusta.. Tiedä sitten mistää johtuu. Kattoo nyt onko vaikka joku tulehdus vai mistä johtuu.

Harmony, olin eilen töissä ja menen tänäänkin, vaikka ei yhtään huvittaisi. Valvoin yöllä kolme tuntia ja kärvistelin selän polttelun kanssa. Panadol, miehen hieronta ja lämmin kauratyyny toivat lopulta unen.

Soitan kyllä neuvolaan tänään ja kysäisen neuvoa. Tuo selkä kun vaivaa nyt todella paljon.

Mulla alkoi sitten alavatsa jomottelu heti kun heräsin :/ En tiiä mistä johtuu, alkaa jo ärsyttää vähän. Huomenna ois lääkäri, mutta jos alkaa supisteleen niin todennäköisesti menen näytille äippäpolille. Magnesiumia oon ottanut nyt eilisestä lähtien, en tiedä kuvittelenko mutta näyttäis hieman hillitsevän supistelua. Saa nähdä onko kohdunsuulle tapahtunut jotain :/

Moonflower joo no nää jonot ovat tuttuja jo ed.raskauksista. Luulen nytkin vahvasti, et se on vaan tää kaksoisraskauden aiheuttama sekä ku mulla on kroppa kovasti rasittunut poikien perässä pysymisestä :). Mut ajattelin nyt et parempi varmistaa kuitenkin kuin päässä pyöritellä, mitä jos mitä jossia.
Oma haaste onkin sit kuinka pitää pissa rakossa 4h??:o ku mä kyl oon vessassa päivin öin 2h välein. Muuten tulee sellainen supistus, et ei voi edes liikkua. Niin puristava ja epämukava.
Murmeli ajjaa en tiennytkään et mangnesium hillitsee supituksia? Suonenvetoon kyllä. Ja sikiön aivoja kypsyttää ku antaa suoneen. Mutta hyvä tietää. Hey ihan itsehoitonako?? Vai lääkärin määräämänä?? Mikä annos??
Muoks. Elaffy joo saikulle siitä vaa jos yhtään tuntuu siltä. Oliko pomo paikalla?

Tuo magnesium mitä mä käytän on Super-Mg Bioteekin tuote 3 tabua päivässä yht 375 mg ja on siis ravintovalmentajan määräämä, töissä on siel lääkärikeskuksessa missä käyn kilpparin takia.

Pomo oli paikalla eilen ja on tänäänkin. Ei puhunut minulle mitään ja minäkin yritin vain pysyä poissa tieltä.

Jotenkin saikku tuntuu huonolta ajatukselta. Tai siis kun on nyt reilun viikon ollut töissä, tuntuu tyhmältä jäädä heti pois, mutta illalla oli kyllä niin tuskainen olo, että saikku olisi varmasti ihan järkevä vaihtoehto. Alapää ihan hellänä koko ajan ja selkä tulessa. Ei nyt tosin niin paljon kuin yöllä, mutta heijastelee kylkiin. Ja illalla varmasti sitten supistaa taas.. Pakko lenkittää koira, kun mies illassa töissä. Ihan tuskaa oli eilen sen kanssa köpöttely.. :(

Kannattaa elaffy ajatella omaa jaksamista ja niitä pieniä siellä masussa. Ei töissä oo pakko kituuttaa itseään.

Mulle sattunu kyllä nyt parina päivänä niin nuiva hoitaja että iha ärsyttää. Onneksi eilen oli esikko, äiti ja mies vierailemassa niin sai juttuseuraa. Oli kyllä ihana tyttöö nähä pitkästä aikaa. :) Anoppi aiko käydä tänään kun ovat läpikulku matkalla. Ei kyllä haittaa vaikka täällä juttu seuraa kävisikin. :)

Suosittelen elaffy kyl sairaslomaa. Kyllä sä ehdit siellä töissä vielä oleen. Nyt vaan kuuntelet omaa kroppaa. Vaimo oli myös sairasloma kierteessä (tyyliin viikko töissä, kaks viikkoa saikkua, muutama päivä töissä jne.) kunnes neuvolalääkäri sanoi että töihin ei ole enää menemistä (hyvä näin koska vaimohan olisi rampannut siä kyllä aina kun tuntu vähänkin paremmalta). Nyt kiittelee että laitettiin sairaslomalle ja saa vaan keskittyä vauvojen kasvatukseen masussa. :) Se on tärkein tehtävä nyt. Tuntuuhan se tietenkin kurjalta, mutta riskiraskaus on kuitenki aina riskiraskaus.

