Kesäkuun kaksoset

Ainakin mitä kokemuksia mulla lähipiiristä on, et poikia on helpompi havaita. Tyttöjä usein odottaville on oltu varovaisempia. Lähes mun kaikille tyttöjä odottaneille läheisille ja ystäville on sanottu tyyliin todennäköisesti on tyttö. Mut pojista tuntuu ihmiset saavan enemmän niitä varmempia lupauksia.

Tytöltä näyttävä voi ilmeisesti vielä kehittää vehkeet myöhemmin. :) poika kai harvemmin niitä hävittää, vaikka tietenkin häpyhuulet voivat olla sen verran turvonneet, että sitä voi erehtyä. Lääkärin kokemus kaiketi vaikuttaa todella paljon.

Hey tuntuuko teillä jo potkut/nyrkit selkeästi navan yläpuolella? :o ja mulla selkeästi toinen, A, on paaljon aktiivisempi. B on rauhallinen. Ru:ssa olivat niin selkeästi eripuolella. Ja potkut tuntuu suoraan rakkoon. Ei oo kivaa varsinkin jos rakossa vähääkään pissaa. Onko muillakin jo selkeä käsitys (toistaiseksi) vauvoista? Aj niin ja ihan mielenkiinnosta, minkä verran teillä nyt painoa noussut? Mulla lähtöpainosta 3kg. Täällä huomenna poksuu 21 vkot. :D

Mulla tuntuu potkut millon navan kohalla ja millon rakossa. Toinen ainakin tykänny linnottautua tonne alas kun siellä suurin mekkala on. :) huomennapa tuo selviää miten päin kaverit tuolla on. :)

Mulla on nyt tullu 2kg lisää vaikka mahan perusteella vois kuvitella että olis tullu paljon enemmänkin. :D

Mulla tuntuu välillä melkein rinnan alla potkut, kun istuu. Kohtu noussu tosi ylös jo. Välillä muljuaa alavatsalla. Rakenneultrassa a)rt ja b) pt, myös huomaa että vaihtavat paikkaa, a on vilkkaampi. Viime yönä heräsin potkuihin jo että saa nähdä minkälaisia unia saa jatkossa : D Mulla painoa tullu 9 kg jo, huomasin että painoa alko tuleen noin 15 vkon jälkeen ja vatsan ympärys lähenee 110 cm, tosin ei leviä sivuun vaan hauskan pallomaisesti eteenpäin.

Iltaa pitkästä aikaa. :) Meillä vaimo jäi jälleen sairaslomalle supistusten takia. Pienillä ei mitään hätää ole ja kohdunkaula ym. kunnossa, mutta rasitusta ei saa tulla koska se saa aikaiseksi supistukset. Ehtihän hän pari päivää loman jälkeen töissä ollakin.. Tokkopa enää palaa töihin. :( Hänen esimies olisi nyt laittamassa toimistohommiin (istumista 8-16) että eipä pysty vaimo siihenkään. Jotenkin ihme toimintaa siellä!

Maha kasvaa joka päivä ja liikkeitä tuntuu, ihan kädelläkin selkeästi. :) Poika potkii jonnekin alas luihin ja tyttö kylkiluihin. :D Maha muljahtelee hurjasti kun tyypit melskaa siellä. :) ❤️

Laitetaanhan tännekkin. :)

Täällä ru takana päin ja kaksi pientä siellä kovasti jumppasi. Sukupuolia sen verran selvis että toinen on tyttö ja toinen jäi vähän yllätykseksi. :) paino arviot oli 338 ja 315. :) neljän viikon päästä seuraava ultra. Samalla sanoi kätilö että on vain yksi iso istukka että ilmeisesti istukat sulautuneet yhteen tässä viikkojen aikana. Kohdun suu oli edelleen pysyny hyvänä eli supistuksista ei oo ollu mitään haittaa vielä. :)

Murunen, onko teillä ollut ihan kipeitä supistuksia vai kivuttomia?

Harmony, minä ainakin luulen tietäväni, kumpi myllää, kun ovat eri puolilla. Tai lähinnä kun näki ultrassa, miten ovat, sai enemmän käsitystä. :) potkuja en juuri tunne, molemmat ovat rt. Ilmeisesti päätä a vauva välillä punkee kipeästi lonkkaan ja nyrkit tuntuvat alamahalla hyvin. Ihan muutaman kerran on tullut potkua kylkeen, mutta taitavat potkia vielä enemmän toisiaan kuin äitiä.

Painoa on tullut ainakin 6kg. Vaakaan en ole asunut ikuisuuteen, kun ei uskalla. Tai mittaan minä töissä välillä, mutta en ihan luota sen vaa'an lukemiin. Paljon sekin kyllä näyttää! :D

Juu kipeitä supistuksia. Välillä säteilee selkään, välillä sattuu niin että raudan maku suussa ja välillä vaan menee maha kovaksi ja puristaa. Liitoskivut tullu myös mukaan kuvioihin, tuntuu kuulemma tosi ilkeiltä nekin.

