Kesäkuun kaksoset

Mulla mylttäävät aina yhtä aikaa ja tuntuu että ajoittain ihan tahalleen ottaavat rakon kohteeksi. Tänään on ollut kohteena maha laukku. :D

Mulla vauvat vaihtaa välillä paikkaa, ru.ssakin nähtiin kun kiepsauttivat paikkojaan. Mulla a vauvan liikkeet tuntuu huonommin kun b.n, istukka on osittain edessä. Mulla b liikkuu enemmän päivällä kun a, a aloittaa useasti mylläyksen yöllä ja oon muutaman kerran herännytkin siihen :)
Tänään kävin äippäpolilla lääkärissä ja taas oli vaihteeks eri lääkäri, mutta tutki kyllä hyvin vauvat. Kaikki oli hyvin ja olivat kasvaneet reilusti. A) 649 g ja b) 599 g, ja molemmat ovat edelleen tyttöjä, oli muuten 3 ultraus jossa tuli tyttölupaus että uskaltaskohan sitä nyt jo ostaa jotain söpöjä mekkoja :D Mulla on lasketun ajan mukaan tänään 23+1 mutta a)vastaa 23+6ja b)23+2. 4.5 cm oli kohdunsuu ja napakkana pysyny.
Negatiivista on vaan että sokerit heittelee ja oon saanu nyt useamman ylimittaus tuloksen, nyt joudun sit tarkkailee viikon ja toimitan äippäpolille sitten lukemat, sen perusteella katotaan joudunko insuliinille, ärsyttää hieman mutta pääasia että vauvoilla on kaikki hyvin :)

Täällä alkoi saikku kahdeksi viikoksi. Supistelu on ollut etenkin iltaisin todella voimakasta ja säännöllistä, vaikka onkin kivutonta. Neuvolassa pääsin lääkärille ihan sattumalta, kun sattui olemaan vapaana. Tämä viikko on nyt lepo määräys ja ensi viikolla saa liikkua supistusten rajoissa. Muuten neuvolassa oli kaikki kunnossa.

Soitin äitiyspolille, kun neuvolasta käski olla yhteydessä sinne. Huomenna selviää, mahdutaanko maanantain monikkovalmennukseen. :) siellä ehkä murmelin kanssa nähdään!

Ja ilmeisesti sinne samaan valmennukseen on menossa joku muukin tältä paikkakunnalta. Neuvolassa terkka antoi vähän ymmärtää niin. Olisi meille kyllä hyvä päivä, kun mies on vapaalla ja nyt olen itse saikulla. :)

Hyvä että Elaffy sait saikkua, nyt vaan lepoa että supisttelu rauhottuis. Miten sun pomo otti ton saikun jos uskaltaa kysyä? Toivottavasti pääsette maanantain ryhmään, niin nähtäis siellä sitten :)

On kyllä ihanaa kun tuntuu nyt selkeämmin kummankin liikkeet ja rauhoittaa omaa mieltä, että kaikki on ok.:)
Mulla A-vauva liikkuu paljon enemmän ja B-vauva on rauhallisempi tai liikkeet ei tunnu niin selvästi kun potkii tuonne lonkan suuntaan.
Ja kyljellään ollessa alempi vauva aina suuttuu ja alkaa potkimaan ja muljuamaan. Miten päin sitä pystyy kuukauden päästä makaamaan???:O
Huomena viimeinen koulupäivä ja sit alkaa loma. Pari kirjallista työtä on jäänyt roikkumaan niin ne pitää vielä vääntää valmiiksi. Jospa sitä saisi ne ens viikolla urakoitua.:)
Meillä nousi esikoiselle tänään kuume 39.Ollut outo ilta kun meidän vauhtihirmu onkin vaan makoillut ja torkkunut sohvalla. Äidin halusi viereen pötköttämään sohvalle ja onnistuin jotenkuten mahtumaan.Pienempi pojista tuli sit vielä mun päälle makoileen ja tuli jtenkin liikuttunut olo itselle, että tässäpä mää nyt sitten olen kaikkien "vauvojeni" ympäröimänä.<3

Tänään selvisi syy, miksi meille tulee kaksoset. Isäni näki kesällä kaksi harmaahaikaraa yhtä aikaa ja sanoi silloin vain, että kaksi lasta tulossa. Viittasi varmaan kuitenkin, että kahdelle eri naiselle. Eksyivät näköjään kuitenkin samaan osoitteeseen. :D

Alan olla hyvin vakuuttunut, että haikara tuo ihan oikeasti ne lapset.