Huomenna aamusta sama lääkäri kuin viimeksi kirjoitti saikkua. Ihan älytöntä, jos laittaa kaksi viikkoa saikkua, kun sitten on jo kuitenkin 28 viikkoa täynnä. Tuntuisi kyllä hassulta, jos sen jälkeen vielä laitettaisiin töihin kokeilemaan.

Toivotaan elaffy että nyt pääset jäämään kokonaan saikulle, vaadit vaan että supistelee ja on kipuja niin luulis nyt näillä viikoilla jo pääsevän.

Saikulle täälläkin tänään jäätiin. Olin aamulla neuvolassa, ja siellä puhuttiin mulle järkeä. Vauvat on nyt tärkeimpiä. Kohdun suulla ei onneks ollu muutoksia tapahtunnu, mut mitäpä siitäkään tulee jos toimistotyöntekijä ei pysty istumaan.

Sf-mitta on mullakin yläkäyrän ulkopuolella. Painoa on ny tullu kaikkiaan 9kg. Mukava uutinen oli, et sydänäänien perusteella toinen vauvoista ois kääntynny pää alaspäin. Toivottavasti on ja pysyy niin, et ois sauma synnyttää alakautta. Kahden viikon päästä ois seuraava ultra, ja samalla päivällä tyttären korvien putkitus. Toivottavasti sit loppuu tää neidin sairastelukierre. Jo 7 antibioottikuuria on menny lokakuun jälkeen, auts.

Saas nähdä mitä keksii kotonaoloajalle. Olen vähän semmonen touhottaja, et koen muka pahaa omatuntoa, jos en saa mitään aikaseksi. Kun makoilen, on tietokone kainalossa ja eksyy verkkokauppoihin, huutonettiin ym. rahanmenoa... Vaikka oikeesti oonkin säästänny sievosen summan rahaa, kun oon hankkinnu esim. viiden lapsen toppavaatteet ens talvelle alennusmyynneistä valmiiks, ja kaksosten tarpeisiin vaunuista imetystyynyyn käytettynä.

Wilmiina, minkä verran sinulla nyt on viikkoja? Minä olen myös niitä huonoja saikulla olijoita. Aina miettii vain, mitä muut ajattelevat ja olisi muka pakko jaksaa, kun sängystä voi nousta. Toivon, että joku pysäyttää minut ajoissa. Vauvojen pitää olla nyt tärkeimpiä!

Sanot Elaffy lääkärille ihan suoraan, että et jaksa, etkä usko että tulisit jaksamaan. Kyllä nyt näillä viikoilla luulis, et sen verran lääkärillä ammattitaitoa et suoraan määrää loppuun asti.

Elaffy: Mä luulen että omantunnontuskat helpottavat hyvin nopeasti kun olet saikulle jäänyt ja huomaat itsekin että olet tehnyt hyvän päätöksen ja pistänyt oman ja vauvojesi hyvinvoinnin kaiken muun edelle. Mä jouduin itse jäämään muutamia viikkoja aiemmin esikoisesta sairaslomalle. Mulla supisteli paljon ja pitkään ennen sitä mutta silti vaan sinnittelin töissä. Mulla oli tullut jo aika paljon muutoksia kohdunkaulalle ja sitten vasta jäin pois töitä. En kyllä kertaakaan päätöstä katunut ja oma olokin helpotti todella paljon kun sai ottaa päivät ihan rauhassa ja kuunnella omaa kroppaansa :)

Harmony:mulla otettiin kanssa virtsakokeet ja sain tulokset äsken, ei oo virtsistä. Näillä viikoilla vauvan kasvu kiihtyy kyllä että selittys että paikat venyy ja paukkuu :D 27-28 viikosta lähtien tuonne 32 viikolle vauvan paino kaksin kertastuu, että senkun kertoo kahdella niin ihmekkö on jos vähän kolottaa.

Takaisin