Kesäkuun kaksoset

Mulla onneksi pomo otti asian hyvin vastaan mutta katotaan miten tämä uus pomo ottaa kun meillä vaihtuu TAAS pomo, olen siis aloittanut elokuussa tuolla ja neljäs pomo nyt tulossa.

Eilen illalla päivystyksessä käyty ultrassa ja vauvoilla oli kaikki hyvin ja kasvoivat ihan normaalisti. Kerrossängyssä siellä makasivat ja alempi nukku ja ylempi veti kauheeta jumppaa. Istukat mulla on taka seinämässä molemmat mutta alemman kaverin istukka on melkein kohdun suun päällä mut lääkäri ei siitä ollut huolissaan mut seurataan nyt tulevissa ultrissa sitä tarkemmin. :) Kuulema nousee yleensä siitä pois kun kohtu kasvaa. :)

Ainut että mulla on sappirakko laajentunut joka aiheuttaa erittäin voimakasta ylävatsa kipua. Nyt sit kipu lääkeenä litalgin ja panadol ja ton litalginin avulla sain jopa yön nukuttua tosi hyvin ja heräsin aamulla pirteenä ku mikäki. :D

Voi Jetsoni. Inhottavaa nuo vatsakivut. Hyvä että vauvoilla kaiki hyvin. Kertoko lääkäri syyn sappirakon laajenemiselle?

Huomenna meen uudestaan ja ottaavat verikokeet uusiksi ja samalla tekeevät vatsan uän että näkeevät mistä johtuu. Jospa sit selviäis mistä johtuu. :)

Toivotaan, että vaiva helpottaa ja löytävät syyn sille. Ja tietenkin, että vauvoilla on kaikki jatkossakin hyvin. :)

Tänään menen katsomaan kaverin kahden viikon ikäistä vauvaa. Enemmän odotan kyllä kaverin näkemistä, mutta pieni vauva on vain plussaa. Vähän jännitän, miten oma kroppa suhtautuu. Se kun on tuntunut nyt olevan niin herkkä kaikelle. Eilen itkin, kun mies kertoi, että ystäväpariskunnan raskautumisessa on ongelmia. Nainen on miehen todella hyvä ystävä ja jakavat kaikenlaisia asioita. Tuntui niin pahalle, kun itse odottaa kahta ja he eivät saa edes yhtä. Tuli niin vahvasti mieleen se tunne, kun itse on ollut samassa tilanteessa..

Eipä ole tullu pitkään aikaan kirjotettua tänne. Huh, miten voikaan olla näin väsyny välillä, raudat mitattiin perjantaina ja hemppa laskenu 111, että ei ihme kun tekis mieli nuokkuu vaan. Vatsa senkun kasvaa ja niistä kivuista säikähtäneen viime yönä lähin äippäpolille sitten tarkistaan tilanteen. Vauvoilla kaikki hyvin, vilkkaasti liikku siellä. Kasvanukkin oli reippaasti kunjäin ihmetteleen et miks vastaa 20+2ja 20 +1 viikkoja, nyt menossa vko 19+5. Laskettua aikaa ei muutettu kuitenkaan vaan varmistuu sitten rakenneultrassa. Kohdunkaulan tilanne oli hyvä, mitään muutoksia siellä ei ollut onneksi tapahtunut, säikähdyksellä selvisin.

Täällä istuttu päivystyksessä ja ultrat tehty ja mitään syytä ei löydetty. Neljä eri lääkäriä ja paljon tutkimuksia. Maksa arvot oli nousussa mutta ne kontrolloidaan maanantaina uudestaan. Suunnitteli kirurgi jo vatsan MRI:tä jota ei nyt kuitenkaan tehty mutta jos kivut taas pahenee niin sit tehdään. Pää asia että vauvoilla edelleen kaikki hyvin. :) kahen viikon päästä sit rakenne ultraan. :)

Hyvä murmeli että teilläkin kaikki kivuista huolimatta hyvin. :)

Murmeli hyvä et kohtu kiinni ja ei muutoksia! Oliko sulla ennestään lapsia? En nyt muista!
Jetsoni toiv.kivut häviää ja pian! Onko mtn jatkosuunnitelmia tehty sit kipujen/maksa-arvojen suhteen?

Maanantaina taas verikokeisiin ja jos kipu pahenee niin päivystykseen uudestaan ja tekeevät sit sen magneetti tutkimuksen. Jospa toi maksa arvo ei tässä raskaudessa nousis samalla lailla kuin esikon aikaan kun se sillon oli 250 käynnistys aamuna. Tai siis ton takia käynnistettiin. Viite arvon ylärajahan on 45.

Voi, toivottavasti kivut menee ohi. :(

Me ollaan oltu tänään hirmu reippaita. :) Käytiin ostaan vaunut (Bumbleride Indie Twin Jet Black), pinnasängyt (Lastenturvasta) ja haettiin BabyBoxit (Lastentarvikkeesta). :) Vaunut kasasin (ei edes pahasti menny hermot :) ) ja pinnasängyt huomenna. :) Alkaa näyttää sitten kotikin jo valmiilta pikkuasukkeja varten. Nyt on niiiin hyvä mieli. :) ❤️

Vaimolla ollu myös tosi kova vasymys ja mietti kans olisiko hb laskenu.

