Kesäkuun kaksoset

Kiitos kiitos. Vähän olen keltanokka näissä foorumikirjoitteluissa, mutta eiköhän se tästä.
Onneksi olet Jetsoni vauvoinesi nyt ammattilaisten hoidossa. Sinullakin lienee matkaa synnärille, kun jossakin täällä pohjoisessa taidat asua. Mullakin matkaa synnärille 180 km, kaikki lapset syntyneet etukäteen ja yksi matkasynnytys plakkarissa. Kaikki sympatiat siis sinulle. Koita olla stressaamatta ja yritä ajatella että kaikki menee hyvin, vaikka se vaikeaa tilanteessasi voi ollakin. Voimia!

Tervetuloa Wilmiina. Kivaa kun meitä kesäkuisia on monta! :)
Jetsoni tsempit täältä vielä. Toiv tänä yönä tulee enemmän unta.

Moi moi kaikille - mä oon lopettanut kokonaan tän Vaun foorumin seurailun kun meillä on niin hyvä jengi Facebookissa. Mutta siellä ei ole oikein muita kaksosmameja niin yritän aina välillä käydä teitä moikkaamassa tässä ketjussa :)

Meillä menee hyvin. Maha on melko valtava, Nyt 25+2. Tyttöä ja poikaa odotellaan mitä ilmeisemmin, viime maanantain ultrassa olivat arviolta 740 ja 770 g. Ihan hirmuisia möyrimään ja potkimaan ovat. Supistelee ja paineen tunnetta tulee herkästi, muttei onneksi kipeästi. Liitoskivut ovat aika hurjia jos yhtään normaalia enempää liikkuu päivän aikana.

Mites Jetsonilla menee? hurjaa tulla tänne pitkän ajan jälkeen näihin uutisiin :( kauheasti tsemppiä! Onneksi vauvoilla on jo ihan hyvät mahdollisuudet jos syntyisivät, vaikka jokainen päivä lisää onkin tarpeen.

Wilmiina: mulla olis synnäri kotikaupungissakin mutta lähettivät yliopisto tasoseen kun eivät hoidan alle rv 32 synnytyksiä ja eivät halunneet ottaa riskiä mun kanssa. Hurjan kuulosia synnytyksiä siellä sulla. :)

Jokainen päivä on iso plussa ja viikko lottovoitto. Päivä kerrallaan ja oon onnellinen jokaisesta masussa vietetystä hetkestä.

Jetsoni kertoivatko yhtään et, mikä nyt tän mahd. aiheutti? Maksa-arvot? Vai ihan vaan nuo supistelut? Iso virtuaalihalaus sulle sinne! <3

Ei ne tiiä tarkalleen ja sit kun on mahdollisuus semmoiseen että oon saanu parvorokko tartunnan kaverin lapselta. Itse olen sen sairastanut mutta kuulema voi vaikuttaa vauhoihin kuitenkin. Huomenna otetaan ne verikokeet ja sit saa lisää tietoo. Pitäs saaha keskustella lääkärin kanssa kunnolla että pääsis vähän jyvälle.

Täällä on paljon pieniä vauvoja jotka itkee vähän väliään. Kauhulla ajattelee että entä jos kohta omat inisee keskoskaapissa. :/

Onko teillä muilla istumisvaikeuksia? Mun ei tarvi kauaakaan istua, kun lantio on niin jumissa et hyvä jos liikkumaan pääsee. Oon kärsinny samoista vaivoista jo aiemmissa raskauksissa. Jumppapallon päällä pystyy vähän paremmin istumaan. Teen toimistotyötä, ja nyt vietän työpäivät vuoroin seisten, pallon päällä istuen ja jopa läppärin kanssa sohvalla kyljellään :computer012. Onneksi työkaverit ovat ymmärtäväisiä. Toinen vaihtoehtohan olis saikku.

Mulla oli kans välittä tota istumis vaikeutta mutta onneksi oli vaihtoehtoja erilaisten penkkien väliltä niin sai istuttua kunnolla. :)

Huomista fysioterapeutin käyntiä ootan ku hullu kun saan neuvoja pikku jumppiin ja mahollisesti jotain semmosia venytys vinkkejä että pystyy makaamaan kun selkä ottanu tosi pahasti ihteesä. Varsinkin kun on jalat korkeemmalla ja suurin paine siten selän päällä. :/ onneksi asennon vaihto helpottu katetrin poiston myötä. :)

No mulla istuminen riippuu tuolista. Esim sohvalla supistelee, kun luen satuja pojille. Mut asennon vaihdos auttaa.
Hitto on ihan ääretön väsymys iskenyt. Täytyy nyt sitkeämmin vetää tota rautaa. Hitaasti nousee mulla hb yleensä. Oon vaan NIIIIIIN surkea syömään pillereitä.

Huomasin, että helmikuisissa oli rv 40 viikolla syntyneet kaksospojat, kumpikin himpun alle 3kg. :) aika pitkään masussa viihtyneet!! Saas nähä meneekö kukaan kesäkuinen tuplakupla noin isoille viikoille.

