Kesäkuun kaksoset

Mulla kyllä oli kohtu pehmentynyt ja 3cm. Mutta ei se lääkäri ollut huolissan. Supituksia on paljon, mut vitsi emmä tätä enempää pysty mitään tekemisiä vähentää. Noh onneks kuukauden päästä nähdään mikä tilanne.
Mul oli Elaffy taas niin kiva lääkäri. Oikein kyseli kaikkea maan ja taivaan väliltä. 30 min kesti koko sessio, mutta tuntu kyl pidemmältä. Vähän kyl kauhistelin ku oli "sä oot kaks jo synnyttänyt niin ei haittaa vaikka A tulis peppu edellä" :o okkei onnex on aikaa vielä synnytykseen. Sektiotahan mä en todellakaan halua.

Mua pelottaa ja ahistaa se maanantain lääkäri ku näitä kipuja ja huonoja oloja ollu nyt levosta huolimatta ihan liikaa. :( kohdunsuukin kun oli jo pehmyt niin pelottaa että onko ruennu paikat aukiamaan tai kohdunkaula lyhenemään. :((

Oooh Jetsoni. Toivotaan nyt et lepo olis auttanut ja et säästyisit vuodelevolta.
Sagamaria mikä on vointi??
Murmeli hienot painot teillä siellä! ;)

Täällä ollaan edelleen vuodelevossa, ja tilanne pysynyt ennallaan, vaikka A-tyttö majaileekin aivan kohdunsuuta vasten ja painaa sitä jo kohtuullisesti. Onneksi enää muutama viikko, sitten saavat jo syntyä jos niin meinaavat :)

Miten pitkällä olet Sagamaria? Toiv tilanne pysyy sen verran hyvänä, et pysyvät pitkään vielä masussa.

29+4 on tänään :) lääkäri sanoi että koska poika sen verran isompi, saisivat tulla jo heti kun 36+0 täynnä, lähetteen käynnistykseen kirjoittaa viimeistään rv 38+0, jos ei 37+0 aloitettu vyöhyeterapia käynnistä synnytystä :)

Eli ei tässä onneksi enää pitkään tarvitse ootella :) vuodelepokin loppuu rv 34+0 :)

Sulle on oikein puhutti käynnistyksestä. Ja oliko myös Jetsonille ja Elaffylle. Mulle vaa sanottu, et ei käynnistellä eillei mitään syytä. Eikä ainakaan sellaisia nyt suunnitella. No oon ajatellu vaa, et loppuun sit mennään jos niin viihtyvät tuolla masussa. Mutta en edes haluu miettiä, mikä olo on sitten.

Mulla ei ole kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa kohdunsuulle tapahtunut mitään etukäteen vaikka vauvat on hyvissä ajoin laskeutuneet ja painaneet hulluna jalkovälissä kun on liikkunut. On siis vähän sellanen kutina, että nämäkin viihtyvät sisällä ihan tappiin asti. Oishan se toki pienempi paha ku joutua vuodenkin tai sairaalaan. Just käytiin poikien kanssa ulkoilmassa siivottiin esikoisen ja eipä kyllä tunnu ainakaan vielä mitään. :) ihana kun on pitkästä aikaa suht normaali olo. Kaks viikkoa oltiin hirveässä räkätaudissa ja sit oksennustaudissa heti siihen päälle. :P

Eka raskaus tosiaan meni 10 päivää yli ja avautumiseen meni melkein 2vrk kaikenkaikkiaan. :D

Matka ouluun alkaa kohta. Ekat kortisonit saatu ja tippa tippuu käessä. Kohdunkaulaa jälellä 1cm ja sisäsuu täysin auki. Itketty on paljon ja ahdistaa lähtee kauas perheestä. Onneksi tulin käymään tarkistuksessa enkä ootellu enää yhtään. Liukastumista ei kuulema voi asiasta syyttää vaan tämä on tapahtunu tässä pikkuhiljaa viime viikon torstain jälkeen.

Voi ei Jetsoni! Nyt kaikki sormet ja varpaat ristissä, että pienet saisivat vielä lisäaikaa kohdussa! Toivotaan parasta teille. Ilmottele kuulumisia, olet varmasti monella mielessä.

Ihan alkaa itkettää puolestasi.. :(

VOI EIIII!!! :o Jetsoni suuret tsempit sinulle ja perheellesi. Toivotaan todella, että pienet saavat kasvaa siellä masussa. Varmasti ahdistava tilanne. Oot meidän ajatuksissa. Suuret voimahalit sinulle. Tuuhan kertoo kuulumisia välillä. Ollaan muuten huolissamme!

Voi ei Jetsoni, toivottavasti pikkuisten masuaikaa saadaan vielä pitkitettyä monella viikolla. Täällä pidetään isot peukut ja varpaat pystyssä teidän kaikkien puolesta!

Ihan kuvasti menny. :) Kivuliaita supistuksia ei oo ollu lainkaan pariin viikkoon, jee! :)

Sairasloma tehny nyt niin että vaimo joutuu jäämään varhennetulle äitiyslomalle maaliskuun lopussa ja kelan päivärahalle tippuu ennen sitä pariksi viikoksi. Oli arvattavissa kyllä.

Pienet potkii ja möngertää, ja kasvaa hurjaa vauhtia! :) ❤️

Riesa on ollu nyt rautalisä (Floravital) joka aiheuttaa ummetuksen. :( Tänään päätti että ottaa sitä jokatoinen päivä, jos se auttaisi. Eikä auta vatsaan luumut tai muutkaan, kun sitä rautalisää ottaa. :( Nyt on sit koittanu syödä paljon lihaa että tulisi luonnollista rautaa. Muuta "vaivaa" ri tällä hetkellä oo. :)

Painoa tullu nyt 5kg. :) Reilu viikon päästä seuraava neuvola ja parin viikon päästä käynti Naistenklinikalla. Seurantaväli oli nyt kk, kun kaikki oli hyvin.

Kiitos kaikille tsempeistä. Nesteitä ja lääkkeitä menee erinäinen määrä ja vauvat on niin virkeitä että niistä ei käyrää meinaa saaha. Kaikki maholliset lääkkeet annettu että jos sattuuvat nyt syntymään. Jospa nämä vielä malttas pysyä mahassa.

Moikka!
Uutena hyppäisin kesäkuun kaksosmammojen remmiin. Mulla menossa neljäs raskaus, eli lapsia nro 4 ja nro 5 odotellaan. Laskettu aika kesäkuun lopussa, ja omissa pusseissaan vilkkaat veijarit mahassa elelevät.

Takaisin