Noniin, nyt kun vihdoin sain kiinni jonkun äitiyspolilta (tai siis synnytyssalista, kun äitiyspoli ei kuulemma hoida valmennuksia ollenkaan), joka osasi sanoa jotain monikkojen synnytysvalmennuksesta, sain vain haukut, kuinka en ole lukenut ja noudattanut ohjeita. Todella tympeä kätilö jutteli puhelimessa, että kun minun la on vasta heinäkuun lopulla (?!), ei ole mikään kiire valmennukseen, kun nyt on niin paljon niitä, joilla on la aiemmin. Eikös murmeli ole tänään menossa? Taidat olla viikon minua edellä.. Olisi ollut kiva mennä "tuttujen" kanssa ja mies tuskin pääsee mukaan seuraavan ajan aikaan, kun on aina töissä siihen aikaan, kun valmennukset ovat. Itsekin olen. Nyt olisin ollut saikulla ja mies vapaalla eli se siitä valmennuksesta..
Kun kätilö kyseli, olenko itse tehnyt ilmoittautumisen netissä, vastasin tietysti myöntävästi. Sitten taas moitittiin, kun en ollut lukenut sähköpostin ohjeita. Minkä sähköpostin? Kun en ole mitään saanut. Olisi pitänyt saada ja sekin oli nyt sitten ilmeisimmin minun vikani, kun en sellaista ole saanut. Aina, kun yritin korjata kätilön väärää tietoa, sanoi hän vain päälle, että nyt täytyy vain olla kärsivällinen ja odottaa sitä omaa aikaa. Neuvola käski minun soittaa äitiyspolille, jolloin haukkui sitten vielä neuvolankin.
Tuli ihan sellainen olo, että en mene sinne enää ollenkaan synnyttämään. Tuota kätilöä en ainakaan saliin huoli kanssani! Kyllä minä ymmärrän, jos valmennus on täynnä ja sinne ei mahdu. Täytyykö asia kuitenkin niin ikävästi ilmoittaa?