Minua harmittaa, kun tiistaina oli kontrollissa sellainen hätäinen tuppisuulääkäri ja ultralaitteena sellainen, jossa ei ollut omaa näyttöä äidille. Yritin vilkuilla ultran kuvaa, jolloin lääkäri vain tiukkaan sävyyn tiuskaisi, että näyttää lopuksi minulle sitten paremmin, nyt ottaa mitat ja muut ensin. Mies onneksi sai koko ajan katsella ruutua, mutta itse en nähnyt yhtään mitään, eikä lääkäri selittänyt mitään. Lopuksi sitten näytti minulle kyllä, mutta todella nopeasti ja hätäisesti, enkä mitään kovin kummoista kuvaa edes nähnyt. Lähinnä vain näytti, miten päin vauvat ovat ja että molempien sydän lyö ja molemmilla on virtsarakko. Olin oikein häkeltynyt, vaikka tietenkään tuo ultra ei ole sitä varten, että äiti saa vauvoja ihastella, mutta olisi se nyt silti ollut ihan kivaa. Yhtään kuvaa emme saaneet mukaan, vaikka niitäkin olisi tietysti ollut kiva saada. Etenkin tuo 4d olisi kiinnostanut, mutta sillä ei katseltu nyt ollenkaan..
Toivottavasti on joku eri lääkäri seuraavalla kerralla. Viimeksi oli niin mukava lääkäri, joka selosti koko ajan ja näytti paljon vauvoja ja otti kuvia ihan vain kuvaamisen ilosta meille muistoksi.
Kohdunkaulan tilanne minulla on kuulemma pysynyt samana, vaikka viime mittauksessa se on ollut yli 5cm ja nyt oli "vain" 4,3cm. Ihan normaali tuokin tietysti on, mutta jos tätä tahtia lyhenee, loppuu äkkiä kesken. Onneksi on ihan kiinteänä ja kiinni kaikki paikat.