Harmony: Mulla ei ole lapsia, eikä ole mun miehelläkään. Kovasti toivoin aiemmissa suhteissa, mutta näin jälkikäteen onnellinen ettei niitä ole. Pakko kertoo että tää mun uus suhde on kestänyt tosi vähän aikaan, viime pääsiäisenä tavattiin ns kunnolla eka kerran. Alusta asti molemmat oli sitä mieltä että tulee jos on tullakseen. Niinhän siinä sitten kävi että eka treffeillä tulin raskaaks :D mutta se pääty keskenmenoon, sitten oli ns toipumisaika siitä, alko taas heti raskaus, kemiallinenraskaus ja sit tää siihen heti perään. Mulla on taustalla kaks pitkää suhdetta joissa molemmissa olen käyny lapsettomuushoidoissa miehestä johtuvan lapsettomuuden takia. Täytyy sanoa että on ollut huono tuuri matkassa miestensuhteen ja myös tän lapsettomuuden. 18 v toivonu lasta ja sit käy näin :D:D Rinnalla on nyt ihana ihminen joka on vaan niin mahtava et kai se niin on et jos on stressaavassa suhteessa niin ei voi raskauskaan alkaa. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin nyt ja saadaan vauvat syliin sitten keväällä :)

Oksentaako joku muu vielä? Minulla on nyt menossa 18+6, eikä aamuisin pysy mikään taas sisällä. Syön nyt jo kolmatta aamupalaa tänään, kun kaikki tulee ylös ja jotain pitäisi syödä, että jaksaa olla töissä.

Noniin, tuli sitten sekin ylös tässä kesken kirjoituksen..

Täytyy sanoa töissä, että laittavat minut tippaan, jos menen kovin huonovointiseksi. Miksi tämä ei nyt voi vain jo loppua?!

Voi ei Elaffy vieläkin sulla tulee ylös ruuat :( Mä en oksenna, mutta pahoinvointia on kyllä mutta ei sellasta mitä alussa oli.

Elaffy, mulla oksentelu ei oo päivittäistä mut eilen oksensin taas vaihteeks kerran. En oo aikoihin oksentanut muuten kun aamulla on en oo syöny mitään. Paitsi oompas... Heti tuli mieleen kun kirjotin. Lähinnä siis aamulla ennen aamupala.

Muoks. Oon taas väärässä osastossa kirjoittelemassa.

Mä oon huomannu että semmoisina aamuna ja päivinä kun sokerit liian matalalla. Eilenkin jätin illalla ennen nukkumaan menoo syömättä kipujen vuoksi niin tänään on sit oksennettu kaikki pihalle. :( onneksi tänään ei oo ollu sitä ärsyttävää kipua mahassa. :)

Vitsi täytyy olla kyl kiitollinen itse. Mulla oksentelua ollut todella vähäistä tässä raskaudessa. Oliko 5krt yht. Mut migreeniä on sen edestä. Melkein joka 3-4pvä. Etovaa oloa oli pitkään. About vkoille 17. Mut nyt sekin vähentynyt. Täytyy kyl edelleen syödä koko ajan. Hampaat ja vaaka tykkää :(

Mä kanssa mietin et miten hampaitten käy, tuntuu meinaan et kokoajan ois oltava jääkaapilla :D Kävin alkuraskaudesta hammaslääkärissä ja kaikki oli sillon ainakin hyvin, suuhygienistille meen ens viikolla puhdistaan hampaat :) Painoa on kyllä tullu lisää 7-8 kg jo, saa nähdä mitä mittari näyttää loppuraskaudesta :/
Pakko vaan syödä noitten sokerien heittelyitten takia jopa yöllä. Nyt onneks ei tartte enää niin usein mittailla, pysyny ruokavaliolla hyvinä :)
Viime viikonloppuna tuli kierreltyä kirpputoreilla, ja tuli ostettua iso kasa vaatteita vauvalle, mulle tukivyö joka oli kyllä löytö, kun näytti uudelta, ja semmonen hyppykeinu. Sängyt ostettiin Vauvatalo Johannasta ja niihin patjat. Mobilet ja sitterit myös uutena ja sitten miehen vanhemmat haluaa ostaa meille vaunut ja mahdollisesti mun vanhemmat kanssa osallistuu kaukaloihin ostoihin. Kestoilua ajattelin kokeilla ja niitäkin on tullu jo hommattua jonkun verran. Onks teistä kukaan kestoillu, et kuinkahan reilusti kannattaa hankkia ?

Oooh mä taidan olla edelleen ainoa saamaton, joka ei ole mitään hankinut :D
No rakenneultra saa varmaan aikaiseksi pesänrakent.viet päälle. Ainakin ed.raskauksissa saanut! Joko Murmelilla ru takana? Mulla ja Elafylla taitaa olla ens tiistai ja Jetsonilla reilu viikon päästä. Oliko näin?
No kävinpä kuitenkin katsomassa lastentarvike liikkeessä, ku oltiin koko perhe kauppakeskuksessa. Ja näin sellaset vaatimattomat, mut meidän tarpeisiin sopivat tuplavaunut. Ei ollu paha hintakaan 269€. Sit sade-ja hyttyssuojineen tulis hintaa 300€. Täytyy etsiä kyl käytettynä. Ku ne tulee olee meidän "vain" lenkki/ulkoilu/puistovaunut. Mut jos en löydä niin sit ostan nuo. Merkki oli Emma Jule Twin. Ne oli mustat. Pitää vielä kysyä et löytyisikö muu väri. Beige/harmaa kiinnostaisi. Kantokopat mul löytyy. Eri asia meneekö. Uskon että menee. Ovat aika sirot ja joustavat ne meidän kopat.

Samana päivänä jännitetään. :)

Näin viime yönä unta, että oltiin ultrassa ja kaksi tyttöä masussa pyöri. Kätilö sanoi, että syntyvät 10.5. Katsotaan nyt, miten hyvin pitää paikkansa. :D

En ole käynyt vielä rakenneultrassa, keskiviikkona ois. Kyllä jännittää tosi paljon meno sinne ja vielä kun se on klo 12 niin joutuu koko aamun ootteleen :D

Takaisin