Moikka tänne pitkästä aikaa.:) Ihania uutisia olette saaneet rakenneultrista. Onnea.<3

Täällä nyt viikkoja 18+2 ja liikkeet tuntuu jo päälle päin. Vauva B liikkuu enemmän liikkeet tuntuu navan yläpuolella oikealla puolen vatsaa. Mulla on enään kaksi viikkoa koulua ja sitten jään jo kotiin. Muutamia kirjallisia töitä teen kouluun, mutta viimeisen harjoittelun jätän suosiolla kaksosten syntymän jälkeiseen aikaan. Näyttöviikko osuisi siinä 30. raskausviikolle, joten en usko, että minusta olisi enään siinä vaiheessa hoitoalan töitä tekemään.
Harmillisen pienestä jää toisaalta valmistuminen kiinni, mutta toisaalta taas hyvä päästä kertaamaan opintoja pitkän kotona olon jälkeen ja harjoittelun kautta voi saada jalkaa oven väliin työelämässä...:) Kotona on kuitenkin vauhdikkaat lapset joiden kanssa pitää myös jaksaa touhuta, eikä maata kuolleena sohvalla harjoittelupäivien jälkeen...:) Jäi vähän traumat edellisestä harjoittelusta, joka osui alkuraskauden pahimman heikotuksen aikaan ja oli tosi fyysisesti raskasta työtä.:P

Minä en ole oikeastaan mitään ostellut vauvoille. Muutama vaatelöytö tarttunut mukaan kirpparilta ja britaxin b-dualeihin tilasin uuden kuomun, kun edellistä on aurinko vaalentanut... Ne on näppärät kun niihin saa kaksi turvakaukaloa kiinnitettyä tai kaksi ratasistuinta... Polttelisi kyllä laittaa vierekkäisillä istuimilla olevat rattaat ulkoiluun, mutta meilläe i ole lämmintä säilytystilaa vaunuille, niin menevät meillä äkkiä huonoon kuntoon, jos pitää ulos aina jättää.:( Britaxin runko on ollut mulla usein ulkona ja olen ottanut niistä ratasosat sisälle kun ovat kevyet ja lähtevät nätisti irti... Uudet turvakaukalot pitää myös hankkia...

Mulla on tullut painoa jo 5kg ja osa on kyllä ihan rehellistä lihomista, kun alkuraskaudessa piti napostella koko ajan jotakin suolaista, ettei tullut liian huono olo.:D Jospa tämä tästä tasoittuu. Mahan kasvuvauhti kyllä jotenkin pelästyttänyt ja sai kyseenalaistamaan tuota harjoittelun järkevyyttä. Tuntuu, että vähänenki ponnistelu saa puuskuttamaan (Hb 113) ja kenkien alkaan laitto on jo yhtä ähinää. Kauhulla odotan loppukevättä...;)

Jos rakenneultrassa selviää sukupuolet, niin sit uskaltaa enemmän ostoksia tehdä.:) Ja onhan sitä sitten aikaa eri tavalla, kun ei enään koulua ole. Koulukaverit on olleet ihan älyttömän kovasti innoissaan ja hengessä mukana, kun saivat tietää vauvauutisista.:)

Mulla oli tänään neuvola ja yllätykseks me päästiin siihen perhevalmennukseen ja se alkaa jo ensviikolla :) A vauva oli kovin vilkkaalla päällä ja ei saatu kunnollisia sydänääniä vaan enemmänkin potkuja tuli ultra laitteeseen. B vauva on rauhallisempi tapaus, pysyi melkein paikalla :D a vauvan syke oli 156 ja b,n 147 :) Sf mitta oli 27.5 cm ja sanoi että on normaali. Painoon ei puuttunut vaikka sitä on tullut ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen 10.1 kg jo :D Ens viikon ultraa odotan että pääsee taas näkeen vauvat <3

Mitäs Sottahannalle kuuluu? Ei oo aikoihin kuulunu mitään?

Kivoja uutisia murmeli. :)

Meillä on seuraava käynti 9.2 neuvola ja sit rv 24 on äippä poli. :) neuvolaa ootan kovasti että pääsen juttelemaan tästä väsymyksestä ja muutenkin tunteista.

Meille tuli eilen kutsu tayssin monikkovalmennukseen, ja sekin alkaa vajaan kahden viikon kuluttua jo. Halusin myös tuohon vaikka ensisijainen synnytyspaikka on Hämeenlinna. Täällä hoidetaan 32 viikosta ylöspäin syntyneet, kuitenkin hätätapauksessa ovat hoitaneet jopa 28 viikkosia mutta tayssiin siirtävät kuitenkin. Synnytys on alkanut pyörii mielessä enemmän kun eihän tässä ole enää toukokuuhun kun reilu 3kk, kyllä aika menee nopeesti :)

Hyvä, kun tuli puheeksi Murmeli. Olin ihan unohtanut ilmoittautua. :) minä viikonpäivinä tuo valmennus on teillä vai onko se vain yksi kerta? Mietin vain, pääseekö mies mukaan ja meneekö itsellä töiden kanssa päällekkäin. Haluan ehdottomasti valmennuksen! Ehkä siellä nähdään.. ;)

Missä Tinde?? Piti olla hällä käynnistys alkuviikosta?
Sanna joko lääkärit päättäneet mitään?

Harmony, sanna ja tinde kirjottelee siellä toisessa kaksosten ryhmässä. :D

Me ajateltiin käydä ihan se perus valmennus mitä täällä saa ja sit lisäksi oon miettiny että jos kävis sitä monikko perheiden netti valmennusta. Täällä kun ei ole monikkovalmennusta.

Eilen tuli postissa vauvoille bodeja ja paketissa oli 2kpl 44cm ja 6kpl 50cm mutta nää 50cm oli paljon pienempiä kuin nuo 44cm. Taitaa nyt riittää sit noi pikkuset 44:set et enää 50 ja 56 vaatetta ja housuja kun en oo vielä yksiäkään housuja ostanu. Pitää vissiin lähtee kirpparille. Netti kirppareita yritän nyt hetken vältellä. :D

Elaffy se on 9.2 klo 16.15 -19.15 :) Kannattaa soittaa sinne tayssiin, mulla kesti tosi kauan ennenkun tuli tuo aika. Netin kautta pystyy myös ilmottautuun :) Ehkä törmäämme siellä ;) Mulla mies tulee mukaan :)

Takaisin