Pakko tulla tänne sen verran että viikko ennen plussaa mä näin kans kaks haikaraa :O tosin yks ihmistaimi mahassa vaan köllii mut kai se on tohon uskottava! :D

Minä voisin tämän mahan kyllä luovuttaa hetkeksi jollekki toiselle. Vaikka on ihanaa kun vauvat potkii ja kasvaa siellä mutta nää kivut on kauheita. Onneksi saan luvan kanssa tänään vaan ottaa rennosti ja olla tekemättä mitään liian suuria. Eilinen shoppailu reissu taisi olla liian raskas mun elimistölle.

Millä viikoilla teillä seuraavat ultrat? Mulla nyt 24vkoilla. Eli reilu viikon päästä!
Ootteko muutkin hei huonoja/hyviä syömään vitamiineja? Mä oon niin surkea. Aina ollut!!!! Siis jalka täytyy olla suunnilleen irti ennen otan panadolia. En tiedä mistä tommonen tapa tulee. Mä en oo edes saanut kokonaista mammavitskupurkkia syötyä loppuun tähänkään asti :( onkohan ees puolivälissä. Hmmm
En oo ainuttakaan asiaa ostanut vielä muksuille! Mä en oikein tiedä mistä edes aloittaa. Pitäis samalla sisustaa. Esim. Pojille kerrossänky ja sit pinnis pitää maalata ja makuuhuoneeseen. Pitäis kans ostaa toinen pinnis. Ja se alakertaan. Alakertaan pitää myös hankkia hoitopöytä, koska wc+kylppäri vain yläkerrassa. Sit toinen sohva. Nyt vaan 1sohva meillä. 3istuttava. Eihän siihen mahdu enää. Ööö niin vaunut ja toinen kaukalo. Niin ja budjetti pitäis laatia et hahmottais vähän! Ja kaikki nää pitäis hankkia ennen vkot 32. Se on mun deadline!

Minulla oli ru 19+6 ja nyt ensimmäinen seuranta on rv 23+6. Reilu viikko vielä. :)

Vitamiinit menevät, kun joudun lääkkeitä syömään aamuin illoin joka päivä. Muistuvat siinä samalla.

Meillä on isoimmat ostettu eli kaukalot ja vaunut. Mitään muuta ei oikein ole vielä valmiina. Meillä on budjettina pari tonnia. Sillä yritetään pärjätä, vaikka paljon on ostettu uutena. Vaippoja ja muita ehtii sitten myöhemmin vielä ostella. Huone olisi kiva laittaa kuntoon, vaikka ei sillä mikään kiire vielä ole.

Mulla on rakenneultra vasta 21+0 viikolla eli 16.2. Yritän varmaan huomena soittaa jos saisin ajan siirrettyä jo ensi viikolle. Olisi kiva päästä jo ensi viikolla käymään kun olen lomalla. Ja samalla päivälle tuli kummallekin pojalle ajat hammasläääriin kun olisi rakenneultrakin. Tikusta asiaa siis...;) Niitä hammaslääkäriaikoja ei toki voi siirtää.;) Ei vaan millään jaksaisi vielä viikkoa odottaa rakenneultraa. Tänäänkin kävin kirpparilla nuoremman pojan kanssa vaan ei jotenkin osannut mitään katsella kun ei tiedä mitä on luvassa...:)
Mää oon kans ihan onneton noiden vitamiinejen kanssa. alkuraskaudessa tankkasin kiltisi rautaa joka aamu kun olo oli niin huono ja väsynyt ja pyörrytti koko ajan. Vitamiineja otin aina ku muistin. Heti ku olo helpotti vähän niin unhtui kummasti tuo vitamiinejen syönti. Hyvä kun kerran viikossa muistaa napata.:( Tärkeää varmasti olisi varsinkin nyt kun on kaksi kyytiläistä...
Mulla olisi nyt suuret suunnitelmat urakoida kouluhommat alta pois tällä alkavalla viikolla. Sit pääsisin keskittymään kotihommiin ja laitteleen tilaa vauvojen kamoille. Meillä kaikki kaapit tursuaa tavaraa, joten pitäisi kovasti saada kaapit siivottua ja järjestettyä ja siirrettyä pojat samaan huoneeseen nukkumaan. Ei uskaltais kovin viime tippaankaan jättää jos tässä pian olo käy hankalammaksi.

Täällä kans yks huono vitamiinien syöjä. Alussa tuli otettua joka päivä kun oli se pahoinvointi ettei vaan jää ravinto aineet kauheen vajaaksi. Mutta nyt pitäs muistaa ottaa.