Joo Rosalina. Tais olla Nereidi (???)Kyllähän se olisi vauvojen kannalta mahtavaa päästä noin pitkälle. Oma olo on kyl varmaan ihan kauhea tuossa vaiheessa :D mut joo aika kuultaa muistot ;)

Siinä voi pallo painaa paidan alla! 6kg pelkkää vauvaa + istukat, kohdut, lapsivedet.... + muu turvotus ja lisäpaino kropassa. Huh. Respect! :)

Jooh kyllä on aikamoinen taakka kannettavana--- mutta hyvässä mielessä :)
Hey onko muilla vauvojen tuo liikkuminen tasapuolista?? Eri tahtista??Mulla on HIRMU rauhallinen tuo B. Varmaan asento vaikuttaa myös. Harvemmin huolehdin, mutta välillä mietityttää se hiljaisuus. Ku katsoo noin 6vko sit ennen ru:ta oli päinvastoin. Hmmmm????

Mulla A on voimakas liikkeisempi ja liikkuu aivan tuolla alhaalla ja oikeassa kylessä ja B sit rauhallisempi mutta hän sit venyttää vasemman puolen nahkoja. A:lta ei meinaa saada ees sydän ääniä kuunneltua ku hän on piilottautunu tonne lantioon/B:n taakse niin hyvin.

Kovasti molemmat hikottelee nykyään. Vissiin kortisonista hyötyä ja keuhkot siellä vahvistuu.

Ooh ihanaa Jetsoni, et vauvat siellä virkeämpiä ja kypsempiä. :) kyllä täytyy ihailla sua. Itse hajoaisin, jos joutuisin sairaalaan kauas pojista ja miehestä. Edes kaverit ei vois tulla piristää ku niin kaukana. Mut toisaalta sulla on nyt kaksi pientä masussa ja pääasia et he voi nyt hyvin! Tsemppiä täältä vielä kerran!
Niin joo mullakin A on oikealla puolella ja kovasti potkii sinne tänne. B vasemmalla puolella ja lähinnä öisin liikahtelee.

Monikkosynnytysvalmennus ohi ja voi että ne pienet vauvat siellä teholla olivat pieniä! Yhdet kaksoset olivat syntyneet rv 29. Hurjaa ajatella, että se on ihan kohta jo. Toivottavasti omat malttaisivat pysyä mahassa vielä vähän pidempään. :)

Jaksamisia Jetsoni. Vaatii kyllä asennetta ja hermoilemalla asiat ei varmasti parane.:/ Mulla on A - vauva mahan oikealla puolella ja liikkuu tosi paljon. B-vauvan liikkeitä tuntuu selvästi vähemmän harvemmin. Välillä navan alueella ja välillä ihan vasemman lonkan alueella. En sit tiiä kääntyileekö se vielä? On ollut tosi tuskainen viikonloppu. Lauantaina kävin aamupäivällä esikoisen kaverina hiihtämässä ja sain repiä sen ylös hangesta varmaan sen 40 kertaa.:O Hirveät liitoskivut olleet siitä asti ja melkoinen paineen tunne. Välillä poltteli ihan supistelujen oloisesti sekä kohdunkaulan alueella ja selässä. :/ Ei vieläkään voi normaalisti kävellä vaan pitää ihan töpö askelia ottaa... huomenna aamulla neuvola niin saas nähdä mitä neuvolan täti tuumaa tilanteesta. :/

Mulla on kanssa A vilkas ja B rauhallinen. Molemmat olivat ainakin viikko sitten ultratessa perätilassa ja ihan rinnakkain, joten oikeestaan ei voi tosissaan ees sanoa, onko jompi kumpi A tai B, mut liikkeistä ite tunnen kumpi on kumpi. Vähän on ruvennu mietityttämään, et kääntyyköhän nuo pojat tässä vielä. Itse kun en fanita sektioajatusta ollenkaan, ja olen kaiken lisäksi "syöksysynnyttäjä". Tilannetta ei helpota pitkä matka sairaalaan, eikä taipumukseni synnyttää ennenaikasesti. En kuitenkaan stressaa asian kanssa, yritän luottaa siihen, et kaikki menee hyvin, kutten aiemminkin on menny, vaikka haasteita onkin ollu.

Mulla ei ota helpottaakseen nuo lantiovaivat. Nyt teen töitä pari päivää etänä ja sitten meen taas töihin yrittämään. Pari päivää sitten kävin uimassa, mutta ei se pulikointikaan vaappumista valitettavasti vähentänny, joten samassa veneessä Faada ollaan.

Voimia kaikille kesäkuun mammoille, erityisesti Jetsonille. Täällä ollaan hengessä mukana.

Täällä B vauva aiheutti jo äidille ja hoitajille sydärin ku ei löytynykkään sydän ääniä. A vauva oli päättäny vallata koko ala mahan ja B oli pyörähtäny poikittain kylkikaareen. Onneksi on ultra lähellä millä tarkistaa mut kyllähän se säikäytti kun aamulla vielä löyty normi paikasta ja nyt ei ollukkaan. Itsehhän en ollu tuntenu tätä vaihosta niin varmaan päivä unien aikaan ovat pyörineet. :)

Takaisin