Kesäkuun kaksoset

ImageUploadedByVau Foorumi1422814741.963796.jpg
Nonni nyt 4h päästä poksuu virallisesti 22+0 :D ja valtava ei voi muuta sanoa. Ja kuvassa ei edes näytä niin isolta mutta tuntuu kyllä ihan 5melonilta. Plus nuo kaksi rintamelonia. Pahoittelen liivittömyyttä :D

Jetsonin maha näyttä ihan samalta kuin mun.:)

Mulla on jo nyt hirveä joutilaisuus ahdistus ja syyllisyys kun en harjoitteluun lähde ollenkaan. Ensi viikko tosiaan enään koulua ja sitten alkaa lomailu. Pitää ottaa ilo irti ajasta poikien kanssa ennen kun vauvat syntyy...:)

Olo on kyllä tosi raskas ja hengitys puuskuttaa levossakin, että siinä mielessä ei harmita ratkaisu siitä, että jää viimeinen harjoittelu odottamaan parempaa aikaa. Pari viikkoa rakenneultraan. odotetaan innolla...:)

Hyvää kaksostenpäivää täältäkin :) Tunnen itseni punkeroksi tän mahan kanssa. Nukkuminen on häiriintynyt, ei löydy mitään kunnon asentoa yöllä tai sitten kun on löytynyt niin eikö iske vessahätä. Nestettä kertyy jalkoihin ja iltaisin kun nostaa jalat koholle niin puol tuntia menee kun alkaa vessassa ramppaaminen. Täytyy vissiin ostaa tukisukat tai sukkahousut. Äitiysvaatteet alkaa olla pieniä ja taas saa ostaa uudet farkut. Positiivista kuitenkin on että edelleen menee kuitenkin raskautta ennen käytössä olleet vastteet päälle, housuja vaan ei saa kiinni :D

Liitteet

• 1422873156760.jpg
    1422873156760.jpg
    50.5 KB · Katsottu: 46
Melkoinen kupla kyllä tuo murmelin maha. Ihana, mutta ymmärrän hyvin tuskasi. :)

Onko jonkun muun vauvat tyytymättömiä? Meillä alkaa kamala potkiminen aina sen vauvan osalta, joka joutuu olemaan alimpana. Ja pakko on nukkua kyljellään, joten aina toinen jää alle.. A tuntuu kyllä möykkäävän kaikesta muustakin ja on paljon aktiivisempi kuin kaverinsa.

Ihan uskomatonta, että muutaman kuukauden päästä ne syntyvät jo. Niin monta vuotta on lasta kuitenkin toivottu ja nyt saamme kaksi. Samalla kyllä pelottaa paljon. Paljon! Olen jaksanut tämän raskauden aikana todella huonosti yhtään mitään, joten miten sitä sitten jaksaa kahden vauvan kanssa? Entä, jos emme selviä? Sellaista vaihtoehtoa ei oikein ole, joten siksi se niin pelottavalta varmaan tuntuukin.

Onhan tuo jo melkoinen pallo :D Me käytiin eilen ensimmäistä kertaa perhevalmennuksessa ja ei siellä nyt hirveesti tullut uutta tietoa, ainut mikä rupes mietityttään oli hätäsektio. Ollaan miehen kanssa paljon puhuttu synnytyksestä ja se on hänelle tärkeetä saada olla mukana, ja myös mulle että hän on, alko jotenkin ahistaa että jos joudunkin yksin siihen tilanteeseen. Todennäköisesti meille tulee suunniteltu sektio tai jos jostain kumman syystä molemmat on raivotarjonnassa ja harkitsen alatiesynnytystä, mutta perätilasynnytystä tuskin haluan yrittää, siinä on riskinsä. Oletteko te miettiny vielä synnytystä? Eikös murunen halunnu sektion? Mies yllätti mut ja oli ostanut mulle raskaustyynyn, nukuinkin vähän paremmin nyt :) Ihania masuja teillä :)

Minä haluaisin alatiesynnytyksen ja haluaisin yrittää lääkkeettömästi. :) sektio on suuri pelkoni ja etenkin hätä sellainen. Osin samoista syistä kuin murmelilla.

Mulla kaverit ilmoittaa jos istuu tai makaa huonossa asennossa. Kauhee mylttäys alkaa mahassa aina. Töissä tuntuuvat olevan enemmän liikkeessä, vissiin reagoivat potilaan asennon vaihtoihin ja aina ei työ asennotkaan hyviä ole.

Minä haluaisin alatie synnytyksen jos kaverit vaan on pääalas päin. Eniten just pelottaa toi sektio ja erityisesti jos hätänä joudutaan tekemään enkä saa miestä sinne mukaan. :(

Heipä hei kaksosten äidit tai tulevat sellaiset :)
Täällä yks utelias kyselis että millä perusteella vauvat nimetään a:ksi ja b:ksi? Puolen perusteella vai miten?
Oon tähän asti meinaan luullut että se määräytyy syntymäjärjestyksestä :)

A on aina se joka on alempana. Eli lähempänä kohdunsuuta ihan jos maalikon kielellä puhutaan. B on sit se, joka on ylempänä.
Mä toivon todella alatiesynnytystä vaikka olisi B perätilassa. Ja ehdottomasti haluasin ilman kivunlievitystä. 2 edellistä synnytystä mennyt ilman mitään. Jos mukaan ei lasketa pari kertaa vedettyä ilokaasua, josta tuloksena oli oksentaminen samantien.
Hätäsektiosta tuli mieleen äitihän on täysin nukutettuna, joten siinä mielessä puolison läsnäolosta ei kovin paljoa hyötyä ole. Ja kun lääkäri tekee hätäsektio päätöksen niin usein vauva/vauvathan ovat "ulkona" 5-7min sisällä, joten nopeaata toimintaa se on varmaan. Toiv kukaan meistä ei hoidu suunnitelemattomaan sektioon.
Murmeli oliko sulla myös et haluut sektion?? Ihana mies sulla ;)

