Kesäkuun kaksoset

Totta tuo kasvu. Hurjaa ajatella et pelkästään vauvat painaa noin 1,5kg melkein yhteensä. Plus vedet istukat lisääntynyt verivolyymi. Yms yms. Olisikohan jo vauvat seuraavassa kontrollissa yli kilon kumpikin??hmmm

Harmony, pitäisi kaiketi olla. Ainakin keskiarvotaulukoiden mukaan. Riippuu tietenkin sitten, miten vauvat kehittyvät, että millä käyrällä menevät. Hauskin oivallus oli, että tyttösikiöt ovat todella pitkään kookkaampia kuin poikasikiöt. Olisiko suhde kääntynyt päälaelleen vasta rv30 tietämillä, jos en ihan väärin nyt muista..

Joo ja menikö niin, että di-dissä pojat isompia, mutta tytöt taas syntyvät vähän "myöhemmin". Eli pääsevät pidemmille päiville/vkoille. Niin ja ilmeisesti kaksoisraskaudessa sikiöt kehittyvät samaa tahtia kuin yksisessö 30vkoille asti. Sit kasvu hidastuu kaksosilla ilmeisesti. Hey mistä tuli se 32vkojen "rajapyykki" kaksosissa?? Sehän oli joku hieno etappi. En jaksa lukea itseäni taas viisaammaksi. :D

Mä oon kanssa miettiny noita painoeroja, kun mulla kanssa vauvoilla oli 2 viikkoa sitten jo tullu eroa, no 40 g mutta kuitenkin. Saa nähdä mitä huomisessa ultrassa sitten on. Mulla kanssa on istukat etu ja taka seinämässä ja en tunne toisen vauvan liikkeitä niin vahvasti paitsi silloin kun kääntyy tai monottaa alapäähän, tuntuu aika ilkeeltä.Viime yönä heräsin tosi kovaan potkuun, alkaa neidillä oleen voimaa jo jaloissa :D Tuo kääntyminen on hurjan näköstä, vatsassa isot muhkurat jotka heiluu, tuntuu kun yrittäs tulla läpi :D Viime viikko meni miestä hoivatessa kun oli flunssassa ja jäi sitten monikkovalmennus väliin. Eilen tuli uus aika,toivottavasti itse pysyn nyt terveenä että pääsis sinne. On ens maanantaina tayssissa :)

Murmeli, höh. Minä sain ajan tiistaille. :( 24.2. Ei sitten nähdä siellä, vaikka olisi ollut kiva. Etenkin, kun joudun yksin menemään kun mies töissä.

Jee! ! :D Vähän jo mietinkin, miten siellä nyt joka päivä on niitä valmennuksia. :D

Käytetäänkö punaista neilikkaa vai miten bongataan toisemme? "Odotan kaksosia" ei ehkä toimii siellä, vaikka monessa muussa tilanteessa se spesifioi hyvinkin.

Tohon kokoeroon. Meillä oli tänään rv 29+2 kontrolli. (Suluissa 4.2 mittaukset) A-tyttö 1140g (903g) ja B-poika 1390g (1152g). Kasvavat kokoerosta huolimatta tasaisesti omilla käyrillään :)
Seuraava kontrolli on rv 32+2, eli kolmen viikon päästä. Lääkäri sanoi iloisesti "sittenhän ollaan jo tosi hyvillä viikoilla! Eikä enää ole suurta hätää vaikka päättäisivätkin syntyä jo" Käynnistä jäikin tosi hyvä mieli :) nyt vaan lepäillään, kasvatetaan masua ja ootellaan :)

Ihania uutisia Harmony.

Täällä ainakin tuo 32 viikon raja pyykki tarkottaa sitä että saa synnyttää kotikaupungissa. :)

Mulla närästys on ihan päivittäinen vaiva.

Meillä oli tänään äitini kanssa asunnon laitto päivä että saahaan ees vähän laitettua paikkoja järjestykseen. Nyt sit kiristelee nahkoja ja joka paikkaa kolottaa. Supistelee kans ihan kiitettävästi. Vaikka mitään raskasta en ite tehny vaan äiti hoiti ne raskaimmat hommat.

Hey hiffasin tänään et ku lääkärit puhuu a ja b vauvoista niin puhuvat niin ku heidän oikeasta ja vasemmasta. Eli mulla on a mun oikealla puolella ja B mun vasemmalla. Mutta äippäkortissa lukee päinvastoin. ????? Ymmärsikö kukaan? Siinä lukee a vas ja B oik.

