Kesäkuun kaksoset

Meillä peruuntu se monikkovalmennus kun mulla oli niin hirvee päänsärky ja väsymys. Koko päivän nuokkunu vaan.Toivottavasti antavat uuden ajan sinne, tosin nettisivuilla luki ettei tartte ilmoittaa peruutusta. Juu muistelin että meillä viikko eroa lasketuissa ajoissa. Kauhee kätilö kyllä, en haluis minäkään tuollasta sinne.

Ensi kuussa kaiketi on seuraava valmennus. Sovitaan sitten sinne treffit. ;)

Jos tämän heinäkuun lopun synnyttäjän huolivat sinne vielä. Menee melkoisen yliaikaiseksi nämä meidän muksut.. :rolleyes:

Onkohan vauvat jotenkin kääntyneet tai pitäiskö huolestua kun nyt tuntuu liikkeitä pelkästään masun oikealla puolen ylhällä? Useamman päivän ollut sama homma... Kun ei tunne miten päin vauvat on niin vähän ahistaa.
Ei onnistunut vaihtaa rakenneultraa tälle viikolle kun ei ollut kahta peräkkäistä aikaa vapaana. Menemme siis ensi maanantaina...

Kamalaa tajuta, että töitä jäljellä enää max 5 viikkoa. Todennäköisesti ei edes sitä, kun nyt levossa on supistelu ollut ihan olematonta. Voi olla, että töissä en juuri enää saa lupaa olla. Ensi viikolla seuranta, jossa täytyy keskustella tilanteesta lääkärin kanssa.

Faada: näillä viikoilla vauvoilla on tilaa vielä pyöriä. Minäkin yksi päivä säikähin että mikä on kun oikeeseen kylkeen ei tullukkaan potkua niin neuvolassa sit sydän ääniä metästettiin ja hoksattiin että toinen vauva on kääntäny ihtesä tonne kylkikaareen. Nyt kaikki potkut tulee vasempaan kylkeen. Ja jos paljon pelottaa niin voithan sä soittaa neuvolaan että kuunteleevat sykkeet. Mulla terkkari niin ihana että se ei suostunu tyytymään suoni ääniin vaan halusi saada kahdet selkeät äänet kuuluviin. :)

Töitä tosiaan olis enää muutama viikko jälellä mutta joka päivä sitä jo miettii että jaksanko varmasti vielä tän päivän. Eilen supisteli töissä ja illlalla oli maha nahatkin ihan hellät. Jos tänään menee samallaiseksi niin joudun varmaan lähtemään keskenkaiken kun en halua riskeerata näiden vauvojen hyvinvointia ja omaa jaksamista. Ei oo kivaa olla työpäivän jälkeen väsyny ja kipeä. :/

Mulla oli russa molemmat pää tuossa navan kohdalla ja jalat mun rakossa. Liikkeet tuntu rakossa ja mol.kyljissä. Nyt sit liikkeet tuntuvat vähän joka puolella. Sydänäänetkin löyty toiselta navan yläpuolelta js toiselta ihan bikinirajasta. Et siellä ne varmaan pyörivät minkä kerkiävät.

Eilen myöhään illalla (yöllä) tuli Avalta ohjelma Pienet ihmeet. Siinä kuvattiin englantilaisen synnytysosaston toimintaa ja eilisessä jaksossa näytettiin kaksossynnytys. Piti se silmät ristissä tuijottaa loppuun asti.:D On netissä nähtävillä vielä, jos täältä löytyy joku muukin joka tykkää noita synnytyssarjoja katsoa...:D

Tulis äkkiä rakenneultra. Kun tietäis vähän missä istukat on, niin se helpottaisi vauvojen liikkeiden havainnointia.:)

Kiitos vinkistä Faada! Täytyy katsastaa, jos onnistun löytämään. :)

Täällä käyty tänään lääkärillä supistusten ja epämiellyttävien maha kipujen vuoksi. Tuloksena oli Kohdun suu erittäin pehmyt mutta kaikki paikat onneksi kiinni. Kaulan pituus pysyny samana mutta nyt sit lepoa paljon ja nostelua mahollisimman vähän ettei rupia aukiamaan.

Tykkäys levolle, epätykkäys paikkojen pehmenemiselle. :)

Jännittää oma ensi tiistain seuranta. Olen yrittänyt ottaa nyt todella kevyesti ja supistukset ovat vähentyneet 90%. Silti pelkään pakkolepoa ja muutoksia huonompaan.

Oooh Jetsoni nyt lepoa! Toiv.kohtu pysyy kiinni ja pitkääääään!!Vuodelepo olis mulle kans tosi haastava. En edes tiedä, mitä sit tehtäis. Mies sais varmasti duunista ymmärrystä, mut mites koulu? Ja sit sen valmistuminen vois venähtää. Uuuuh en edes haluu ajatella sitä. Enkä tiedä saako tollases tilantees hoitopaikan noin vaan lapsille. Mäkin oon kuitenkin aamusta iltaan lasten kans viikosta toiseen. Niin kyllä se käy ihan kunnon duunista. Ja illalla sit kohtu kiittää ja supistelee. Keskiviikkona on mulla seuraava ultra. Sitä odotellessa! :)

Harmony:

Me saatiin kaikille kolmelle kokopäivähoito järjestettyä vuorokaudessa, kun tieto vuodelevosta tuli. Asiat sujui tosi hienosti, ja nyt lapset on hoidossa aina kun mies on töissä :)

Toivottavasti kaikkien vauvat pysyisi vielä masussa turvallisille viikoille! Mulla olisi vielä seitsemän viikkoa siihen 36:n viikon rajaan. Pääsiäisen jälkeen saavat syntyä :)

Onneksi tosiaan vielä vältyin tolta täydeltä vuodelevolta. Mutta pitää vaan muistaa lepäillä vähän enemmän. :) tärkeintähän on että kaverit pysyy masussa tarpeeksi pitkään eivätkä yritä syntyä liian aikasin. Jos yrittäävät ennen rv 32+ niin joudun lähtee synnyttämään yli 200km päähän ja sitä en todellakaan halua.

Joo TOIVOTTAVASTI kenenkään vauvat eivät synny enne 36-37. Huhh en edes haluu ajatella!!! Jetsoni nyt kunnon lepo kotona ja yrität palautua ku oot tehny duuniakin taroeex!!!

Onneksi kaksoset jostain syystä kehittyvät normaalia yksöisvauvaa nopeammin, eli vaikka syntyisivät esim rv 33+, voi olla että ei tulisi mitään ongelmia ja kotiinkin saattaisi päästä muutaman viikon päästä :) mutta toivotaan että sinne 36+ viikoille päästään :)

Täällä vointi ok. Supistelee, mutta lääkitys aina onneksi lakkauttaa ne vartin sisään :) paineen tunne on kova jos käy vessassa yms, mutta toivon että johtuu vaan tuosta yli kolmen kilon painosta mahan sisällä :D

Eilen illalla just tutkiskelin niin luin että kaksoset kehittyy nopeammin kuin yksi vauva kohdussa niin riskit pienemmät jos syntyy aikasemmin. Toki toivon että vauvat pysyy matkassa mahollisimman hyville viikoille. :)

Huomenna meillä rakenneultra aamulla klo 10. Olkaa hengessä mukana.:) Toivottavasti on kaikki ok.:)

Takaisin