Mulla oli ru 20+3 ja ensimmäinen seuranta ultra on 24+3. Eli kahen viikon päästä. :)

Onko teillä muilla muutes ollu miten paljo vielä pään särkyjä? Mulla iskee kauhee päänsärky aina töissä ja siellä kun ei pääse lepoon helpottamaan sitä niin sit pitää ottaa särkylääkettä. Monta työvuoroo oon kyllä vaan väkisin selvinny ilman mutta sit on käyny niin että kotimatkalla autossa menee migreeniksi asti. :( meinasin tänään neuvolassa mainita asiasta kun en tykkää syyä lääkkeitä mutta sen päänsäryn kanssa on mahoton tehä töitä.

Nyt viime aikoina päänsärky on selvästi lisääntynyt. Lääkäri käski ottaa siihen buranaa. Lepo varmasti myös auttaa, jos siihen on mahdollisuus. :)

Säännöllinen ulkoilu tuntuu minulla helpottavan myös jonkin verran.

Neuvolassa käyty. Vauvojen sykkeet oli 148/154. Painoa oli tullu 3,7kg, hb 119 ja verenpaine ok. Sf mitta 31cm. Kela laput saatu. Oli kyllä kiva käynti. Ihmetteli suuresti että miten vielä jaksan töissä olla.

Päänsärkyyn sano että pitäs vaan lepoa saaha ja ulkoilu kans auttaa. Työpäivinä kun ei jaksa enää suunnitella ees ulkoilua niin pitää sit näitä vapaa päiviä hyödyntää siihen. :)

Noniin, nyt kun vihdoin sain kiinni jonkun äitiyspolilta (tai siis synnytyssalista, kun äitiyspoli ei kuulemma hoida valmennuksia ollenkaan), joka osasi sanoa jotain monikkojen synnytysvalmennuksesta, sain vain haukut, kuinka en ole lukenut ja noudattanut ohjeita. Todella tympeä kätilö jutteli puhelimessa, että kun minun la on vasta heinäkuun lopulla (?!), ei ole mikään kiire valmennukseen, kun nyt on niin paljon niitä, joilla on la aiemmin. Eikös murmeli ole tänään menossa? Taidat olla viikon minua edellä.. Olisi ollut kiva mennä "tuttujen" kanssa ja mies tuskin pääsee mukaan seuraavan ajan aikaan, kun on aina töissä siihen aikaan, kun valmennukset ovat. Itsekin olen. Nyt olisin ollut saikulla ja mies vapaalla eli se siitä valmennuksesta..

Kun kätilö kyseli, olenko itse tehnyt ilmoittautumisen netissä, vastasin tietysti myöntävästi. Sitten taas moitittiin, kun en ollut lukenut sähköpostin ohjeita. Minkä sähköpostin? Kun en ole mitään saanut. Olisi pitänyt saada ja sekin oli nyt sitten ilmeisimmin minun vikani, kun en sellaista ole saanut. Aina, kun yritin korjata kätilön väärää tietoa, sanoi hän vain päälle, että nyt täytyy vain olla kärsivällinen ja odottaa sitä omaa aikaa. Neuvola käski minun soittaa äitiyspolille, jolloin haukkui sitten vielä neuvolankin.

Tuli ihan sellainen olo, että en mene sinne enää ollenkaan synnyttämään. Tuota kätilöä en ainakaan saliin huoli kanssani! Kyllä minä ymmärrän, jos valmennus on täynnä ja sinne ei mahdu. Täytyykö asia kuitenkin niin ikävästi ilmoittaa?

Tosi ärsyttävän kuulonen kätilö. Tollasta ei kyllä varmaan kukaan synnytykseen halua.

Meillä päin ei järjestetä monikko valmennusta niin mennään noihin ihan normeihin. 10.3 olis eka kerta ja siellä sit katsotaan hyppäänkö synnäri ja muut käynnit sit aikasempien mukaan kun synnäri käyntikin vasta toukokuun lopussa ja mä tuskin sinne enää menossa.

Huh mikä kätilö!
Päänsärystä vielä, mullahan oli sitä 2kk putkeen. Huhh karseaata oli kyllä!!! Ja neuvolassa terkka sano et hormooneista johtuu. Kuten Jetsonillankin niin mulla usein meni migreeniksi. Ja seuraavana päivänä oli pää ihan hellänä ja vähän semmonen sumuinen olo. Nyt on kyllä jättänyt rauhaan. Ei kyllä mitkään vedet taikka panadolitkaan auttaneet. Raitis ilma sekä hiljaisuus auttoi. No se hiljaisuus ei ihan kahden taapero/leikki-ikäisen kans aina ole mahdollista :D

Takaisin