Hieno masu Murmelilla.:)

Mulla ei ole enään närästys vaivannut. Eka kolmanneksella se oli ihan järkyttävää... Mutta uusi oire tuntuu olevan se, että en jaksa syödä mitään. Viikonloppuna oltiin sukuloimassa tampereen suunnalla ja oltiin hotellissa yötä. Hotelilla söin monipuolisen aamupalan ja "vatsan täyteen", niin saatoin seuraavan kerran syödä vasta seitsemältä illalla. Maha tulee herkästi täyteen ja uutta nälkää saa tosissaan odotella... Voiko maha jo noin painaa vatsalaukkuakin???

Saga-Maria jo noin pitkällä. Mahtavaa.:) Tää raskaus on kyllä mennyt tähän mennessä aivan lentämällä... justhan se selvisi, että raskaana ollaan???:O Varmaan ajan kulku sit hidastuu kun alkaa olla tosissaan tukala olo.:D

Faada: kyllä tosiaan hidastuu! Tää oleminen on jo nyt ihan hirveää :( en pääse ylös mistään ilman apuja, kun maha painaa, käveleminen pistää polttelemaan nivusia jne. Tosi hehkee odottaja siis :'D mut onneksi enää 7 viikkoa, sit saavat syntyä jos multa kysytään :D

Äippäpolin seurannasta kotiuduttu :) Vauvoilla kaikki hyvin. Painot oli vauvoilla 760g ja 810 g. Olin jotenkin niin symbioosissa että osa lääkärin puheista meni ihan ohi kun tuijotin ruutua , piti mieheltä vielä kysyä jälkikäteen että mitä se sanoi. Kohdunkaula kiinni tiukasti 4.7 cm oli mittaa :) Kysyin lääkäriltä että saisko nähdä 4d kuvaa niin sepäs sitten yritti ns metsästää vauvoja. Toinen ei antanut yhtään kuvata ja juuri kun toista kuvattiin niin odoteltiin että kääntää päänsä niin eikö laittanu pikku kätösensä kasvoille :D :D Meinasin eka että menisin yksityiselle 4d ultraan, mutta en taida viitsiä maksaa yli 200 e siitä kun ei varma ole saako millaista kuvaa. 2d ultrassa jotenkin tosi selvästi nyt näkyi sukupuolet kun zoomas lähelle.

Minua harmittaa, kun tiistaina oli kontrollissa sellainen hätäinen tuppisuulääkäri ja ultralaitteena sellainen, jossa ei ollut omaa näyttöä äidille. Yritin vilkuilla ultran kuvaa, jolloin lääkäri vain tiukkaan sävyyn tiuskaisi, että näyttää lopuksi minulle sitten paremmin, nyt ottaa mitat ja muut ensin. Mies onneksi sai koko ajan katsella ruutua, mutta itse en nähnyt yhtään mitään, eikä lääkäri selittänyt mitään. Lopuksi sitten näytti minulle kyllä, mutta todella nopeasti ja hätäisesti, enkä mitään kovin kummoista kuvaa edes nähnyt. Lähinnä vain näytti, miten päin vauvat ovat ja että molempien sydän lyö ja molemmilla on virtsarakko. Olin oikein häkeltynyt, vaikka tietenkään tuo ultra ei ole sitä varten, että äiti saa vauvoja ihastella, mutta olisi se nyt silti ollut ihan kivaa. Yhtään kuvaa emme saaneet mukaan, vaikka niitäkin olisi tietysti ollut kiva saada. Etenkin tuo 4d olisi kiinnostanut, mutta sillä ei katseltu nyt ollenkaan..

Toivottavasti on joku eri lääkäri seuraavalla kerralla. Viimeksi oli niin mukava lääkäri, joka selosti koko ajan ja näytti paljon vauvoja ja otti kuvia ihan vain kuvaamisen ilosta meille muistoksi.

Kohdunkaulan tilanne minulla on kuulemma pysynyt samana, vaikka viime mittauksessa se on ollut yli 5cm ja nyt oli "vain" 4,3cm. Ihan normaali tuokin tietysti on, mutta jos tätä tahtia lyhenee, loppuu äkkiä kesken. Onneksi on ihan kiinteänä ja kiinni kaikki paikat.

Kiva kuulla muidenkin kuulumisia.

Aika hyvin aika pysähtyny jo nyt kun tekemään ei paljoa pysty tai heti supistelee/kiristelee niin paljon että pakko vaan maata. :( Pitkältä aika tuntuu että 8 viikkoo aikaa siihen kun lähtee pois riski joutua ouluun osastolle makkoomaan/synnyttämään.

Takaisin