Murmeli mulle lääkäri (oli osastonylilääkäri) sanoi, että useimmiten B vauva tulee synnytyksessä "puoli-ilmaiseksi" vaikka olisikin perätilassa. Totta kai jokainen synnyttäjä ja synnytys on erilainen. Mut ymmärsin hänen puheesta sekä mitä oon lukenut, et se A on vähän niin ku suurempi homma saada ja B tulee perässä. Erittäin harvinaistahan, ellei jopa harvinaisin, onse ku A tulis luonnollisesti ja B tulis sektiossa.
Voin kuvitella miten paljon tunteita ja ajatuksia herättää, kun on ensisynnyttäjä ja tulossa kaksoset. Mä olisin varmaan kävelevä stressizombi :D. Nyt kun on kuitenkin itsellänikin kaksi hyvää ja onnistunutta synnytystä niin lähinnä harmittaa, et tää kaksossynnytys voi olla mitä vaan. Ikäänkuin odottaisi ekaa :D

Mä haluaisin kyllä synnyttää alakautta jos molemmat tulee raivotarjonnassa, mutta jos b vauva saakin ittensä jotenkin käännettyä a.n syntyessä niin en haluais perätilassa synnyttää. A.n päättää synnytystavan jos on perätilassa se on automaattinen sektio, ja jotenkin haluais että mies pääsis mukaan se meni eilen ihan surulliseks siellä valmennuksessa kun th sanoi että tuohon hätäsektioon ei pääse mukaan. Toivottavasti semmosta ei tartte, kauheeta olis jotenkin, mua ei ole edes koskaan nukutettu :/

Kirjoittelen tännekin pitkästä aikaa :) tänään rv 27+1, huomenna taas kontrollia äitiyspolilla. Jouduin viime viikon kontrollissa vuodelepoon, ja lapset piti laittaa päiväkotiin. Alkuun olin hurjan allapäin, ja mieli oli musta. Nyt olen ajatukseen jo tottunut, ja kaikki näyttää sujuvan hyvin :)

Tänään oli neuvolakäynti, ja sain kiitosta hyvistä sokeriarvoista, painon laskusta ja positiivisesta asenteesta :)
Sf-mitta oli 36cm, ja siltä tää maha kyllä kieltämättä tuntuukin :D tukivyö on välttämätön jos on pystyssä, edes hetken.

Juu meille ois tulossa suunniteltu sektio. Tänään just vaimo kävi Naistenklinikalla kätilön kanssa asiasta juttelemassa ja perjantaina ultrakäynnin yhteydessä puhutaan lääkärille, jotta laittaa papereihin tiedon. Nyt on helpottunut olo, kun tuli asiaan varmuus. :) Kätilö oli sama kun viime viikolla päivystyksessä (mihin mentiin kovan paineen tunteen vuoksi, onneksi kaikki hyvin), oli kovin mukava ja olivat jutelleet niitänäitä ohi synnytksenkin. :) Hän oli sanonut että pitää huolen että meillä menee kaikki hyvin ja tahtoo olla ajantasalla meidän kuulumisista. :) Aika ihana!

Vaimo tosiaan nyt sairaslomalla, joka lääkärin mukaan jatkuu sinne asti kun lapset syntyy. Että "äitiysloma" alkoi sit viikolla 21+4. Aikamoista!

Sf-mitta otettiin maanantaina, oli 29cm. :) Neuvolassa oli sijainen joka kiristi mittanauhaa ihan hulluna!! Ei kai sitä niin pitäisi ottaa??

Meillä koira on alkanu hengaan lastenhuoneessa tosi paljon. :) Eilen meni sinne nukkumaan ja otti lempilelunsa mukaan. :)

Kaksosten synnyttämisesta nopeesti tällee muukalaisena äitini kertoi ( itse olen identtinen kaksonen, nuorempi) että siskoni syntyi hyvin ja normaalisti mutta kun mun vuoroni tuli nii supistukset katos yks kaks 20minuutiksi. Et sekin voi olla mahdollista. Vaikka yleisesti kaksosillahan on aika pieni "aikaero"

Mutta 20minhan ei loppupeleissä ole pitkä aika. Siel seminaarissa missä mä kävin niin synnytyslääkäri sanoi, et hän oli oman uransa aikana ollut synnytulääkärinä niin, että B on tullut 2min taikka pisimmillään 3h. Ja oon ymmärtänyt et Suomessa äidille annetaan ilm.oksitosiinitippa, jotta kohtu jaksais supistaa Bn ulos.
Hyvä et Murunen asiat selvinneet ja kätilö ollut mukava. ;)

Onkohan vauvat vaihtaneet paikkaa? Nimittäin A oli ru:ssa vasemmalla puolella napaa jalat kohtuun päin. Ja B samassa asennossa, mutta oikealla puolella. Liikkeet tuntu lähes aina vasemmalla puolella eli An puolella. Nyt taas päinvastoin Bn puolella, eli oikealla on monta päivää ollut vauhdikasta. Taikka sit niillä on joku soppari keskenään kumpi vuorollaan jyllää.

Meillä ainakin on jaettu vuorot, että äiti ei yhtään saa levätä missään välissä. :D

Takaisin